Nuori mies pantu työkyvyttömyyseläkkeelle. Aikoo vain skeittailla
Tosi surullinen tilanne tietenkin henkilöllä, ei siinä mitään. Mutta, eikö nuo työkyvyttömät, jotka kuiteskin kykenee vaikka skeittailemaan, pystyisi edes jotain helppoa tai hyvin yksinkertaista työtä tekemään jos semmoinen löytyisi? Jäin pohtimaan, kuten postinjakaja, pizzakuski, tavaralähetti, hautausmaatyöntekijä,jne. Oisi itselleen vähän muitakin näkymiä kuin vain skeittailu...
Kommentit (67)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se vois tehä kuitenki jotai yleishyödyllistä ja käydä kerran-kaks viikossa keräämässä roskia jostain kaupungin alueelta sitä eläkettä vastaan
Tuota varten on olemassa palkallisia työntekijöitä.
Käytettyjä kasvomaskeja näkyy pyörivän kauppojen ympärillä ja kaduilla nyt niin paljon että näistä parikymppisistä eläkeläisistä vois olla vetoapua niiden keräämiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap on siis kateellinen.
"Kettu ja pihlajanmarjat" -ilmiö on hyvin näkyvä paskaduunareiden keskuudessa. Ei viitsitä jättäytyä työttömäksi, kun "mitähän ne muut ajattelevat", mutta silti katkeroidutaan siihen omaan työhön ja pieneen palkkaan.
Kunpa olisikin vain ”paskaduunarit”. Minä olen vaikeasti sairastavana työkyvyttömyyseläkeläisenä kuunnellut kettuilua ”pienistä piireistäni” ja ”mitättömyydestäni ihmisenä” ihan suomalaiselta insinöörisetämieheltä - ja nämä 60-luvulla syntyneet ahneet perselävet ovat niitä katkerimpia kaivoja - vaikka rahaa on niin ettei paskalle taivu!
Vierailija kirjoitti:
Eikös eläke ole juuri hyvä asia? Eli saa sen 1200€ eläkkeenä mielummin kuin toimeentulotukena. Toimeentulotuen menettää jos työn ottaa vastaan mutta eläkettä ei, eikö näin?
Eli perjaatteessa eläke mahdollistaa työnteon?
Ymmärränkö tän oikein? Itse olen aina ollut juuri vaan toimeentulotuella joten en ymmärrä muiden elämästä mitään
työkyvyttömyyseläkeläinen saa tehdä töitä ja tienata max jotain 800€ (en muista tarkkaa summaa) jos työt jatkuu useamman kuukauden se alkaa näkymään asumistuessa ja muissa tuissa.
vuosittain jos tekee töitä esim. 1kk niin katsotaan toistuvaksi työnteoksi ja jälleen pudotetaan tukia.
yhteiskunnalla on pyrkimys ei nostaa köyhää keskiluokkaan vaan pitää hänet plus- miinus= nolla tilanteessa teki mitä tahansa.
työkyvyttömyyseläkeläinen ei saa opinto lainaa eli hänen täytyy jostain repiä rahat esim uuteen tietokoneeseen
ei todellakaan ole herkkua ellei ole varma jaksamisesta ja saa vakituista työsuhdetta että saisi eläkkeen tauolle. btw asumistuen hakemuksen käsittely kelalla kestää 3kk.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se vois tehä kuitenki jotai yleishyödyllistä ja käydä kerran-kaks viikossa keräämässä roskia jostain kaupungin alueelta sitä eläkettä vastaan
Käytettyjä kasvomaskeja näkyy pyörivän kauppojen ympärillä ja kaduilla nyt niin paljon että näistä parikymppisistä eläkeläisistä vois olla vetoapua niiden keräämiseen.
2000€/kk plus verot. jännä juttu kukaan ei palkkaa...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap:lle taitaa olla ihan kauhea paikka tämä, ettei noita työkyvyttömiä eläkkeelle päässeitä voida edes vähän pakottaa töihin. XD
Ettäs kehtaat! Minä nimenomaan tarkoitin hänen itsensä kannalta, jotain parempaa tulevaisuutta kuin vain skeittailu. En pakottaen töihin, vaan yritin keksiä mitä muutakin hän voisi kokeilla. Tuntuu nuoren elämän hukkaan heittämiseltä tuo. Älä yritä vääntää yhtään mitään negatiivista aloituksesta!
