***elokuisten tiistai***
Kommentit (31)
Tsemppiä Paahtovanukas torstaille. Toinen sektioyllätys tähän pinoon. Se oli Pubu muistaakseni, joka myös sai sektion vauvan suuren koon vuoksi. En tiedä miltä sinusta tuntuu ja kuinka valmistautunut oli synnyttämään alateitse. Toivottavasti pettymys ei ollut suuri. Tosin on siinä aina pää ladattava uudestaan. Sait kuitenkin muutaman päivän aikaa. Pubu taisi saada sektioajan seuraavalle päivälle.
Itseä hirvittää tämän oman vauvan koko ja pelkoa lisää se, etten luota, että sairaalassa täysin rehellisesti tilanteesta kertovat. Tai epärehellisyydestä nyt ehkä voi puhua, pikemminkin asenteesta. Tästä aiheesta olenkin jo kirjoitellut eli se siitä.
Tsemppiä kaikille loppumatkalaisille. Pidetään nyt loppuun asti yhtä ja pino vireänä, niin ei pääse mieliala niin pahasti laskemaan. Täytyy jo nyt kiittää kaikkia pinoutujia hienosta vertaistuesta. Moni tutuista ei ymmärrä tätä netissä pyörimistä, mutta ehkä kokeiltuaan voisivat muuttaa hyvinkin mielensä.
Velho78
Huh, saapa nähä päädytäänkö minunkin kohdalla sitten lopen sektioon, kun isoa vauvaa povailevat ja kun ei näytä olevan asukkaalla kiireitä. Onkos se niinkin sitten että sektioidaan mikäli vauva ei tajua kiinnittyä? Mä en tiedä, onko tämä kiinnittynyt, (mitä ikinä se sitten tarkoittaakaan, pää menosuuntaan on ollut jo viikosta 35..) koska neuvolassa en saa siihen vastausta. Voiko se ees olla mahdollista, että ei kiinnity?? Ärsyttävää arvailla koko ajan. Otettiinkin neuvolatädin kans vähän eilen yhteen kunn se jakso nalkuttaa mulle siitä, kun vauvalla hiukan vaisumpia liikkeitä pe ja su, la siinä välissä normaali, et miksen rynnännyt samantien synnärille käyrille.. Sanoin vaan, että oon jo niin monesti lähtenyt jonkin pikkuasian takia ja sitten saa kuulla, että ei sitä noin pienestä kannata hermoilla jne jne. Ei enää tiiä mikä on normaalia huolestumista ja mikä ei. Mulle tää nettiyhteys ja pitkät päivät on paha yhdistelmä, kun kaiken voi googlata ja sitä informaatiota on HIUKAN saatavilla... siks varmaan oonkin näin sekaisin ja esitän typeriä kiinnittymiskyselyitä.. No mä lähen nyt hakeen ukkoa töistä ja sit pitää mennä kirjoittaan myyntipaperit alle... Ukko osti traktorin ja siihen pitäis kuitata.
Ikarus
kiinnittymisestä,en oo salettii mut kyllä musta sillon sektioidaan jos ei ole kiinnittymistä tapahtunu?!. sitten tosta koosta ja siitä luottopuolesta henkilkuntaan,niin uskoisin että ne kertoo sen hetkisen tilanteen ilman pimitystä,sehän ois huono juttu kun tapahtuis jotain ja ne ei oo kertonu tilanteesta/arviosta että sellaista olisi ollut tiedossa.. mulle kyllä jäi hyvä mieli ja lääkäri perusteli asiansa hyvin,et mä nyt lähen sillä mielin että ne osaa hommansa ja tullaan kotiin ehjin nahoin ;) tosta koosta että mulla olis niin ku reilussa viikossa vauva kasvanu 3800g niin 3900g mä uskoisin että nää arviot ei kyllä välttämättä pidä ihan paikkaansa kuten se lääkärikin sanoi,mut nähtäväksi jää..
saas nähä kuka kukkuu vikana täällä..tehään kuulkaas rynnistys synnärille kaikki me loput tässä vkonloppuna ;)
nyt taas katoa pois..ukko pitää hulluna kun notkun täällä hihih
Puuhapetet ja opemamma ovat varmaan myös nyyttiänsä hakemassa.
Tuosta kiinnittymisestä. Mulla ei kukaan lapsista ole kiinnittynyt ennen syntymäänsä, eikä kaikki edes laskeutuneetkaan. Kysyin tästä kiinnittymisestä nyt tässä viimeisessä raskaudessa ja neuvolan terkka sanoi et harvemmin enää tois- tai monisynnyttäjällä lapset kiinnittyykään vaan ne tapahtuu (jos tapahtuu) esikoista odottaessa. Eli ei tarvi sektioida jos vauva ei ole kiinnittynyt.
Meillä tuo vauva on tänään vaan nukkunut ja syönyt :)
Peeveli ja poika 2 vrk
kerttukasperille ONNEAONNEA! ja Paahtovanukkaalle tsemppiä torstaille.
Hyvä khp että sait mukavan ja ymmärtäväisen lääkärin. Toivottavasti pääset maanantaina tositoimiin.
Ei se tietty auta ja helpota teistä ketään, mutta mullakin synnytys alkoi kuitenkin ihan ilman ennakkovaroituksia. Se vaan sitten yhtenä yönä alkoi ja siinä sitä oltiinkin, vaikka olin varma, että mennään jopa 2 viikkoa yli.
