Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

työhaastattelu huomenna, jännittää!!

Vierailija
04.09.2014 |

Toivon niin saavani sen paikan. Tuntuu että pää sekoaa, vielä 24,75h jäljellä...

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
04.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok! Onnea matkaan! Laita illalla vaatteet valmiiksi kenkiä myöten ja pakkaa käsilaukku. Käy pissalla ennen haastattelua. Älä pukeudu liian kuumasti. Hymyile, älä pälätä. Hyvin se menee

Vierailija
2/10 |
04.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.09.2014 klo 13:34"]Ok! Onnea matkaan! Laita illalla vaatteet valmiiksi kenkiä myöten ja pakkaa käsilaukku. Käy pissalla ennen haastattelua. Älä pukeudu liian kuumasti. Hymyile, älä pälätä. Hyvin se menee
[/quote]

Kiitos :)

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
04.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea kovasti haastatteluun!! Toivottavasti saat paikan! :)

Vierailija
4/10 |
04.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin on huomenna haastattelu, mutta mua ei jännitä. Kyseessä kuitenkn vain hetken homma, joten en stressaa...tsemppiä sulle!

Vierailija
5/10 |
04.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vedä megaperseet tänään. Jos olet tulossa minun haastatteluuni humenna, niin olisi parempi jos molemmat olisi krapulassa. Ei sitten niin paljoa ahdistaisi.

Vierailija
6/10 |
04.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muista katsoa haastattelijaa rohkeasti silmiin ja hymyile paljon. Kuuntele tarkkaan, mitä kysytään ja vastaa rehellisesti. Tsemppiä!

Vierailija
7/10 |
04.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain just tänään uuden paikan! Huomenna vanhaan duuniin eropaperit laittamaan kuntoon.

Vierailija
8/10 |
04.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin on huomenna työhaastattelu! Se on vieläpä elämäni eka ihan oikea haastattelu, edellinen ollut joskus ekana tai tokana opiskeluvuonna ja sekin oli tosi lepsu. Aiempia työpaikkoja on aina tarjottu mulle (olen työskennellyt sen verran erikoistuneella alalla että työt tulee yleensä aina tuttujen kautta, mutta nyt olen vaihtamassa alaa), joten en ole yhtään kokemusta mitä odottaa haastattelusta ihan oikeaan asiantuntijatehtävään.

Vinkkejä saa antaa. Olen yrittänyt valmistautua kaikenlaisiin kysymyksiin, mutta jännittää silti ihan hulluna, vaikka olen jo yli 30!

Tsemppiä muille haastatteluun menijöille! :)

Vierailija
9/10 |
04.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei muuta kuin olet oma itsesi, etkä yritä esittää mitään. Joskus nauratti, kun miehet tuli haastatteluun kravatti kaulassa ja pomoilla oli t-paita ja farkut. Älä ylipukeudu ja koeta olla rentona.

Vierailija
10/10 |
04.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuota pukeutumista olenkin miettinyt. Oma tyylini on aika virallinen, mutta olen kyllä ihan rento tyyppi. Aiemmat duunit eivät ole vaatineet muodollista pukeutumista, vaan ihan tavalliset siistit vaatteet on riittäneet, mutta tyylilleni uskollisesti olen sielläkin pukeutunut enemmän jakkupukutyyliin (no en oikeasti jakkupukuun, mutta lähempänä sitä kuin farkkuja ja puseroa). Pelkään kuitenkin sitä, että jos menen jakkupukulinjalla haastatteluun, mua pidetään paljon tiukkiksempana kuin olen eikä välttämättä työyhteisöön sopivana jos se onkin ilmapiiriltään tosi epämuodollinen ja rento.

Ajattelin laittaa työhaastatteluun "pikkumustan", jonka asustan arkisesti. Olisiko siinä sellainen asu, joka ei vaikuta liian tiukkapipoiselta ja muodolliselta, mutta kuitenkin osoittaa, että tarpeen vaatiessa pystyn myös edustushommiin ja olemaan virallinenkin. Jonkin verran työssä tulisi olemaan edustushommia. Asiantuntijatyöstä kuitenkin kyse.