Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Yh äiti itkee yksin kotona vessassa, lapset leikkii huoneessan.

Vierailija
04.09.2014 |

kysyttävää? En vaan enää jaksa..

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
04.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP oletko vielä linjoilla? Voisin oikeasti tarjota konkreettista apua, lastenhoitoa ja vaikka selvitellä kotihoitopalveluita jne sun puolesta jos on voimat ihan lopussa...? Toivon, että saat apua jossain muodossa mahd. pian, vaikket näin anonyymiltä nettikirjoittelijalta sitä uskaltaisikaan vastaanottaa! Jos on masentunut, univelkainen ja voimat lopussa, ei todellakaan jaksa pitää lapsille rajoja tai ajatella asioita järkevästi...

-30

Vierailija
2/31 |
04.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et jaksa? Onko joku akuutti asia vai onko tilanne vain kertynyt liian raskaaksi? Toivon että saat jostain apua ja tukea jos sitä tarvitset

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
04.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkään ollut jo samaa. Tapoeelevat, valvoovat yöt eivätkä tottele mutään. Ruoat ja astiat seinille yms..

Ap

Vierailija
4/31 |
04.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lapset on samanlaisia. Minkä ikäsiä lapset on? Missä päin asutte?

Vierailija
5/31 |
04.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyydä nyt viikonlopuksi joku läheinen ystävä tai sukulainen kotiin hoitamaan lapsia yön yli ja mene itse jonnekin muualle yöksi että saat yhden hyvin nukutun yön. Tarttet nyt pienen akkujen lataamistauon! Tsemppiä, kyllä se siitä! 

Vierailija
6/31 |
04.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuopio. 1v ja 5v. Ei oo läheisiä muuten kyllä.

Ap

Vierailija
7/31 |
04.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä apua saa. Miksi olet päästänyt tilanteen noin pitkälle? Ei se itsestään parane, ellet sitten onnistu sinnittelemän niin pitkään, että lapset tulevat jo järkevän ihmisen ikään. Minkä ikäiset? Missä isä on, voiko hän auttaa? Tai joku muu? Ottaisi lapset hetkeksi?

Vierailija
8/31 |
04.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulta puuttuu auktoriteetti. Kovat keinot käyttöön. Kun ei totella, lähtee kännykkä, tietokone tai viikkorahat. Marinat ei auta. Sulje pääkatkaisimesta sähköt klo 22. Jos eivät rauhoitu, vie puhumaan sossulle. Ole vanhempi, älä nössykkä. Teinit "inhoaa" vanhempiaan kurin vuoksi, mutta kiittävät aikuisena. Olin itse karmea teini ja mun vanhemmat ois voineet pitää tiukeempaakin kuria. Isällä oli minuun auktoriteetti, häntä uskoin kyllä.

Vierailija
9/31 |
04.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.09.2014 klo 20:19"]Sulta puuttuu auktoriteetti. Kovat keinot käyttöön. Kun ei totella, lähtee kännykkä, tietokone tai viikkorahat. Marinat ei auta. Sulje pääkatkaisimesta sähköt klo 22. Jos eivät rauhoitu, vie puhumaan sossulle. Ole vanhempi, älä nössykkä. Teinit "inhoaa" vanhempiaan kurin vuoksi, mutta kiittävät aikuisena. Olin itse karmea teini ja mun vanhemmat ois voineet pitää tiukeempaakin kuria. Isällä oli minuun auktoriteetti, häntä uskoin kyllä.
[/quote]

ne lapset on 1v ja 5v

Vierailija
10/31 |
04.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.09.2014 klo 20:21"][quote author="Vierailija" time="04.09.2014 klo 20:19"]Sulta puuttuu auktoriteetti. Kovat keinot käyttöön. Kun ei totella, lähtee kännykkä, tietokone tai viikkorahat. Marinat ei auta. Sulje pääkatkaisimesta sähköt klo 22. Jos eivät rauhoitu, vie puhumaan sossulle. Ole vanhempi, älä nössykkä. Teinit "inhoaa" vanhempiaan kurin vuoksi, mutta kiittävät aikuisena. Olin itse karmea teini ja mun vanhemmat ois voineet pitää tiukeempaakin kuria. Isällä oli minuun auktoriteetti, häntä uskoin kyllä.
[/quote]

ne lapset on 1v ja 5v
[/quote]
Pahoittelen, huomasin vasta jälkeenpäin. No, ehkä auktoriteetti on heillekin paikallaan. Tosin ei niin kovat otteet kun teineille :)

Vierailija
11/31 |
04.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kakkonen jatkaa: yritä viimeisillä voimilla saada päivärytmi ja yörytmi kohdalleen- se auttaa sua eteenpäin. Pidä "kovaa kuria" ja se antaa sulle sitten helpomman jatkon

