Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten pärjätä 630eurolla kuukausi?

Vierailija
04.09.2014 |

Hei! Nyt olisi hyvät neuvot tarpeen. Elikkä tilanne on sellainen, että olen kahden lapsen yksinhuoltaja äiti ja raha tilanne on tällä hetkellä surkea. Pakollisten menojen (vuokra, sähkö jne) käteen jää huimat 630€ jonka tulisi kattaa ruoka, taloustavarat, tarvittavat lasten vaateet, apteekkikulut ja jne. Onko ehdotuksia miten elää mahdollisimman säästeliäästi muutamia kuukausia?

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
04.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

lidl

yli 40% halvempaa

Vierailija
22/41 |
04.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.09.2014 klo 13:01"]

Puhelin näkyy sekoilevan kun lähettää kesken kaiken viestit. Piti sanoa että pärjätään, mutta täällä on tullut hyviä vinkkejä mitä pystyn käyttämään omaan tilanteeseeni. Lisää vinkkejä saa laittaa. Otan vinkit mielelläni vastaan.

[/quote]

Googlaa Puutteenperän reseptit.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
04.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No täh. Minulla on 4 lasta ja saman verran rahaa jää. Kyllähän sillä pärjää. Mitä te oikein syötte?

Vierailija
24/41 |
05.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

böö

Vierailija
25/41 |
05.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

21 €urolla päivä.

Vierailija
26/41 |
05.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla 5 lasta, joista 17 ja 18 vuotiaisista lukiolaisista ei saa enää ees lapsilisää, käteen jää pakollisten jälkeen 700 €, ei saada toimeentulotukea, koska omistamme lähes arvottoman pikkumökin (meidän henkireikä), mutta ollaan pärjätty. Itse olen osa-aika töissä ja opiskelen.

Vierailija
27/41 |
05.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten hervottomasti ihmiset saa kulutettua rahaa ruokaan. Meillä riittää kahdelle aikuiselle 60 viikossa ja sillä saa myös lounasruuan töihin molemmille. Opettele tekemään ruokaa.

Vierailija
28/41 |
04.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy hakemassa lisäruokaa leipäjonoista, sieltä saa todella hyviä peruselintarvikkeita.Myös seurakunnilla on jakelupisteitä, joista saa myös vaatteita. Voimia!

Vierailija
29/41 |
04.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä jäi 1100e ja mietin että miten me pärjätään lapsilisään :/ 6henkinen perhe...

Vierailija
30/41 |
04.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olen työtön yh. Ihan normaalisti joka kk jää vuokran jälkeen rahaa 600e. Tuosta on siis vähennetty vain vuokra, ei mitään laskuja tai edes sähköä. Toimeentulolaskurin mukaan minun kuuluisi saada lisäksi sossusta n. 250e/kk lisää. Olen hakenut, en ikinä saanut. Näin on menty pian 2 vuotta kun töitä en ole opiskelujen jälkeen löytänyt.

En siis osaa edes kummempia säästövinkkejä antaa, tämä kun on meille ihan normaali kk-tulo.

Vierailija
31/41 |
04.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokaan riittää varmasti 100 euroa/viikko, kun teet itse maukasta kotiruokaa. EI eineksiä. Osta aina sitä mikä on edullista. Hedelmiä saan nytkin alle eurolla kilo. Osta pari kiloa jauhelihaa kun se on tarjouksessa, paista sipulin kanssa ja pakasta annoksia, siitä teet jauhelihakeittoa, jauhelihakastiketta ja makaronilaatikkoa. Opettele tekemään edullisia perunaruokia, käytä kauden kasviksia. Uuniperunat ovat herkkua ja edullisia kun teet edulliset täytteet - esim tonnikalasta. Ihanan iltapalan saat koko porukalle uuniriisipuurosta. Aamulla kaurapuuroa, EI mitää muroja. Kananmunia saa edullisesti, opettele tekemään hyvä munakkaita ateriaksi ja aamulla keitettyjä sulloin tällöin.

ei tuo budjettisi tosiaankaan ole liian tiukka. Pärjäät sillä aivan ok!

Vierailija
32/41 |
04.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin ei ole järkevää laittaa edes 400 euroa ruokaan. Vaikka olet ns pakolliset jo vähentänyt niin rahaa menee muuhunkin. Tai kannattaa ainakin olettaa näin käyvän. Vain jos tiedät varmasti tilanteen kestävän esimerkiksi kuukauden niin silloin ei niin merkitystä.

Vierailija
33/41 |
04.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.09.2014 klo 18:37"]

Minäkin olen työtön yh. Ihan normaalisti joka kk jää vuokran jälkeen rahaa 600e. Tuosta on siis vähennetty vain vuokra, ei mitään laskuja tai edes sähköä. Toimeentulolaskurin mukaan minun kuuluisi saada lisäksi sossusta n. 250e/kk lisää. Olen hakenut, en ikinä saanut. Näin on menty pian 2 vuotta kun töitä en ole opiskelujen jälkeen löytänyt.

