Millainen ihminen soittaa niin kauan, että vastataan?
Kommentit (27)
Tiedän suvun jossa kaikki käyttäytyy näin. niinkauan soitetaan kunnes vastataan. en halua tämän takia edes tutustua.
Sellainen joka vastaa itsekin aina, kun sä soitat hänelle? Tai joka tietää, että toisen puhelin on aina kassinpohjalla viimeisenä? Tai joka tietää, että saatat olla pihalla ja puhelin soi sisällä?
Mun yksi aspergerystäväni antaa aina soida niin kauan kun luuri vain soi, mutta mä laitan soittoäänen pois, niin se ei häiritse :) Mä en jaksa vastata hänelle kuin 1/10 kerralla. Aikaisemmin se oli ihan kivaakin, kun sain kerrankin kuulla soittoäänenä olevan biisin melkein kokonaan.
Mulle soitettaessa se että antaa soida on kohteliaisuus, koska en läheskään aina ehdi vastaamaan heti kun puhelin soi :) Mun tuttavapiirissä siis annetaan soida aika pitkään. Ja puhelinmyyjät erottaa oikeista soittajista, joilla on asiaakin siitä, että ne luovuttavat lyhyeen.
Mä en itse koskaan soita takaisin, joten kannattaakin antaa soida pitkään, jos on asiaa.
Äiti!
Jos puhelin on jäänyt vaikka äänettömälle niin odottamassa on kymmenen puhelua! Olen koittanut sanoa, että tarkastan kyllä puhelimen, ja näen sen yhdenkin saapuneen puhelun ja soitan takaisin, mutta eipä se sanominen auta...
No toivottavasti minun ystäväni. Kännykkä on aina jossain takintaskussa tai alimpana käsilaukussa. Pienten lasten kanssa touhutessa kestää löytää se... Sama juttu on minun ystävilläni, äidilläni ja mummollani on myös huono kuulo, ja hidas liikkuvuus.
Soitan useinmiten iphonen/ipadin facetimella, joka katkaisee jos ei "ajoissa" vastata, eikö kännykät tee samaa?
[quote author="Vierailija" time="04.09.2014 klo 19:54"]
Jo on pienet murheet ihmisillä.
[/quote]
Tässä nykymenossa on jotain ristiriitaista. Ihmiset laittaa itseään nettiin ja esille monin mahdollisin tavoin, on Facebook ja Twitter ja muut, mutta joku puhelimen pirinä tai tuntemattoman katse saa aivan tolaltaan.
Sinnikäs, peräänantamaton, optimistinen, yrittäjähenkinen, luova hullu, "i don't take no as an answer :)"
Ihminen, jolla on tärkeää työ- tai yksityisasiaa.
[quote author="Vierailija" time="04.09.2014 klo 19:58"]
Sinnikäs, peräänantamaton, optimistinen, yrittäjähenkinen, luova hullu, "i don't take no as an answer :)"
[/quote]
Eli minä! Ja totta on, soitan niin kauan, että vastaa! Ainakin jos hyvä kaveri kyseessä. :D
[quote author="Vierailija" time="04.09.2014 klo 19:59"]
[/quote]
Samaa mieltä. En ymmärrä ihmisiä, jotka eivät vastaa puhelimeen ja nyt en tarkoita lehtimyyjiä. Olen ollut usein paikalla kun jollekin soi puhelin ja tämä ihminen ei vastaa soittoon. Katsoo kuka soittaa na sanoo, että soitan myöhemmin tms. Tilanne kuitenkin on se, että voisi vastata ja vaikka lyhyesti sanoa, että soitellaan vaikka puolen tunnin päästä. Onhan se epäkohteliasta olla vastaamatta, kun kaikilla on se luuri kuitenkin taskussa ja sitä näprätään muuten koko ajan.
Tietysti pienten lasten kanssa voi olla "tilanne päällä" ja ei pääse heti vastaamaan.
10-20 sekuntia luulisi kaikilla olevan se aika jona ehtii reagoida puhelimen sointiin näin tahtoessaan. Lisäksi puhelimesta näkee kyllä jos joku on yrittänyt tavoitella eli soittaa sitten takaisin. Esimerkiksi anopille tämä asia ei mene kaaliin. Aina soittaa ja antaa tuutata niin kauan, kunnes linja katkaisee automaattisesti ja tämä on pirun pitkä aika. Lisäksi näitä soittoja voi tulla jopa 10 päivässä. Akuuteissa asioissa voi laittaa viestiä.
Onko älypuhelimissa niin, ettei voi surffata samalla kun joku soittaa ja siksi tämä ärsyttää? Mulla on tavallinen luuri niin en tiedä.
[quote author="Vierailija" time="04.09.2014 klo 20:18"]
[/quote]
Samaa mieltä. En ymmärrä ihmisiä, jotka eivät vastaa puhelimeen ja nyt en tarkoita lehtimyyjiä. Olen ollut usein paikalla kun jollekin soi puhelin ja tämä ihminen ei vastaa soittoon. Katsoo kuka soittaa na sanoo, että soitan myöhemmin tms. Tilanne kuitenkin on se, että voisi vastata ja vaikka lyhyesti sanoa, että soitellaan vaikka puolen tunnin päästä. Onhan se epäkohteliasta olla vastaamatta, kun kaikilla on se luuri kuitenkin taskussa ja sitä näprätään muuten koko ajan.
Tietysti pienten lasten kanssa voi olla "tilanne päällä" ja ei pääse heti vastaamaan.
[/quote]
Sellainen ihminen ei vastaa esimerkkisi tillanteessa, jolla on tilannetajua ja kyky huomioida muita ihmisiä. Muut vastaavat ja jaarittelevat pitkiä henkilökohtaisia puheluita kyläpaikoissa, päiväkodin pihassa lapsia hakiessaan, kaupan kassalla jne.
[quote author="Vierailija" time="04.09.2014 klo 20:35"]
[/quote]
[/quote]
Sellainen ihminen ei vastaa esimerkkisi tillanteessa, jolla on tilannetajua ja kyky huomioida muita ihmisiä. Muut vastaavat ja jaarittelevat pitkiä henkilökohtaisia puheluita kyläpaikoissa, päiväkodin pihassa lapsia hakiessaan, kaupan kassalla jne.
[/quote]
Onko se sitten fiinimpää selata muuten puhelinta toisten seurassa.Puhelimeen ei vastata, mutta facebookkia vahditaan :( ja päivitetään.
[quote author="Vierailija" time="04.09.2014 klo 20:42"]
[quote author="Vierailija" time="04.09.2014 klo 20:35"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Onko se sitten fiinimpää selata muuten puhelinta toisten seurassa.Puhelimeen ei vastata, mutta facebookkia vahditaan :( ja päivitetään.
[/quote]
No ei ole. Huonoa käytöstä se on. Fiksu ihminen ei näpellä puhelintaan joka paikassa.
Ärsyttävä ihminen! Tai sitten on kova hätä. Blokkaa koko ihminen? Kyllä pitäis viestiä osata laittaa jos ei toinen vastaa puhelimeen.