Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

````MARRASMURUJEN TIISTAI````

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
29.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin,

eka synnytysvalmennuksesta: ei mennä, tosin synnytyskeskustelu on käytävä vkoilla 33-35 sairaalassa, ei kyllä pitäs kauaa sielläkään mennä kun ei mitään erityistoiveita ole, toivotaan että kaikki menisi ilman puudutteita ja muutenkin hyvin, pyydän tarvittaessa lääkitystä.

Tekemisistä: kirjojen lukeminen, leffojen katselu, nukkuminen (jos pystyy), raittiissa ulkoilmassa oleminen (jos saa)

Oma napa: tänään neuvolalääkärissä todettiin että kohdunsuu on edelleen kiinteää ja kiinni ja loistavassa kunnossa, ei pitäisi olla ennenaikaisesta synnytyksestä huolta.

Vauva nähtävästi perätilassa, sitä lääkäri ei osannut varmuudella sanoa, onhan tässä vielä aikaa vauvalla tuolla kääntyä oikeinpäin, seuraavaan lääkäriin mennessä niin pitäisi olla muuten ultrataan ja ehkä moksautetaan.

Virtsassa olikin sitten sokerit 2:lla plussalla, hups, en tiedä johtuuko siitä että juuri ennen neuvolaa join kupposen teetä vai alkaako sokerit heittelemään, no huomenna on se sokerirasitus että eiköhän sekin sitten siinä samalla selviä.

RR 116/78 eli alapaine vähän koholla, vko sitten oli 113/70

Kohdunpohjankorkeus 29, samoilla mennyt jokaisessa raskaudessa näillä vkoilla. Sydämen syke kuului loistavasti ja liikkeet tuntuivat ja tuntuvat edelleen erinomaisesti.

Painoa alusta tullut nyt tasan 10kg ja enempää ei tarttis kyllä pahemmin enää tulla, työkaverit tosin tänään sanoivat ettei näy juuri missään että olisi painoa tullut, kävin töissä pyörähtämässä neuvolan jälkeen.

Lääkäri päätti että lepäilen silti supistusten takia vielä kotosalla ainakin 3 vkoa, nähtävästi vielä kirjoitetaan ne 2 vkoa mitä oisi töitä sairasloman jälkeen jäljellä.

Tänään tulikin postissa sitten pari kirjaa jotka huuto.netistä itselleni huusin luettavaksi, ihanaa, onpa sairaalassa huomenna jotain tekemistäkin.

Tekis mieli leipoa omenapiirakkaa muttakun ne omenat uupuu, eikä enää jaksa kauppaankaan lähteä =D ehkä sitten ylihuomenna, varsinkin kun huomenna on se rasitukseenkin meno, tosin varmasti narahdan TAAS ja joudun ruokavaliolle.

Poika kuitenkin oli iso syntyessään ja en haluis toista yhtä isoa välttämättä synnyttää (4600g)

Nyt taas lukemaan muiden kirjoituksia.....

Vierailija
22/28 |
29.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Travel: tervetuloa joukkoomme!

Mistäs nyt taas aloittais?! Eilen oli lääkäritarkastus, kun oli sairasloman viimeinen päivä. No, saikkua jatkettiin kuukaudella eteenpäin ja sanoi, ettei töihin ole paluuta enää. Jouduin 2viikkoa sitten sairaslomalle kivuliaiden suppareiden takia, paikat pehmenneet, mutta ei auki. Joten loma jatkuu. Vointi on todella hyvä, mutta fyysisesti raskaan työn takia sairaslomaa jatkettiin. Lääkäri ei uskalla päästää töihin mikäli paikat rupee aukeamaan. Eikä työnantaja pysty siirtämään minua helpompiin tehtäviin, kun sellaisia ei ole.

Närästys on alkanut vaivata päivittäin, pientä vihlontaa tuntuu ristiselässä silloin tällöin, mutta muuten ok olo. Masukki oli perätilassa ja liikkuu mukavasti päivittäin. Onneksi ei vielä herätä öisin, eikä vessassakaan tarvi hypätä yöllä. Kai sekin aika koittaa.

Tänään kasasin pinnasängyn!! Hirveän aikasta kylläkin, mutta ehkä mä näin saan miehen hiukan ymmärtämään kuinka ahdas meidä kaksio on. Ja alkais hänkin miettimään hieman isompaa kotia. Nyt makkariin on ahdattu meidän parisänky, pinnasänky, tietokonepöytä, 2 lipastoa ja vaatekaapit. Jokainen kolo täytetty. Ottaa niin nuppiin tämä ahtaus!!

