Rokotetaanko teidän 12-15v koronaa vastaan
Täällä ollaan vähän kahden vaiheilla, kummin tehdään.
Kummassakin on puolensa, rokotteessa, ja sen ottamatta jättämisessä. Lapsen/nuoren kohdalla.
Kommentit (900)
Rokotevastaiset kampanjat ovat kansainvälisen pedofiilirenkaan peitetoimi,mitä käytetään päästäkseen lähelle lapsia. Todisteena Rokotevastaiset pyrkimys lähikontaktiin juuri lasten kanssa, lasten salakuvaaminen ja julkinen kuvaaminen, todistettu lasten koskettelu rokotevastaisissa mielenilmauksissa. Pyrkimys lasten yhteystietojen keräämiseen.
Vierailija kirjoitti:
14 v ja 15v päättivät, etteivät ota rokotetta. Itse saivat päättää.
On kyllä hurjaa vastuunsiirtoa aikuisilta nuorille. Kun aikuisetkaan ei ota tolkkua tästä koronajutusta, niin laitetaan sit vastuu nuorille. Tuossa iässä ihan jo hermoston toiminta tekee nuorelle vaikeaksi hahmottaa asioita.
Vierailija kirjoitti:
Rokotevastaiset kampanjat ovat kansainvälisen pedofiilirenkaan peitetoimi,mitä käytetään päästäkseen lähelle lapsia. Todisteena Rokotevastaiset pyrkimys lähikontaktiin juuri lasten kanssa, lasten salakuvaaminen ja julkinen kuvaaminen, todistettu lasten koskettelu rokotevastaisissa mielenilmauksissa. Pyrkimys lasten yhteystietojen keräämiseen.
Jahas. Nyt lähdettiin siiten tälle linjalle, kun ei muutakaan enää keksitä. Onnittelut nyt sitten sinulle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ota eikä ottanut 11-vuotiaskaan kun hänelle koulussa tarjottiin. Kai te tiedätte ettei se ikäraja ole 12 vuotta?
Mikä se sitten on? Meille sanottiin että 12 iästä ylöspäin.
Kaikille kuudesluokkalaisille ainakin Vantaalaisessa koulussa tarjottu eli alle 12-vuotiaille myös. Joko teille valehdeltiin, koulut soveltaa itse ikärajoja tai se on joku muu.
Joku ei sitten osaa lukea Wilma viestejä.
Ps. Sama viesti lähti kaikille luokille. Myös ekaluokkalaisille ja viestissä oli 12- 15
Jos kyseessä oli massaviesti, joka lähetettiin kaikissa kouluissa, niin sitä oli valmisteltu jo viikkoja aiemmin. Miksi sitä ei lähetetty jo selvästi ennen koulun alkua? Edellisenä päivänä ilmoitettiin, että huomenna muuten piikitetään ja vanhemmilta ei kysytä mitään. Törkeää.
Ei pidä paikkaansa.
Mikä ei pidä paikkansa? Se ettei viestiä valmisteltu vai se ettei sitä lähetetty juuri ennen koulun alkua?
Se että ilmoitettiin eikä vanhemmilta kysytä.
Pitäähän paikkansa. Ei kysytty, vaan ilmoitettiin, mitä tulee seuraavana päivänä tapahtumaan.
Jäit kiinni valehtelemisesta. Miksi jatkat?
Miksi jatkat itse? Näyttää siltä, ettei sulla edes ole lapsia, etkä tiedä näistä Wilma-viesteistä mitään, kun tuollaista naiivia väität. Minulla ja sadoilla muilla koulun vanhemmilla on kyllä viesti tallessa, joten ei siihen sun uskomisia tarvita. Samanlainen viesti lienee tullut muissakin kouluissa.
Tää on se palsta jankkaaja jolla on luetun ymmärtämisen kanssa ongelmia.
