Mitä ruokaa on curry?
Onko joku syönyt ja olisko antaa joku hyvä resepti?
Kommentit (26)
Itse sanon ihan reteesti curryksi esim. sellaista sotkua, johon laitan keittymään perunoita ja linssejä (tai vaihtoehtoisesti tofua), sitten heitän sekaan paseerattua & tuoretta tomaattia, sipulia, porkkanakuutioita yms. mitä sattuu löytymään jääkaapista sekä jäätävä määrä currya (maustetta!)/kurkumaa/jeeraa/garam masalaa. Elikkä sellainen mausteinen sotkuinen lohturuoka. Ei erityisen työlästä. ;) Ja tästähän saa yhtä lailla riidan aikaan kuin vaikkapa risotosta. =D
[quote author="Vierailija" time="04.09.2014 klo 08:26"]
[quote author="Vierailija" time="04.09.2014 klo 08:12"]
No kiitos 12, eka edes vähän järkevä vastaus, ootko itse kokeillut jotain curry reseptiä?
[/quote] Ei ole enaa vain 'kokeilua'. Tanaan tein jogurtissa tikka mausteen kanssa marinoituja kanan koipireisia ja hyvaa oli.
[/quote]
Paistatko nuo mausteessaan vai miten?
[quote author="Vierailija" time="04.09.2014 klo 08:27"]
No onkos tikka masala curry ruoka? Sitä vois kokeilla myös, kiitos vinkistä.
[/quote] Tikka masala kana on brittiversio intialaisesta ruoasta. Tikka tarkoittaa 'pieni lihan pala', masala on ihan vaan 'sekoitus', tassa tapauksessa maustesekoitus. Vahan sellainen 'yleisintialainen' resepti.
Pohjoisintialainen ruoka on vahemman tulista kui esim. Goalainen.
[quote author="Vierailija" time="04.09.2014 klo 08:39"]
Itse sanon ihan reteesti curryksi esim. sellaista sotkua, johon laitan keittymään perunoita ja linssejä (tai vaihtoehtoisesti tofua), sitten heitän sekaan paseerattua & tuoretta tomaattia, sipulia, porkkanakuutioita yms. mitä sattuu löytymään jääkaapista sekä jäätävä määrä currya (maustetta!)/kurkumaa/jeeraa/garam masalaa. Elikkä sellainen mausteinen sotkuinen lohturuoka. Ei erityisen työlästä. ;) Ja tästähän saa yhtä lailla riidan aikaan kuin vaikkapa risotosta. =D
[/quote]Teet vahan 'takaperin' tuota sotkuasi. Intialainen ruoka alkaa aina mausteiden kuumentamisesta pannulla kunnes niista alkaa tulla tuoksua. Jos niita vaan heittelee sekaan ne jaavat raaoiksi ja mausta tulee kitkeraa.
No joo, en varsinaisesti tarkoittanut mitään tiettyä marssijärjestystä luetella, lähinnä sisällön. Kitkerää ei ainakaan ole.
No hei manchesterilainen, anna hyvä resepti : )