Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

-¤-¤- SYYSkeijujen TIISTAI -¤-¤-

29.08.2006 |

Aloitanpa tämänkin päivän läjän :)

Maanantai: http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=8195931&p=&mpage=1&tmode=…

-piias-

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
29.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään tullut jo neuvolassa käytyä. Kaikki ok. Sf-mitta oli 34! Ei siis ihme että närästää jatkuvasti. Vauva on nyt lähtökuopissa ja terkka siinä koneella katseli lääkärin merkintöjä. Kohdunsuu pehmeä ja kahdelle sormelle auki, sentti kanavaa jäljellä =) Ääneen mietti, mahdanko enää ensi viikolla neuvolakäynnille mennäkkään. No, itse kyllä ajattelin odotella vielä 40+ viikoille ;D

Jaahas, nyt menen taas... pojat kutsuu ja meno mennyt jo ihan mahdottomaksi!!

*tiitiäinen rv.37 TASAN =D

Vierailija
22/38 |
29.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä keijukainen on ollut ahkera tänään: käynyt tentissä (joka meni...no...tehty on) ja asioita hoitamassa (mm. kirjastosta raahannut kaksi muovikassillista kirjoja) ja ruokaa laittanut. Esikoinen tulee kohta takaisin hoidosta ja sitä ennen pitäis kyllä vähän levätä, sillä kamala hiki pukkaa taas päälle ja kieltämättä väsyttää. Illalla lähden uudestaan koululle, kun alkaa yksi uusi kurssi, joten menoa riittää vielä tälläkin päivälle. Huomenna olisi sitten neuvola. Minullakaan ei ollut viime viikolla neuvolaa ollenkaan. Huomenna rv 38!!!

En tiedä ketään muuta kuin oman veljeni, joka on spontaanisti syntynyt laskettunapäivänä. Itse sain poikaa odotella melkein kaksi viikkoa yli lasketunpäivän ja nytkin olen kouluaikataulut ajoittanut niin, että yliaikaiseksi menee. Saas nähdä kuinka käy.

En saanut oikein nukuttua viime yönä, kun tuo hiivalääkitys tuntui kurjalta. Siis Gyno-Daktarinin laitoin ennen nukkumaan menoa, ja se valumisen tunne on aikas inhottava!!!

Täällä kanssa odotellaan BB:n aloitusta. Eilen kävin jo netissä katsomassa kilpailijat ja mietittiin miehen kanssa, että pitäskö maksaa nettiin oikeus katsoa 24h...kun imettelee yms. niin voisi seurata samalla. Mutta se on melkein 30 euroa ja sille rahalle löytyisi kyllä muutakin tarkoitusta. Täydellisiä naisia odotellaan myös, että kyllä tässä riittää katseltavaa, kun imettelee. Kunhan muistan vaan mennä nukkumaankin välillä, sillä kouluhommatkin pitäisi syksyltä hoitaa. Otin tosin vaan muutaman nettikurssin ja tämän yhden tav. joka päättyy jo lokakuun puolessa välissä, että toivottavasti saan kaikki suoritettua. Keväällä istun sitten takaisin koulunpenkillä ahkerasti. Toivotaan :)

Mulla ei kyllä ainakaan vielä supistele, ehkä kivuttomia silloin tällöin...muuten kyllä melskaa kakkonen massussa.

Näkikös pk-seudun keijut tänään kahvinmerkeissä keskustassa? Itse en päässyt, kun piti välillä tulla kotonakin kääntymään ennen uutta reissua. Nyt seuraava tapaaminen on varmastikin vauvojen kera. Harmi, etten ole päässyt kummallekaan tapaamiselle. Olitko Öttis siellä? Rizzu?

Mutta nyt lepäämään BB-sivujen jälkeen....

halit,

inkuli ja nuppu rv 37+6

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
29.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raskausviikko sitten on taas vaihtunut ja täällä ollaan edelleen. Alkaa vähän tuntua siltä että yli mennään ja se kaksi viikkoa. Vähän yritän kyllä pitää vielä toivonkipinää päällä jospa tämä vauveli ei niin kauaa odottelisi. Mua on vaan alkanut huolestuttaa että minkäköhän kokoinen vesseli sieltä on tulossa kun sf-mitta kasvaa vaan koko ajan. Mulla mittaa on kasassa jo reippaasti enemmän kuin ekassa raskaudessa eli 39cm. Ei taida kukaan enää laittaa paremmaksi ;) Toivottavasti se mitta johtuu vaan äidin huonoista vatsalihaksista. Onko kellään tietoa kuinka paljon vauvan päänympärys kasvaa viikossa? tai yleensä näillä loppuviikoilla?

