Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hain 3v lapsen äsken hoidosta ja kun tultiin

Vierailija
04.09.2014 |

kotiin, niin lapsi rojahti aivan uupuneena eteisen lattialle. Mittasin kuumeen ja sitä on peräti 39.3! Eikä ryhmiksen hoitaja ollut huomannut mitään vaikkei hoidossa ollut kuin 3 lasta omaani haettaessa! Aika ammattitaidotonta ettei huomata että pieni lapsi on vaisu ja korkeassa kuumeessa:/ Mietin että soitanko samantien sinne vai jätänkö palautteen antamisen maanantaihin..

Kommentit (44)

Vierailija
21/44 |
04.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskity nyt hyvänen aika sen kuumeisen lapsen hoitoon äläkä notku täällä netissä. 

Vierailija
22/44 |
04.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minustakin noin pienessä ryhmässä on hoitajan huomattava noi korkea kuume lapsella...SEN NÄKEE PELKÄSTÄÄN JO SILMISTÄKIN! Selvästikään ei lapsiin kovin suurta huomiota kiinnitetä...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/44 |
04.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.09.2014 klo 16:22"]Valivali josset edes itse aluksi omasta lapsestasi huomannut että on kipeä! Turha tarhatätejä syyttää. Toisekseen, hyi sua laiskaa, pyöräile vaikka se 5min matka
[/quote] Mikä teitä oikein vaivaa??? Mun lapsi ei ole mikään virikelapsi. Ajoin TYÖPAIKALTANI 8 kilsan päästä hoitopaikkaan josta on enää 5 minsan ajomatka kotiin. Ja tutkiiko muka muut lapsensa perusteellisesti siinä haettaessa? Mulle riittää kun hoitaja sanoo sen perinteisen kaikkimennythyvin -lauseen ja sitten jo mennään kohti autoa. Näin kyllä heti ettei lapsi ole iloinen oma itsensä. Mutta olen tietysti syypää siihen etten ripittänyt hoitajaa siinä ovensuussa samantien, sitäkö yrität sanoa?

Vierailija
24/44 |
04.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.09.2014 klo 16:23"]Seuraavaksi valitat siitä kun hoitaja pyytää hakemaan lapsen kesken päivän kotiin, kun lapsella on 39' kuumetta.
[/quote] Wtf?

Vierailija
25/44 |
04.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.09.2014 klo 16:31"][quote author="Vierailija" time="04.09.2014 klo 16:22"]Valivali josset edes itse aluksi omasta lapsestasi huomannut että on kipeä! Turha tarhatätejä syyttää. Toisekseen, hyi sua laiskaa, pyöräile vaikka se 5min matka
[/quote] Mikä teitä oikein vaivaa??? Mun lapsi ei ole mikään virikelapsi. Ajoin TYÖPAIKALTANI 8 kilsan päästä hoitopaikkaan josta on enää 5 minsan ajomatka kotiin. Ja tutkiiko muka muut lapsensa perusteellisesti siinä haettaessa? Mulle riittää kun hoitaja sanoo sen perinteisen kaikkimennythyvin -lauseen ja sitten jo mennään kohti autoa. Näin kyllä heti ettei lapsi ole iloinen oma itsensä. Mutta olen tietysti syypää siihen etten ripittänyt hoitajaa siinä ovensuussa samantien, sitäkö yrität sanoa?
[/quote]

MITÄ SÄ OLISIT HALUNNUT NIIDEN TEKEVÄN??

Vierailija
26/44 |
04.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.09.2014 klo 16:25"]Naurettava mamma, ei voi muuta sanoa:D
[/quote] Anteeksi mutta voisitko perustella?

Vierailija
27/44 |
04.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et sitten huolehtivana äitinä aamulla huomannut OMASSA lapsessasi mitään sairauden merkkejä?

Ja hoitotätien tämä olisi pitänyt huomata heti?

Vedähän happea. Asiasta voit asiallisesti kysyä, mutta raivoamalla osoitat vain oman tyhmyytesi. Ja aiheutat turhaa kitkaa hoitosuhteeseen.

Vierailija
28/44 |
04.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.09.2014 klo 16:27"]Lapsen kuume voi tosiaan nousta todella nopeasti. Ja yhtälailla laskeakkin nopeasti. Jos he ovat ulkona olleet, niin ei sitä siinä ole pystynyt huomaamaan, että joku on kipeäksi tulossa. 
[/quote] Ei olleet ulkona vaan juuri ovella ulos lähdössä. Ap

Vierailija
29/44 |
04.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.09.2014 klo 16:30"]Kyllä minustakin noin pienessä ryhmässä on hoitajan huomattava noi korkea kuume lapsella...SEN NÄKEE PELKÄSTÄÄN JO SILMISTÄKIN! Selvästikään ei lapsiin kovin suurta huomiota kiinnitetä...
[/quote] Kiitos! Ensimmäinen vastaaja jolla järjen hiventä! Ap

Vierailija
30/44 |
04.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:n mielestä vain ne saavat vastata, jotka ovat samaa mieltä.

Kuume on voinut nousta nopeastikin ja siksi hoitaja ei huomannut. Muuten kyllä ihmettelen jos lapsi on ollut pidempään kuumeessa. Sinuna soittaisin heti ja kertoisin, että lapsi on kuumeessa ja kysyisin vaikuttiko hoidossa kipeältä.

t: lto

Vierailija
31/44 |
04.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todennäköisesti kuume on noussut vasta päiväunien aikaan. Sitten on välipalan aika, kaikki lapset vessaan, pukemaan jne. siinä on vähän härdelliä. 

