lastensuojeluilmoitus
Jos soitan nimettömän lastensuojeluilmoituksen, niin tallentavatko he silti soittajan numeron?
Kommentit (24)
Jos väite on perusteeton, voi lasun kohde tehdä siitä rikosilmoituksen jolloin ilmoittaja selviää. Itse juuri suunnittelemassa tätä.
[quote author="Vierailija" time="01.10.2014 klo 12:46"]Jos väite on perusteeton, voi lasun kohde tehdä siitä rikosilmoituksen jolloin ilmoittaja selviää. Itse juuri suunnittelemassa tätä.
[/quote]
Eikä voi. Nimetön ilmoitus pysyy nimettömänä, eikä niistä tehdä mitään luvattomia ilmiantoja. Jos on huoli, soita. Kannetaan yhdessä vastuu. Mieluummin liikaa ja joskus turhiakin ilmoituksia kuin liian vähän.
T. Lastensuojelun sosiaalityöntekijä
[quote author="Vierailija" time="01.10.2014 klo 12:46"]Jos väite on perusteeton, voi lasun kohde tehdä siitä rikosilmoituksen jolloin ilmoittaja selviää. Itse juuri suunnittelemassa tätä.
[/quote]
En tee perusteetonta ilmoitusta. Naapurin äippä on facen mukaan tänään lähdössä viihteelle ottaen mummon hoitamaan lapsia asuntoonsa ja hänen juomistavat tuntien sieltä baarista tullaan aika kovassa kännissä takaisin.
[quote author="Vierailija" time="01.10.2014 klo 12:45"]
Pidä huoli omista asioistas älä puutu toisten lapsiin.
[/quote]
Eli jos joku vetää lapsiaan päivittäin pataan, niin kenenkään ei tule puuttua asiaan?
[quote author="Vierailija" time="01.10.2014 klo 12:52"][quote author="Vierailija" time="01.10.2014 klo 12:46"]Jos väite on perusteeton, voi lasun kohde tehdä siitä rikosilmoituksen jolloin ilmoittaja selviää. Itse juuri suunnittelemassa tätä.
[/quote]
En tee perusteetonta ilmoitusta. Naapurin äippä on facen mukaan tänään lähdössä viihteelle ottaen mummon hoitamaan lapsia asuntoonsa ja hänen juomistavat tuntien sieltä baarista tullaan aika kovassa kännissä takaisin.
[/quote]
Jos lapsilla on hoitokykyinen vahti, ei siihen puututa. Saa ihminen viihteellä käydä, kunhan hoitaa hoitokuviot kuntoon.
Mikä tässä kuviossa niin kamalaa on? Vai onko siis mummokin ympäripäissään?
T. Sosiaalityöntekijä
[quote author="Vierailija" time="01.10.2014 klo 12:52"]
[quote author="Vierailija" time="01.10.2014 klo 12:46"]Jos väite on perusteeton, voi lasun kohde tehdä siitä rikosilmoituksen jolloin ilmoittaja selviää. Itse juuri suunnittelemassa tätä. [/quote] En tee perusteetonta ilmoitusta. Naapurin äippä on facen mukaan tänään lähdössä viihteelle ottaen mummon hoitamaan lapsia asuntoonsa ja hänen juomistavat tuntien sieltä baarista tullaan aika kovassa kännissä takaisin.
[/quote]
Onko nyt siis kyse jatkuvasta alkoholin liikakäytöstä, vai poikkeustapaus? Jos jälkimmäinen, niin ilmoitukseen ei kyllä mielestäni ole aihetta, etenkin kun lapsetkin on asianmukaisesti hoidossa sen aikaa.
Tai jos ap tarkoittaa, että vanhempi kotiutuu ympäri päissään ja vahti lähtee. Sillon voit soittaa lasun, kun tiedät, että vanhempi on yksin ympäripäissään lapsen kanssa
[quote author="Vierailija" time="01.10.2014 klo 12:46"]Jos väite on perusteeton, voi lasun kohde tehdä siitä rikosilmoituksen jolloin ilmoittaja selviää. Itse juuri suunnittelemassa tätä. [/quote] En tee perusteetonta ilmoitusta. Naapurin äippä on facen mukaan tänään lähdössä viihteelle ottaen mummon hoitamaan lapsia asuntoonsa ja hänen juomistavat tuntien sieltä baarista tullaan aika kovassa kännissä takaisin.
[/quote]
Ja tämä on ongelma miksi? Lapsellahan on hoitaja.
Luuletko ettei tavallisissa perheissä koskaan ole niin että toinen vanhemmista on kotona kun toinen lähtee joihinkin esim. työpaikan juhliin ja tulee sieltä yöllä humaltuneena kotiin ja nukkuu seuraavana päivänä pitkään?
Jos tuo on syy, ilmoitus on täysin aiheeton ja pelkkää pahansuopaa kiusantekoa ja mustamaalausta. Voit hyvinkin itse saada syytteen, joten ymmärrän, että haluat tehdä ilmoituksen nimettömänä. Oikeasti sun pitäisi kyllä hakea apua tähän kyttäysongelmaan ja keksiä elämääsi muuta sisältöä.