Karkit maistuu täälläkin ja sokrujen takia en niitä saisi syödä. Sekin ahistaa. Närästää ja siihen tekis hyvää jäätelö, mutta kun sitäkään ei saisi syödä.

Mun piti lähteä ulos, mutta nyt alkoi pikkasen satelemaan. Pitäisköhän laittaa ne aloitetut sairaalakassit kuntoon.

Ulkoilupuvuista vielä niin me ostettiin esikoiselle 56cm puku ja musta se oli ihana käytössä kun oli just sopivan kokoinen. Seuraava pukukoko mikä kaapista löytyy on 68cm eli koko olisi hyvä, mutta se ei oikein käy talvella kun on ohutta kangasta eli joku puku varmaan tulee ostettavaksi.

rv 39+1

Vierailija
24/38 |
29.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävinpäs eilen synnärillä mutkan ku ei ollu masuasukki liikuskellu oikein. No alkohan se sit liikuskelee ku sinne pääsin... Lääkäri oli vähän tympääntyny ja sano et kyllähän tämä liikkuu,tuumasin hänelle sit vaa et joo nyt liikkuu mut moneen tuntii en koton tuntenu mitää. Ronkki alapäätä ja kiinteää oli kohdunkaulaa 3cm vaik pari viikkoo sit sitä oli 2cm riippuu tietenki kokeilijasta. Yhel sormel olin kumminki auki. Ota nyt sit selvää. Sit viikos ei vauvalle ollu muka tullu yhtää painoo lisää ultran mukaa,ja lääkäri mutisi jotain epämäärästä ku kysyin et miten voi olla mahollista. Eix sen vauvan pitäs just nyt kerätä painoo nopeammin?

Sulle jolle lääkäri oli sanonu siit yskänlääkkeest ettei passaa muu raskaana olevalle!!!! Mulle lekuri määräs cocillana nimistä lääkettä,sano et sitä voi turvallisesti käyttää sano viel et voi lapselleki antaa 1v 0,5ml ja 3v 1ml mul itel sen 5ml 3 kertaa päiväs. Luin viel pakkausohjeen ni siinki sanottiin et käyttö raskaana ollessa turvallista tutkitusti ei aiheuta sikiölle mitään,lääkärin määräämien ohjeiden mukaan. Ja ventolinea myöshän voi käyttää (nestemäistä) mull astmaan määrätty sillo ku ahistaa mut joillekin määrätään vaan ahistavan yskän vuoksi.

En millää jaksas oottaa et saisin tän masuasukin jo nähä viel viikko pitäs oottaa ja toisaalta taas hirvittää et vaan viikko,miten kerkeen kaiken....

Taas aamuyöstä heräsin valtavaan suonenvetoon..ai...

Hei mikä tää oli tä risiiniöljy juttu? Voisko joku valasta mua! Ni mitä se voi aiheuttaa ku ottaa eix se oo joku ulostuslääke. Ja sen tiän et se voi aiheuttaa supisteluja mut miten se niit kohdunrepeämisiä ja lapsel jotain? Valaiskaa..

Todellakaan en voi sanoa itseäni keijux mut tonnin keijukainen olen.. ;) Must tuntuu et tää maha ois ehkä pikkasen laskeutunu mut joilki näkee sen selvästi joten en sit tiä...

Mua ei sit supistele yhtää...alkaski supisteleee ni leikkaisivat aikasemmin...lähetelkää mull niit suppari säteit,please ;)

Täytyy lähtä siivoon vielkö innostusta riittää..

Tanja 37,2

Vierailija
25/38 |
29.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

EI JAKSA!!! Ihanaa lukea ettei toisillakaan niin kovin hyvin enää mene. Ja olo ei todellakaan ole keijumainen. Pohdin tuossa eilen, että varmaan teuraaksi joutuvalla joulupossulla on tällainen olo.

Eilen ei oikein mennyt hommat putkeen, kävin kampaajalla ja minulla OLI kivan vaalea tukka ennen sitä, nyt se on lähes musta!!!! Kyllähän tämmöinen tumma tukka tekee minusta aikuisemma ja vakuuttavamman näköisen, eli töissä mulla on tämmönen tukka, mutta nyt kun olen kotona olisin mieluusti vaalea tutumpi itseni. Itkin illalla kotona ulkonäköäni eikä tälle voi nyt oikein tehdä heti mitään. Ei vaan jotenkin kiva kohdata vauvaa tämän näköisenä. Kampaajani peruste tummalle värille oli se, että luonnostani olen tumma, joten kun pannaan päähän enemmän oikeaa tyviväriäni niin pärjään seuraavat pari kuukautta käymättä parturissa, eli näyttäisin hyvältä mahdollisimman pitkään, kun vaalean letin kanssa on saanut ravata kerran kuukaudessa vähintään parturissa laittamassa tyveä umpeen, hmmmm, pakko kai totutella, tuntuu vaan että tukka otti väriä enemmän kuin koskaan aikaisemmin, voihan se olla että raskaus aiheutti tämän ylitummumisen.

