Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

````MARRASMURUJEN TIISTAI````

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
29.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulipas aamulla kokeiltua, että miltä tuntuu juosta samalla kun tulee suppari ja siihen vielä liitoskovut päälle... En suosittele muille ;) Oli siis vähän hektinen aamu ja siihen vielä päälle kännykän unohtuminen sellaisena päivänä, jona sitä ehdottomasti tarvii... No, tulipa tuokin testattua.

Vilijonkka74 kyseli yökastelusta... Minkä ikäinen kastelija teillä on? Meillä poika pian 3v. on ollut 4 kuukautta ilman yövaippaa ja aina välillä pissat tulee sänkyyn. Alkuun meni _todella_ hyvin, ekaan pariin kuukauteen ei pissavahinkoja tullut ollenkaan. Sen jälkeen on tullut sillä tapaa jännästi, että aina viikon sisään on tullut monta vahinkoa (tyyliin joka toinen päivä on pesukone pyörinyt pojan täkin, petarin ja lakanoiden takia... ) ja sitten taas pitkään pysynyt kuivana. Nyt olen tehnyt viime aikoina niin, että jos en ole kuullut pojan yöllä käyvän vessassa, niin pissatan hänet samalla kun käyn itse yöllä vessassa. Joka tapauksessa siis nousen, joten samalla pääsee poikakin pissalle. Yleensä herää kyllä itse pissahätään, mutta nämä vahinkoyöt on olleet juuri sellaisia, että pissat on tulleet joskus 5-6 maissa sänkyyn, kun tavallisesti poika käy yöpissalla siinä yhden-kahden maissa. Eli nukkunut pissahätänsä läpi... Tuota pissatusta siksikin tykkään tehdä, että meillä poika suhtautuu pissavahinkoihin niin dramaattisesti itse, itkee ihan hysteerisenä ja on niin surkeaa poikaa, että :( Vaikka ei siis tietenkään häntä siitä kovistella. Mielelläni siis säästän pojan kovalta mielipahalta.

Olikos jotain muuta kuin pissatusta... Ai niin joo, meillä mies innostui eilen kokoamaan vauvalle hankitun uudenkarhean sängyn :) Enkä viitsinyt yhtään laimentaa miehen innostusta, vaikka " aivan turhaan" se sänky seisoo 2kk ainakin vielä tyhjänä viemässä tilaa makkarista... Onpa ainakin jotain konkreettista muistuttamassa vauvasta :) Ihan kivalta sänky vaikutti, vaikka esikoisella ollut malli (ikävä kyllä siis tehtävänsä loppuun suorittanut, noin 15v. vanha kapine) oli jotenkin käytännöllisempi, tuossa Brion sängyssä kaikki säädöt tapahtuu ruuvaamalla osia irti ja takaisin kiinni. No, olishan nytkin euroilla saanut hienommat ominaisuudet, mutta ei huvittanut laittaa monta sataa euroa sänkyyn! Tuon siis saatiin tarjouksesta hintaan 99,-

Mutta eipäs tässä nyt muuta... Tulen myöhemmin kertomaan, minkälaisen tuomion saan lääkäriltä tänään, eli saanko jo jäädä pois töistä!

Marrastoive rv 31+2

Ps. effica, mulla oli rv 30+3 myös sf-mitta 30cm :) Että yläkäyrillä mennään :)

Vierailija
2/28 |
29.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

eilen käytiin polilla ja tilanne ennallaan. eli kypsät kypsät, mutta ei ole tullut aukeamista lisää kuitenkaan.

lekuri arveli että saatettas päästä jopa rv34 täyteen jos näin hyvin jatkuu ja supistelut pysyy kurissa. seuraava kontorlli 2vk päästä, tosin synnärille pitää mennä pyytämään lääkkeitä kotiin tai osastolle jos mitään outoa tulee.

oli tällä kertaa erikoinen lääkäri kun sanoi että näköjään minä voin aika hyvin omiin tuntemuksiini luottaa! siis kun tuntuu että outoa on niin silloin on jotain tapahtunut ja toisinpäin. näin uskalsi kuulemma sanoa kun ultra on todistanut toistaiseksi että tuntemukset pitää paikkaansa.

eli makailu jatkuu vaan.

eipä tässä muuten mitään ihmeellistä. tuntuu vaan että taas alkaa hiivaa pukata kun antibiootit sain loppuun. että voi olla tylsä homma. :-(

mom rv29+4

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
29.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Komeita viikkoja ihmisillä rupeaa olemaan - ,marrastoivekin huitelee jo 31:n paremmalla puolella.

