Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kiitti vaan taas kerran, aamuvirkku naapuri!

Vierailija
15.08.2021 |

Prkle, onko pakko yksinasuvan aikuisen ihmisen (ei lapsia/eläimiä) alkaa kolistella sunnuntai aamuna niin, että hyvä ettei kuolleetkin herää??

Tuskin haittaa, jos itse saan inspiraation siivota iltaisin aamuvirkku naapurin huoneita vasten aina klo 23.00 asti?

Öisin voi toki yskittää ja vessaan voi tästälähin mennä yöllä usein ja ryminällä, sitähän ei voida kieltää.

Pakko avautua, hermot menee tuohon naapuriin joka jokaikinen viikonloppu herättää VIIMEISTÄÄN klo 9, usein jo 7 aikaan!

Toiset painaa töissä aamuisin zombina, eikä edes viikonloppuisin/lomilla SAA nukkua.

Olen niin kypsä....

Kommentit (57)

Vierailija
21/57 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse siivoat myöhään melkein yöhön asti. Kyllä minä naapurinasi saan aloittaa hyvissä ajoin aamukolinat.

Vierailija
22/57 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni edesmennyt täti kävi joka aamu ammekylvyssä kello 7 aamulla. Asui pienessä yksiössä talvet. Kesät oli kotitalossaan maaseudulla (jossa ei muuta kuin kantovesi)

Kerroin tädille, että tuo saattaa häiritä kovastikin naapureita. Oli aivan ihmeissään. En muista, oliko kommentillani vaikutusta. Mutta hän ei käsittänyt ollenkaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/57 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oma valinta asua kerrostalossa. 

Ei ole, useimmille. Sinäkin tajuat tämän kun vähän kasvat. 

Vierailija
24/57 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Legendaarinen korvatulpat ei käy - kitinä.

Korvatulpat eivät auta paskaakaan bassoon ja runkoääniin. Toisin sanoen jos joku naapurissa paiskoo kaapinovia apinan raivolla niin että oma seinäsi värähtelee, tulpat eivät tee mitään. 

Vierailija
25/57 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aamuvirkut on niin väsyneitä iltaisin, että tuskin niitä pienet kolinat haittaa klo 23 vaan nukkuvat sikeästi.

Aamu-uniset on niin väsyneitä klo 7, että tuskin heidän nukkumistaan pieni kolina haittaa

Vierailija
26/57 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitti vaan taas yökyöpeli naapuri. Pitääkö sen pennun mopoa pörisyttää klo 23? Ostaisit kunnollisen ettei tarvitse varttia lämmitellä kun lähtee liikkeelle. Kärsin unettomuudesta ja ainoa uniaika olisi 22-02 välillä.

Sama klo 6.30 aamulla kun meidän muu perhe vielä nukkuu.

Eikä niitä pihahommiakaan (terassin rakennusta, ruohonleikkuuta, vesaikon raivaamista tms) tarvitse yöllä tehdä. Ehkä ne on vampyyrejä?

Vierailija
27/57 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillain on tapana tehdä kaikki kotityöt "rivakasti" mikä tarkoittaa hirveällä paukkeella. Ihan kuin naapureille pitäisi todistella, että näin täällä ahkeroidaan. Heti aamusta, viikonloppuinakin.

Totta kai ihmiset saavat asua ja puuhailla kotitöitään, vaikka heräävätkin varhain. Mutta onko oikeasti pakko tiskata kattiloita hirveällä kolinalla tai paiskoa kaappien ja huoneiden ovia??  Ne voi sulkea ihan normaalisti eikä se silti tarkoita hissuttelua.

Yksi tädeistäni on tuollainen paukuttaja ja joskus yökylässä ollessani on tosiaan käynyt naapurit sääliksi.

Vierailija
28/57 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerrostalossa on hiljaisuus klo 23 aikaan, joten se, että siivoat silloin, ei käy. Mutta jos heräät naapurisi kolinoihin aina viikonloppuisin, mitäpä, jos varustautuisit korvatulpilla? Olettaen nyt, että ne äänet ovat jotain normaaliin elämään kuuluvaa ja teillä on vain huono äänieristys.

Ihan mielenkiinnosta kysyn, oletko käyttänyt korvatulppia? Eivät ne tosiaan ole taivaan ihme noihin ääniin, poistavat osan äänistä juu, mutta eivät moniin kerrostalo ääniin tehoa nimeksikään. Yli 20 vuoden kokemuksella voin kertoa, että työnnä toivotuksesi sinne minne päivä ei paista sinne omaan läpeesi. -Ohis

Vierailija
29/57 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mieheni edesmennyt täti kävi joka aamu ammekylvyssä kello 7 aamulla. Asui pienessä yksiössä talvet. Kesät oli kotitalossaan maaseudulla (jossa ei muuta kuin kantovesi)

Kerroin tädille, että tuo saattaa häiritä kovastikin naapureita. Oli aivan ihmeissään. En muista, oliko kommentillani vaikutusta. Mutta hän ei käsittänyt ollenkaan.