Petipuuhatkin saivat minulle aikaiseksi uudet liitoskivut, hikisen yön ja pari kipeää supistusta, ei muuta. Ei paljon huvittaisi ottaa tänään uusiksi, mutta haluaisin synnyttämään, eli pakko harkita asiaa kuitenkin. Tänään on joitakin supistuksia tullut, mutta eivät ne kovin kipeää ole tehneet, todella tylsää. Lisäksi nukuin tänään klo 11 asti ja on pitänyt torkkua sen jälkeenkin. Ruu melskailee mahassa siihen malliin että varmaan veivaan tänne viestejä vielä raskausviikoilla 47+4!!! Tässä oli valivaliosuus, kiitos että jaksoitte!

ONNEA kovasti MARSULLE vauvan johdosta! Ja muillekin jos tänään sattuu vielä uutisia tulemaan.

JIPII; täällä satoi yöllä ja tänään on ollut pilvisempää, ehkä se tästä syksyksi muuttuu. Huomiseksi sain peruutusajan vyöhyketerapeutille, joten jospa hän saisi hiplattua edes tätä turvotusta vähemmäksi. Ainakin saa rentoutua kunnolla ja hyvän fiiliksen hoidosta.

Tsemppiä kaikille!

Ruusunen ja pikku ruu 37+4 (poika syntyi 37+6, olen siitä vähän vihjaillut Ruulle, mutta eipä tunnu ottavan onkeensa....)

Vierailija
26/38 |
29.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomasin tänään pitkästä aikaa kunnon supistuksen. Mut ei puhettakaan, ettäkö ne jatkuisi. Täällä myös yksi kunnostautunut YLIAIKA-odottaja: esikko rv 41+2 supisteluilla (kävin kontrollissa ja lääkäri vähän kopaisi alapäätä) ja kuopus rv 41+3 tippakäynnistyksellä lapsiveden vähäisyyden takia. Eli jos samaan malliin, hiukka yli kolme viikkoa vielä aikaa.

VAUVAN KOTIUTUMISVAATTEET: Eilen valikoin kietaisubodyn, puolipotkarit, sukat, tumput, pipon ja fleecehaalarin. Peiton tuokoon mies, jos tarvis.

Mie en BB:tä oo kattonu kuin kaksi jaksoa, enkä tule katsomaan uuttakaan. Mutta silloin kesällä -03 olin koukussa siihen, kun SubTV:ltä tuli se eka. Ennemminkin odotan Muodon vuoksi-sarjaa, tuleekohan tuo enää..?

Onpa " kiva" tietää, etten ole ainut flunssainen :( Lapsetkin on taudissa. Eilen oli meilläkin DVD-päivä, huonoa omatuntoa kyllä tunsin, mutta kun en jaksanut. Tänään käytiin kylässä kaverilla, sielläkin lapset räkätautisia, sairastettiin siis yhdessä.

MASUN LASKEUTUMINEN: Tuskin kauheasti laskeutunut, mutta jotenkin muuttanut muotoaan. Nyt on ennemminkin semmonen ulkoneva, viime viikolla huomasin.

Taidan mennä pitkäkseni. -F- on _varmasti_ synnärillä :)

-piias- rv 38+1

Vierailija
27/38 |
29.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

MIISA: mulla kans meni veet ihan varoittamatta, piti olla lenkillä just silloin, mutta väsytti niin aattelin ottaa päikkärit. Heräsin päikkäreiltä ja pikkuhousut kastu, aattelin kans että vetistä valkovuotoa menin vessaan ja kun nousin pöntöltä vettä alko tulla yhä enemmän. Laitoin yösiteen, mutta samantien sain vaihtaa housut ja hakea pyyhkeen. Soitin miehelle et varautua lähtöön ja tunnin oottelin supistuksia, joita ei kuulunu. Sit soitin synnärille ja sanoivat et tuu ku kerkiät oltiin sit synnärillä jotain kolmen maissa kun veet meni noin klo 12. Supistuksia tuli jonkin verran klo 21 maissa ja sään. supistukset 4min välein alko klo 1 yöllä. Mulla muuten synnytyssupistukset tuntu just menkkakivulta, mutta " hieman" kovemmilta kivuilta vaan. En ois varmaan niitä supistuksisksi tuntenu muuten mut meni samalla kohtu ihan kovaksi. Muutamia harj.suppareita oli tullu ennen vesien menoa.

