Kakkukoristeita Helsingistä?
Mistä Helsingistä löytyy koristeita ristiäiskakkuun? Oletukset ei auta, tietoa tarvitaan. Oletin että löytyy vaikka mistä, käytännössä ei löydy. Askarteluliikkeestä löytyi joitain pölyttyneitä, selvästi muutkaan eivät olleet tykänneet.
Vinkkejä otetaan vastaan, asialla on jo kiire :)
Kommentit (13)
Käy katsomassa konditorioista, niissähän on vaikka mikä ja sitten vaikka kultasepänliikkeistä, jos löytyy jotain. Kukkakaupoissakin saattaisi jotain olla.
Espoosta löytys esim confetti. Sieltä hain itse.
T: Helsinkiläinen
Stockan herkusta löytyy samalta tiskiltä kuin kaikki irtomyynti kakut yms leivokset :)
Espoon Confetti ja Stockan Herkun tiski - kiitos vinkeistä, menen käymään :)
8 ja 11, Hertoniemessä ei ole enää Bake & Partya.
Stockan herkussa oli ainakin tosi vähän vaihtoehtoja, kun pari vuotta sitten etsin itse sieltä. Ihan yllätyin - luulin, että valikoima olisi ollut parempi.
Kävin Confetissa ja löysin sieltä riittävän sopivan koristeen. Olen varmaan jotenkin vanhanaikainen kun haluan koristeen joka kestää, jonka voi laittaa talteen vauvan huoneen hyllylle. Ei mitään marsipaani- tai sokerimassajuttuja. Näköjään aika on vähän mennyt noiden kestävien koristeiden ohi, kun valikoimat on pienet eikä niitä todella meinaa oikein mistään löytyä. Paitsi nettikaupoista, mutta sokkona täytyy ostaa ja toivoa että se joka koristeen ostajalle valitsee, ei lähetä sitä kappaletta mistä maalit on valuneet ja silmät katsoo erisuuntiin.
Herttoniemessä Bake and Partysta, Kaaressa Iloinen keittiö (mutta kannattaa aina melkein soittaa ennen kuin menee mihinkään ja varmistaa, että löytyy juuri sitä, mitä etsii)
Isoissa marketeissa (Citymarket, Prisma) on.
Mistä tahansa konditoriosta, joka tekee marsipaanikoristeita. Kannattaa soittaa, niin tekevät toivotunlaisen. Marsipaanivauvoja on usein valmiinakin.
Herttoniemenrannassa on yks putiikki. Nimeä en muista. Siellä on tosi paljon kaikkea kivaa.
...nettikaupoille on liian kiire, myymälään pitäisi päästä.