Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hei sinä Subway-työntekijä!

Vierailija
03.09.2014 |

Olen hakemassa subiin töihin ja haluisin kysellä pari kysymystä työhön liittyen.:)

1. Paljonko tuntipalkka on? Onko aloittavalla työntekijällä joku matalampi palkka esim 1 kk ajan? Tuleeko mitään lisiä muuten palkan lisäks?

2. Työn huonoimmat ja parhaimmat puolet?

3. Joudutko työssäsi siivoamaan roskiksia/viemään roskat? Vessojen roskis/ravintolan roskis mihin subiroskat laitetaan? Tehdäänkö tämä vasta illalla vai monta kertaa päivässä? Tekeekö kaikki työntekijät tätä? Vai onko erillinen siivooja

4. Leivotaanko subikeksit itse vai paistetaanko? Vai miten? Entä leivät

Kiitos =)

Kommentit (43)

Vierailija
1/43 |
04.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hanskoja käytetään juu

Vierailija
2/43 |
04.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lauantaisin ei tule kuin iltalisiä illalla, eli lauantailisää ei ole kuten esim. kaupan alalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/43 |
04.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en kyllä alkais mihinkään siivoushommiin! Ja lisäksi neuvottelisin itselleni paremman palkan

Vierailija
4/43 |
03.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muakin kiinnostais!

Vierailija
5/43 |
16.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Plussaa työn monipuolisuus, ruokaetu ja se, että saa itse tehdä asiakkaalle sen ruoan (eikä tarvitse venata, että valmistuu keittiössä jonkun muun toimesta kuten lähes kaikissa muissa pikaruokaravintoloissa).
Miinuksia on sitten vaikka kuinka. Lähes kaikki työntekijät tässä eräässä Helsinkiläisessä pisteessä olivat elämänkoululaisia/räkiksiä, liekö tarkoituksella. Tämä näkyi heidän käytöksessään: ei hymyilty minulle, tuupattiin tavaroita väkivaltaisesti syliin ja paiskottiin ja heiteltiin tiskialtaaseen olessani tiskaamassa, suljettiin minut täysin keskusteluista esimerkiksi muistelemalla yhteisiä rientoja ja kutsumalla muita niihin, ystävällisyyteeni ei vastattu mitenkään vaan puhuttaessa ei katsottu minuun päinkään, usein jopa oltiin kokonaan kuuntelematta/vastaamatta. En saanut tsemppiä enkä kiitoksia muilta kuin mukavalta vuoropäälliköltä ja parilta ystävälliseltä työntekijältä. Virheitä tekivät jopa nämä ylempoarvoiset kollegat, mutta minun tekemänäni ne näyttivät kaatavan koko räkälän, mikä on aika epäreilua kun ottaa huomioon etten saanut erillistä perehdytystä, vaan perehdytys tapahtyi työn lomassa.
Itse omistajat (tapasin 3, työskentelin heistä kaikille sillä minulla oli vuoroja 3 eri subway-ravintolassa) huokailivat närkästyneesti ja vastasivat lähes poikkeuksetta näsäviisaasti, olettaen tyyliin että joku leipäkoneen käyttö olisi osa yleissivistystä ja että olen täysi idiootti kun kysyn käyttöohjeita.
Siitäkin huolimatta, että olin hyvä asiakaspalvelija, siivosin tai keksin/kysyin uutta tekemistä aina edellisen homman valmistuttua, olin ajoissa ja täsmällinen, aina valmiina palvelemaan vaikka itku kurkussa, minulle ilmoitettiin tänään että työsuhde päättyy koeajan jälkeen. Ehdin työskennellä kolme viikkoa, ja jo ensimmäisenä päivänä harkitsin eroamista.
Työnantaja, joka ensin buukkaa sinut toiseen kaupunkiin tunnin matkan päähän, passittaa takaisin toiseen pisteeseen koska "mitä teet täällä, sullahan on siinä toisessa paikassa vuoro" vain pelätäksesi potkuja, vaikka sinulla olisi ollut siinä paikassa vuoro johon alunpein menit, olit vain tuplabuukattu, ilmoittaa tästä 2tuntia ennen vuorosi loppua ja jättää puytämättä anteeksi, saa mielestäni pitää ne räkäiset työntekijänsä, jos kerran tykkää takahuoneessa puhelimen kanssa kyhjöttävistä sellaisista
Ööö mulla oli vielä jotain. No siis joo riköhän mielipiteeni tullut selväksi, vituttaa vaan iseni ja muiden nyorten puolesta nämä käytöstavattomat työnantajat. Mulla oli vastaavanlainen yhellä mansikkakiskalla. Sori oon vähän selavassa olotilassa en jaksa oikolukra tekstiä ja jakaa kappaleisiin

