Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miltä tuntuu ajatus, että jonain päivänä kukaan maapallolla ei tiedä sinun edes olleen olemassa?

Vierailija
14.08.2021 |

Olet unohdettu ja hautasikin on ehditty häpäistä kaivamalla se auki uudelle tulokkaalle. Hautakivesikin on viskattu menemään.

Kommentit (75)

Vierailija
21/75 |
14.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ahdistaa eniten se, että hautaani en saa pitää omana..

Eihän sinusta siellä haudassa ole enää mitään jäljellä 50-100 vuoden kuluttua.  Olen maatunut arkkuinesi päivinesi, luita jää.

Vain jostain "kirkonkirjoista" löytyy nimesi ja syntymäaikasi ja kuolinpäiväsi.

Ja tietty jos sulla on lapsia ja lapsenlapsia, he muistavat sinut vielä oman elämänsä aikana.

Ja jos kertovat sinusta taas omille lapsilleen, niin tavallanhan sinä olet heidän muistilokerossaan, jotta meillä on ollut sellainenkin isoisosio äiti.

Mutta lopulta käy kuitenkin niin, ettei kukaan enää suvussa muista.

Näin se on aina mennyt.

Vierailija
22/75 |
14.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki katoaa aikanaan, historian kirjoja kirjoitetaan jatkuvasti uudestaan ihan miten voittaja haluaa, joten ei ole väliä vaikka olisit joku merkittäväkin henkilö. Internetissäkään ei tieto pysy loputtomiin vaikka joku niin uskoo. Ei tarvita kuin ydinsota niin pyyhkiytyy paljon pelkästään digitaalisesti "tallessa" olevaa tietoa. Uskaltaisin väittää että jo vuonna 10 000 mitään ei ole nykypäivän ihmisistä jäljellä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/75 |
14.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkäpä tuo ajatus motivoi ihmisiä tuhkaukseen ja tuhkan levittämiseen kyseistä ihmistä miellyttävälle paikalle. Se nyt on järkevää muutenkin.

Vierailija
24/75 |
14.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin. Kun miettii, niin eihän millään ole oikeastaan yhtään mitään merkitystä. Kauhee stressi elämästä ja sitten vaan kuolee pois. 

Lopulta koko maapallokin tuhoutuu ja sulaa auringon paisuessa. 

Vierailija
25/75 |
14.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin tulla haudatuksi salaiseen paikkaan metsään, niin ei kukaan kaivelisi luitani pitkin poikin.

Vierailija
26/75 |
14.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta Jumala tietää sinusta jo ennen kuin olet syntynytkään.

Miltäs tuntuu ?

Vierailija
27/75 |
14.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin osa ei nytkään tiedä että olet olemassa, joten mitä eroa?

Vierailija
28/75 |
14.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki katoaa aikanaan, historian kirjoja kirjoitetaan jatkuvasti uudestaan ihan miten voittaja haluaa, joten ei ole väliä vaikka olisit joku merkittäväkin henkilö. Internetissäkään ei tieto pysy loputtomiin vaikka joku niin uskoo. Ei tarvita kuin ydinsota niin pyyhkiytyy paljon pelkästään digitaalisesti "tallessa" olevaa tietoa. Uskaltaisin väittää että jo vuonna 10 000 mitään ei ole nykypäivän ihmisistä jäljellä.

Jos maapallosta on mitään jäljellä enää tuolloin....

Vierailija
29/75 |
14.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikille käy näin, valitettavasti. Eihän meilläkään ole mitää käryä siitä et ketä oli täällä ennen jääkautta. Esimerkiksi.

Vierailija
30/75 |
14.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta Jumala tietää sinusta jo ennen kuin olet syntynytkään.

Miltäs tuntuu ?

Lohdulliselta. Siltä, että minulla on tarkoitus. Millään muulla ei lopulta ole väliä kuin Jumalalla ja sillä mitä minun ja Hänen välillään on.

Vierailija
31/75 |
14.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkäpä tuo ajatus motivoi ihmisiä tuhkaukseen ja tuhkan levittämiseen kyseistä ihmistä miellyttävälle paikalle. Se nyt on järkevää muutenkin.

Mutta se on vaan niin, ettei sitä tuhkaa saa sirotella lain mukaan minne tahansa.

Jonkun toisen metsään ei tuhkia saa luvatta mennä heittelemään.

Siinä tuhkan seassahan on aina luunsirujakin.

Ja kun ostettu uurna haetaan krematoriosta, pitää ilmoittaa mihin tuhka aioitaan sijoittaa.

Ja se merkitään muistiin.

Tietenkin luvattomasti ihmiset voivat tehdä mitä vaan.

Vierailija
32/75 |
14.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä tuo mitään haittaa. En ole niin erikoinen henkilö, että minua tai saavutuksiani tarvitsisi sen kummemmin muistaa. Eikä nytkään suurin osa maapallon ihmisistä edes tiedä, että olen olemassa.

Vierailija
33/75 |
14.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä jään kummittelee

Vierailija
34/75 |
14.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin. Kun miettii, niin eihän millään ole oikeastaan yhtään mitään merkitystä. Kauhee stressi elämästä ja sitten vaan kuolee pois. 

Lopulta koko maapallokin tuhoutuu ja sulaa auringon paisuessa. 

No niin! Ja mä stressaan jostain turhanpäiväisestä toimistotyöstäni!

Vierailija
35/75 |
14.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tehnyt sellaisen kontribuution tieteen historiaan, että siihen, ettei kukaan minua muistaisi kuluu kyllä pidempi aika kuin suurimmalla osalla ihmisistä.

Vierailija
36/75 |
14.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään tiedä jokaista ihmistä joka tällä pallolla on joskus elänyt. Eikä tiedä kukaan muukaan. Ehkä valtioilla on jossain joku nimilista kaikista maassa eläneistä henkilöistä kautta aikojen?

Vierailija
37/75 |
14.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon niin vakuuttunut sielun olemassaolosta, että en tuota suuremmin mieti. Elämä on tässä ja nyt. Loputon seikkailu.

Vierailija
38/75 |
14.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvältä, vaikka mielelläni eläisin todella pitkään ja näkisin miten ihmiskunta ajaa itsensä sukupuuttoon

Vierailija
39/75 |
14.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa ehkä oudolta, mutta kun katson mun lasta, mietin toisinaan että joskus minua ei ole ja hän jatkaa olemistaan (parhaassa tapauksessa tietenkin näin). Ja iskee haikeus ja huolikin, ajattelen mitähän hän mahtaa elämässään kokea ja kunpa voisin aina auttaa, olla häntä varten. Mieleni ei käsitä että hän on joskus keski-ikäinen ja hänellä on omat lapset ja omat murheet. Ja juuri nyt rakkaus häntä kohtaan on niin syvä ja suuri, että ajatus siitä että tiemme eroavat, tuntuu kamalan surulliselta.

Kelaako kukaan muu tämmöstä vai oonko mä sekaisin?

Vierailija
40/75 |
14.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajatus on hyvin lohduttava. Naapurin nainen bongasi tänään, miten läimittiin miehen kaa toisiamme pyllyille tyhjäksi luulemallamme pihalla. On mukava muistaa, että tämäkin tapahtuma unohtuu meikäläisen mukana