Mukavaa päivänjatkoa kaikille muruille! =)

rusina rv 27+5

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
29.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt tää alkaa mennä aika raihnaiseksi. Häpyliitos nimittäin aiheuttaa melkoiset tuskat käveltäessä, mutta niimpä vain hammasta purren ja rattaita työntäen sompailin kaupungin läpi. Kaipasin kaarituellisia imetysliivejä. KappAhlissa oli edelleen sitä samaa mallia, kuin mulla on jo yhdet vuodelta 2003, eli ei kiitos. Tirumphin mallikin multa jo löytyy. Mamani -liikkeestä löysin sitten Anitan kaarituelliset ja hyvät oli! Suosittelen. Toinen onnenpotku osui kyllä KappAhlissa. Siellä oli aika paljon piiiitkiä lyhythihaisia paitoja. Ja alennusrekistä nappasin mukaani kaksi kappaletta samaa mallia, istui niin hyvin päälläni ja maksoi alle 13e kpl. Suosittelen käyntiä, jos joku sellaisia kaipaa. Henkkamaukan paidoista kun on se kokemus, että ekassa pesussa kutistuu parilla koolla :( Lyhythihaisilla tässä varmaan muutenkin mennään pitkälle, koska löytyy edestä tämä kannettava lämpöpatteri.

Mies toi meille muuten kuntopyörän! Järkytys, mitä se sykemittari mulle näytti. Levossa mun syke on jotain 110! Polkeminen tuntui kuitenkin ihan hyvältä ja pidin sykkeen noin 130:ssä. Poljin sen aloittelijoille suositellut 10min ja ajattelin jatkaa sitä päivittäin. Se ei sentään ottanut yhtään liitoksiin.

Maha alkaa olla jo sellainen jötikkä, että mua jo hävettää! Varsinkin täällä pienellä asuinalueella kaikki tuijottaa. Ihmettelevät varmaan, miksei tuo ole vieläkään poksahtanut. Ja tätä sitten vielä seuraavat 2kk aina vain paheten! Ja sitten yksi tuttava jaksaa taivastella isoa mahaani aina. Vertaa varmaan yksösraskauteen, mutta HEI HUHUU, NÄITÄ ON HEMMETTI KAKSI, KAI MÄ NYT OLEN ISO!

Kiitos ja anteex. Alia ja pikkuoravat rv30+1

Vierailija
24/28 |
29.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyselin joskus aikasemmin synnytysvalmennuksesta. nyt olen itse käynyt molemmissa valmennuksissa mitä kunnalliselta puolelta saa. miehelleni siellä oli uutta tietoa ei minulle. olen lukenut lähes kaikki mahdolliset lehdet ja opukset aiheesta. kovinkaan vakuuttavaa se synnytysvalmennus ei ollut. musta tuntu että ne tädit ei ollut kovinkaan varmoja asiasta mistä ne luennoi. ajanhukkaa. odotan että kätilöopistolla saa varmempaa tietoa aiheesta synnytys ja vauvan hoito.

miten teillä on kesäaikaan järjestetty neukkari käynnit? oletteko käyneet/joutuneet käymään harvemmin kuin mitä suositellaan? -mulle sanottiin että rv28 eteenpäin käydään kahden viikon välein ja rv.36 eteenpäin viikon välein. mä oon nyt rv. 28 jälkeen ollut neukkarissa vaan kerran. huomenna olisi toinen kerta.sanoinki terkkarille että olisi paljon turvallisempi ja varmempi olo jos ne neukkariajat olisi niinkuin olen olettanut. tää on kuitenkin niin uutta ja outoo kun ei ole aikasempaa kokemusta odottamisesta!!

no huomenna selviää taas jotain uutta.

ootellaan rv. 30+4

Vierailija
25/28 |
29.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sulla kipeitä supistuksia, kun olet joutunut sairaslomalle? Vai millainen työ sulla on, siis onko raskas työ?

Mua nimittäin kiinnostaa vertailla, että mistä syystä eri paikoissa eri lääkärit antaa sairaslomia. Olen aiemminkin täällä valitellut kun itse en sairaslomaa ole saanut supisteluista huolimatta. Mulla on myös masennusta taustalla (lääkehoito jäi kesken raskauden takia), ja neuvolassa tietävät sen hyvin. Ehkä en osaa tarpeeksi hyvin kertoa, miten stressaantunut olen ja miten työ rasittaa henkisesti ja fyysisesti.

timaja 28+5

Vierailija
26/28 |
29.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa joukkoon Travel, minullakin on lapset ala-asteella (1. ja 3.lla) eli pitkästä aikaa taas ollaan raskaana... Vielä 8-10 viikonloppua jolloin saa nukkua rauhassa yhdeksään tai kymmeneen... Sitä odottaa tätä kolmosta hiukan eri tavalla kuin aikoinaan esikoista.... Mekin olemme aina tykänneet matkustella, mutta nyt ensi talveksi ei ole varattu matkaa.. pojat jo ovat nurisseet siitä ....aina on käyty jossain... ehkä keväämmällä....

