Puolison työmatkat, luotatko häneen?
Luotatko puolisoosi täysin? Käykö mielessäsi, että hän voisi pettää reissuillaan?
Kommentit (71)
[quote author="Vierailija" time="04.09.2014 klo 13:43"]
[quote author="Vierailija" time="04.09.2014 klo 13:38"]Ei ole mitään syytä luottaa kun on jo monesti pettänyt ja valehdellut. Toivottavasti se olisi nyt loppu. [/quote] Niin ja katkoa vielä että missä välissä mahtaisin pettää kun vastaan yksin kodista ja lapsista, ei olisi tilaisuuksia mutta vaikka olisi en silti tekisi sitä. Se on niin paha loukkaus toista kohtaan ja satuttaa kamalasti.
[/quote]
Nyt meni ohi?! Eli sinä, et voi pettää?! Lapset voi aina viedä hoitaa tai kutsua mies yökylään, kun lapset nukkuvat. Kyllä nämä nyrkin ja hellan välissä kotiarestissa olevat naisetkin on kautta aikojen pettäneet.
Käännetään asiaa vähän toisinpäin... Olis ehkä jopa oman avauksen paikka, mutta ei jaksa :)
Mitä olette mieltä miltä siitä reissaavasta osapuolesta tuntuu kun koko ajan epäillään jostain mitä ei ole tehnyt? Ihan kokemuksesta voin kertoa että aivan saatanan pahalta. Mitään syytä epäluottmukseen ei ole ollut eikä tule olemaankaan. Kannattaisi joskus miettiä sitä asiaa myös toisen näkökulmasta...
[quote author="Vierailija" time="04.09.2014 klo 13:45"]
[quote author="Vierailija" time="04.09.2014 klo 13:37"]
[quote author="Vierailija" time="04.09.2014 klo 13:34"]
Puolisoni työmatka kestää vain 10min, ei siinä paljoa ehdi pettää.
[/quote]
Älä jaksa olla noin naivi, siinä ehtii kyllä. Töihin voi aina ilmoittaa, että myöhästyy vähän...
[/quote]
No en oo naivi, tsiisus...
Mä oon laittanut gps-paikantimen ukolle kaulaan ja soittelen sille minuutin välein - jos ei vastaa, otan eron, vien lapset ja leimaan sen pedariksi.
Pidän myös ite saikkua, jotta voin seurata ukkoa joka paikkaan salaa. Mä kato rakastan sitä niin paljon. Jos jää aikaa sen kyttäämiseltä, niin meen vauva-palstalle kyselemään josko se pettäisi mua.
[/quote]
Aika hyvä yritys, mutta vaatii vähän vielä harjoittelua.
[quote author="Vierailija" time="04.09.2014 klo 13:56"]
[/quote]
Älä jaksa olla noin naivi, siinä ehtii kyllä. Töihin voi aina ilmoittaa, että myöhästyy vähän...
[/quote]
Mä oon laittanut gps-paikantimen ukolle kaulaan ja soittelen sille minuutin välein - jos ei vastaa, otan eron, vien lapset ja leimaan sen pedariksi.
Pidän myös ite saikkua, jotta voin seurata ukkoa joka paikkaan salaa. Mä kato rakastan sitä niin paljon. Jos jää aikaa sen kyttäämiseltä, niin meen vauva-palstalle kyselemään josko se pettäisi mua.
[/quote]
[/quote]
Siis mitä? Onks sul tietoo, et mun ukko pettää?! Siis mä oon niin vihanen! Soitin 30sek sitten, ja se vannoi et ei varmana petä. Mä jätän sen sian.
[quote author="Vierailija" time="04.09.2014 klo 13:55"]
Käännetään asiaa vähän toisinpäin... Olis ehkä jopa oman avauksen paikka, mutta ei jaksa :)
Mitä olette mieltä miltä siitä reissaavasta osapuolesta tuntuu kun koko ajan epäillään jostain mitä ei ole tehnyt? Ihan kokemuksesta voin kertoa että aivan saatanan pahalta. Mitään syytä epäluottmukseen ei ole ollut eikä tule olemaankaan. Kannattaisi joskus miettiä sitä asiaa myös toisen näkökulmasta...
