Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Auttakaa! Kovat menkkakivut, mutta ei vuotoa (r-testi nega)

Vierailija
03.09.2014 |

Hei,

Lopetin e-pillerit muutama kuukausi sitten toiveena raskaus. Ensimmäiset menkat tulivat aivan normaalisti 29 päivän kierrolla. Nyt on toinen kierto jo 34/29 ja vieläkään ei menkkoja kuulu. Olen hyvin tietoinen siitä, että kierto saattaa venähtää etenkin näin pillerit lopetettua. Mutta.. Oudoksi tämän tilanteen tekee se, että minulla oli kamalat menkkakivut kp 28-31 ja olin täysin varma, että menkat alkavat ihan milloin vain. Sain ravata vessassa jatkuvasti, kun luulin, että menkat alkavat (kyseessä olikin vain normaalia juoksevampaa valkovuotoa). Noh, kivut menivät, mutta menkkoja ei näy missään. RSFU:n raskaustestit olen tehnyt kp 29 ja kp 33 (kummatkin nega).

Onko muilla kokemuksia vastaavasta tilanteesta? En ole ollut mitenkään stressaantunut viime aikoina (paitsi nyt vähän, kun koko ajan odottelen vuotoa), joten en usko sen sekoittaneen kiertoa. Oletteko olleet yhteydessä lääkäriin tällaisessa tilanteessa?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
03.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan normaalia hormoniehkäisyn lopettamisen jälkeen. Tuollaista minulalkin oli jopa puoli vuotta, että panttasi ja panttasi sitä vuotoa mutta tuli kivut kuitenkin siihen normaaliin aikaan kun menkkojen olisi pitänyt alkaa. Itse vuoto saattoi alkaa vasta viikon päästä kipujen alusta, ja joskus jäi koko menkat väliin.

Ei tuo mitenkään huolestuttavaa ole kun on noin vähän aikaa pillerien lopetuksesta. 

Vierailija
2/5 |
03.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksesta! Kuinka pitkiksi sinun kierrot menivät?

-Ap-

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
03.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mul tuli vuoden ajan pillereiden jälkeen epäsäännöllisesti kipuja ja vuotoa tasan 2kk välein..

Vierailija
4/5 |
03.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sinulla ole ollut kuukautisia kun olet käyttänyt e-pillereitä! Se on poistovuoto ja hormoonituotantosi on sekoitettu. Nyt sinulla oli ekat kuukautiset, vuoto saattaa kestää kauankin että siihen tulee säännöllinen kierto, nythän se oli sidottuna siihen ehkäisyyn. Ihan eri juttu.

Muista käydä välillä papassa ja jos kierto on kovin epäsäännöllinen ja lapsi toiveessa niin lääkärin juttusille.

Vierailija
5/5 |
03.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.09.2014 klo 11:26"]

Ei sinulla ole ollut kuukautisia kun olet käyttänyt e-pillereitä! Se on poistovuoto ja hormoonituotantosi on sekoitettu. Nyt sinulla oli ekat kuukautiset, vuoto saattaa kestää kauankin että siihen tulee säännöllinen kierto, nythän se oli sidottuna siihen ehkäisyyn. Ihan eri juttu.

Muista käydä välillä papassa ja jos kierto on kovin epäsäännöllinen ja lapsi toiveessa niin lääkärin juttusille.

[/quote]

En selittänyt tilannettani tarkemmin, mutta siis tuo ensimmäinen kierto 29 tuli tyhjennysvuodon jälkeen eli kyllä kyseessä oli jo kuukautiset. Nyt toinen luomukierto menossa. Kummastuttaa vain, kun tuo ensimmäinen luomukierto oli niin ajallaan ja nytkin tulivat kivut aivan ajallaan. Täytynee kuitenkin odotella vain niitä toisiakin kuukautisia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi yksi