Marrastoive: Meidän kastelija on jo kolme ja puoli. Yöllä joskus herää pahoihin uniin tai muihin, jolloin käyn rauhoittelemassa ja tässä yhteydessä kysyn onko pissahätä. Yleensä vastaus on ei, joten en ole pakottanut vessaan ja tuloksena on sitten saattanut olla vahinko. Meidän neiti ei todellakaan suhtaudu dramaattisesti vahinkoihin - päinvastoin sanoo itse että " vahinkoja sattuu" . Illalla hammas- ja iltapesun yhteydessä suostuu käymään kokeilemassa, josko pissa tulisi, mutta jos ei ole hätä melkoisen nurinan ja natinan kanssa. Ja minkäs teet, jos pissa ei tule niin enhän voi sitä pakottakaan tulemaan. Kaipa tämä tästä - ketuttaa vaan pestä lakanoita ja peittoja joka toinen päivä.

Meillä on edelleen pinnasänky vintillä. En ole vielä viitsinyt hakea alas - nopeastihan se on sitten koottu, kun siihen hommaan alkaa. Niitä pyykkejä voisi alkaa pestä (jos jossain välissä pissasten lakanoiden pesun välissä vaikka ehtisi) niin saisi laatikot ja pussukat pois pyörimästä makkarin seinustalta.

Itseäni on alkanut mietityttämään, että kuinka sitä jaksaa yövalvomiset. Itse tarvitsen varmaan 9-10 tuntia yössä ja jos joudun kovasti heräilemään olen kiukkuinen kuin pieni porsas. Todennäköisesti vielä vauva ja esikoinen heräilevät eri aikoihin, joten koko ajan saa rampata yöllä jossakin. Harmi, ettei sitä voi nukkua varastoon. Miksei ole sellaista kuin unipankki, kun on kaikenlaisia työaikapankkeja ja muitakin?

Ne joilla on lapsi jo ennestään, meinaatteko mennä äitiys- ja synnytysvalmennukseen? Onkohan asiasta ollut jo keskustelua, mahdollisesti, mutta tulipahan mieleeni.

Hauskaa tiistaipäivää.

Viljonkka74, 29 tasan

Vierailija
4/28 |
29.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viljonkka74:

Ne joilla on lapsi jo ennestään, meinaatteko mennä äitiys- ja synnytysvalmennukseen? Onkohan asiasta ollut jo keskustelua, mahdollisesti, mutta tulipahan mieleeni.

Hauskaa tiistaipäivää.

Viljonkka74, 29 tasan

ekalta lapselta kerettiin ekan valmennuksen ekassa tapaamisessa käydä- ei siis päästy vielä edes varsinaisesta synnytyksestä keskustelemaan kun oltiin jo tositoimissa. ja toisen kanssa ei edes ilmottauduttu. ja tän kolmannen kanssa on ajateltu että eiköhän se sieltä ulos tulo jo näillä kokemuksilla... ;-)

mom

ps. minäkin kannatas unipankkia! sen kun saisi!

Vierailija
5/28 |
29.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvakseltaan " jaksan" kirjoitella, mutta hyvä näin kun ei milloinkaan :)

Momentille; Kiva että tilanne on pysynyt hallinnassa :) Toivotaan pikkuiselle lisää viikkoja, mikäs sen parempaa! Jaksamisia lähettelen!

Meillä täällä molemmat lapsukaiset (8 v. ja 2 v.) ovat nyt toista päivää kuumeessa ja nenä tuhisee molemmilla :( Tosin meillä tämä mamma sairastui oikein kunnon nuha flunssaan jo lauantaina, joten näköjään muut tulevat sitten väkisinkin perässä... Jotenkin ankeeta, kun on itte huonossa kunnossa fyysisesti (sekä siis flunssan että tämän pallomahan takia) ja lapset ovat kipeinä, niin pitää jostakin vielä vetää extra energiaa... Plääh! Noh, ehkäpä se siitä.

Onneksi huomenna on neuvola, että saa jotain tietoa miten elää tän todetun raskausdiabeteksen kanssa... Viime maanantaina sain siis tiedon, että sokerirasitus oli patologinen (ts. jäin kiinni :)) ja täällä olen nyt netistä yrittänyt kaivella tietoa, miten menetellä tuon ruokailun ja yleensä sokerin suhteen. Ravitsemusterapeutille olen kyllä menossa, niin jos saan vielä tän vuoden puolella kutsun :/ Itse olen aika hysteerinen, jos jotain tällästä ilmenee, niin hyvä etten elä pelkällä vedellä... Nytkin on paino laskenut sitten viime viikon...

Muuten porskutellaan eteenpäin tasaiseen tahtiin :) Ei mitään kummempia vaivoja, mitä nyt pienet liitoskivut ja kivuttomat supistukset kuuluvat kuvioihin...