[/quote]
Just näin. Itse matkustan (olen nainen) paljon myös ja kyllä se niin ryydyttävää hommaa on, että jos kotona vielä saisi vihat päälleen ja tenttaukset, kun sinne vihdoinkin viimein taas pääsee, niin alkaisi kyllä liitto rakoilemaan.
Sitä paitsi toista ihmistä kun ei voi omistaa: minun ruumiini on omani, ja jos päätän jakaa sen vaikka koko susijengin kanssa, se on pohjimmiltaan minun asiani. Noh, ehkä vähän heidänkin, heille varmaan riittää sutjakampaakin seuraa:-) Mutta kun ei ainakaan vielä ole tullut sitä vierasta vastaan, joka olisi niin kiinnostava, että oma mielenrauha ja hyvä avioelämä kannattaa riskeerata, niin pitäisin todellisena loukkauksena ajatusta, että kyllä se sieltä vielä tulee, odota vain.
Kaikki on maailmassa mahdollista, mutta todennäköistä onkin paljon vähemmän.
Ootteko miettinyt sitä, että se teidän mies voi pettää ihan vaan siksi, kun epäilette sitä koko ajan? Jos vaimo koko ajan epäilee pettämistä, niin eikö se sitten ole ihan sama vaikka pettää? Uskaltaisin väittää, että miehet, joilla on vaimon luottamus takana, pettävät keskimäärin vähemmän, koska on jotain mitä menettää. Eli se luottamus. Teidän miehillä ei ole mitään menetettävää, kun epäilette heitä jo valmiiksi.
Yleensä, jos toista syyttää se itse on. Eli jos joku olisi koko ajan syyttävän sormen kanssa kimpussani, niin alkaisin epäilemään syyttäjän omaa motiivia.
[quote author="Vierailija" time="04.09.2014 klo 13:59"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Siis mitä? Onks sul tietoo, et mun ukko pettää?! Siis mä oon niin vihanen! Soitin 30sek sitten, ja se vannoi et ei varmana petä. Mä jätän sen sian.
[/quote]
Älä jaksa olla lapsellinen. Edes av ei ole niin lapsellinen, että ottaisi ämpärit ja lapiot esille ja lähtisivät sinun kanssa hiekkalaatikolle leikkimää. Pese vaikka hiukset jos ei muuta tekemistä ole.
Pitää todeta kuin siinä Spede Shown tms. sketsissä, että jos mieheni minua työmatkallaan pettäisi, niin mitä sitten? Maailma ei syöksy radaltaan, elämä ei lopu siihen, lapset on edelleen ruokittava ja laitettava illalla nukkumaan. Keskustelun paikka se olisi ja pitäisi miettiä miten jatketaan, jatketaanko vai mitä tehdään, mutta en tosiaan ole jaksanut miettiä miehentyömatkojen aikana pennin vertaa mitä se siellä puuhaa. Aikuinen mies on itse vastuussa teoistaan ja minä en niille teoille mitään mahda, jos jotain on päättänyt tehdä.
Kysymys johon voi vastata joko kyllä tai ei. Sitten kun vastaa kyllä, niin toisten mielestä sekin on väärin. Heh! Mäkin voin tulla sinne laatikolle lapioni kanssa. t: 2
[quote author="Vierailija" time="04.09.2014 klo 14:24"]
[quote author="Vierailija" time="04.09.2014 klo 13:59"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Älä jaksa olla lapsellinen. Edes av ei ole niin lapsellinen, että ottaisi ämpärit ja lapiot esille ja lähtisivät sinun kanssa hiekkalaatikolle leikkimää. Pese vaikka hiukset jos ei muuta tekemistä ole.
[/quote]
Lähdithän sinäkin.
Luotan. En jaksa edes tuhlata ajatusta epäilyille. Toisaalta, jos on pakko kodin ulkopuolista pildeä saada, niin toivottavasti saa edes elämänsä kyydit, jotta on kaiken vaivan arvoista.
Täällä sanotaan, että ei saa olla naiivi ja sinisilmäinen. Mutta miksi ei saa? Mitä sillä kyttäämisellä oikeasti voittaa? Sitten kun pettäminen selviää, niin voi tyytyväisenä paukutella henkseleitään, että kyllä minä tiesin? Ei kiitos. Valitsen luottaa mieheeni, ja jos joskus selviää että on pettänyt, niin olenpahan ainakin siihen asti elänyt tyytyväisempänä kuin jatkuvasti kyttäävät ja epäilevät. Ei yllättäen petetyksi tulemisessa ole mitään hävettävää, häpeä on sen, joka petti.
Luotan kyllä. Meidän suhde on solmittu tämän hetken tarpeisiin ja elämän tilanteeseen. Jos jompi kumpi meistä pettäisi pitäisi miettiä täyttyykö meidän suhteen motiivit enää, ehkä silloin ollaan tultu vaiheeseen jolloin paremmin hahmottaa millaista elämää haluaa elää. Ei elämän kehitysprosessit ole kaiken loppu vaan alku kohti parempaa minärakennetta.
Varmasti totta toikin. Mutta minärakenteille ei oikein ole aikaa kun huolehtii kolmen muksun tarpeista. Silloin kun on lapsia ei voi ajatella itsekkäästi ja mustavalkoisesti. Täytyy hyväksyä että ihmiset toimii tyhmästi, mutta jos halua löytyy niin parisuhteen eteen voi alkaa tehdä työtä ja yrittää tehdä siitä entistäkin paremman. Sitten ei olisi syytäkään pettää. Ilman tätä kriisiä emme olisi koskaan tulleet tähän ja jutelleet asioita selväksi. Se voi johtaa myös hyvään.
Luotan 100%. On olemassa ihan kunnollisia ihmisiä, en tiedä missä piireissä osa liikkuu. Ja mitään oikeata tietoa sitä kuinka moni pettää, joten turha heitellä mitään puolet pettää shaibaa :)
Muistaako kukaan sarjaa Ruusun aika? Siinä tuli perheen mummolta hyvä kommentti miehen pettämistilanteeseen viitaten: "No kuluiko se mul-kku siitä?"
Ei tulis mitään elämästä jos ei luottaisi. Kun ei siihen pettämiseen tarvita välttämättä työmatkaa jos on pettääkseen.
Terveisiä työmatkalta. Makoilen sängyssä peiton alla juuri suihkusta tulleena. Yksin vietän iltaa täällä telkkaria tuijottaen.
Työmatkat tekee pettämisen helpoksi. Näitä vaan tapahtuu.
[quote author="Vierailija" time="04.09.2014 klo 13:46"][quote author="Vierailija" time="04.09.2014 klo 13:40"][quote author="Vierailija" time="04.09.2014 klo 13:38"]
Ei ole mitään syytä luottaa kun on jo monesti pettänyt ja valehdellut. Toivottavasti se olisi nyt loppu.
[/quote]
Pidätkö erojuhlat?
[/quote]
En vaan olen niin tyhmä että uskon viimeisen kerran että pettäminen on loppu ja yritetään parantaa meidän parisuhdetta yhdessä. Mutta en ole sinisilmäinen. Ymmärrän, että mies voi taas pettää. Haluan kuitenkin yrittää vielä jos mieskin kerran haluaa ettei jälkikäteen kaduta etten yrittänyt kaikkeani.
[/quote]
Ja uskon, että ajan kanssa luottamuskin palaa jos saamme suhteemme parempaan jamaan. Jos tuntuu molemmista hyvältä niin sitten ei olisi syytäkään pettää ja jos suhde tuntuisi hyvältä niin sitten uskaltaisin luottaa että asiat ovat hyvin. Pettämiset on huomattu käytöksessä eikä tässä kummankaan ole ollut hyvä olla.