08.08.2021 09:07
Tiedote 12-15 -vuotiaiden oppilaiden koronarokotuksistaTiedote huoltajille ja oppilaille 6.8.2021
Vantaan kaupunki aloittaa 12–15-vuotiaiden koronarokotukset maanantaina 9.8.2021. Tavoite on, että kaikilla halukkailla tähän ikäryhmään kuuluvilla on mahdollisuus saada rokote jo ensi viikon 32 aikana.
Rokotukset Vantaan peruskouluissa, joissa on opetusta sekä 6.– että 7–9.-luokkalaisille
Näiden koulujen kaikille halukkaille 12 vuotta täyttäneille Vantaalla koulua käyville oppilaille järjestetään rokotus omassa koulussa keskiviikon 11.8. ja perjantain 13.8. välisenä aikana. Rokotuksen saa ilman ajanvarausta koulupäivän aikana.
Kuten näet minäkään en saanut viestiä sinä päivänä kun se on päivätty. Hyvin todennäköistä että monet sai vielä myöhemmin.
Ja samalla tuli esiin että ajavarauksesta kirjoittanut valehteli, mitään aikaa ei varata.
Ja itse uskon omaa lastani ja hänen luokkalaisten vanhempia mielummin kuin aggressiivista palstajankkaajaa siinä että rokote tarjottiin myös 11-vuotiaille.
Sinä et mitään viestiä lukenut mutta nyt olet, ole hyvä.Kiitos. Minä olen eri, mutta meillä Helsingissä olevassa koulussa tuli viesti 11.8, ja siinä sanottiin kaikki (ikäluokkaan kuuluvat) tullaan huomenna rokottamaan. Muuten viestin sisältö oli samantyylinen.
Sen jälkeen vielä luokan opettajalta tuli viesti, että huomenna klo 10 kaikki luokan oppilaat viedään rokotuspaikalle jne. Eli hirveällä kiireellä ja vain ilmoitusluontoisesti kerrottiin, mitä lapsillemme tehdään.
Meillä ei tullut opettajalta mitään viestiä. Tuo yksi viesti on ainut mitä koulu rokotteista vaivautui viestimään. Ja tosissaan se lapseni luokan rokotus meni jo heti keskiviikkona eli emme me vanhemmat tule enää mitään tietoa saamaan. Se oli tässä.
Koulussa ei rokoteta/rokotettu ketään, jolla ei ollut vanhemmilta lupalappua tai lapsi ei sitä itse allekirjoittanut. Asiasta puhuttiin viikkoja etukäteen, itse möhlit jos et infonnut koulua.
Olet väärässä. Helsingissä ei tullut mitään lupalappua. Vain Wilma-viesti rokottamisen suorittamisesta ja kerrottiin, että lapselta kysytään rokotuspaikalla haluaako hän rokotteen.
Mihin sä tarviit valmiin lupalapun? Lapselle mukaan viesti että ei saa rokottaa ja sillä sipuli. Ja jo se, että keskusteli lapsensa kanssa etukäteen, olisi riittänyt.
Jos kerran jokainen voi itsekseen väkerrellä omanlaisensa lupalapun, josta ei edes tiedotettu, että sellaisen voi tehdä, tai,että sillä olisi mitään vaikutusta, niin miksi ei samantien kysytty suoraan kaikilta vanhemmilta, haluavatko he lapselleen rokotuksen vai ei? Mitä järkeä jokaisen alkaa soveltaa jotain omia käytäntöjään?
Vastaus: Siksi ei kysytty, koska terveysministeriö (tai vastaava hallinnollinen elin) halusi rokottaa lapset kyselemättä ja nopeasti.
Sä olet se vanhempi, jonka pitää asia hoitaa lapsensa kanssa. Ihan normaaliälyinen ymmärtää ilmoituksesta, että jos haluaa kieltää rokotteen eikä luota lapseensa, ilmoittaa asiasta. Vain uusavuton jää odottelemaan, että kysytäänköhän tän jälkeen. Ielä mitä mieltä mä olen asiasta. Virallinen luoalappu jaettiin monessa paikkaa sitä paitsi.