ULKOPUKU: meillä on 62cm puku ja 68cm (reilunkokoinen) puku, joten niillä varmaan pärjätään. Ja uskon että tuo 62cm puku on hyvä, kun on vielä paksu niin ei tarvi kun sisävaatteiden päälle laittaa ja tarvittaessa sitten makuupussiin. Meillä poika syntyissään 53cm ja 56cm vaatteet meni kuitenkin kuukauden.

MAKEA: täällä kans makeaa tekee mieli aivan mahdottomasti. Tuntuu että koko ajan voisi olla karkkia syömässä. Meinasinkin sitten synnytyksen jälkeen (kun synnärille tuodut karkit on syöty) pitää viikon tai kahden karkkilakon, jotta makean himo talttuu. Mulle se on nimittäin paras tapa katkaista karkin syöminen. Kummasti sen jälkeen kun on ollu syömättä makeaa (niin paljoa) pienikin määrä karkkia riittää. Kun taas silloin kun syö karkkia niin tuntuu että annokset vaan isonee :(

Jahas pitää kokeilla tuota muksua kohta nukkumaan, kun nukkui vain vajaan tunnin aamusta. Äiti ihan poikki kun ei saanu huilia ;)

Oona, poika ja sintti 36+2 [color=deeppink][size=5]♥

Vierailija
28/38 |
29.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

HERKUT: Aivan törkeetä täälläkin. Kaikkea menis ja makeaa varsinkin. Hedelmät ei auta. Mutta toisaalta, tiedän, että tää on vaan ohimenevää. Siis NÄIN kova makeanhimo, en väitä, ettenkö normaalitilassakin tykkäis. Silloin vaan pystyy kieltäytymään! Puuh.

-piias-

Vierailija
29/38 |
29.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

..eli ainakin Marsu73:lle!

Esikoinen nukkuu päiväuniaan, joten vähän aikaa vallitsee ihana rauha ja äiti pääsee rauhassa surffailemaan. Syön samalla korvapuustia ja juon kaakaota, oikein herkkuhetki :). Kahvia kun ei valitettavasti kovalta närästykseltä oikein tee mieli.

SAIRAALAKASSI tuli pakattua viikonloppuna. Laittelin itselleni peruskosmetiikat, imetysliivit ja -suojat ja vähän evästä, ja viime kerrasta viisastuneena myös Bepanthenia. Viimeksi meni jo sairaalassa rinnanpäät rikki, ja Bepanthen olisi ollut hyvä olla mukana. Vauvalle pakkasin turvaistuimeen samettisen verkka-asun, bodyn, kietaisupaidan, fleece-peiton ja vielä kevyttoppahaalarin. Katsotaan sitten säiden mukaan, mitä laitetaan päälle.

Omaa napaa; supistuksia ei ole liiemmin tullut eikä muitakaan synnytystä ennakoivia merkkejä. Tosin viikkojakin on vielä sen verran vähän, etten oikein odotakaan synnytystä alkavaksi. Esikoinen syntyi pari päivää LA:n yli, toivon ettei nyt menisi pidempään. Perjantaina on ultra ja lääkäri! Päätin varata ajan yksityiselle, kun neuvolasta tarjosivat aikaa vasta viikolle 38, ja minusta se oli aika myöhään.

Jospa jatkaisi hetken vielä surffailua, pitäisi huuto.netistä löytää hoitopöytä. Mukavaa tiistain jatkoa ja supistuksia niitä toivoville!!

- joannam ja masuasukki 36+1 -

Vierailija
30/38 |
29.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt alkaa jo hermo mennä tähän olotilaan ihan lopullisesti. Jatkuvasti kiristää ja sattuu ja silti ei mitään niin säännöllistä tai niin kipeää. maha on valahtanut, mieskin tossa katseli sitä aamulla pitkään ja niin kävi että vihdoinkin muisti tuoda vaunun kopan varastosta =) Maanantaina treeneissään oli jo käskenyt äijien heti huutaa jos puhelin alkaa soimaan kun itse on kentällä. Aamulla myös riideltiin, minä olen ihan hermot pinnassa taas ja luulen että miestäkin jo jännittää. Ennen on aina alkaneet sikari tai tupakka maistumaan viikosta 30 enenevässä määrin hänelle, mutta nyt on jostain syystä pysytellyt erossa kokonaan. Ihanaa onkin kun on lopettanut tupakoinnin, itse lopetin kun aloin odottamaan esikoista ja kerran vaan toivoin äänen etten häntä kurkkusyöpään menetä kuten ukkiani ja että hän ei voi oikein kieltää lapsiaan tupakoimasta omalla esimerkillään. Ja niin se lopetti. Paitsi ne pikkusikarit aina lasketun ajan kieppeillä ja talonrakennuksen aikana =))

pesin sitten pesuhuoneen ja saunan kun niin korpesi tämä supistelu ja kipuilu. kun ei sieltä kerran uloskaan haluta niin hittoako minä sitten hissuttelen. illalla ajattelin käydä pienellä kävelyllä ennen saunaa. Eilinen seksikään saanut mitään aikaan, pah.

