Se oli sitten viimeinen pisara.
Olen ollut reilun vuoden uudessa työpaikassa ja mulle riitti. Olen ollut väliesimiestehtävissä vuoden eikä minulle ole pomo antanut sinä aikana kuin muutaman pikkuisen työtehtävän. Nyt jäi kiinni valehtelusta. Muun muassa tällaista on jokapäiväinen työpäiväni. Sen tarkemmin en viitsi tässä asioita selvittää.
Ihmettelen, että tänä päivänä on varaa pitää jotakuta töissä ilman selkeää työkuvaa. Jos istuisin päivät kahvilassa tai netittäisin kahdeksan tuntia niin tuskin haittaisi tai jäisin kiinni.
Vein asian eteenpäin ja tästä se lähtee. Kriisi, lopullinen välirikko ja lopulta mun irtisanoutuminen. En millään näe, että pomo jotenkin pystyisi muuttamaan omaa käytöstään ja asiat sitä kautta muuttuisivat. Lähinnä katson nyt, pystynkö viemään näin vaikean asian eteenpäin ja miten siinä käy. Pysynkö hengissä. Nousenko jaloilleni.
Toivottavasti se joka tulee jatkamaan paikallani tässä työssä olisi sitten edes hiukan helpompaa.
Kiitos.
Kommentit (14)
Ei kukaan palkkaa naista sillä ajatuksella, että siitä olisi oikeasti jotakin hyötyä (ellei silmäniloa ja mahdollisia muita 'etuja' lasketa). Sitten se on tuollaista tyhjän panttina istuttamista.
Kyse lienee jostain kiintiöpaikasta.
Siis sinulla on (oli?) työpaikka, jossa ei tarvitse tehdä mitään ja palkka juoksee? Kelpaisi kyllä minulle.
[quote author="Vierailija" time="30.09.2014 klo 18:56"]
Mikä ihme on väliesimiestehtävä?
[/quote]
Väliesimies on se saatanan pikkupomo.
Oletko tietoinen siitä, että omatoimisuus on aika tavalla odotettu ja toivottu piirre, varsinkin jos on jonkinlaisessa esimiesasemassa? Mitä ne sinun alaisesi tekee, jos sinäkään et tee mitään? Johdatko jollakin tavalla alaisiasi vai annatko olla omin nokkineen kun sinunkaan työpäivääsi ei ole ohjattu?
[quote author="Vierailija" time="30.09.2014 klo 19:06"]
Siis sinulla on (oli?) työpaikka, jossa ei tarvitse tehdä mitään ja palkka juoksee? Kelpaisi kyllä minulle.
[/quote]
Onhan se vielä. Mutta kunhan mä saan tämän paskan puitua läpi niin luultavasti välit on sen verran kypsät etten halua enää olla. Ja mulle ei riitä että surffaan iltalehden sivuja päivät enkä tiedä missä tai mitä työntekijät tekevät. Luuletteko että tietämättömyys pelastaa minut vastuulta jos esim. työturvallisuudessa on puutteita?
Kaikki kommunikointi pomon kanssa on tällä hetkellä katkennut.
Luulin, et lopetit alkoholin juomisen ;)
Miten voi olla mahdollista, ettet tiedä, mitä sun pitää tehdä tai mitä ja missä sun alaiset ovat????
Tuskin sun tilalle ketään edes sitten tarvitaan.
[quote author="Vierailija" time="30.09.2014 klo 19:15"]
Oletko tietoinen siitä, että omatoimisuus on aika tavalla odotettu ja toivottu piirre, varsinkin jos on jonkinlaisessa esimiesasemassa? Mitä ne sinun alaisesi tekee, jos sinäkään et tee mitään? Johdatko jollakin tavalla alaisiasi vai annatko olla omin nokkineen kun sinunkaan työpäivääsi ei ole ohjattu?
[/quote]
Olet väärillä jäljillä, mutta ei se mitään, en haluakaan lähteä asoita tämän enempää netissä avaamaan. Kerroinpahan vain että enempää en nieleksi.
[quote author="Vierailija" time="30.09.2014 klo 19:17"]
Luulin, et lopetit alkoholin juomisen ;)
[/quote]
Ei, mutta saattaa olla että kohta alan stressiä sillä purkamaan.
[quote author="Vierailija" time="30.09.2014 klo 19:20"]
[/quote]
Olet väärillä jäljillä, mutta ei se mitään, en haluakaan lähteä asoita tämän enempää netissä avaamaan. Kerroinpahan vain että enempää en nieleksi.
[/quote]
Tuletko päivittämään tilannetta myöhemmin? Minua kiinnostaa.
[quote author="Vierailija" time="30.09.2014 klo 19:20"]
[/quote]
[/quote]
Kommentoin aloitustasi ihan siitä yksinkertaisesta syystä, että ainakin itse odotan pomoltani/esimieheltäni tietoisuutta tekemisistäni ja jos hän ei ole siitä tietoinen tai edes kiinnostunut, katson hänet silloin pätemättömäksi hoitamaan tehtäviään.
Miksi alaisesi tarvitsisivat kaltaistasi pomoa jos sinä et edes tiedä missä he ovat ja mitä tekevät? Olet varmasti yhtä hyödyllinen työpaikallasi kuin edellisen viikon sanomalehti. Yritä nyt kuitenkin koota itsesi ja löytää se paikkasi siellä työyhteisössä, vaikka epäilen vahvasti, että se vakanssi joutaa sinne vanhojen lehtien koriin.
[quote author="Vierailija" time="30.09.2014 klo 18:55"]
Hienoa, että teet asialle jotakin. Älä irtisanoudu ennen kuin asia on hoidettu. Ilmeisesti sillä ei ole sinulle merkitystä, säilytätkö tuon työpaikkasi.
[/quote]
Kiitos tuesta. Mukavaa, että joku ymmärsi mistä on kyse. Kun nyt tähän lähden, en aio miellyttää esimiestäni ja kuten mainitsin, minun on vaikea nähdä, että pomo muuttaisi jotenkin käytöstään. En näe muuta suuntaa kuin työnhaku. Työ itsessään olisi sitä mitä haluaisin tehdä. Mahdollisuuksia siihen ei paljon anneta.
Hienoa, että teet asialle jotakin. Älä irtisanoudu ennen kuin asia on hoidettu. Ilmeisesti sillä ei ole sinulle merkitystä, säilytätkö tuon työpaikkasi.