Kuten sanoin. Wilma-viesti tuli edellisenä päivänä. Onko normaalia antaa vain yksi ilta aikaa keskustella? Seuraavana aamuna oli rokotus koko luokalle. Poikkeuksellista!
Älä ala syyllistämään minua siitä, että tällainen asia ilmoitetaan edellisenä päivänä. Olet itse avuton, jos et ymmärrä pointtia. Tämä ei todellakaan ole normaali tapa toimia. Jokaiseen piirustukseen ja valokuvaan vaaditaan viikkoja aiemmin virallinen allekirjoitettu lupa kouluissa. Jos sinulla on lapsi, tiedät sen hyvin.
Eli keskustelin asiasta tuona yhtenä iltana ja emme ottaneet rokotusta. Kaikilla näin onnellisesti ei kuitenkaan käynyt.
Tarvitsetko sä oikeasti kaikesta ohjeistuksen mistä asioista lapsen kanssa tulee keskustella?
Huomaan, että aivokapasiteettisi ei nyt riitä käsittelemään tätä toimintatapaa, jolla rokotukset vietiin läpi. Se on ihan ok, kun sulla ei taida lapsiakaan olla, ja olet vastuussa vain omasta terveydestäsi. Pärjäile!
Sulla toivottavasti ei niitä lapsia todellisuudessa ole. Rokotukset on hoidettu oikein hyvin, sä tän mokasit tai sit räkytät räkyttämisen ilosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Perustelkaa nyt mulle tyhmälle ihan tyhjentävästi, että mitä pelkäätte lapsellenne tapahtuvan, jos ottaa rokotteen.
En nimittäin keksi itse yhtään tieteellisesti pätevää syytä jättää lasta rokottamatta. Pitää ymmärtää, että rokotteella vähennetään todennäköisyyttä, että lapsi sairastuu ja menettää terveytensä. Sekä lisäksi yhteiskunnan näkökulmasta se, että levittämisen todennäköisyys vähenee.
Veritulppia, sydänlihastulehduksia yms. rokotteiden vakavia haittavaikutuksia. Sairaalahoidossa on ollut vain alle 5 lasta koko epidemian aikana, joten en näe syytä riskeerata lastani rokotteille.
Minä, minä, minä ja minä.
Miten monta lasta on ollut sairaalahoidossa rokotteen haittavaikudten johdosta?
Miten monta jatkotartuntaa on aiheutunut lasten kautta?
Nykytietämyksen pohjalta on suurempi riski olla ottamatta rokotetta kuin ottaa se.
Minulle perustelu riskinhallinnasta menee yli hilseen. Elämme ilmeisesti rinnakkaisissa todellisuuksissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos sen terkkarinnpitää haastatella lapsi ja arvioida päätöksentekokyky, niin tapahtuuko näin myös rokotteen haluavan lapsen kohdalla?
No ei haastatella ketään. Koronarokotteet ovat extra-juttu joiden ottamiseen hakeudutaan, tai ei hakeuduta.
No jos lapsi hakeutuu rokotejonoon, niin varmistaako terkka että lapsi tietää mitä tekee?
Jos olen oikein käsittänyt, tiedottaminen on vanhempien vastuulla. Mutta "korona-vaikutusta" on ollut jo toista vuotta, aikuisten antamalla esimerkillä, ja sosiaalista painettakin on (vrt. maskien yleisyys kouluissa), joten teoriassa lienee mahdollista että lapsi ajautuu rokotettavaksi.
On kyllä tiedotettu siitä, että vanhemmat keskustelisivat asiasta nuoren kanssa. Jos nuori on kodista, jossa nuoren tekemisistä ei paljon väliä, mitäpä väliä tässäkään asiassa?