Kauheaa narinaa =) mies kysyi ruokiksellaan että onko minulla nyt illaksi varmasti kaikki hankinnat tehty kun bb vihdoinkin alkaa =) ei ole nyt herkkuja kun se 20kg on kerätty niin YRITÄN kovasti välttää. No fazerinaa tekee mieli siihen tahtiin että taitaapi retkahdus tapahtua. makean syönnin jälkeen vaan minulle tulee aika helposti nykyisin huono olo ja sokerit ampaisee ekaksi pilviin ja sitten ilmeisesti rysäthää alas ja se jotenkin kiukuttaa joten koitan välttää isoja määriä karkkia kun lapset on hereillä =)

Saatiin verenpainemittari lainaan ja ainakin illalla ja tänään aamulla oli ihan ok. Käyn nyt mittaamassa taas.

Juu ja täydellisiä naisia täälläkin odottellaan ja sitä uutta lääkärisarjaa tohtori house vai mikä se oli.

t. kiukkuinen tuisku 36+

Vierailija
31/38 |
29.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt se on sitten alkanut, tolkuton unen tarve. Meillä taidetaan ruveta viettämään DVD-iltapäiviä..Olen kahtena päivänä tarvinnu parin tunnin päiväunet jaksaakseni ja iltasin saan kammeta viimestään 22 petiin. Tänne aste olen ollu virkee jä pärjäilly ilman pikkäreitä ja valvonu illalla just niin kauan ku huvittaa. Ja yöhön on samalla tullu rytmiä: kolmen tunnen välein (00/03/06) ravataan vessassa ja potkuiluja tuntuu samalla eli taitaapa olla samat ajat kun ruokaillaan syntymän jälkeen.

MIISA: täällä myös yksi lapsivesillä lähtijä. Mulla on supistelut enne vesien menoa jääny harjottelukovottelun asteelle. Molemmissa raskauksissa on menny ensin lapsivedet korkeelta, pikkasen lirahtanu (kuuluu eka nips-ääni) ja vajaata tuntia myöhemmin poks-lojahtaa kaikki. (TÄSTÄ JOHTUU HUOLENI NÄIDEN MAHAN ÄÄNIEN KANSSA)Ja supistelut on mulla alkanu vasta kun kaikki vedet on tullu. Esikoinen syntyi 4,5h korkeiden vesien menosta ja toinen tasan 3h päästä korkeiden vesien menosta. Eli en välttämättä jää odottelemaan kaikkien vesien menoa tällä kertaa kotiin...Toiminta voi siis olla nopeetakin (katotaan vaan niin tällä kertaa päkellän 15tuntia, vaikka nopeeta toimintaa toivon).

Ittee mietityttää entistä enemmän se synnytys. Tai siis ajankohta. Kun aiemmissa raskauksissa ei ole laskettua aikaa siirrelty (synt.40+2 kahden päivän käynnistyshelvetin jälkeen ja 40+4 spontaanisti)ja tässä siirrettiin 6pv eteenpäin. Että pitäsköhän miten hyvin paikkaansa?? Mulla on muuten tuttava joka on synnyttänyt KAIKKI KOLME lastansa tasan laskettuna päivänä, aiheuttaa pientä viherrystä tässä tilassa olevalle tuo ajatus. Kunpa vaan ei menis kahta viikkoa yli!!

Minjuska -taas. (-F- on takuulla laitoksella kun ei kuulu, siks mietinkin että toiv. kaik menny hyvin, kun ei ala ilmottelemaan itestään jo...odotin tietoa jo viikonloppuna...)

Vierailija
32/38 |
29.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimenen lääkärineuvola ennen la:ta takana.Ja kaikki oli niin kuin mulla yleensäkin tässä vaiheessa,alakerrassa meinaan.Eli kohdun suu pehmeä,ulkosuu raollaan,sisäsuu kiinni,kanavaakin pari senttiä jäljellä.Hb oli noussu sillä " saftilla" kahessa viikossa 108:sta 122:teen.Sf mitta,muka,pompannu kolme senttiä.Eli kun kaks vkoa sitten oli 30,5 nyt oli 33,5...Eri mittaaja oli nyt,joten luulen et jokainen mittaa niin erilailla et en ole koskaan tuijotellut tuota mittaa.Verenpaineetkin ok!