Pitäisi kai alkaa laitella paikkoja valmiiksi vauvalle, hui! Meillä nimittäin pitää vähän järkkäillä noita huonejuttuja ja vaatekaappien sisältöjä karsia, että saadaan koko konkkaronkan tavarat mahtumaan meidän kämppään... Juu, aloitan sen sitten huomenna... Niinkuin aina :D

Iltatähti rv 31+2

Vierailija
6/28 |
29.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei valmennuksia järjestetä kuin ensisynnyttäjille, kai sinne toki saisi mennä uudelleen synnyttäjäkin, jos vaatimalla vaatisi...? Mutta en kokenut saavani esikoisen kohdalla niistä mitään hyödyllistä tietoa, joten kiinnostusta ei ole nyt tipan tippaa. Täällä oli yksi kerta synnytyksestä (katsottiin TOISEN sairaanhoitopiirin synnytysvalmennusvideo...), yksi kerta vauvanhoitoa (täti näytti nuken avulla, miten vauva kylvetetään ja röyhtäytetään jne.), yksi kerta hammashygieniaa ja yksi kerta ns. naistentunti, jonne miehet ei saaneet tulla ja juteltiin mm. lantiopohjalihaksista ja seksistä synnytyksen jälkeen jne. Jotenkin oli niin hömppä juttu, että annoin miehellekin vapautuksen ekan kerran jälkeen... Aiheet sinänsä ok, mutta käsittely jotenkin niin tulevia vanhempia aliarvioivaa, että meinasi pistää ärsyttämään. Joten en siis halua enää samaan rääkkiin uudestaan!

Ja vielä pissatuksesta, meillä poika ei edes kunnolla herää kun vien hänet yöllä vessaan, nostan siis nukkuvan pojan sylliin, kannan vessaan (tässä kohtaa herää ja tajuaa, että nyt ollaan pissalla), laitan pöntölle, pissa tulee ja vien takaisin sänkyyn :)

Vierailija
7/28 |
29.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omaan napaan ei kuulu ihmeellistä, vauva möyryää ja välillä vähän potkuttelee mutta liikkeet on selvästikin muuttuneet. Supistelut on onneksi vähentyneet, nyt tulee enää vaan normaaleja harjoitussuppareita.

Maha on jo tosi pinkeä, ruokailun jälkeen tuntuu etten voi ola missän asennossa ilman että maha puristuu. Toisaalta on kyllä hyvä, sillä ruoka-annokset on selvästikin pienentyneet, jospa painoakaan ei enää kertyisi niin hyvin kun tähän mennessä (yli 10kg..)

Yöpissailusta: meillä on just 5v täyttänyt tyttö, joka on ollut kuiva jo 2vuotiaasta asti. Silti hänellä tulee edelleen satunnaisesti pissat yöllä sänkyyn, johtuen ihan siitä että nukkuu niin sikeästi. Neuvolan mukaan on ihan normaalia, vaikkakin aika ärsyttävää näin pyykinpesijän kannalta. Vahinkoa ei siis satu kovin useasti mutta silloin tälloin.

Mukavaa tiistaita kaikille! Koitan jatkaa työntekoa

onna

Vierailija
8/28 |
29.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kovasti olen kyllä lukenut kirjoituksianne ja siinä mielessä ollut " hengessä mukana." Olen kolmatta odottava äiti, lapset ala-asteikäisiä ja nyt ollut viikon sairaslomalla supistelujen ja kohonneen verenpaineen vuoksi. Rv:ja on nyt 27+3. Olen todennut että joka raskaus voi todellakin olla erilainen, sillä esikoiselta en tiennyt supistuksista mitään ennenkuin synnärillä, mutta verenpaineet nousivat kyllä loppuviikoilla. Toisella supistukset alkoivat vk 29, mutta RR:t olivat normaalilukemat. Nyt sitten on niinkuin molemmat oireet ja jo tässä vaiheessa. Heti kun touhuaa vähänkin raskaampaa, kuten petivaatteiden tuuletus tms. niin supistukset kyllä alkavat kivuliaina. Viikko sitten neuvolalääkärissä todettiin, että paikat pehmetä, mutta ei kuitenkaan auki. En kyllä oikeastaan pelkääkään sitä, että vauva syntyisi kovin etuajassa, kun edellisetkin menneet siihen laskettuun aikaan asti, mutta pitkäksi käy tämä loppuaika jos näin herkällä on supistelut. Streptokokki kokeet ja pissakoe otettiin viime käynnillä, soittelevat jos niissä jotakin lääkitystä aiheuttavaa löytyy. Meni muuten ikä ja terveys, kun yrittää keksiä itselleen nimimerkkiä, sillä kaikki tuntui jo olevan käytössä! Traveliin päädyin sitten, sillä pidämme koko perhe matkustelusta ja todellakin eräänlainen matka on tämä raskausaikakin aina. Saikkua on vielä 2 viikkoa, ja tarkastellaan sitten tilannetta uudelleen. Päivät saan kyllä mukavasti levätä, kun koti tyhjenee koululaisten lähtiessä kouluun ja miehen mennessä töihin. Pitkäksi aika meinaa vain tulla, kun pitää ottaa niin iisisti - senpä vuoksi ajattelin tulla remmiin mukaan kirjoittamaan tuntojani.

Travel74 rv 27+3

Vierailija
9/28 |
29.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun ihan yllättäen neuvolalääkärikäynnin päätteeksi sain käskyn jäädä sairaslomalle? Menin rutiinitarkastukseen ja sanoin kyllä levani väsynyt mutta muita vaivoja en valitellut. Tuomio oli kuitenkin hb 98 (rautaa olen syönyt jo kuukauden) ja kohdunsuu " sormelle" auki. Supistellut on jonkun verran mutta en osannut tuota odottaa.