Vaikka nuorelta kysyttäisiin, tietääkö mitä on tekemisissä, niin vastaus ei välttämättä kerro mitään objektiivisen tiedon määrästä; mitä se edes on! Joku voi haluta nuoren rokottautumista mitä erilaisemmista syistä, ja saada nuori uskomaan perusteluihin - on vaikea lähteä sanomaa, mikä motiivi olisi oikea, ja mikä ei.
Minä olen sitä mieltä, että tämän (-> näiden?) rokotteiden rutiininomainen tarjoaminen nuorille on lähtökohtaisesti väärin. Siitä ei Suomessa edes makseta korvausta.
Mutta jokaisella on omat syynsä lähteä mukaan. Toisaalta se osaltaan mahdollistaa kaikki nämä toimet, toisaalta nopeuttaa operaatiota.
Korvausta pitäisi saada sen lisäksi, että saa rokotteen? Ihan jokaiselle on ikäluokan mukaan tarjottu rutiininomaisesti.
Ei tarvii pähkäillä ku lapset jo 20 j 22. Hakivat rokotteen heti kun saivat. Perusteena sekä itsen, mutta myös esim isovanhempien suojaaminen. Ja se, että saisivat opiskella ja nauttia kavereiden kanssa yhdessäolosta joku päivä ilman jatkuvia rajoitustoimia
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Perustelkaa nyt mulle tyhmälle ihan tyhjentävästi, että mitä pelkäätte lapsellenne tapahtuvan, jos ottaa rokotteen.
En nimittäin keksi itse yhtään tieteellisesti pätevää syytä jättää lasta rokottamatta. Pitää ymmärtää, että rokotteella vähennetään todennäköisyyttä, että lapsi sairastuu ja menettää terveytensä. Sekä lisäksi yhteiskunnan näkökulmasta se, että levittämisen todennäköisyys vähenee.
Veritulppia, sydänlihastulehduksia yms. rokotteiden vakavia haittavaikutuksia. Sairaalahoidossa on ollut vain alle 5 lasta koko epidemian aikana, joten en näe syytä riskeerata lastani rokotteille.
Mieti nyt paljonko niitä rokotehaittoja on, häviävän harvinaisia.
Saisi linkin tietoo missä on rokotetta niin paljon lapsia että voidaan tehdä päätelmiä rokotehaitoista?
https://www.ema.europa.eu/en/news/first-covid-19-vaccine-approved-child…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ota eikä ottanut 11-vuotiaskaan kun hänelle koulussa tarjottiin. Kai te tiedätte ettei se ikäraja ole 12 vuotta?
Kaikille kuudesluokkalaisille ainakin Vantaalaisessa koulussa tarjottu eli alle 12-vuotiaille myös. Joko teille valehdeltiin, koulut soveltaa itse ikärajoja tai se on joku muu.
Ps. Sama viesti lähti kaikille luokille. Myös ekaluokkalaisille ja viestissä oli 12- 15
Jos kyseessä oli massaviesti, joka lähetettiin kaikissa kouluissa, niin sitä oli valmisteltu jo viikkoja aiemmin. Miksi sitä ei lähetetty jo selvästi ennen koulun alkua? Edellisenä päivänä ilmoitettiin, että huomenna muuten piikitetään ja vanhemmilta ei kysytä mitään. Törkeää.
Ei pidä paikkaansa.
Mikä ei pidä paikkansa? Se ettei viestiä valmisteltu vai se ettei sitä lähetetty juuri ennen koulun alkua?
Pitäähän paikkansa. Ei kysytty, vaan ilmoitettiin, mitä tulee seuraavana päivänä tapahtumaan.
Miksi jatkat itse? Näyttää siltä, ettei sulla edes ole lapsia, etkä tiedä näistä Wilma-viesteistä mitään, kun tuollaista naiivia väität. Minulla ja sadoilla muilla koulun vanhemmilla on kyllä viesti tallessa, joten ei siihen sun uskomisia tarvita. Samanlainen viesti lienee tullut muissakin kouluissa.
