Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ottaisitko itsellesi miehen sukunimen

Vierailija
03.09.2014 |

jos miehesi sukunimi olisi Mursu, Kakkinen tai Supponen?

Kyselen, koska vastaan on tullut tapauksia, joissa nainen on vaihtanut neutraalin tai jopa kauniin sukunimensä miehen nimeen, joka on edellä mainittujen kaltainen.

Itse en vaihtaisi mainitsemiini nimiin.

Kommentit (36)

Vierailija
1/36 |
03.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika kiinnostavaa olisi kuulla, jos täällä on joku tähän ratkaisuun päätynyt :)

ap

Vierailija
2/36 |
03.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vaihtaisi, jos oikeesti olis jotenkin "ällöttävä" sukunimi kuten vaikkapa Finnilä. ( ja toi on oikee sukunimi, olen törmännyt) .

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/36 |
03.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin ottanut mieheni sukunimen vain, jos se olisi ollut poikkeuksellisen kaunis. Noita mainitsemiasi en tietysti myöskään ottaisi.

Vierailija
4/36 |
03.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottaisin ihan minkä vain nimen jos saisin mennä naimisiin miehen kanssa jota todella rakastan. Vaikka se olisi se Finnilä.

Vierailija
5/36 |
03.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pidä omastakaan nimestäni, joten noiden kanssa olisi kova arpominen, kumpaan päätyy. Ehkä kuitenkin pitäisin omani, tai ehdottaisin miehelle, että keksitään oma uusi.

Vierailija
6/36 |
03.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielelläni ottaisin miehen sukunimen koska vihaan omaani. Nimeni ei ole "ruma", mutta isäni suku on kamala enkä haluaisi että minut yhdistetään heihin. Tosin Finnilä, Mällinen ym nimeä en ottaisi.

Vierailija
7/36 |
03.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.09.2014 klo 14:51"]

Mielelläni ottaisin miehen sukunimen koska vihaan omaani. Nimeni ei ole "ruma", mutta isäni suku on kamala enkä haluaisi että minut yhdistetään heihin. Tosin Finnilä, Mällinen ym nimeä en ottaisi.

[/quote]

Minulla on sama peruste. Mieluiten pitäisin oman nimeni, ellen vihaisi sitä, tai sitten keksittäisiin oma sukunimi, ellen todella haluaisi miehen sukunimeä.

ap

Vierailija
8/36 |
03.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ottanut mieheni sukunimeä, vaikka se on poikkeuksellisen kaunis.

Vierailija
9/36 |
03.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tuo nimivalinta ei ole mikään kauneuskysymys. Mies se nimen pahentaa, ei toisin päin. En siis jaksa mitään lapsellisia "höh höh, onpa ruma nimi" -ajatusketjuja. Voisin siis ottaa nimekseni vaikka Kakkisen, jos sattuisin olemaan menossa naimisiin sen nimisen ihmisen kanssa. 

Avioliitto on niin suuri kokonaisuus ja merkittävä yhteenliittymä toisen ihmisen kanssa, että nimenvaihto saattaa olla tärkeä osa sitä prosessia. Ei se mitään oman itsen kadottamista silti tarkoita. 

Vierailija
10/36 |
03.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.09.2014 klo 14:41"]

En vaihtaisi, jos oikeesti olis jotenkin "ällöttävä" sukunimi kuten vaikkapa Finnilä. ( ja toi on oikee sukunimi, olen törmännyt) .[/quote]

Itselläni on vanhempi tuttavapariskunta, sukunimeltään Finnilä, enkä ole koskaan ajatellut sukunimeään mitenkään ihmeellisenä tai ällöttävänä.

Vierailija
11/36 |
03.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä miksi pitäisi ottaa miehen nimi, oli se ruma tai kaunis?

Vierailija
12/36 |
03.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma nimeni on ihan tavallinen, mutta se on osa omaa identiteettiäni ja pidän siitä. En siis lähtökohtaisesti haluaisi sitä vaihtaa, enkä ymmärrä miksi ylipäänsä pitää vaihtaa sukunimeä kun menee naimisiin. Jos miehen nimi olisi poikkeuksellisen kaunis, voisin harkita vaihtoa. Jos taas miehen sukunimi olisi joku ihan karsea, hän varmaan harkitsisi vaihtoa minun nimeeni. Muissa tapauksissa pidettäisiin omat nimet.

Vierailija
13/36 |
03.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihdoin oman, hieman erilaisen, nimeni miehen tavalliseen suomalaiseen nimeen. Ja ihan vaan siksi, että haluan olla perheeni kanssa samanniminen. Oli se nimi sitten mikä hyvänsä.

Vierailija
14/36 |
03.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sanonut nuoresta asti, että vaihdan nimeni vain jos tulevan mieheni nimi on Rockefeller. No ei ollut, pidin siis oman nimeni.

Vierailija
15/36 |
03.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.nimigeneraattori.fi/timota/

Tällä nimigeneraattorilla voit saada itsellesi unohtumattoman nimen. Nyt palvelussa on huoltokatko, joten joudut tovin vielä tyytymään omaan nimeesi.

Vierailija
16/36 |
04.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on vielä hyvin epäselvää, ottaako jompikumpi sitten tulevaisuudessa toisen sukunimen vai pitääkö kumpikin omansa. Jos kumppanini sukunimi olisi karsea tai ällöjä mielleyhtymiä herättävä, en tietenkään silloin ottaisi sellaista nimeä.

Vierailija
17/36 |
10.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Finnilä viittaa suomalaisuuteen eli Finn. Luulisin.

Vierailija
18/36 |
10.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vaihtaisi missään nimessä omaa nimeäni pois. Enkä siis vaihtanut kum naimisiin menin.

Vierailija
19/36 |
10.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi vaihtaisin nimeä jos nyt jostain kumman syystä naimisiin menisin?

En olisi aviomiehelleni sukua enkä kuuluisi hänen sukuunsa. 

Vierailija
20/36 |
10.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en vaihtanut nimeäni kauniimpaan nimeen 31 vuotta sitten.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän kuusi