Raju riita miehen kanssa - voiko kaupasta ostetun pakastepizzan jättää huoneenlämpöön jos sen syö samana iltana?
Kumpi meistä nyt on tässä oikeassa...?
Eli ostettiin äsken pakastepizzat illaksi, ja kun olin viemässä niitä pakastimeen, mies väitti ettei niitä tarvitsi änkeä pakastimeen vaan ne voi olla pöydällä tai jääkapissa sen 2-3h ennenkuin syödään ne.
Minun mielestäni ne pitää tietenkin pakastaan mahdollisimman nopeasti ettei niihen tule pöpöjä. Ja pakasteitahan ne on!
Kommentit (76)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En jättäis pöydälle. Tossa on ratkaisuna se että miehen pizza jätetään pöydälle ja oma laitetaan pakastimeen.
Heillä on vain yksi pizza. Mikäs nyt eteen?
Pizzaa ei varmaan saa puoliksi. Ehkä se on tehty timantista.
Jos saatte tuollaisesta vähäpätöisestä asiasta aikaiseksi riidan, miten käy sitten, kun edessä on oikeasti vakava asia?
Kuinka rajuksi riitä äityi? Löitkö miestäsi pakastepizzalla?
Vierailija kirjoitti:
Se on paljon helpompi ottaa kääreestä ulos jäisenä. Pari tuntia sulaneena hirveä lötkö ja täytteet varisee ympäriinsä. Ihan jo sillä perusteella pakkaseen.
Osassa ohjeista myös suositellaan paistamaan jäisenä, osassa sulatetaan uunin lämpeämisen ajan. Suosittelen pakkasta, koska et häviä siinä mitään, mutta hyödyt ainakin tuon helpomman avaamisen ja mahdollisesti sen, että mikään ei mene pilalle.
Ei varise täytteet, jos on yhtään älyä pääkopassa. Tosin ei voi kauhalla vaatia, jos on lusikalla annettu...
Mulla on miljoona kertaa ollut töissä mukana perus HK:n lättypitsa elikkäs ruokaympyrä ja maannut koko päivän lämpimässä työpöydällä ja voin vakuuttaa, että se on täysin syötävää vielä 12 tuntiakin huoneenlämmössä hautuneena.
Kaupan paistopisteessä myydään aamulla paistettuja pitsoja koko päivä, ihmisiä kuolee silti harvakseltaan ruokamyrkytyksiin.
Yllättävän hyvä keskustelu tästä saatiin aikaiseksi!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En jättäis pöydälle. Tossa on ratkaisuna se että miehen pizza jätetään pöydälle ja oma laitetaan pakastimeen.
Yhdestä pakastepizzasta nyt vaan ei riitä kahdelle. Toinen pöydälle, toinen pakkaseen ja testaamaan. Pöpöistä tuskin tarvitsee huolta kantaa tässä tapauksessa, mutta laittaisin minäkin pakkaseen jos minulla olisi.
Mutta ei tässä ole ja siksi pizzat, ranskalaiset ja kalapuikot saavat olla jääkaapissa seuraavaan päiväänkin.
Itse asiassa tulee parempaa kun antaa olla huoneenlämmössä vähän aikaa. Tosin kolmen tunnin jälkeen siinä on se huono puoli että pitsa on vaikeampi saada pellille ehjänä, kun pohja ei ole enää kova.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on paljon helpompi ottaa kääreestä ulos jäisenä. Pari tuntia sulaneena hirveä lötkö ja täytteet varisee ympäriinsä. Ihan jo sillä perusteella pakkaseen.
Osassa ohjeista myös suositellaan paistamaan jäisenä, osassa sulatetaan uunin lämpeämisen ajan. Suosittelen pakkasta, koska et häviä siinä mitään, mutta hyödyt ainakin tuon helpomman avaamisen ja mahdollisesti sen, että mikään ei mene pilalle.
Ei varise täytteet, jos on yhtään älyä pääkopassa. Tosin ei voi kauhalla vaatia, jos on lusikalla annettu...
Missäs sulla nyt on hiekkaa, kun noin pitää avautua 😯
Vierailija kirjoitti:
”Raju riita miehen kanssa” ja aihe tämä? nyt hei....!!
Piti vaan päästä tappelemaan. Riidan syy on aivan järjetön.
Tunnen näitä vastaavanlaisia ihmisiä. Valitettavasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yhdestä pakastepizzasta nyt vaan ei riitä kahdelle. Toinen pöydälle, toinen pakkaseen ja testaamaan. Pöpöistä tuskin tarvitsee huolta kantaa tässä tapauksessa, mutta laittaisin minäkin pakkaseen jos minulla olisi.
Mutta ei tässä ole ja siksi pizzat, ranskalaiset ja kalapuikot saavat olla jääkaapissa seuraavaan päiväänkin.
Riittää hyvin, jos on iso pizza. Tosin ei varmaan norsuille…
Vierailija kirjoitti:
Itse asiassa tulee parempaa kun antaa olla huoneenlämmössä vähän aikaa. Tosin kolmen tunnin jälkeen siinä on se huono puoli että pitsa on vaikeampi saada pellille ehjänä, kun pohja ei ole enää kova.
Jos jättää huoneenlämpöön sulamaan niin miksi sitä ei voi laittaa suoraan pellille heti ja peittää leivin-paperilla tai alumiinipaperilla kunnes työntää pellin pitsoineen uuniin?
voi helvetti että suomiämmät on typeriä nautoja ja saatanan uusavuttomia tumpuloita,
nauran täällä vedet silmissä, ja niin varmaan aloittajan mieskin ainakin sisäänpäin
Vierailija kirjoitti:
Oikea vastaus on ihan sama. Kumminkin voi tehdä. Paistoaika sulaneella on lyhyempi. Harva pakastettu tuote menee pilalle jos on huoneenlämmössä pari tuntia, jäätelö nyt lähinnä tulee mieleen ainoana, ehkä joku muukin voi olla, mutta en nyt hoksaa muita.
Ei se jäätelökään pilalle mene. Olen tehnyt vuosien ajan pirtelöä jättämällä yksinkertaisesti jäätelöpaketin kippoon joko huoneenlämpöön tai joskus jääkaappiin ja koskaan ei ole tullut mitään oireita. Hyvää on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos jättää huoneenlämpöön sulamaan niin miksi sitä ei voi laittaa suoraan pellille heti ja peittää leivin-paperilla tai alumiinipaperilla kunnes työntää pellin pitsoineen uuniin?
ne kun on paketissa ja suojamuovissa, niin miksi kukaan tekisi näin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi se pitäisi peittää leivin- tai alumiinipaperilla? Turhaa luonnon ja rahan tuhlausta. Hyvä vinkki tuo, että laittaa suoraan pellille.