Esikoinen on pk:ssa mutta ei joka päivä enkä uskaltanut sitä edes lääkärille mainita, niin oli topakka =) Kai hänen kanssaan saan pari päivää viikosta viettää kotona..

Ymmärrän kyllä että aika erikoinen valituksen aihe se on tämäkin mutta olen sellaista ihmistyyppiä joka hyytyy hetkessä jos mitään arkirutiineja ei ole. Ja sitä nyt vähän jännitän. Totta kyllä on että viime aikoina en juuri muuta ole jaksanut kuin töissä käydä. Että ehkä tämä tekee hyvää. Mutta kertokaa hyvät kanssasisaret millä saatte päivänne kulumaan kotona?

Remu ja pikkumies 27+1

Vierailija
10/28 |
29.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko yön satoi ja nytkin vielä tihuuttaa, eikä haittaa yhtään!

Travel, tervetuloa joukkoon!!!

Mä en tiedä mitään tän paikkakunnan synnytysvalmennuksista. Kai niitä ei oo, tai sit ovat tarkotettu ensisynnyttäjille. Ekassa raskaudessa käytiin joissakin (toinen paikkakunta), mutta siellä myös se tyyli pitää niitä valmennuksia oli jotenkin vanhempia alentava. Jos huomenna muistaisin, niin soittelen kuitenkin neuvolaan ja kysyn, että mitenkäs sinne synnärille sai mennä tutustumiskäynnille. Ekan kohdalla KYS:iin ei otettu tutustujia, mutta kun täällä on mahdollisuus, niin haluisin käydä... muutenkin koko tuo sairaalakompleksi on ihan outo paikka meille.

Eilen illalla supisteli taas aika ikävästi, joten piti ihan vaan levähdellä. Päivällä ei kyllä tehty tytön kans mitään kummallista, mutta kai se joskus on ihan väsymyksestä riippumatontakin tuo supistelu. Jos jaksais, niin voisin käydä tänään tuolla varastolla vähän penkomassa, että mitäs vauvan varusteita sitä seuraavaksi kävis läpi... Näillä tunteiluhormoneilla se esikoisen vaatevarustelaatikon läpikäyminen taitaa vaan vaatia tukollisen nenäliinoja vierelle ja rauhallisen hetken, ettei esikoinen ihmettele miksi äiti itkee vaatteita penkoessaan.

Sarafan rv 28+5

Vierailija
11/28 |
29.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa Travel joukkoon mukaan!

Aamulla oli lääkärinla mutta sisätutkimusta ei tehty jottei ala supistelemaan ja ensi ma onkin taasen äippäpolin kontrolli. Sf oli 27.5 ja muuten kaikki hyvin, ekan kerran sydänäänet merkattiin ja jumpsutustaso 130. Yllätyksekseni painoa ei ole neljän viikon aikana tullut kuin 1.2kg, kun olen vähän pelänyt mitä mahtaa vaaka näyttää, lenkit koirien kanssa ovat kielletty ja liikuntaa saa lähinnä vuode, sohva, vessa, kahvikeitin -akselilla. Onneksi himon kohteina ovat kurkku, tomaatti, appelsiini ja kukkakaali! Meillä jääkaappi näyttää ihan vihannesmaalta, mutta kun niitä on pakko syödä ja paljon! Esikosta oli himona vain kukkakaali jota menikin kerätolkulla.

Hauskaa tiistaita kaikille.

Masuapina rv 29+2

Vierailija
12/28 |
29.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulun kyllä Remun kanssa varmastikin samaan " suorittajien" joukkoon, eli opettelua vaatii sekin, että osaa rauhoittaa mielensä ja tekemisensä. Ystäväni pelotteli minua niin, että makaanko mieluummin kotona kuin sairaalassa. Toisen lapseni kanssa jouduinkin osastolle makaamaan neljäksi päiväksi supistelujen vuoksi. Hoitona oli vain lepo ja nesteytys. Juomista he muuten silloin painottivat kovasti, vettä piti juoda litroittain päivän aikana. Se kuulemma laimentaa oksitosiini hormonia tiettyjen tutkimustuloksien mukaan. Nytkin olen yrittänyt huolehtia juomisesta, sillä janon tunnetta mulla ei oikeastaan ole ikinä -erittäin KUIVA IHMINEN! Iltaisin nukahdan aina alta aikayksikön, mutta nyt tullut se, että aamuyöstä klo 3-4 maissa herään enkä tahdo sen jälkeen saada nukutuksi. Vessa hätään en kyllä herää, enkä yleensä nousekaan vessaan, mutta pyöriminen alkaa ja masuasukaskin siihen yleensä sitten yhtyy.

