Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi ne, jotka eivat itse jaksa kasvattaa lapsiaan pitavat sellaisia lapsia helppoina, joihin se kasvatus on pikkuhiljaa purrut ja kun oma on tietenkin kuriton...

Vierailija
29.08.2006 |

Hei,

Ai että ottaa välillä päähän muutaman tuttuni kommentit siitä, että " kyllä sulla on helpot lapset, kun ne tottelee sua" jne. Ja sitten heidän omat lapset ovat kovapäisiä, kun eivät tottele. Itse ainakin aikanaan jouduin todella vääntämään kaksosteni kanssa rajoista ja nyt, kun ovat 5-v (tällä hetkellä) elämä sujuu todella ihanteellisesti. Toki kahnausta tulee, mutta lapseni tietävät, että meillä se olen minä, joka sanon sen viimeisen sanan.

Pakko kyllä todeta, että ihanaa, kun en antanut periksi vaan jaksoin kasvattaa. Nyt on sitten " hedelmää" tarjolla ja voi olla ylpeä. Tiedän, että kohta tulee taas joku uusi uhmavaihe, mutta nyt edes tovin pääsee oikeasti helpolla.

Onko kukaan muu lapsensa kasvattanut törmännyt tämmöiseen?

Kommentit (21)

Vierailija
21/21 |
29.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisko kannattanut lukea tämä kirjoitus?

Minä ihmettelin sitä, miksi vanhemmat, jotka eivät kasvata lapsiaan tulevat ns. mitätöimään kasvatuksen kertomalla, että " onpa sulla helpot lapset" . Ihan kuin ap ei olisi taistellut lastensa kanssa rajoista. Nyt vain sattuu olemaan kehityksessä rauhallinen, tasainen vaihe, niin nämä, jotka eivät kasvata tulevat laukomaan tyhmyyksiä...

Kyllä lapset ovat erilaisia ja rajoja haetaan eril tavoin. Kerroin, että nämä pari tuttua ovat juuri niitä, jotka kieltävät, mutta eivät valvo. Näin muksusta tulee se pomo. Ihan varmasti on raskasta jankuttaa ja jankuttaa, kun mitään ei tapahdu. Miksiköhän? Kyllä ap:kin on jankuttanut jankuttamasta päästyään, mutta kyllä se perille menee, kunhan jaksaa vain vielä valvoa, että asia menee niinkuin on käsketty.

T:ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi kahdeksan