En siis osaa edes kummempia säästövinkkejä antaa, tämä kun on meille ihan normaali kk-tulo.

[/quote]

Tämähän ei pidä paikkaansa. Jokaisella on oikeus perusosaan joka on sulla yli 500€ ja lapsella 300€. Vuokran jälkeen sulle pitää jäädä n. 800€.

Sulla on jotain omaisuutta tai sit et ole hakenut elatusmaksua lapsen isältä/lapsi ei ole kirjoilla sun kans samassa osoitteessa tai sit olet kieltäytynyt useasti tarjotuista töistä tms.

Vierailija
34/41 |
04.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin meillä, ei siis erityisiä vinkkejä vaan tässä tilanteessa itsestään selvyyksiä:

-ruoka ostetaan lähinnä vain tarjouksesta ja syömiset suunnitellaan hinnan mukaan  -ei siis mielitekojen 

-punahintalappuiset ruuat ovat hyvin syötäviä ja niitä voi myös pakastaa

-ei autoa

-ei mitään maksullisia harrastuksia

-ei pikavippejä

-lapselle mahdollisimman paljon käytettynä saatuja tai ostettuja vaatteita + liikuntatarvikkeita

-itselleni en osta mitään uutta ellei vanha ole oikeasti rikki ja välttämätön

-isovanhemmilta/kummeilta järkeviä lahjatoiveita -ne uudet kuomat voivat olla aika hyvä joululahja

-kaikki ylimääräinen sähkön- ja vedenkulutus minimiin -suihkussa ei mene puolta tuntia eikä valoja pidetä  turhaan päällä

-ei kampaaja/parturireissuja  -aina joku tuttu osaa latvat tasata ja värin voi lyödä päähän itsekin

jne jne.......

Vierailija
35/41 |
04.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.09.2014 klo 19:01"]

[quote author="Vierailija" time="04.09.2014 klo 18:37"]

[/quote]

Tämähän ei pidä paikkaansa. Jokaisella on oikeus perusosaan joka on sulla yli 500€ ja lapsella 300€. Vuokran jälkeen sulle pitää jäädä n. 800€.

Sulla on jotain omaisuutta tai sit et ole hakenut elatusmaksua lapsen isältä/lapsi ei ole kirjoilla sun kans samassa osoitteessa tai sit olet kieltäytynyt useasti tarjotuista töistä tms.

[/quote]

Kyllä vain pitää paikkansa. Omaisuutta ei ole, saan Kelalta pienimmän mahdollisen elatusmaksun, lapsi on kirjoilla luonani, en ole ikinä kieltäytynyt töistä koska niitä ei ole ikinä tarjottu. Itse olen kyllä aktiivisesti hakenut. Ihan on tallessa mustaa valkoisella sossun päätökset siitä, ettei tarvetta toimeentulotukeen ole.

Ennen työttömyyttä opiskelin 4v opintotuella + opintolainalla eli silloin rahaa jäi muutama kymppi vieläkin vähemmän. Ja sama juttu silloinkin, ei toimeentulotukea. Lähes 6 vuotta siis olemme pärjäilleet näin.

Vierailija
36/41 |
04.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.09.2014 klo 13:14"]

Toimeentulotukilaskurin mukaan ap:lle pitäisi jäädä vuokran, sähkön ja lääkemenojen jälkeen noin 1100 eur / kk. Jos ei jää, niin loppusumma on mahdollista saada toimeentulotukena.

[/quote]

Ei helvetissä voi olla totta?!

Vierailija
37/41 |
04.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

et mitenkään!!!
itse olen opiskelija ja asun yksin. Vanhempani maksavat vuokrani ja autoni kulut. Käyn töissä ja tienaan n. 700 e kuussa plus siihen opintotuki 500 e ja vanhemmiltani saan n. kerran kolmessa kuukaudessa vielä pari tonnia ylimääräistä rahaa ja silti välillä menee tiukille..

Vierailija
38/41 |
04.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin iloinen jos jäisi tuollainen summa vuokran jälkeen käteen, sen sijaan menen joka kuukausi miinukselle, työtön opiskelija kun olen. Töitä yritän kyllä etsiä mutta ei ole vielä tärpännyt. Vuokra siis 570e/kk+ vesi 22e/kk, lisäksi tietenkin vielä ruoka, sähkö ja muut menot. Tukia saan 500e/kk. Saa nähdä kauanko pärjään, onneksi on säästöjä.

Vierailija
39/41 |
04.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen opiskelija ja mulle jää ltuista askujen jälkeen käteen -150 € kuussa. 

Vierailija
40/41 |
04.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko joku suurempi sairaus kuin on ihan 'apteekkikulut'? Oon viimeksi käynyt apteekissa pari kk sitten ostamassa Buranaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi kaksi