Olen katsonut nyt viikon aikana päivällä nauhoitettuja elokuvia, joita aina olen pyytänyt miestäni tallentamaan digiboxiin, kun illantorkkuna en ole jaksanut niitä alkaa edes katsomaan. Siinä menee mukavasti parisen tuntia sohvalla pitkällään, malttaa levätä hyvin! Kavereiden kanssa keräämme omat aikakauslehtemme talteen ja sitten vaihdamme niitä, juuri sain mm. siskoltani nipun me naisia -niiden parissa on aika kulunut hyvin pari päivää. Iltapäivällä kun koululaiset tulleet, niin välipalan jälkeen torkututtaakin sopivasti.

Äskettäin piti kyllä silittää nippu vaatteita, miehen paitoja lähinnä. Se on kyllä vihoviimein alkanut itsekin niitä silittää, mutta jotenkin tuli niin morkkis kun tänäkin aamuna kuului silityslaudan kolinaa ennen töihinsä menoa. Minusta ikävin kotityö on juuri silittäminen, yritän valita omani sekä lasteni vaatteet sen mukaan, että eivät vaadi silitystä..

Sataa tihuuttanut on myös meilläpäin, ja kivalle tuntuu. Ekan kerran piiiiiiiiiiiiiiiiiiitkästä pitkästä aikaa odotan talven tuloa - jotta pääsisi nauttimaan vauva-ajasta jälleen. Niin sitä vain unohtaa nauttia taas tästä raskausajasta vaikka miten itselleen niin lupasi alussa, kun emme enempää lapsosia aio näillä näkymin hankkia. Se vain on niin, että kun ei tunne oloaan nyt ollenkaan hyväksi kun kivistää ja kolottaa, niin tulee kiirehdityksi tätä raskausaikaa.

travel

Vierailija
13/28 |
29.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmaata ja sateista on täälläkinpäin. Eikä haittaa kyllä yhtään! Viime päivien lämpötilat (yli 20 astetta) alkaa ottaa todella koville, vaikka olenkin " normaalisti" sellainen kuumasta pitävä ja kylmää karttava...

Nyt alkaa tuntua siltä, että mitenköhän sitä oikein jaksaa tämän loppuraskauden. Jalat painaa tonnin ja liikkuminen alkaa ollaa ihan mahdottoman hankalaa. Ärsyttää, kun ei pysy tuon esikoisenkaan perässä ja eilenkin kun käytiin lähimetsässä pikkuisen kävelyllä, niin piti huutaa koko ajan, että: " Odota äitiä!" , kun juoksenteli metsäpolulla...

Eilen soitin neuvolasta sokerirasitustestien tulokset. Ainoa, mikä oli koholla, oli paastoarvo eli se eka lukema. Oli mulla 5,2 kun pitäis olla max. 4,8. Toinen saisi olla 10 ja mulla oli 6,8. Kolmas lukema oli 4,5 kun saisi olla 8,7. Nyt sitten saan kuulemma ravinto-ohjeet neuvolasta. Miksi tuntuu aika turhalta??? Pitäisiköhän ottaa vakavammin????

Supistuksia on alkanut viimeisen viikon aikana olemaan päivittäin. Seuraavan neuvolakäynnin vaihdoinkin sitten lääkärineuvolakäynniksi, kun lääkäri viimeksi sanoi, että täytyy tehdä niin, jos alkaa vähänkin supistella. Mulla vauva on niin alhaalla, että pelkäävät kai, että alkaa potkuillaan/supistuksillaan availemaan paikkoja...?

Supparit alkoi ilmaantua, kun otin yhteen äitini kanssa viime viikolla eli henkistä rasitusta näköjään seuraa OIKEASTI fyysisiä oireita. Emme ole vieläkään sopineet asioita ja sehän tietysti rassaa mua ja valvottaa myös...No, katotaan miten edetään.

Jännittää sekin, kun esikoinen on menossa hoitoon ekan kerran parin viikon päästä. Päätin, että siellä on mukavampaa kun on joku, joka pystyy tekemään kaikkea kivaa. Itse koitan tehdä vielä ennen synnytystä koulun lopputyötäkin. Siis jos vain suinkin kykenen...

Ajattelin muuten tilata vielä ajan omalla kustannuksella ultraan. Onko muilla käynyt mielessä?

Niin ja noihin vauvan sänkyasioihin: tilaisn meille sen vuokrattavan Vaavi-sängyn. Se oli meillä esikoisellakin ja oli oikein toimiva juttu!

Mutta tällaisia tällä kertaa. Hauskaa tiistaita kaikille!

T:Vauvakone74 ja vauva 29+6

Vierailija
14/28 |
29.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hävettää miten laiskasti olen tänne kirjoitellut. Olen päivittäin kyllä käynyt lukemassa murusten kuulumisia..

Huomenna olis lääkäri.

Sokerirasitus oli perjantaina.

Huomenna kuulen sitten tulokset.

Mulla otettiin samalla veren kuva, josta tutkivat raudan imeytymistä. Mä kun olen syönyt rautaa jo yli 2kk ja hemppa vaan laskee. nyt jo 99! Ja tosissani olen tehnyt kaikkeni että rauta meytyisi..