(Itse en juo juuri koskaan ja silloinkin korkeintaan 2 annosta.)
Turhat ilmot vähenisi, jos ei voisi tehdä nimettömänä. En tarkoita, että kohde itse saisi tietää kuka tehnyt, mutta kyllä mielestäni pitäisi sosiaali-ihmisen tietää. Nythän on tosi helppo tehdä ihan pelkästään kiusaa toiselle ihmiselle ja perheelle, kuormittaa samalla jo ylikuormitettua lastensuojelua.
Jää muistiin. Kaikki puhelut nauhoitetaan.
Entä sitten vaikka jääkin?! Miksi nimettömä. Uskottavampi ilmoitus, kun se tekee avoimesti omalla nimellään. Eihän sinulla mitään salattavaa ole, eihän.
Vai pelkäätkö veristä kostoa?!
[quote author="Vierailija" time="01.10.2014 klo 13:16"]Entä sitten vaikka jääkin?! Miksi nimettömä. Uskottavampi ilmoitus, kun se tekee avoimesti omalla nimellään. Eihän sinulla mitään salattavaa ole, eihän.
Vai pelkäätkö veristä kostoa?!
[/quote]
No en haluaisi pilata naapurisuhteita. Mutta käyn ostamassa pre paise liittymän ja soittelen sitten aamuyöstä, että käykäähän tarkistamassa tilanne
[quote author="Vierailija" time="01.10.2014 klo 13:45"]
[quote author="Vierailija" time="01.10.2014 klo 13:16"]Entä sitten vaikka jääkin?! Miksi nimettömä. Uskottavampi ilmoitus, kun se tekee avoimesti omalla nimellään. Eihän sinulla mitään salattavaa ole, eihän. Vai pelkäätkö veristä kostoa?! [/quote] No en haluaisi pilata naapurisuhteita. Mutta käyn ostamassa pre paise liittymän ja soittelen sitten aamuyöstä, että käykäähän tarkistamassa tilanne
[/quote]
Aamuyöstä?! Puhelu menee kateellisen känniääliön piikkiin.
[quote author="Vierailija" time="01.10.2014 klo 13:14"]Jää muistiin. Kaikki puhelut nauhoitetaan.
[/quote]
Huoh. Ei kyllä nauhoiteta. Se olisi laitonta. Jos, ja kun, ette asioista mitään tiedä, kannattaisi olla hiljaa. Jos äiti jää yksin tuhottomassa humalassa lasten kanssa yöllä kotiin, ja asiasta ilmoitetaan sosiaalipäivystykseen, niin äidille soitetaan. Jos puhelinsrvion perusteella päädytään tekemään kotikäynti, mennään paikan päälle ja pyritään saamaan paikalle hoitokykyinen ihminen. Tässä tapauksessa todennäköisesti isoäiti.
T. LS-Sosiaalityöntekijä
Juu, vanhemmat ei saa missän nimessä juhlia koskaan vaikka olis asianmukainen hoito lapsilla. Missä on järki taas?? Voi luoja.
[/quote]
Voi nyt jumalauta.
"]Jos väite on perusteeton, voi lasun kohde tehdä siitä rikosilmoituksen jolloin ilmoittaja selviää. Itse juuri suunnittelemassa tätä. [/quote] En tee perusteetonta ilmoitusta. Naapurin äippä on facen mukaan tänään lähdössä viihteelle ottaen mummon hoitamaan lapsia asuntoonsa ja hänen juomistavat tuntien sieltä baarista tullaan aika kovassa kännissä takaisin."
Teet kyllä aihettoman ilmoituksen. Mikään laki ei kiellä toistaiseksi vanhempia juhlimista ja juomista vaikka kovaan känniin, jos he etukäteen huolehtinut lapsensa hoidosta ja turvallisuudesta ja tässä tapauksessa se on mummo. Vai onko mummokin hoitamassa lapsia kovassa kännissä?
Tiesithän, että turhat ls-ilmoitukset vievät kohtuuttomasti aikaa ja voimavaroja ls. Ja muistuttaisin sinua Erikan tapauksesta, kun aikaa eikä voimavaroja riittänyt hänen asioiden hoitamiseen. Jokainen aiheeton ls-ilmoitus on joltakin pois. Ja sinä pelkän facen perusteella tehtailet ls-ilmoituksia...
Jos teidän pitää tehdä lasu-ilmoitus (toivottavasti ei koskaan tarvi), ostakaa sitä varten 5e:n Prepaid-liittymä Ärrältä tms, jos ette muuten uskalla soittaa. Lasten tulevaisuus on sen arvoinen.
Perättömiä ilmoituksia ei koskaan saa tehdä, sillä niitä lapsia, jotka oikeasti tarvitsevat pelastusta, riittää valitettavasti kyllä ilman valheitakin.
Pidä huoli omista asioistas älä puutu toisten lapsiin.