Viime vko.lla mulla tämä baby oli aivan tuolla kylikiluun alla,oikealla,mutta viikonlopun aikana vaihtoi vissiin asentoa kun pylly tuntuu nyt keskellä mahaa ja istuminenkin paljo helpompaa.Mahan mallikin muuttunu pyöreämmäksi.Lääkäri toivotteli mukavaa loppuaikaa ja mielekästä synnytys kokemusta...Olenkin koko ajan odottanut että ei tämäkään vauva synny ennen la:ta.Mukava jos meitä on sitten kuukauden päästäki tääl ajatusten vaihtajia.Ajatelkaapa kuukausi,sehän on loppujen lopuks tosi lyhy aika,vaikkakin odottavalle pitkä.

Täytyy lähtiä muusia tekemään,palaillaan!

syksynmarjatar 36+6

Vierailija
33/38 |
29.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

3 viikkoa laskettuun aikaan, ei siis hoppua :)

viime viikon flunssa on jo miltei selätetty, mutta raskaana kyllä huomaa että ei kestä yhtä helposti kipeänä oloa. kunto heti paljon huonompi kuin yleensä. :(

minun puolesta saisi syntyä jo. ei mitään muutakaan puuhaa :) jotenkin parisuhteen takiakin odottaa, että vauva tulisi, uskon että se muuttaisi tämän epätietoisen venkoilun jollain tapaa yhtenäisemmäksi ja konkreettisemmaksi. nyt ollaan kumpikin ihan pihalla..

ultran mukaan viikko sitten oli 2,4 kg tämä toukka, vissiin pieni vai minkä painoisia ne yleensä ovat tässä kohtaa?

hanna

rv. 37 tasan

Vierailija
34/38 |
29.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli painoarvio rv35 reilu 3kg, meidän typy menee ihan hitusen keskikäyrän yläpuolella. Kummityttöni oli syntyessään rv 37 pikkasen reilu 2kg joten minusta kuulostaa teidän vauveli sirolle söpöläiselle.

vesistä, minulla myös esikoisesta alkoi ylävesien liruttelulla ilman supisteluja ja jouduttiin käynnistämään vuorokauden päästä. Samoin tuo kummityttö syntyi niin että ensiksi alkoi valuttelemaan ja sitten yöllä oli sairaalassa alkaneet supistukset.

(mies juuri sanoi perustavansa I Hate bb- klubin =))))) Hehkutin vaan tuossa keittiössä että lyödäänkö vetoa että kun olen näin tätä odottanut niin en varmaan saa katsoa ekaa jaksoa, paukautti meinaan sellaisen supistuksen äsken että huh. no nyt on taas taukoa joten taisi taas vain uhkailla. perhana kun on niin kauan uhkaillut ettei itsekään enää tiedä mikä tilanne on ja mikä on SITÄ ITSEÄÄN. Tuntui samalle kun kakkosesta, ainoa joka lähtenyt reilusti spontaanisti käyntiin ihan itse ilman mitään apuja, mutta siitä on nyt se reilu 10 min jo. En tiedä, hermo menee tähän jahkailuun ja miettimiseen.

tuisku 36+

Vierailija
35/38 |
29.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Painoarvioista: tässä raskaudessa noin kaksi viikkoa sitten viikoilla 35+5 painoarvio oli 2,5kg. Mahtui käyrälle ja kulki 25 persentiilin käyrällä eli 25% näillä viikoilla syntyneistä on pienempipainoisia kuin arvioksi saatu 2,5kg. Kaksi lastani ovat syntyneet viikoilla 36+3 ja 37+2, painoa ollut 3,0g ja 3,2 kg. Tämä kolmas on siis selvästi pienempi. Siksi kokoa onkin seurattu. Huomenna menenkin taas äitipolille. Saan varmaankin painoarvion. Luulisin sen olevan 2,7-2,8kg. Se olisi riittävää kasvua. Viikkoja siis nyt 37+2.

Tänään on ollut supistusrikkaampi päivä. Pääsääntöisesti ovat kuitenkin olleet kivuttomia, mutta muutama kipeämpikin on tullut. Kävin pienellä kävelylenkillä ja silloin supistikin melkein lakkaamatta. Mitens muut, joilla vauva on laskeutunut alas: tunnetteko pään liikkeet kohdunsuulla? Mulla tuntui tuossa äsken niin selvää " painantaa" , että ihan säikähdin, vaikka sellaisia tuntemuksia olen odotellutkin. Tuntui niin synnytykseltä...