Vähän hirvittää jos jään sokerirasituksessa kiinni. Mut etukäteen yritän olla ressaamatta.

Painoakin on kertynyt 10kg, joten vähä tarkemmin olen pyrkinyt katsomaan mitä syön.

Närästys on alkanut vaivaamaan ja siksi iltaisin en pysty syömään paljon mitään.

Eilen ostettiin vauvalle patja ja pinnasänky. Kaunis ja käytännöllinen, laskettavine laitoineen. Piti heti kotona kasata sänky ja laittaa petivaatteet ja verhotkin :D

Sänky tulee pölyttymään siinä sitten pari kuukautta. Mutta jotenkin valmis pinnasänky makkarissa saa vauvan tulon tuntumaan todellisemmalta.

Vielä hankintalistalla ovat turvakaukalo ainakin ja ehkä sitteri, rintapumppu ja rintareppu.. En ole oikein perillä noista turvakaukaloista, että millainen malli meidän autoon sopii. (Joo ompas unohtunut kertoa että vihdoin meidän perheeseen ostettiin auto vm 94) ja olen kuullut että vanhoihin autoihin ei kaikki turvaistuimet käy..

Ens viikonloppuna on eka pitkä automatka edessä. edestakaisin reilu 1000km viikonlopun aikana. Toivottavasti auto pysyy kasassa, eka pitkä reissu " uudella autolla" jännittää. Onneksi mulla ei autossa istuminen tee supistuksia.

Tsemppiä kaikille vuodelevossa oleville!

t.Vaavaa ja vaavi 28+6 (30 raja lähenee :D)

Vierailija
15/28 |
29.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei varmaan kukaan enää muistakaan mua kun en ole koko kesänä kirjotellut, ennen lomia vaan ja sillonkin säännöllisen epäsäännöllisesti mutta jos nyt palaisi taas linjoille kun työmaallakaan ei ole enää niin kova kiire. Eli pikaesittäytyminen vielä: 2. lasta odotellaan länsi-suomessa, esikoistytär täyttää la:n aikoihin 3v. Töitä olisi vielä jäljellä 35pv, tein viime viikolla aamukamman.. Kuten travel(ko?) sanoin että kovasti kiirehdityttää tämä raskaus vaikka hyvä ajatus oli todella nautiskella tästä raskausajasta kun näillä näkymin (miehen mielestä) tämä on viiminen lapsi. mutta minkäs teet, kärsimätön kun olen niin olisin henkisesti ihan valmis ottamaan tämän nyytin jo vastaan asap! Olo on suhtkoht hyvä, pientä kremppaa aiheuttaa välillä selkävaivat ja nyt on tullu liitoskipuja ja suppareitakin. Supistukset tulee aina viiveellä niin että jos olen nukkunu huonosti pari yötä peräkkäin tulee supistukset tai jos väsymykseen yhdistää kiirettä tai fyysistä rasitusta. pelkkä fyysinen rasitus sinänsä ei niitä tee. ja muutenkin yks päivä menee aina väsyneenäkin mutta kun alkaa kasaantumaan niin sitten tulee supistukset, tai oikeestaan koko päivän saattaa maha olla sitten kivikova pallo. Ja herkkyys menee ohi vasta muutaman päivän kuluttua. Eipä se välttämättä vaarallista oo mutta lääkärinlassa just todettiin paikkojen pehmenneen ja auenneen sormelle rv 26+ joten sitä sitten seuraillaan.

Nyt meni ihan omanapaseks kun en muista mitä piti muuta laittaa mutta toisella kerralla sitten..

Aura rv 27+3

Vierailija
16/28 |
29.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä syy olla sisällä.. Olo on ollut tänään huono, epäilen kyllä vatsatautia, aamusta tuli jo yläkautta, päivän mittaan alakautta. Lapset on kyllä terveinä, mutta ei äiti! Meillä on aina näin, että tytöt on kunnossa ja äiti saa taudit: ehkä huono vastustuskyky. Hb on sen 90 edelleen, kävin tarkistamassa että oisko yhtään noussut. Mutta ei. No, toivoa sopii että ennen leikkausta edes saisi vähän ylemmäs!!

Hapensaanti on heikentenyt kyllä niin huomattavasti että. Kuulin kyllä että saattaa tuon perätilan syytä olla se, aiemmissa raskauksissa ei ole näin pahasti öisin ahdistanut, nyt pitää nukkua lähes istualtaan ja silti tuntuu että henki ei kulje. No, enää sellaset 10 viikkoa =P. Ja tosiaan ei meinaa lasten perässä pysyä, on kuin maratoonari läähätykineen kun pihalla kirmaa perässä! On siinä varmasti näky!

