Miksi Suomessa ei auteta toisia ihmisiä vaikka pyytää?
Kommentit (66)
Kyllä täällä autetaan pyydettäessä mutta se ei saa olla itsestäänselvyys ja vastavuoroisuus on oltava. Missä sua ei ole autettu?
Tämä on tylyä nyt, mutta joskus se pyytäminen on enemmän vaatimista ja edellyttämistä. Jokaisella meillä on tarpeita ja kun joku asettaa itsensä kohtuuttomien vaatimusten kanssa muiden edelle niin se ei herätä halua auttaa.
Mun kohdalla ainakin näin. Apua annan kun pyydetään, omastani olen valmis tnkimään toisen hädän hetkellä, mutta jos tullaan ottamaan, vedän luukut kiinni.
Mä autan aikuisia lapsiani, vanhempiani ja sisaruksiani. Siinä on ihan riittävästi. He ovat auttaneet minua myös.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä täällä autetaan pyydettäessä mutta se ei saa olla itsestäänselvyys ja vastavuoroisuus on oltava. Missä sua ei ole autettu?
Auttaako joku tästä kirouksesta irti: Yli 4 vuotta puhelimeen, tietokoneelle murtautumista sekä Whatsapp urkintaa
Nyt korkki kiinni ja nukkumaan. Muuta apua ei ole tulossa.
Niin. Kauheaa. Yleensä jotkut voisivat auttaa jotka pystyvät, mutta tavoittaako niitä. Lähialueelta. Ellei joku laita ilmoa kaupan taululle ja ketä tahansa tuntematonta ei voi ottaa "avuksi", se olisi liian suuri riski. Joskus riittävällä rahalla saisi ihmiset ostettua avun.
Joo ei auteta. Saman huomannut. Itse olen aina auttanut muita.
EI TARTTE AUTTAA SAATANA.
Kyllä mää itte.
Itsepä äänestitte tällaisen Suomen muutamassa vuosikymmenessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Auttaako joku tästä kirouksesta irti: Yli 4 vuotta puhelimeen, tietokoneelle murtautumista sekä Whatsapp urkintaa
Ei ole mitään kirousta. Kaikki on mielikuvituksesi tuotetta.
Ole perintämieheen yhteydessä niistä tietomurroista --> siihen loppui mielikuvitus. Jo tammikuussa 2020 alkaneet hakkeritoimet
Poliisilaitoksellakin tiesivät mainita: "TARKKA TYYPPI". Miten tämä täsmääkin Scania Lahden kanssa?
Lieneekö ISO korruptiokakkaongelma?
Se on kieltämättä aika tuurikauppaa, saako edes pyytäessään apua. Saati sitten, että joku pyytämättä huomaisi ja tarjoaisi apuaan. Itse olen joskus tarjonnut apuani ventovieraalle, mutta ei se mikään tae ole ollut, että itse silti olisin aina saanut apua muilta. Ehkä sitä auttamista kumminkin kannattaa harrastaa siitäkin huolimatta. On siinä ainakin lievä mahdollisuus, että auttamishalu ihmisissä kasvaa, jos he ovat ensin itse saaneet apua muilta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole mitään kirousta. Kaikki on mielikuvituksesi tuotetta.
Ole perintämieheen yhteydessä niistä tietomurroista --> siihen loppui mielikuvitus. Jo tammikuussa 2020 alkaneet hakkeritoimet
Poliisilaitoksellakin tiesivät mainita: "TARKKA TYYPPI". Miten tämä täsmääkin Scania Lahden kanssa?
Ei liity minuun mitenkään.
Vierailija kirjoitti:
Joo ei auteta. Saman huomannut. Itse olen aina auttanut muita.
Niin justiinsa. Kyllä saata*a apu kelpaa, mutta sitten toiset ei saa apua näiltä samoilta henkilöiltä, kenelle on joskus apua annettu, prkl
Vierailija kirjoitti:
EI TARTTE AUTTAA SAATANA.
Kyllä mää itte.
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣
Kyllä minä sinua autan kun pyydät, usein itse kysynkin, jos huomaan jonkun mahdollisesti tarvitsevan apua.
Koska ihmisiä vaivaa vakava ureakefalos. Eihän täällä anneta liikenteessäkään tietä vaikka toisella on vilkku päällä ja selvästi kaistaa vaihtamassa. Vahvasti on päässä ja asenteissa vikaa. Aikuisilla ihmisillä. Umpijuntteja suurin osa.
Se on kyllä tullut todettua, että ihmiset ei enää edes keskity kuuntelemaan, mitä toisella on sanottavaa. Liekö liikaa vauhtia nykyisessä tietotulvassa
Kantaisin mielelläni vanhan mummon painavaa käsilaukkua hetken.
M38
Vierailija kirjoitti:
Se on kyllä tullut todettua, että ihmiset ei enää edes keskity kuuntelemaan, mitä toisella on sanottavaa. Liekö liikaa vauhtia nykyisessä tietotulvassa
Tikki tokki.
Minusta taas ihmiset on varsin avuliaita ja olen yllättänyt, että olen mielipiteeni kanssa vähemmistöä.
Riippuu keneltä pyytää ja millaista apua on vailla. Kyllä minun puolisoni, moni sukulainen ja ystäväni auttavat. Samoin työkaverit töissä.