Ap
Ai nyt käännätkin asian näin päin kun et saanutkaan kannatusta. Luepa aloituksesi uudestaan otsikkoa myöten. Ja kai niitä töitä voi tehdä jos pystyy. Ketään mihinkään pakotettu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
2000€/kk plus verot. jännä juttu kukaan ei palkkaa...
Miks semmosesta hommasta pitäs maksaa enemmän ku palomiehille ja rajavartijoille?
Jos riittää fysiikka rullalautailuun niin se riittää kasvomaskien keräilyynkin.
Jos jokuu hommais mulle sen aseen niin pääsen ampumaan itseni ja saaan helpotuksen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap on siis kateellinen.
"Kettu ja pihlajanmarjat" -ilmiö on hyvin näkyvä paskaduunareiden keskuudessa. Ei viitsitä jättäytyä työttömäksi, kun "mitähän ne muut ajattelevat", mutta silti katkeroidutaan siihen omaan työhön ja pieneen palkkaan.
Kunpa olisikin vain ”paskaduunarit”. Minä olen vaikeasti sairastavana työkyvyttömyyseläkeläisenä kuunnellut kettuilua ”pienistä piireistäni” ja ”mitättömyydestäni ihmisenä” ihan suomalaiselta insinöörisetämieheltä - ja nämä 60-luvulla syntyneet ahneet perselävet ovat niitä katkerimpia kaivoja - vaikka rahaa on niin ettei paskalle taivu!
Apua 😂
Se linkki ois kiva, edes minkä lehden sivuilta löytyy.
Ap lienee tyypin mutsi, täti tai mummo kun ottaa asiakseen keksiä elämänsisältöä sairaseläkeläiselle?
Antaa miehen skeitata, jos se on hänen intohimonsa ja harrastuksensa. Mieleisiin harrastuksiin muutkin (lapset, nuoret, työllistetyt, työttömät ja eläkeläiset) vapaa-aikaansa käyttävät, yllätys, yllätys!
Voipi olla tulevaisuudessa vaikka olympialaisten palkintopallilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap:lle taitaa olla ihan kauhea paikka tämä, ettei noita työkyvyttömiä eläkkeelle päässeitä voida edes vähän pakottaa töihin. XD
Ettäs kehtaat! Minä nimenomaan tarkoitin hänen itsensä kannalta, jotain parempaa tulevaisuutta kuin vain skeittailu. En pakottaen töihin, vaan yritin keksiä mitä muutakin hän voisi kokeilla. Tuntuu nuoren elämän hukkaan heittämiseltä tuo. Älä yritä vääntää yhtään mitään negatiivista aloituksesta!
ApHän tykkää skeittailusta, sinä tykkäät vauvafoorumille kirjoittelusta. Meitä on moneen junaan, tiedätkös?
Ja sinä yrität projisoida muihin sitä omaa negatiivista ideologiaasi. Minä olen 100% tämän nuoren miehen puolella, ja olen sitä mieltä ettei opot, tai muut ole välittäneet neuvoa häntä mihinlään muuhun kun skeittilautatemppuiluun lopun ikäänsä mikä on harmi hänen itsensä kannalta. Halusit pahuuttasi lukea aloitukseni häntä vastaan koska itse olet kuspiä!
Ap
Vierailija kirjoitti:
Jos jokuu hommais mulle sen aseen niin pääsen ampumaan itseni ja saaan helpotuksen.