Sokerirasitus oli viime viikolla, ja täti lupasi soittaa jos arvot on pielessä. Ei ole soittoa kuulunut joten kai ne kunnossa oli, ensi ti neuvolassa saan sitten kuulla ne arvot. Paino on kyllä noussut enemmän kuin tarpeeksi, tähän mennessä tullut 13 kg.....

Meidän esikoinen on ollut pitkään yökastelija, ihan 4-5 vuotiaaksi varsin säännöllisesti, ja sen jälkeen satunnaisesti. Vielä nyt 8-9 vuotiaanakin harvakseltaan tulee vahinko, yleensä jos illalla on saanut limsaa.... Meillä on ollut käytössä ajoittain hälytyslakana, välillä Minirin-pillerit, ja molemmista on kyllä jkv apua ollut mutta ei taipumus ole vielä aivan kokonaan hävinnyt. Mutta ilmeisesti 10 % ekaluokkalaisista ajoittain kastelee joten aika tavallisesta vaivasta on kyse. Ja Minirin-pillerit toimivat niin hyvin että kavereilla yöpyessä ym ei ole vahinkoja tullut.

Mari 29+5

Vierailija
27/28 |
29.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi lääkärissä meni siten hyvin, että sain sitä sairaslomaa. Nytkin on kyllä olo niin kipeä, että ei tästä " lomasta" sillä tapaa tietysti iloitse, mieluummin olisi työkykyinen! Aika outo tapa tuolla neuvolalääkärillä, hän nimittäin laittoi eka viikon sairasloman ja soittaa itse mulle viikon päästä ja kysyy, mikä on olo ja pystynkö töihin... Jos en, niin kirjoittaa loppuajan saikkua. Jotenkin tuntuu aika tyhmältä, mulla nyt kuitenkin olis vaan reilut 3 viikkoa enää töitä jäljellä... Eikä tää maha tästä pienene eikä istuminen helpotu... Mutta tehdään nyt sitten näin. Pöytäni kyllä putsasin ja jätin keskeneräiset työt jälkeeni ohjeiden kera, en todellakaan aio enää töihin mennä.

Joku kyseli sairaslomasta ja sen saamisesta, mulla siis syynä selkäkivut, olleet jo elokuun alusta aika kovat, koko ajan pahenemaan päin. Suppareita mulla on ollut myös toukokuun lopusta jo, siis ihan napakoita, mutta niiden takia en sairaslomaa ole saanut (enkä pyytänytkään), kun eivät ole työntekoa haitanneet/estäneet ja eivät mitään ole alapäässä aikaan saaneet. Ruumiillista työtä tekevillä tietysti ihan eri juttu!

Mutta eipäs nyt muuta!

Vierailija
28/28 |
29.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas on tänään vähän selkää vihlonut, vaikkei se tosiaan enää ihan niin paha ole kuin mitä esim. viikko sitten *koputtaa puuta*. Ei oikeastaan tarvitse muuta kuin kantaa vähän painavampaa kauppakassia niin selkä huutaa hetken päästä hoosiannaa. Tulee sellainen polttava kipu ristiselkään, mikä sitten säteilee tuikkivana kipuna nilkkoihin saakka. Olenkin jättänyt kassien yms. painavan kantamisen mieheni harteille.

Tänään tosin jouduin auttamaan telkkarin kantamisessa. Ostimme 40-tuumaisen taulutelkkarin ja se piti raahata autosta kotiin. Täytyy nyt vain toivoa, ettei selkä reagoisi tuohon kantamiseen kovasti ainakaan.

Soittelin Kelaankin ihan vain ihmetelläkseni mihin työnantaja on oikein jemmannut äitiys- ja vanhempainrahahakemukseni kun en ole itse kuullut asiasta mitään sitten elokuun 1. päivän. Sain kuulla, että paperit ovat tulleet jo Kelaan, mutta päätöksen saamiseen menee kuukauden verran. Voin siis odotella päätöksen saamista syyskuun puoleen väliin saakka. Itse kyllä todella mielelläni haluaisin nähdä, mitä tulolaskelmia työnantajani on niihin papereihin oikein laittanut. Jotenkin ärsyttää, että asianosaisena olen jäänyt jotenkin " väliin" tässä asiassa.

Jep, nyt on lopeteltava. Olisi kait ollut jotakin kommentoitavaakin tähän pinoon, mutten nyt saa lahoon päähäni, että mitä se oli...

Kanelisokeri 28+3