Vierailija
6/43 |
16.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
7/43 |
03.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Paljonko tuntipalkka on?-aluksi 8e/h,sen jälkeen vajaa 10e. Onko aloittavalla työntekijällä joku matalampi palkka esim 1 kk ajan?-on,ainakin 2 e. Tuleeko mitään lisiä muuten palkan lisäks?-sunnuntaista tuplapalkka,iltalisä klo 18 jälkeen 2. Työn huonoimmat ja parhaimmat puolet? -huonoimmat:kauhea kiire,työporukka vaihtuu usein,pomo meillä oli ainakin ihan idiootti,vuorot ihan älyttömiä,parhaimmat:työvuorot vain 5h,aspa-työ. 3. Joudutko työssäsi siivoamaan roskiksia/viemään roskat? Vessojen roskis/ravintolan roskis mihin subiroskat laitetaan? Tehdäänkö tämä vasta illalla vai monta kertaa päivässä? Tekeekö kaikki työntekijät tätä? Vai onko erillinen siivooja -kaikki työntekijät tekee,roskat viedään illalla ja siivotaan samalla,ja kaikki muu siivootaan illalla sulkemisajan jälkeen.4. Leivotaanko subikeksit itse vai paistetaanko? Vai miten? Entä leivät?-paistetaan kummatkin,tulevat valmiina pakasteina.

En suosittele palkkaa,mä olin siellä vuoden ja tienasin kuukaudessa 600e,vaikka tein viikossa 5 päivää. Paska paikka,älä mene. 

Vierailija
8/43 |
03.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksesta , muutkin saa vastata vielä =)

Vierailija
9/43 |
03.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis siivousta ja roskisten tyhjennystä on vaan iltaisin ravintolan mennessä/jo ollessa kiinni?

Vierailija
10/43 |
03.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ihme pakkomielle ap:lla on roskien viemisestä? Kuulostat aikamoiselta nirppanokalta.

Vierailija
11/43 |
03.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä hae jos roskiwn viwminen on noin iso kysymys.

Vierailija
12/43 |
03.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.09.2014 klo 22:12"]Siis siivousta ja roskisten tyhjennystä on vaan iltaisin ravintolan mennessä/jo ollessa kiinni?
[/quote]

Kaikissa ravintoloissa on näin, siivotaan itse työtilat. Siis keittiö/ruoanlaittotilat. Sekä pöydät ja tuolit ym. Joissakin myös lattiat pitää pestä itse. Roskat viedään vuoron päätteeksi, lisäksi välityhjennys jos kiirepäivä.

-ei subilainen

Vierailija
13/43 |
03.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:n ei selvästikään kannata hakeutua ravintolaam, baariin, kioskiin... 

Vierailija
14/43 |
03.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.09.2014 klo 22:05"]

En suosittele palkkaa,mä olin siellä vuoden ja tienasin kuukaudessa 600e,vaikka tein viikossa 5 päivää. Paska paikka,älä mene. 

[/quote]

5h/pv, 5pv/vk tekee 25h viikossa, se tekee 100h kuukaudessa, 9e tuntipalkalla 900 euroa kuukaudessa. Tolla tienaamisella veroprosentti on jotain 9%? Kyllä siitä 800 pitäis jäädä käteen, vklp ja iltalisät niin enemmän tietty.

