Onko teidän vanhemmat ja appivanhemmat yhtä köyhiä tai rikkaita?
Mun appivanhemmat ovat varakkaita. On omakotitalo,kesämökki, anoppi ostaa juuri uuden auton, on metsää, pari tonttia, osakkeita yms. Omat vanhempani ovat hyvin köyhiä. Asuvat vuokralla,e ivät omista mitään, rahasta aina pulaa kun pienet eläkkeet. Onko teillä omat vanhemmat ja appivanhemmat samankaltaisessa tilanteessa talousmielessä?
Kommentit (7)
normi duunareita.apeista toinen metallityöntekijä ja toinen siivooja.Kumminkin velaton talo ja mökki.Oma isäni korjaaja mutta elää ihan omasta tahdosta vuokralla ei intoa hänellä hankkia omistusasuntoa yms.Äitini sote-alalla akateemisen miehen kanssa omakotitalo,mökit yms velattomia.Itse ukon kanssa ihan duunareita ei olla keretty hankkimaan näin nuorina vielä omistusasuntoa eikä intoa (ollaan 20-vuotiaita).Siis ylimääräistä rahaa kenelläkään ole pröystäillä.
No aika lailla samoissa. Meidän ikäisinä taas taisivat kummatkin olla reippaasti köyhempiä.
Anoppi ja miehensä ovat aika vakavaraisia, mutta eivät kai kovin varakkaita. Appiukko ei ole kovin varakas, kai - en tiedä. Mun vanhemmat ovat suht varakkaita, mutta eivät mitään rikkaita.
Isä on yhdestä Suomen rikkaimmista suvuista eli sillä puolella on rahaa riittänyt sukupolvi sukupolven jälkeen. Äiti taas on varakkaasta maanviljelijäperheestä. Appivanhemmat ovat alemmasta keskiluokasta kumpikin. Minä ja mieheni sellaisia "varakkaita", mutta ei missään tapauksessa rikkaita. :)
Meillä mun on varakkaita. Sieltä on saatu pesämunaa asuntoihin, autoihin jne. On loma-asuntoa Espanjassa, on mökkiä jne. Miehen äiti oli yh. Ahkera ihminen ollut, mutta yksin kasvatti sisarusparven ja asuu pientä boksia nykyään. Ei siinä rahaa ole koskaan turhaan ollut, mutta elää ihan ok-elämää. Omistusasunto (vaikka vain kaksio) ja työeläke. Niillä pärjää, vakkei olekaan heitellä mitään tonneja tai kymppitonneja lapsille. Synttärit noteeraa ja saattaa antaa satasen tai kaksi rippilahjaa. Ihana mummu. On munkin vanhemmat ihania isovanhempia, mutta ei miehen äiti ole yhtään huonompi, vaikkei pystykään maksamaan lapsenlapselle ajokorttia tuosta vaan. Tärkeämpää on muut asiat ja on kasvattanut ahkerat ja fiksut lapset ihan yksin pienellä palkalla.
Mun vanhemmilla on velaton okt ja vaatimaton mökki Lapista. Viimeiset 20 vuotta ajaneet uudehkoilla autoilla. Tilillä ei ole mitenkään ruhtinaallisesti rahaa.
Appivanhemmilla on velaton okt ja 2 mökkiä. Vanhoilla autoilla ajaneet aina. Siis jollain tonnin romuilla, mutta ovat varakkaampia. Rahoja sijoitettu ja tililtäkin rahaa löytyy ihan mukavasti.