Kivasti aariat kaikuneet heti aamusta, jos oli vielä tapana laulaa kylvyssä :D

Vierailija
30/57 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen vanhaan kunnioitettiin sunnuntaihiljaisuutta, lepopäivä. Ja naapureita muutenkin. Nykyään ihmiset tuntuvat meluavan joka päivä kuin kiihdytystilassa, on musiikkia ja kälkätystä, sunnuntaina jopa aamusta joskus.

Vierailija
31/57 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ikinä voisi pyöritellä peukaloita 9 asti ihan vain että naapurin unikeko saa nukkua. Silloinhan on jo melkein puolipäivä. Hiljaisuus loppuu klo 7 ja silloin alan elellä ihan normaalisti. Siihen asti olen jo elänyt pari tuntia ihan hissun kissun. Se todettakoon etten imuroi tai pese pyykkiä myöskään ennen 8.

Mutta ei me aamuvirkut ehditä ikinä siivota tai tehdä mitään, jos koko elämä pitää sovittaa aamun torkkujen mukaan. Myöhäisimmäthän kömpii sängystä vasta 12 aikaan.

Vierailija
32/57 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole, typerys jos asuu esim pk-seudulla yksin. Vaikka olisi työ.

elämä on valintoja:

- pk-seudulla asuminen

- yksinasuminen

- olla typerys niin kuin sinä

Vierailija
33/57 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenta!

Vierailija
34/57 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiljaisuus loppuu taloyhtiöissä yleensä klo 7, joten turha valittaa. Yölläkin saa käydä suihkussa, pestä pyykkiä jne, eli normaalit elämisen äänet saavat kuulua.

Vierailija
35/57 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en ikinä voisi pyöritellä peukaloita 9 asti ihan vain että naapurin unikeko saa nukkua. Silloinhan on jo melkein puolipäivä. Hiljaisuus loppuu klo 7 ja silloin alan elellä ihan normaalisti. Siihen asti olen jo elänyt pari tuntia ihan hissun kissun. Se todettakoon etten imuroi tai pese pyykkiä myöskään ennen 8.

Mutta ei me aamuvirkut ehditä ikinä siivota tai tehdä mitään, jos koko elämä pitää sovittaa aamun torkkujen mukaan. Myöhäisimmäthän kömpii sängystä vasta 12 aikaan.

Tässäpä ihmistyyppi jota inhoan yli kaiken. Tällä ylimielisyydellä ei ole mitään rajaa. Kaikki tästä poikkeava on väärin ja muut ovat huonoja ihmisiä. Luojan kiitos olen onnistunut karsimaan kaikki nämä hullut elämästäni.

Vierailija
36/57 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässäpä ihmistyyppi jota inhoan yli kaiken. Tällä ylimielisyydellä ei ole mitään rajaa. Kaikki tästä poikkeava on väärin ja muut ovat huonoja ihmisiä. Luojan kiitos olen onnistunut karsimaan kaikki nämä hullut elämästäni.

Mitä ylimielistä tuossa on, sääntöjä noudattava?

Vierailija
37/57 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole mikään oma valinta, ellei kadulla halua asua. Ei kaikilla ole varaa mihinkään omakotitaloon.

Vierailija
38/57 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No fiksut ihmiset pyrkivät aamullakin olemaan metelöimäti ennen kymppiä tai iltaisin ysin jälkeen, olkoon hiljaisuus sitten 23-7 tai miten.

Itseäni enemmän häiritsee noi aamuäyskäröijät, sillä nukkumaan pyrin menemään ennen puolta yötä. N55

39/57 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aamuvirkut ovat ärsyttäviä. Juu, ennen yhtätoista vain siivoten, kannatan.

Ja vessassa saa käydä ja yskiä, yölläkin.

Olen itse todella aamuvirkku. Viimeistään klo 6 olen ylhäällä kahvia keittämässä. Asun kerrostalossa. Jos en asuisi olisin jo klo 8 mennessä imuroinut, tiskannut ja vaikka maalannut keittiön. Mutta en tee sitä, koska asun kerrostalossa. Yritän hiljakseen keitellä ne kahvit ja saan itse sätkyn, jos vaikka lusikka kilahtaa lattialle huonoista nivelistäni johtuen. Tassuttelen varpaisillani ettei alakertaan vaan kuulu askelteni ääni. Ikävältä tuntuu, kun tuoli kirkaisee siihen istuessani. Minulla on pirun tylsää ennen klo kahdeksaa, jolloin ajattelen, että nyt voi tiskata ja alkaa tehdä aamuhommiani. Katselen kuulokkeet korvillani Areenan tai Viaplayn sarjoja ja luen edellisillan vauvapalstaa. Olen kuitenkin tyytyväinen kerrostaloasukki, koska naapurini eivät myöskään imuroi tai muuten elämöi klo 23 jälkeen, jolloin minä olen jo unten mailla. Näin se toimii. Kerrostaloasuminen. Jopa vuosikymmeniä. Nyt varmaan omakotitaloasujat alkavat huutaa, ettei heidän tarvitse tuollaisia ajatella. Ei tarvitsekaan. Minä kuitenkin olen valinnut näin. Enkä valita.

Vierailija
40/57 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapurihan noudattaa sääntöjä, jos on hiljaa klo 7 asti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi kaksi