Joku niistä sokereista---enpä minäkään noilla sun arvoilla olisi huolissani, yksi arvo joka heittää 0,4 ei varmasti ainakaan isoa lasta tee. Muut arvothan oli ihan ihanteelliset! Tuntuu että välistä vähän turhaankin peikkoa tehdään ja lähes kaikki saa raskausajan diabetes tuomion! Itse olisin lähinnä tyytyväinen ykköstyyppiläinen jos olisi tuollaisia arvoja! Ruuan jälkeen se pari tuntia ja helposti kohoaa kymppiin. Mutta tosin mullahan ei omaa insuliinintuotantoa ole, joten on vähän eri asia. Mutta se siitä ;p

Pinnasänkyjä oli jo kokoon laitettu. Meillä se on vielä kuopuksen käytössä, varmasti vielä kun vauvakin syntyy. Mutta sitten meillä on kehto ollut käytössä ensimmäiset kuukaudet. Kun ei viitsisi tuota kakkosta siirtää isompaan sänkyyn- nukkuu hyvin pinniksessä ja ei pääse karkailemaan! Vaatteita on kaapissa jo valmiinakin pestynä- olen pienet siirtänyt suoraan kaappiin..kun tuo kuopus tosiaan on 1,4v tällä hetkellä.

Yöpissailusta on ollut isompien kohdalla puhe. Meillä esikoinen 4-v- ollut kuiva (yö ja päivä) 2-vuotiaasta. Joskus on tullut vahinkoja. Ja kuulemma ei kannata olla huolissaan. Voi jatkua oliko peräti 6-v asti ilman huolestumista. Meillä lähinnä tulee näitä päivävahinkoja joskus harvoin. Kun on niin kivaa että unohtuu pissata.Meillä neiti kun ei tunnu käyvän pissalla juuri lainkaan! Pihtaa viimeiseen asti. Mutta suosittelen sitä FROTEEMUOVIlakanaa. Vaasassa ainakin Fantoy myy sitä. Ei mene kuin päällilakana, ei patjat ja muut. Äippäpakkauksessa sellainen pieni pala tuli, mutta haettiin isompi. Oli kyllä hyvä!

Nyt päikkäreille, minä ja tuo pienin. Isompi tahtoo kattoa telkkaria, Heinähattu ja Vilttitossu on kova sana =)

Mukavaa päivänjatkoa kaikille!

Haltijapipari 29+2 (muistaakseni)

Vierailija
17/28 |
29.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnäkin: Tervetuloa Travel meidän muiden Murujen matkaan mukaan=)!

Remu06 tekemistä: Ite oon viettänyt nyt jo reilut 6 viikkoo kotona ja oon lukenu kamalan pinon vanhoja kaverilta lainattuja Vauva-lehtiä,kirjaston kirjoja oon lukenu ja sitten haalinu kaikilta tutuilta vinon pinon dvd-leffoja ja illalla huomaan ku päivä on taas menny=)! Mulla tietty vaikuttaa,kun oon yksinäni viikot ku mies on töissä eikä oo vielä muita lapsia.

vaavaa turvaistuimista: Mulla kans auto vm.-90, koitin kaverin vauvan turvaistuinta asentaa taka-penkille,mutta turvavyöt olikin liian lyhyet. Eteen istuimen sai,mutta haluan mielummin kuljettaa lastani takapenkillä. Nyt saimmekin lainaan istuimen jossa jalusta, niin riittää vyöt takanakin. Merkki oli muistaakseni Craco...ehkä...=)!

Oma (.): Tulin just neuvolasta RR-mittauksesta...pissassa oli sokrut yhellä plussalla ja rr oli heitin mittarin mukaan 164/94 ja tosiaan mittasin kotona ennen kun lähdin,niin rr oli 114/79...mä en käsitä...ottaa ne sokeritkin niin paljon pattiin ja huomenna tarttis mennä sokerirasitukseen...narahdan ihan takuulla!!! Hitto kun ottaa päähän...murrr...!!!

Palaillaan illemmalla jos oon jo rauhottunut...

tiitiäinen78 rv27+4

Vierailija
18/28 |
29.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyvistä vinkeistä kuinka saan aikani kulumaan. Kävinkin tuossa jo reippaan puoleisesti unten mailla, josta ovikello minut herätti =) Eli voi hyvinkin olla että lepo on tarpeen ja saan aikani kulumaan.

Ja viestejänne lukiessa olen jo kovin tyytyväinen omaan olooni kun vaivoinani ei oikeastaan ole muuta kuin tuo väsytys. Ei tarvitse kuin siis levätä ja nauttia omasta ja masuasukin seurasta. Ehkä hänkin todella ansaitsee nyt äitinsä jakamattoman huomion.

Kuten siis huomaatte, sopeutuminen on alkanut hyvin =)

Ja olettehan te seuranani pitkinä viikkoina!

Voimia kaikille.

Remu

Vierailija
19/28 |
29.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ekaksi kommentit, mihin muistan...

Synnytysvalmennukseen ei mennä. En tiedä, onko sitä kunnassa nyt ja miten, mutta emme edes esikoisen aikaan käyneet. Tuskin mistään jäimme paitsi... Yhden illan kävimme synnytyssairaalassa tutustumassa ja kuuntelemassa pienen luennon synnyttämisestä.