Vierailija
15/43 |
03.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä meilläkin vaatekaupassa ihan itse viedään roskikset ja imuroidaan lattiat/pyyhitään pölyt :) Pestään jopa vessat ja tiskataan tiskit. Ap, kyllä sen palkan eteen joutuu vähän työtäkin tekemään.

Vierailija
16/43 |
03.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Roskista sen verran että niitä joutuu viemään ja tyhjentämään about kaikissa kaupan alankin duuneissa.

Vierailija
17/43 |
03.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko aluksi palkaton harjoittelu? Kauanko kestää?

Vierailija
18/43 |
03.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä vietiin roskat kolmesti päivässä :) taitaa olla aika hiljanen rafla jos kerta riittää. Ja siivoominen on aika iso osa työtä, jos ei sitä kestä niin ei kannata edes harkita.

Ja meillä teki vaan opiskelijat (eli iltavuorolaiset) viiden tunnin vuoroja, mutta yleensä hekin pidempiä. (15/16/17/18-23:30) kokoaikaset ihan 8 tuntia. Ite pysty tosi hyvin vaikuttaan vuoroihin.

Vierailija
19/43 |
03.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä helvetin roskafoobikko ap oikein on? Haloo, ne on vaan roskia!

Vierailija
20/43 |
03.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Paljonko tuntipalkka on? Onko aloittavalla työntekijällä joku matalampi palkka esim 1 kk ajan? Tuleeko mitään lisiä muuten palkan lisäks?

- Meillä ainakin oli 4kk harjoittelijan palkka 7,90e/h, sen jälkeen 9,90e/h. Sunnuntaisin tuplapalkka ja klo 18 jälkeen iltalisä, joka on niinkin suuri kuin 1e/h!

2. Työn huonoimmat ja parhaimmat puolet?

- Mulla oli tosi kivat työkaverit ja työpäivät yleensä aika lyhkäsiä! Mutta työntekijöitä usein liian vähän töissä minkä takia koko ajan oli ihan kauhee kiire. Sillon kun alotin en myöskään saanut oikeestaan minkäänlaista koulutusta vaan muut työntekijät joutu sitten kiireessä neuvomaan, ja sama jatkui aina kun uusia työntekijöitä tuli.. Mutta subwayssa työskentely on oikeesti paljon rankempaa mitä olin kuvitellut etenkin kun kävi koulua samalla, mutta ihan ok duuni. Eri subien työnantajista oon kyllä kuullut todella paljon huonoa, mulla onneksi oli kiva työnantaja!

3. Joudutko työssäsi siivoamaan roskiksia/viemään roskat? Vessojen roskis/ravintolan roskis mihin subiroskat laitetaan? Tehdäänkö tämä vasta illalla vai monta kertaa päivässä? Tekeekö kaikki työntekijät tätä? Vai onko erillinen siivooja

- Meijän subi oli kauppakeskuksessa joten vessojen pesusta ei tarvinu huolehtia, roskat vietiin yleensä illan päätteksi tai jos niitä keräänty monta säkkiä jo päivän aikana niin joku saattoi oman vuoronsa lopuksi viedä. Lattiat piti pestä keittiöstä päivittäin ja salista pyyhkiä pahimmat roskat, paitsi muutamana päivänä viikosta kun siivoja kävi pesemässä lattian. Mut pääasiassa siivoominen oli iltavuorossa olevien hommaa, koska yleensä iltaisin oli paljon hiljaisempaakin. Mut jos oli kiire, niin sit sellasena iltana ei vaan siivottu kun ns. pakolliset jutut.

4. Leivotaanko subikeksit itse vai paistetaanko? Vai miten? Entä leivät?

- Leivät otetaan aina ajoissa sulamaan pakkasesta ja topataan eli päällystetään niillä siemenillä yms. tehdään viillot, suihkastaan vettä ja heitetään vaan uuniin! Keksit suoraan pakastimesta uuniin :)

Ite olin noin vuoden myös subissa töissä mutta sen kauempaa en kestänyt xD toivottavasti oli apua!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi neljä