Vierailija
12/31 |
04.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.09.2014 klo 20:19"]

Sulta puuttuu auktoriteetti. Kovat keinot käyttöön. Kun ei totella, lähtee kännykkä, tietokone tai viikkorahat. Marinat ei auta. Sulje pääkatkaisimesta sähköt klo 22. Jos eivät rauhoitu, vie puhumaan sossulle. Ole vanhempi, älä nössykkä. Teinit "inhoaa" vanhempiaan kurin vuoksi, mutta kiittävät aikuisena. Olin itse karmea teini ja mun vanhemmat ois voineet pitää tiukeempaakin kuria. Isällä oli minuun auktoriteetti, häntä uskoin kyllä.

[/quote]

Huoh... Täs ei ollut kyse mistään teineistä. Lapset 1v ja 5v. Lisäksi jos vielä teininä lentää seinään ruuat niin on kyllä mennyt kasvatus pieleen ja pahasti, siitä olisi voinut päätellä että ehkä vähän nuorempia. :D

Vierailija
13/31 |
04.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kun osaisin auttaa. Tarvitset nyt tukea ja hengähdystauon. Itse sain kaupungilta kotipalvelun joskus hoitamaan lapsia. Oikein pahaan aikaan sain sitä kerran viikossa säännöllisesti. Kummasti se pari tuntiakin auttaa. Tein silloin isot satsit ruokia pakastimeen ja sitten pääsin muulloin helpommalla. En tiedä onko Kuopiossa sellaista palvelua. Itse sain sen neuvolan kautta. 

Vierailija
14/31 |
04.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos oisit ollu pääkaupunkiseudulta oisin voinut tulla auttamaan vaikk viemällä lapset ulos. Itsekin olen yh ja välillä on rankkaa.

Vierailija
15/31 |
04.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voih. Ihankuin oma tilanteeni muutama vuosi sitten. Ei auta muu kuin kovemmat otteet käyttöön. Jos lentää ruoat seinälle niin sitten ei syödä. Näytät että sinä määräät ja teillä kotona on säännöt jouta noudatetaan. Ja ruokaa saa vain ruoka aikoina.Ja jos on mahdollista ottaa ne sähköt pois päältä illalla niin tee se. Ei kai kukaan pimeässä pitkään jaksa rymytä. Itse aikoinani irroitin lastenhuoneiden valaisimista lamput kun oi nukkumaanmeno aika. Nukkuuko lapset samassa huoneessa vai onko eri huoneet? Jos asuisin lähempänä niin voisin tulla auttamaan. On vielä niin tuoreessa muistissa, etyä tiedän miten rankkaa tuo on. Voimia.

Vierailija
16/31 |
04.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi, mulla kans vaan yksi lapsi ja välillä olen itsekin sekoamispisteessä. Avioliitossa tosin mutta kyllä se lastenhoito on 95% mun vastuulla.

Voi kun olisit samalta suunnalta kanssani niin voitaisiin yhdistää voimamme ja auttaa toisiamme.

Kymenlaakso.

Vierailija
17/31 |
04.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neuvolassa kerroin tästä, täti sanoi "voi sinua koita jaksaa" vaikka itkin silmittömästi hänen edessään. Kyllä tämä tästä, päivä kerrallaan :)

Ap

Vierailija
18/31 |
04.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.09.2014 klo 20:23"]

[quote author="Vierailija" time="04.09.2014 klo 20:19"]

[/quote]

Huoh... Täs ei ollut kyse mistään teineistä. Lapset 1v ja 5v. Lisäksi jos vielä teininä lentää seinään ruuat niin on kyllä mennyt kasvatus pieleen ja pahasti, siitä olisi voinut päätellä että ehkä vähän nuorempia. :D

[/quote]

otsikosta olis jo voinut päätellä että pieniä.. " leikkii huoneessaan".

Vierailija
19/31 |
04.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun on todella vaikea uskoa, että sulla ei ap olisi KETÄÄN joka voisi tulla lapsia kotiin hoitamaan nyt viikonloppuna. Ja jos oikeasti ei ole, niin nyt sun on alettava luomaan ihmissuhdeverkkoja kodin ulkopuolellekin. Ilman ystäviä/perheenjäseniä  pää menee sekaisin ja kaikki tuntuu tuhat kertaa raskaammalta kuin oikeastaan edes on. 

Vierailija
20/31 |
04.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskotte näinkin luokattoman provon? =)

Väsyneellä mammalla tulee ensin mieleen tulla kyselemään , onko kenelläkään av:lla kysyttävää?

Vähän valoja päälle taas. Aloituksessa mainitaan että yh, ja mammat jakaa heti apuaan  : )