Toinen mutka mulle, kiitos! Elämä helpottuis!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jännä, että joidenkin mielestä kaikkia olisi välttämätöntä nöyryyttää pakottamalla tekemään jotain yleishyödyllistä eläkettä "vastaan" ja viimeisenkin jaksamisen rippeillä. Onko tuossa se idea, että saa Bemarilla kaasuttaa ohi ja myhäillä, että tuolla se puolikuntoisten reppanoiden porukka nyt yrittää kantaa korttaan kekoon roskia korjaamalla kun muuhun ei eväät riittäneet? Kukaan ei ole tänne pyytänyt syntyä ja sitten mennä sellaiseen kuntoon, että ei pysty työelämässä olemaan. Eläke on toimeentuloa varten, että se ihminen pystyisi elämään jonkinlaista elämää tekemättä im, kerjäämättä kadulla ja yrittämällä rikollista elämää. Ei se ole mikään lahja, mistä saajan pitää olla äärettömän nöyrä ja kiitollinen ikuisesti. Eläke tulee vasta silloin kun ollaan siinä pisteessä, että muuta vaihtoehtoa ei oikein ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApHän tykkää skeittailusta, sinä tykkäät vauvafoorumille kirjoittelusta. Meitä on moneen junaan, tiedätkös?
Ja sinä yrität projisoida muihin sitä omaa negatiivista ideologiaasi. Minä olen 100% tämän nuoren miehen puolella, ja olen sitä mieltä ettei opot, tai muut ole välittäneet neuvoa häntä mihinlään muuhun kun skeittilautatemppuiluun lopun ikäänsä mikä on harmi hänen itsensä kannalta. Halusit pahuuttasi lukea aloitukseni häntä vastaan koska itse olet kuspiä!
Ap
Voit ap olla ihan sataprosenttisen varma, että on ”neuvottu” muuhunkin, mutta kun se ”neuvominen” ei vaan riitä.
Vierailija kirjoitti:
Eikös eläke ole juuri hyvä asia? Eli saa sen 1200€ eläkkeenä mielummin kuin toimeentulotukena. Toimeentulotuen menettää jos työn ottaa vastaan mutta eläkettä ei, eikö näin?
Eli perjaatteessa eläke mahdollistaa työnteon?
Ymmärränkö tän oikein? Itse olen aina ollut juuri vaan toimeentulotuella joten en ymmärrä muiden elämästä mitään
Olet ymmärtänyt väärin. Työkyvyttömyyseläkeläinen ei saa tehdä työtä. Jos saa palkkaa, eläke lakkautetaan.
Vierailija kirjoitti:
Älä projisoi omaa pahuuttasi ja väärämielisyyttäsi muille. Ap ei sanonut mitään tätä miestä vastaan, vaan hänen puolestaan, tälle jotain parempaa elämää kmiettoen. Tuommoinen ilkeä ajatus on täysin sinun likaisesta omasta sydämestä kumpuavaa, ei apn.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ei se ole hukkaan heitettyä. Antaa hänen skeitata kun se tuo iloa elämään. Eikä työelämä toimi enää noin. Sulla on ihan väärä malli. Tuottavuus on päivän sana ja silloin pitää olla nopea ja kyetä samalla tarkkuuteen ym. Ne jotka aiemmin teki helppoja ja avustavia töitä on saaneet lähdöt työpaikoilta jo 20 vuotta sitten.
Voisi olla minun sukulaiseni, n. 30v, ei ole päivääkään ollut töissä, vaan työkyvyttömyyseläkkeellä, jonka maksaa vakuutusyhtö.
Oli liikenneonnettomuudessa n. 15v kun rattijuoppo ajoin päälle, oli kuukausia koomassa ja tehohoidossa. Päällepäin ei juuri näy mitään, muutamia arpia lukuunottamatta, mutta neurologia ongelma esim. kirjoittaminen, laskeminen, väsymys, muisti jne. joskus ei muista edes omaa nimeään, mutta skeittailee ja urheilee intohimoisesti.
Kaikki eivät vain voi valita osaansa, miten elämä kuljettaa.
Paljon on nuoria työkyvyttömyyseläkkeellä juuri onnettomuuksien seurauksena. Ei heillä ole työkykyä tehdä mitään työtä. Neurologiset vaivat kun ei näy päällepäin.
Pantu työkyvyttömyyseläkkeelle? No on ollut rajua panemista.