Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkä verran lapsi voi valikoida kavereitaan?

Vierailija
04.09.2014 |

Meillä 10 v tyttö. Ei halua olla kaikkien ystävä vaan valikoi. Syyt on kyllä aika järkevänkuuloisia "sen jutut pelottaa, kun se puhuu kauhujuttuja" jne. mutta sitten kun olen näitä "pelottelijoita" nähnyt, niin tosi fiksun oloisia tyttöjä. Oma lapsi vain on niin herkkä. Olen sanonut että voithan kertoa kaverille, että sua jännittää esim. kummitusjutut niin ehkä ne kaverit keksii sitten muita leikkejä. Mutta ei, jotenkin vain tiettyjen seura kelpaa. Tänän patistin soittamaan yhdelle kaverille joka halus leikkiä. No ei se oikein hyvin menny. Minusta kaveri oli kiva, mutta oma tyttö kävi supattelemassa, että toivoo toisen lähtevän jo kotiin. :( Olisko sittenki ollut parempi että ei olisi soittanut.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
04.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kanssa 10 v tyttö, joten tutulta kuulostaa. Tietysti aina on jonkinasteista valikointia, mutta yritän hienovaraisesti kannustaa viettämään iltapäiviä eri ystävien kanssa. Saa toki löytää itse sen bestiksen, mutta sellainen täysin yhden kaverin ystävyyteen tukeutuminen siten, ettei koskaan kelpaa muiden seura, on mielestäni huono juttu. Kaikkien kanssa ei tarvitse olla kaveri, mutta kaikkia kohdellaan asiallisesti. En pidä sellaisesta ystävän totaalisesta omimisesta, vaan ystävyyteen kuuluu sen kestäminen että jonakin päivänä ollaan toisen ja sitten taas toisena päivänä jonkun muun ystävän kanssa...yllättävän paljon tyttöjen keskuudessa on tuollaista hyvin sitovaa ystävyyttä.Tietenkin ajan myötä varmasti tulee jonkinlainen ystäväpiiri, johon kuuluvat ne, joiden kanssa henkilökemiat kohtaavat parhaiten.

Vierailija
2/3 |
04.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

kärjistetysti: mua harmittaa kun muut haluavat olla tyttäreni kavereita mutta hän valikoi. Jos seura olisi huonoa, niin sitten tää olis hyvä juttu, mutta siitä ei ole nyt kyse. Pelkään ettei kohta kukaan tyttöä kysykään leikkimäään kun tuo niin usein kieltäytyy.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
04.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli lapsena yksi todella läheinen ystävä, enkä oikeastaan halunnut muiden kanssa leikkiä. Satunnaisesti oli muitakin kavereita, mutta niiden kanssa ei koskaan ollut yhtä hauskaa kuin tämäm yhden ns. sydänystävän. Lukioikäisenä minulla oli hetken aikaan suurempi kaveripiiri kun siinä iässä pyöritään baareissa ja käydään ulkona, ja usein isommalla porukalla. Nyt aikuisena minulla on taas vain pari ystävää mieheni lisäksi, jotka ovat kaikki merkityksellisiä ja läheisiä.

Yritän siis sanoa, että valikoinnissa ei ole mitään vikaa, mielestäni on vain hyvä että osaa valikoida ne omat ihmiset, eikä väkisin olla sosiaalinen. Jos tytölläsi ei ole yhtäkään kaveria jonka seurassa viihtyy niin se on eri asia, mutta ei kaikkien kanssa tarvitse leikkiä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi kuusi