Kerroit menneesi hakemaan lasta juuri, kun olivat menossa ulos. Ulkoillessa tädit varmaan olisivatkin jo vaisuuden huomanneet, mutta sinähän olit jo ehtinyt hakea lapsen kotiin.

Minusta kiehut nyt hieman turhasta. 

Vierailija
32/44 |
04.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapselle voi nousta kuume puolessa tunnissa. Näin on käynyt monta kertaa. On tuotu lapsi aamulla hoitoon, aamupäivä on eletty aivan normaalisti ja päiväunilta herätessä lapsella onkin kuumetta. Jos ei päiväunilta herätessä ole yhtään sairaan oloinen, ei tule mieleenkään mitata kenenkään kuumetta. Voi siis joskus käydä myös niinkin, että ulos lähtee neljä iloista ja leikkivää lasta, mutta 2,5 tunnin ulkoilun aikana joltain alkaa veto loppua ja huomaan kuumeen vasta silloin juuri ennen kuin vanhemmat tulevat hakemaan.

T.Perhepäivähoitaja

Vierailija
33/44 |
04.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me oltiin 2v:n kanssa HopLopissa, ja lapsi temusi siellä innoissaan monta tuntia. Kotiin lähtiessä muuttui vähän vaisummaksi mutta oli edelleen hyväntuulinen. Kotona sitten alkoi itkeä ja kun ei rauhoittunut niin tajuttiin mitata kuume: 39,5. Ei huomattu päivän aikana mitään, lapsi oli nauravainen ja iloinen kotiovelle asti. Joko kuume nousi tosi nopeasti tai lapsi oli leikeistä niin innoissaan että tsemppasi kuumeesta huolimatta. En siis itse lähtisi syyttelemään hoitajia huolimattomiksi.

Vierailija
34/44 |
04.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

HALOO IHMISET! Niin miksi AP olisi mitannut kuumeen jos ei olisi huomannut/epäillyt sitä jo kun haki?
"huomasit vasta mitattaessa" LOL :D ei kai nyt kukaan mittaa kuumetta jos ei huomaa että lapsi on kuumeisen oloinen!!! totta kai hän siis huomasi lapsen kuumeen hakiessa? mikä teitä vaivaa...

Vierailija
35/44 |
04.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko ap niitä äitejä,joiden mielestä kukaan muu ei osaa hoitaa lastasi niin hyvin kuin sinä?

Sellaisen vaikutelman annat itsestäsi.

Lapsilla kuume nousee varsin helposti noin korkeaksi, eikä se lapselle ole vaarallista. Pikemminkin normaalia.

Kukaan ei kuollut, joten siltä osin asiat ovat kunnossa. Vain sinun egosi on saanut kolauksen. Ja saa vielä lisää, jos tänne tulet moisista asioista rutisemaan. Taidamme suurin osa täällä olla äitejä, joten tämmöiset kuumeen nousut on meille kaikille ihan arkipäivää. Ei niistä kannata noin isoa juttua.

Vierailija
36/44 |
04.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos tiesivät, että kohta haet niin eivät viittineet soittaa sulle. Tuskinpa koko päivää on kuumeessa ollut, usein nousee päiväunien jälkeen. Mä oon joskus mittaillut kun lapsi on ollut kuuma (oon päiväkodissa töissä) ja on ollut ihan normaali lämpö. Tuntia myöhemmin on voinut olla jo 39.

Vierailija
37/44 |
04.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitääkö kaikkeen aina löytää syypää?? Pentusi on kipeä -> hoida häntä. Haluatko kenties korvauksia kaupungilta tästä voi niin kovin traagillisesta tapahtumasta, vai ajattelitko että hoitajan on syytä saada varoitus tai potkut, jos ei huomannut kuumeen nousua. Olen kyllä kuullut, etteivät hoitoalalla ongelmallisimpia ole ne tämän päivän rajattomat lapset, vaan ne niiden vanhemmat... Ja eniten rasittaa naistyyppi, joka tekee kaikesta megaluokan ongelman, eikä mikään pääty ilman syyttelyitä.

Vierailija
38/44 |
04.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.09.2014 klo 16:32"]

[quote author="Vierailija" time="04.09.2014 klo 16:25"]Naurettava mamma, ei voi muuta sanoa:D [/quote] Anteeksi mutta voisitko perustella?

[/quote]

Eiköhän ap ole jo itse tämän perustellut. Olen itsekin äärimmäisen huolellinen lasteni kanssa, jopa niin, etten laita lapsiani hoitoon ollenkaan, koska olisin todella hankala vanhempi :D. En kuitenkaan näe tätä tapausta kamalana ongelmana, kuume voi nousta hetkessä ja muista kuin omista on vaikea äkkiä sanoa. Monet lapset myös sinnittelevät normaalin oloisina ja näyttävät olonsa vasta äidille tai isälle. 

Jos luotat hoitajiin niin paljon, että olet lapsesi sinne hoitoon laittanut, en ymmärrä, miksi automaattisesti oletat heidän tehneen virheen nyt? 

Vierailija
39/44 |
04.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, älä munaa itseäsi maanantaina siellä hoitajien edessä. Pienen lapsen kuume voi nousta todella nopeasti ja yhtä nopeasti laskeakin.

t.neljän lapsen äiti

Vierailija
40/44 |
04.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on VAIN kuume, tuskin kuolemantauti. Vai pelkääkö AP ebolan tarttuneen lapseensa, kun noin ottaa kierroksia KUUMEESTA...? Hohhoijaaa..