Minkä kotityön taikoisit pois jos voisit?
Jos hyvä haltiatar tekisi puolestasi aina jonkin kotityön, niin mikä se olisi?
Minä valitsisin silityksen. Inhoan silittämistä, eikä mieskään sitä rakasta (=silittää vain omat vaatteensa, ei minun). Silitän harvoin, vaikka minulla on paljon kivoja vaatteita, jotka pitäisi silittää. Esim. kauluspaidat siis makaavat ryppyisinä kaapissa kun en voi niitä käyttää ja valitsen silittämättä siistin neuleen. Lastenkin vaatteet olisivat paljon siistimmän näköisiä silitettyinä.
Kommentit (31)
"Hyvä haltijatar"? Oletko kuullut siivouspalveluista? En tiedä kotityötä, jonka tekemisestä ei pääsisi rahalla eroon.
Järjestelyn. Ärsyttää kun kaikki jättää tavarat aina minne sattuu.
Tiskaus. Eikä asiaa auta ollenkaan "tee se joka ruokailun jälkeen niin tiskivuori ei pääse kasautumaan"-neuvot. Joko teen sitä siis jatkuvasti tai pitkään kertarysäyksellä? Risoo yhtä paljon joka kerta.
[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 18:16"]
Tiskaus. Eikä asiaa auta ollenkaan "tee se joka ruokailun jälkeen niin tiskivuori ei pääse kasautumaan"-neuvot. Joko teen sitä siis jatkuvasti tai pitkään kertarysäyksellä? Risoo yhtä paljon joka kerta.
[/quote]
Eikä astianpesukoneen osto ole käynyt mielessä?
[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 18:18"]
[/quote]
[/quote]
En ole jolle vastasit, mutta esin. mun vuokrantaja on kieltänyt laittamasta astianpesukonetta vesivahinkopelon vuoksi. Muutan kuun vaihteessa uuteen asuntoon, jossa on tiskikone.
7 lisää, että en nyt muutenkaan tilapäisasuntoon sitä olisi ostanut.
[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 18:20"]
[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 18:18"]
[/quote]
[/quote]
En ole jolle vastasit, mutta esin. mun vuokrantaja on kieltänyt laittamasta astianpesukonetta vesivahinkopelon vuoksi. Muutan kuun vaihteessa uuteen asuntoon, jossa on tiskikone.
[/quote]
Ja nyt aiempi vastaa, ei mahdu keittiöön. Liitäntöjäkään ei ole.
[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 18:18"][quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 18:16"]
[/quote]
[/quote]
Kysymystä ei oo tarkotettu mulle, mutta ensin pitäs löytää asunto johon semmosen sais asennettua.
[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 18:20"][quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 18:18"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Kotivakuutus on sitä varten :D
Ruuan laitto. Järkyttävää pakkopullaa. Kun lapset muuttaa kotoa, en kokkaa enää koskaan. Syödään take awaytä tai voileipiä.
[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 18:23"]
[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 18:20"][quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 18:18"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Kotivakuutus on sitä varten :D
[/quote]
On minulla kotivakuutus, mutta en viitsi uhmata käskyä, eikä tuossa ollut tarkoitus koko ikäänsä asua, kuten nyt tilanne onkin. Ei vuokra-asuntoon kannata itse mitään kodinkoneita ostaa.
Ikkunanpesun, inhoan sitä ja meillä on ihan liikaa ikkunoita.
"Hyvä haltijatar"? Oletko kuullut siivouspalveluista? En tiedä kotityötä, jonka tekemisestä ei pääsisi rahalla eroon.
[/quote]
En haluaisi ostaa silityspalvelua. Mieluummin se hyvä haltiatar, kiitos.
ap
[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 18:25"]
On minulla kotivakuutus, mutta en viitsi uhmata käskyä, eikä tuossa ollut tarkoitus koko ikäänsä asua, kuten nyt tilanne onkin. Ei vuokra-asuntoon kannata itse mitään kodinkoneita ostaa.
[/quote]
No kyllä pesukone ja astianpesukone kannattaa ostaa jos meinaa hieman pidempään asua. Varsinkin tuo pesukone on aika mukava lisä. Jotkut asuvat vuokralla koko elämän.
[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 18:23"]
Kysymystä ei oo tarkotettu mulle, mutta ensin pitäs löytää asunto johon semmosen sais asennettua.
[/quote]
Pöytämallin saa asennettua ihan joka kotiin.
[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 18:29"]
[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 18:25"]
[/quote]
No kyllä pesukone ja astianpesukone kannattaa ostaa jos meinaa hieman pidempään asua. Varsinkin tuo pesukone on aika mukava lisä. Jotkut asuvat vuokralla koko elämän.
[/quote]
Yksityisen omistamaan on kyllä riski ostaa, koska ei käytetystä mitään saa ja siitä voi joutua pois myynnin yhteydessä. Varsinkin kun useissa asunnoissa se nykyään kuitenkin on. Melkein kaikissa oli, mitä katsomassa kävin.
[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 18:33"]Yksityisen omistamaan on kyllä riski ostaa, koska ei käytetystä mitään saa ja siitä voi joutua pois myynnin yhteydessä. Varsinkin kun useissa asunnoissa se nykyään kuitenkin on. Melkein kaikissa oli, mitä katsomassa kävin.
[/quote]
Joo ei kokemuksia yksityisistä, kaupungin asunnoissa tuli asuttua ennen kun osti oman.
Minä en silitä muutenkaan kuin pakon edessä. Valikoin vaatteet niin, että pääsee mahdollisimman vähällä. Juhlapaitoihin en ole kyllä vaihtoehtoa keksinyt. Silitys varmaan, jos silittäisin. Mutta muuten vastenmielisintä on jostain syystä pölyjen pyyhintä, joten jos joku keksisi taikakeinon pölyttömyyteen, niin se. Ehkä asiaan vaikuttaa, että meillä on pyyhittävä paljon pojan pölyallergian vuoksi.