Yökastelusta! Meillä esikoinen on kohta kolme ja ollut useamman kuukauden ilman yövaippaa; omasta halustaan. Vahinkoja on sattunut aina toisinaan. Nyt on mennyt jonkun aikaa niin, että poika herää itse pissalle yöllä. Saatan myös pissattaa pojan, jolloin tuskin havahtuu siksi hetkeksi, mutta pissan kuitenkin tekee. En ole asiasta huolissani, sillä niin satunnaista ja kausittaista. Lisäksi voi tosiaan jatkua tosi pitkäänkin. Petivaatteiden peseminen on tosiaan välillä aika kurjaa, mutta sattuuhan sitä. Muovitettua froteeta saa kangaskaupoista metritavarana (150cm leveää). Aika kallista, mutta kannattaa; saa useamman palan. Enemmän olen meillä huolissani PÄIVÄVAHINGOISTA! Se saa minut raivoihini... tyhmää =( Meillä kun poikaa ei ole koskaan märät pikkarit/housut haitanneet ja tapaa viivyttää viimeiseen asti, kun ei malta leikeistä siksi hetkeksi luopua. Nykyisin on vielä alkanut ilmaantua pieniä kakkavahinkoja... alkkareihin tulee pieni kikkare, mutta pöntölle ei yrittämälläkään. Ja poika on vielä sitä mieltä, ettei mitään ole housuissa =O No, ehkä vaihe tämäkin!

Omaa (.) on alkanut alapäässä kivistelemään, etenkin, kun siivoaa tai kävelee tai puuhailee muuten enemmän. Mies komensi rauhoittumaan, mutta mielestäni en tee mitään kummallista. Ja toisaalta, ei kakkosenkaan aikaan nämä tuntemukset mitään olleet saaneet aikaan! Lisäksi nukkuminen on alkanu tulla vaikeammaksi. Selällään ei voi maata kovin pitkään, kun alkaa *ahdistamaan*. Tietenkin myös heräilen useasti. Onneksi joinakin öinä lapset herättävät harvemmin ja joskus eivät kertaakaan. Mitä siihen jaksamiseen tulee, niin kannatan UNIPANKKIA! Meillä kun minä ainoana saan herätä öisin ja ravata sitten kaikkien luona vuoroon (pahimmassa tapauksessa yrittää ratketa joka suuntaan yhtä aikaa). Seurauksena on nyt sitten tosi äkäinen äiti! Lapsiparat... =(

Kauhulla odotan perjantaista neuvolaa! Painoa on varmaan tullut hirveästi ja verenpaine taivaissa, kun stressaa. Hb:stä ei tietoa, mutta väsyttää... Olo on sellainen, että maha on TOSI ISO. Miten ihmeessä sitä jaksaa vielä pari kuukautta?!? Ja kuinka valtavaksi tuo vauveli vielä kasvaa, kun nyt jo tuntuu isolta!!! KÄÄÄK! Vaikka liikkeet ovatkin erilaisia ja tavallaan rauhallisempia kuin veljiltään, niin silti ovat alkaneet tuntua aika ikäviltä. Ihan kuin ei tilaa olisi enää... Ja hikkaa kyllä ihan yhtä usein kuin aikaisemmatkin =P

TalviSalama + Tiitiäinen 30+5

Vierailija
20/28 |
29.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

..kesälomalla mahdoin viimeksi jotain kirjoitella. Menee töissä niin päivät ettei jaksa muuta illalla kuin lukea muiden juttuja. Vielä tämä ja ens viikko töitä, sitten kotiin poikien kans. Esikoinen aloitti koulun ja siihen on nyt kolmatta viikkoa opeteltu.. Tahtoo itelläkin unohtua sen läksyjen tarkistaminen ja muu.

2.5vuotias ja 5 vuotias kumpikin meillä saattaa tehdä pissat yöllä sänkyyn ja yleensä aina viikonloppuisin. Nuorempi ei kyllä ole ollut kuin toista kuukautta ilman vaippaa, mutta 5vuotias mulla ihmetyttää kun se kastelee yhä.

Oma (.) on syynissä.. Verenpaineet on alkaneet nousemaan taas hitaasti ,mutta varmasti. Viikko sitten neuvolassa määräsivät äitipolille mutta ei täällä saanu kuin tämän viikon perjantaiksi ajan. Kun ei ole pissassa valkuaista niin ei hätää..

sf-mitta oli 27 ja painoa on tullu noin 7 kiloa (koko raskaden aikana). Sokerirasitusta eivät nyt tehneetkään kun ei kuulemma tarvetta (viitasi sf-mittaan,että se on pienempi kuin edellisissä). Edellisissä on tehty kun on sukurasitteena diabetes. Miten sitä jaksaa odottaa perjantaihin kun silloin oisi ultraki.. Viimeksi rakenneultrassa on ultrattu.

Vointeja kaikille muruille ja sateista päivän jatkoa:)

Savannia ja Eppu 30+5