Jättäisitkö puolisosi heti jos pettäisi yhdenkin kerran
Kommentit (117)
Kyllä jättäisin, vaikka miten selittelisi "känniörvellyssekoiluksi".
Riippuu varmaan tilanteesta. olen tällä hetkellä uudehkossa suhteessa ja varmaan pistäisin.
Jättäisin heti vaikka mitä selittelisi. Jos ei ole luottamusta niin pohja on pois.
Riippuu miten pettäisi ja kenen kanssa.
Jos harrastaisi seksiä toisen kanssa niin en.
Jos taas harrastaisi seksiä ihmisen kanssa joka on ehdottomasti kielletty (näistä on puhuttu ja kumppani tietää, ketkä ne ovat) niin jättäisin.
Jos olisi pitempi suhde toisen naisen kanssa, vaikka ilman seksiäkin, jättäisin.
Tuskin. Riippuu toki täysin millaisesta pettämisestä olisi kyse.
Olisiko oikeasti seksiä vai vaan sinne päin, kerran vai vuosien suhde, taloudellista pettämistä, kuseen jättö…?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En heittäisi menemään 3-kyt vuotista suhdetta menemään ilman kunnon selvittelyä miksi kumppani päätyi tuollaiseen tekoon.
Minkä ajattelet olevan hyväksyttävä syy? Ei sellaista ole. Pettämisessä on kyse siitä, että haluaa syödä ja säästää kakun. Ei mistään muusta.
Ihmiselämän mittakaavassa se, että kerran juhlatuulella sattuu ilta jatkumaan samaan sänkyyn jonkun toisen kanssa, ei oikeasti ole maailmaa kaatava juttu. Se ei tarkoita, että kaikki muu olisi ollut valhetta tai että haluaisi syödä ja säästää kakun.
Mutta nuorena kaikki on niin ehdotonta ;-)
Vierailija kirjoitti:
Riippuu varmaan tilanteesta. olen tällä hetkellä uudehkossa suhteessa ja varmaan pistäisin.
Uudessa suhteessa pistäisin itsekin. Mutta kun on jo useita vuosia yhteistä matkaa takana, niin mittasuhde on toinen.
Kyllä.
Tosin jos haluaa sen lapsen niin saa hankkia sen jonkun toisen kanssa. Sitä en laske pettämiseksi. Mutta jos himosta tai rakkaudesta lempii niin tää oli siinä.
Elämä ei ole mustavalkoista. Riippuu siitä kenen kanssa ja miksi pettää. Onko kyseessä seksi vai rakkaus? Olisinko itse laiminlyönyt avioliittomme jo pitkän aikaa? Tottakai ero olisi varteenotettava vaihtoehto ja aina ymmärrettävää petettynä.
Riippuu tilanteesta, mutta yleisesti sanoisin että ei, en jättäisi. Jos olisi aivan äärettömän törkeä juttu (tyyliin petti siskoni kanssa) tai olisi taustalla pitkä salasuhde, joo eroaisin. Jos yksittäinen virhe satunnaisen ihmisen kanssa niin ei ole niin iso juttu minulle. Henkinen petos olisi pahempi kuin fyysinen.
En todellakaan jättäisi. Mitä sitten jos paneskelee toisia, ei se siitä kulu. Enkä kyttää tekemisiään/ menemisiään.
Riippuisi pitkälti tilanteesta ja että katuuko mies varmasti ja haluaako jatkaa. En mä hänessä roikkumaan alkaisi, mutta jos mies on valmis itse tekemään mitä vaan (terapiat yms) niin sitten kokeilisin. En mä 26 yhteistä vuotta yhden hairahduksen takia menemään heittäisi.
Jos kyse olisi suhteesta, niin sitä ei pelastaisi selittelytkään.
Vierailija kirjoitti:
Jättäisin heti. Haluan olla miehelleni nro. 1 🙂
Eihän pettäminen sitä asiaa poista, ehkä vähän horjuttaisi. Sä voit helposti olla miehelles ykkönen, mutta hänellä on kakkosia sitten puskat täynnä satunnaiskäyttöä varten.
Näinhän monet suhteen aloittavat toimivat. Aina palataan vaimon luokse, koska se on rakkain ja parhain eli ykkönen.
Minua petettiin. Olisin jatkanut - lasten takia - jos mies olisi jättänyt sivusuhteensa. Ei suostunut jättämään, joten minä lähdin.
Tässä suhteessa meillä ei ole yhteisiä lapsia. Ehkä siis lähtisin.
Jätin jo. Lähetteli seksiviestejä vieraalle miehelle, vaikka muuten vaikutti aseksuaalilta. Ei jatkoon.
Vierailija kirjoitti:
En todellakaan jättäisi. Mitä sitten jos paneskelee toisia, ei se siitä kulu. Enkä kyttää tekemisiään/ menemisiään.
Olisko se sitten edes pettämistä, jos suhtaudut noin avoimesti asiaan?
Kyllä jättäisin. Jos pettää, en selvästikään ole hänen elämänsä rakkaus.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä jättäisin, vaikka miten selittelisi "känniörvellyssekoiluksi".
Jep. Siinä kohtaa olisi toinenkin syy erota eli miehen holtittomaksi muuttunut alkoholinkäyttö.
Kyllä jättäisin, koska mun kanssa ei ole mikään pakko olla vaan se on täysin vapaaehtoista. Sama pätee tietty toisinkin päin.
En tiedä. Ehkä voisin jonkin baari-illan panon antaa anteeksi, mutta pidempää suhdetta en varmaankaan. Toisaalta kännipanokin varmaan laukaisisi sen verran pahoja epäilyksiä, että parempi ehkä olisi erota. Toisaalta saattaisin itsekin joskus lähteä houkutuksen matkaan, joten jos ajattelee sitä, miten itse haluan tulla kohdelluksi, toivoisin tietysti anteeksiantamusta.
Takana reilua 20 v yhteistä taivalta, yhteisiä lapsia jne., joten ei ihan yksinkertainen yhtälö.