Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten pärjää yh:na, jos netto noin 2000?

Vierailija
04.09.2014 |

Pakollisia menoja ainakin

laina+vastike noin 1000e, ehkä vähän yli.

Sähkö, telkkarilupa, kotivakuutukset, puhelimet, junalippu ainakin pakollisia menoja.

Kommentit (22)

Vierailija
21/22 |
04.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla tekisi tiukkaa, koska lapsilla on niin kalliit harrastukset. Luultavasti en saisi elareita, koska meillä olisi viikko-viikko-systeemi tai ainakin lähes sellainen.

Minimielarit muuten ovat 150 euroa ja yh-korotus lapsilisään on noin 50 euroa eli saisit yhdestä lapsesta lähes 300 euroa. Minimielarit maksaa siis KELA, jos etävanhempi on varaton. Sinun on itse niitä haettava KELAsta.

Minulla on nettotulot noin 2100 euroa, siihen lapsilisät kahdesta lapsesta yh-korotuksineen noin 300 euroa, elareita en siis saisi enkä vaatisi, koska lapset olisivat yhtä paljon kummankin luona. Lapsilisät menisivät vaate- ja harrastushankintoihin.

Lasten harrastukset maksavat kuukaudessa noin 250 euroa ja varusteet kuukausitasolla noin 100 euroa eli minun osuuteni olisi noin 175 euroa. Asumiskulut vähintään tuon 1000 euroa, luultavasti asuinpaikan huomioiden 1200 euroa. Päälle sähkö, vakuutukset, puhelin, netti noin 200 euroa, autovakuutus, autovero ja bensat 300 euroa/kk eli ruokaan ja vaatteisiin jäisi noin 500 euroa. Aika tiukalla olisin, kun pojat ovat suuriruokaisia urheilijoita ja kasvavat sitä vauhtia, että kaksi kertaa vuodessa saa olla uusimassa koko vaatevaraston.

En oikein tiedä, mistä voisin säästää, ellen sitten lasten kuluista ja se olisi mielestäni väärin.

Vierailija
22/22 |
04.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä tämä harhaluulo tulee ettei vuoroasumisessa makseta elatusta. On juridisesti säädetty, että sen vanhemman on maksettava, jonka luona lapsi ei ole kirjoilla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla