Mistä pidät Suomessa?
Niin, mistä tykkäät Suomessa/suomalaisuudessa? Mistä olet ylpeä ollessasi suomalainen?
Itseni tekee ylpeäksi mm. todella hyvät bändit (HIM, Nightwish, Apocalyptica,, The 69eyes, Rasmus/Lauri, Amorphis jne), suomenkieli - niin kaunista :), jääkiekko, Suomen luonto, kauniit naiset ja komeat miehet, 4 vuodenaikaa, Kalevala (josta hahmoja pöllittiin Taru Sormusten Herraan, niinkuin myös suomenkieltäkin samaan leffaan), naisen asema Suomessa, vapaus..
Ehkä olen vaan outo, mutta minusta tässä maassa/suomalaisissa on jotakin tosi siistiä. En tiedä sanoin mitä se on, mutta jotain mystistä. Se, että kaupungilla saa hakemalla hakea katsekontaktia ohimenevään, ei sellaista ole muualla. Tuntuu kun tää kansa tietäis jotain mitä muut ei tiedä ja siksi ovat niin melankolisia ja mystisiä. Eikä melankoliassa mitään hävettävää ole, ei se tarkoita etteikö ihminen nauttisi yhtään mistään.. ..Ja joo, en oo supisuomalainen, tai miten sen ottaa. Itse olen syntynyt Suomessa, mutta äiti italialainen ja isä Puolasta.
Kommentit (3)
Luonto osittain, suomalainen peruskoulu, kesä, alhainen hierarkia, maaseudun asukkaat yleensä.
Mutta on niin paljon kielteistäkin joten asun ulkomailla; Suomen surkeat työmarkkinat ja palkat on todella luotaan työntävä asia.
Byrokratian toimivuus ja ylipäätänsä kaikki toimii.
Koulutus . Lappi. Joulupukki. Vaaleus. Sisu.
Luonnosta, vuoden ajoista, kielestä, lääneistä (matkusta etelä-suomesta muutama sata kilometriä pohjoiseen niin kaikki on ihan erilaista)..nämä tuli nyt ekana mieleen.