Äitini on valmiina 300km:n päässä lähtemään tänne ensi merkistä. Tietenkin lapset pitää saada johonkin muutamaksi tunniksi. Kolmatta odottaessa ei uskalla jäädä yhtään odottelemaan kotiin. Edelliset synnytykset kun ovat vielä menneet vauhdikkaasti. Toisaalta, voihan olla että huomenna päätetäänkin sitten käynnistyspäivästä. Toivoisin vaan niin että syntyisi luomusti ennen sitä.

Minäkin aloin miettiä, pitäisikö sairaalaan ottaa edes yksi oma olovaatekerta Voisi olla mukavaa olla välissä fiksummissa kuteissa. Ja omat sukat olisi myös kivat. Niissä sairaalaasukissa taitaa olla jotain ikihikeä, kun jalat alkavat heti haista... Sairaalan pikkuhousuja taidan kuitenkin käyttää vaikka ovatkin niin kaaaaameat. Eipä tarvitse sitten kotona pyykätä kaikkia pikkiksiä heti. Niin, ja omat siteet taisi olla viime kerralla mukana. Ne vaipat kun on valtavia.

Pitää mennäkin lisäämään tavaroita heti kassiin niin kauan kuin muistan.

kalaäiti 37+2

Vierailija
36/38 |
29.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kanssa podetaan kauheaa makeanhimoa! Eilisen illan kärvistelin kun mies oli illan töissä enkä jaksanut lähteä kävellen kaupasta hakemaan mitään hyvää, eikä koko huushollissa tietenkään ollut mitään niin yllätyksenä mies toikin sitten töistä tullessaan " pikkuveljen toffeesekoitus" boxin. Arvakkaa vaan hyökkäsinkö kieli pitkällä laatikon kimppuun!!

Onko muuten kukaan syyskeijuista laskenut painonvartijoiden pisteitä imetysaikana? Eli tietäisikö kukaan paljonko pisteitä saa silloin syödä ja onko ohjelma muuten sama? Yksi tuttu nimittäin alkoit imetysaikana laskemaan pisteitä kun sai syödä silloin niin paljon enemmän kuin muuten!

Tuskaista on myös täällä ja turvotusta... ärsyttää muuten kun kaikki ihmiset päivittelee taas mahan kokoa ja muotoa ja kyselee koska se syntyy ja luulee tietävänsä että kyllä tulee jo etukäteen ym...

MARSU73:lle onnittelut!

Jokohan HALIFANTTI on päässyt kotiin?

Nyt täytyy kiireesti lähtee hakemaan miestät töistä, että pääsee nopeesti kattoon BB:tä! Eli täällä kanssa yksi fani ja mies kyllä kattelee kanssa!

Supisteluja ja liukuvoidetta kaikille niitä haluaville!

t. Tuittu 37+3

Vierailija
37/38 |
29.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

On päivittäin niin paljon luettavaa, ettei meinaa pysyä kärryillä keskusteluissa... Itse saan näköjään pinouduttua vain noin kerran viikossa :( On mukamas niin kiire nyt mammiksella. Hurjaa vauhtia aika on kyllä mennyt, kohta kaksi viikkoa vapaata hujahtanut melkein huomaamatta. Ja mun kun piti kauheasti saada aikaiseksi ennen lapsen syntymää, mutta ainakaan vielä tahti ei oikein vakuuta...

Lämpimät onnittelut kaikille uusille nyyttinsä saaneille!

Oma ( . ) : Vointi on edelleen melkoisen hyvä, vaikka vatsa hidastaakin vauhtia. Mulla on ollut alavatsa parina viime päivänä aavistuksen verran arka ja täytyykin ottaa asia puheeksi huomenna neuvolassa. Harkkasupistuksia on tullut vähän aiempaa tiheämmin, mutta kipeistä supistuksista ei ole tietoakaan. Ja ihan hyvä niin, lapsi saa mun puolestani vielä jatkaa rauhassa kehittymistään ainakin pari viikkoa. Hikasta joku kyseli: meidän pikkuinen hikkailee keskimäärin kerran päivässä ja tahti on pysynyt samana jo pari kolme kuukautta.

Mun sokeriarvot on onneksi pysyneet hyvin kurissa. Viiden minuutin päästä (kunhan olen tässä kirjoittamisen sivussa saanut tankattua) aloitan 12 tunnin paaston, kun huomenna aamulla olisi tarkoitus ottaa verestä paastoarvo ensimmäisen kerran sitten diabeteksen toteamisen. Tähän asti olen ottanut syömisen jälkeen tunnin ja kahden tunnin arvot pari kertaa viikossa.