Jotain piti vielä kirjoittaa, mutta esikoisen " koulukirjat-jäi-kouluun-ja-läksyt-on-tekemättä-äiti-mua-itkettää-ja-mä-olen-tyhmä-ja-idiootti" -paniikki vei ajatukset pois päästä täydellisesti.
Onko puuhis jo lähtenyt?
JAKSAMISTA teille, mä ainakin muistan noi teidän tunteet hyvinkin tarkasti vielä.
Jamssa + tyttö 11vrk
mullakaan ei ole yksikään lapsista, ei edes esikoinen kiinnittynyt. Silti synnytys on lähtenyt käyntiin normaalisti (paitsi keskimmäinen käynnistetiin raskausmyrk. takia) eikä ole tarvinut sektioida. Olis muuten mielenkiintoista tietää, miksi toisilla kiinnittyy vauvat ja miksi toisilla taas ei. Mulla on myös SF-mitta vaan kasvanut loppuun asti, eli ei ole edes maha koskaan laskeutunut alas päin...
Jamssa *menee pois täältä höpöttämästä*
Huomaa, että päivät ovat pitkän pitkän pitkiä, kun käyn täällä moneen kertaan saman päivän aikana :) Onneksi on edes jotain tekemistä.
Huomaa, että raskaus on venynyt pitemmälle kuin ajattelin: tekemäni suursiivous on enää vain muisto ja tilanteeseen ei ole luvassa helpotusta koska imuri on huollettavana. Hyvä syy olla imuroimatta.
Miehellä on nyt vapaata kolme päivää, joten vauva voisi syntyä... Hermoilen aina alitajuisesti niinä öinä, kun hän on yötöissä, että mitäs jos nyt tänä yönä ja ehtisikö hän ajoissa kotiin jne.
Mun mahaan on alkanut sattua. Siis tullut kipeäksi. Tuntuu siltä kun lihakset olisi niin venyneet (kuten varmaan ovatkin) ettei niistä ole kuin harso jäljellä tuossa vatsan ympärillä. Kaikki raskausvaatteetkin on jääneet kippanoiksi, enää mahtuu yhdet housut ylle (joiden luulin jäävän käyttämättä kun olivat alkuraskaudesta mun mielestä ihan VALTAVAT :) ja yksi paita peittää valahtaneen masun juuri ja juuri. Annoin suurimman osan äitiysvaatteista kaverilleni, joka on 5.kk raskaana. Tykkäsi tietysti kovasti.
Taidan mennä tänäänkin kävelylle esikoisen kanssa. On pilvistä ja tuulista, joten ehkä jaksankin paremmin kun ei ole niin kovin kuuma.
KIINNITTYMISESTÄ: täälläkään ei vauva ollut viime viikolla vielä kiinnittynyt, mutta eihän se välttämättä tokaa kertaa synnyttävillä edes kiinnity. Huomenna on lääkäri. Ei huvittaisi mennä, mutta mentävä on. On kyllä ihana naislääkäri.
SYYSKUKKIEN laittamisesta: tähtinovako se istutteli kukkia? Minulla on ollut tarkoitus ryhtyä samaan puuhaan, puutarhan hoito on yksi lempi harrastuksiani. Jospa ryhdistäytyisin tänään ja menisin kukkia ostamaan... Piristäisi varmaan omaa oloa.
Poistun seurastanne tälle päivälle. Uskoisin niin.
Tammikukka
PS. Ja onnitelut mahasta eroon päässeille. Ilo on varmasti suuri! Olikos se kerttukasperi... ja joku muu?
kovin on hiljaista.. mutta öitä kaikille meille viimesille...
Hyvät yöt kaikille meille viimeisille odottelijoille! Olipa kiva lukea teidän juttuja ja huomata että jokunen sivu tänäänkin tullut tekstiä vaikka rivimme vähenee.. Kyllä tämä vertaistuki on parasta! :o)
Villa ja hikottelija 40+1
Meidän nyytti on jo neljä viikkoa: painaa 4520 ja pituutta on nyt 56cm.
Kiinnittymisestä: Ei Nekkukaan mihinkään ehtinyt kiinnittyä kun suoran voltista syntyi. Avautuminen oli vaan hieman kipeämpi ja pidempi ja syntyi kätilön kommentin mukaan korkeelta ja kovaa.
t. kretu ja Nekku
Puheenaiheet ovat kääntyneet yliaikaiskontrolleihin ja käynnistyksiin. Voi meitä raukkoja! Voimme vain nähdä unta tulevasta. Viimeöisen unen perusteella en taida olla kummoinen äiti. ;)
Oma odotukseni vaan venyy. Lähdimme eilen rv 41 käynnistykseen vauvan ison koon takia. Eväät, lukemiset, kamera ja muuta matkassa. Lääkäri totesi kuitenkin, että kokoarvio on pompsahtanut vajaassa viikossa niin paljon, että ei käynnistetä. Kohdunkaula on kuitenkin niin epäkypsä vielä, että menisi päiviä. Vauva ehtisi tulla 5-kiloiseksi. Saimme ajan sektioon torstaille. Newborn-vaipat voi varmaan unohtaa, samoin ihanat pienet 50-senttiset nutut.
Voimia kaikille tuskaisille elokuisille!