Raskausarvista, suonikohjuista ja peräpukamista on ollut puhetta: Mä olen toistaiseksi välttynyt vatsan raskausarvilta, vaikka sukurasitetta on (äidillä ja siskolla arpia on tullut raskauksien aikana reilustikin ja itselläkin niitä on ennestään reisissä). Mä olen rasvannut vatsaani koko kesän BodyShopin kaakaovoirasvalla ja haluaisin kovasti uskoa, että siitä on apua. Reilun kuukauden sisäänhän tuo lopullisesti selviää. Suonikohjuja ei onneksi ole ilmaantunut. Peräpukamien ilmestymistä olen jo muutamaan otteeseen pelästynyt kun on ummettanut, mutta onneksi ovat pysyneet poissa. Niistä kun on jo aiempaa kokemusta kolmen vuoden takaa. Kovasti koputan täällä puuta, että kaikki kolme vaivaa pysyisivätkin poissa!

Sairaalakassia olen pikkuhiljaa alkanut katsomaan valmiiksi, mutta mm. vauvan kotiintulovaatteet on vielä katsomatta. Jos vaan mahdutaan, niin ollaan menossa Haikaranpesään eli isän on tarkoitus olla sairaalassa koko ajan mukana, joten siksipä vaatteita ei voi jättää isän tuotavaksi.

Olin Mayellan tapaan lauantaina käymässä Viikissä kestovaippakarnevaaleilla. Siellä oli kovasti raskaana olevia naisia ja kävikin mielessä, josko paikalla oli muita keijuja. Mukaan tarttui pari pakettia harsoja. Eilen kävin siskon luona ja tulin kotiin mukanani melkoinen määrä vauvanvaatteita. Ei varmasti tarvitse vauvalle ihan ekojen kuukausien aikana ostaa enää vaatteita, varsinkaan jos sattuu tulemaan poika, kun siinä tapauksessa saan siskolta poikasävyisiä vaatteita vielä hurjasti lisää.

Tulipas taas omaa napaa...

Riina rv 36+4

Vierailija
38/38 |
29.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

....jo on alkanut tehdä mieli. Normaalisti olen vetänyt koko raskausajan vähintään yhden Fazerin sinisen suklaalevyn päivässä ja ihmettelinkin tässä raskaudessa kun ekan puoliskon raskaudesta mieli teki vain jäätelöä ja sitten kaikkea terveellistä kuten hedelmiä, vihanneksia ja sitä täysjyväruisleipää. Nyt on tahti toinen, jokapäivä on pakko saada suklaata ja keksejä tietty määrä. Tänään oli ihan kamalaa kun suklaa oli loppu ja kävin kaupassakin ilman että muistin ostaa sitä, onneksi miehellä oli tarvetta käydä kaupassa illalla niin hän toi levyn ja nyt sitä ei sitten teekään mieli.....tilanne tasoittunee huomisaamuna.

Koko päivän olen vedellyt pieniä sieviä päikkäreitä ja nyt kun olis lupa käydä nukkumaan, ei kummasti sitten nukutakaan. Tuntuu, että muutaman tunnin päästä pitäisi kuitenkin herätä pisulle hikisenä, joten miksi vaivautua, no, pakko olisi.

Masentaa hiukan, ja hermot menee isääni joka soittelee aina jotenkin väärään aikaan tiedustellakseen että mikä on vointi. Mitenkähän osaisi nauttia näistä viimeisistä ajoista ilman vauvaa? Sitten kun vauva ei ole omaa aikaa ja aikaa levätä niin kuin nyt...

ESKARISTA: Itse en ole koskaan käynyt eskaria ja meillä on nyt vanhin lapsi eskarissa, tänään oli vanhempainilta. Sehän kuulosti lupaavalta, ainakin täällä käyvät esim. 6 krt vuoden aikana uimassa täysin ilmaiseksi ja sen lisäksi toteutuu pari retkeä ja teatteriesitystä ilman että pitää erikseen maksaa. Tuntuu tosi hienolta kun päiväkotiin taikka siis ryhmikseen piti aina viedä rahaa aika paljonkin välillä että pääsivät reissuihin. Lisäksi vanhempien kesken mietittiin mitä kouluvalmius mielestämme tarkoittaa ja eskariopet kirjasivat asiat ylös ja kertoivat miten ne sitten käytännössä tulevat eskarissa näkymään. Eipä ollenkaan hullumman oloista, kivaa, että jotakin tuollaista saa ilmaiseksi, positiivista.

Jospa sitten sitä unta lähtisi yrittämään....

Ruusunen ja pikku ruu 37+4