Tiedote 12-15 -vuotiaiden oppilaiden koronarokotuksistaTiedote huoltajille ja oppilaille 6.8.2021
Vantaan kaupunki aloittaa 12–15-vuotiaiden koronarokotukset maanantaina 9.8.2021. Tavoite on, että kaikilla halukkailla tähän ikäryhmään kuuluvilla on mahdollisuus saada rokote jo ensi viikon 32 aikana.
Rokotukset Vantaan peruskouluissa, joissa on opetusta sekä 6.– että 7–9.-luokkalaisille
Näiden koulujen kaikille halukkaille 12 vuotta täyttäneille Vantaalla koulua käyville oppilaille järjestetään rokotus omassa koulussa keskiviikon 11.8. ja perjantain 13.8. välisenä aikana. Rokotuksen saa ilman ajanvarausta koulupäivän aikana.
Kuten näet minäkään en saanut viestiä sinä päivänä kun se on päivätty. Hyvin todennäköistä että monet sai vielä myöhemmin.
Ja samalla tuli esiin että ajavarauksesta kirjoittanut valehteli, mitään aikaa ei varata.
Ja itse uskon omaa lastani ja hänen luokkalaisten vanhempia mielummin kuin aggressiivista palstajankkaajaa siinä että rokote tarjottiin myös 11-vuotiaille.
Sinä et mitään viestiä lukenut mutta nyt olet, ole hyvä.Kiitos. Minä olen eri, mutta meillä Helsingissä olevassa koulussa tuli viesti 11.8, ja siinä sanottiin kaikki (ikäluokkaan kuuluvat) tullaan huomenna rokottamaan. Muuten viestin sisältö oli samantyylinen.
Sen jälkeen vielä luokan opettajalta tuli viesti, että huomenna klo 10 kaikki luokan oppilaat viedään rokotuspaikalle jne. Eli hirveällä kiireellä ja vain ilmoitusluontoisesti kerrottiin, mitä lapsillemme tehdään.
Meillä ei tullut opettajalta mitään viestiä. Tuo yksi viesti on ainut mitä koulu rokotteista vaivautui viestimään. Ja tosissaan se lapseni luokan rokotus meni jo heti keskiviikkona eli emme me vanhemmat tule enää mitään tietoa saamaan. Se oli tässä.
Koulussa ei rokoteta/rokotettu ketään, jolla ei ollut vanhemmilta lupalappua tai lapsi ei sitä itse allekirjoittanut. Asiasta puhuttiin viikkoja etukäteen, itse möhlit jos et infonnut koulua.
Olet väärässä. Helsingissä ei tullut mitään lupalappua. Vain Wilma-viesti rokottamisen suorittamisesta ja kerrottiin, että lapselta kysytään rokotuspaikalla haluaako hän rokotteen.
Mihin sä tarviit valmiin lupalapun? Lapselle mukaan viesti että ei saa rokottaa ja sillä sipuli. Ja jo se, että keskusteli lapsensa kanssa etukäteen, olisi riittänyt.
Jos kerran jokainen voi itsekseen väkerrellä omanlaisensa lupalapun, josta ei edes tiedotettu, että sellaisen voi tehdä, tai,että sillä olisi mitään vaikutusta, niin miksi ei samantien kysytty suoraan kaikilta vanhemmilta, haluavatko he lapselleen rokotuksen vai ei? Mitä järkeä jokaisen alkaa soveltaa jotain omia käytäntöjään?
Vastaus: Siksi ei kysytty, koska terveysministeriö (tai vastaava hallinnollinen elin) halusi rokottaa lapset kyselemättä ja nopeasti.
Sä olet se vanhempi, jonka pitää asia hoitaa lapsensa kanssa. Ihan normaaliälyinen ymmärtää ilmoituksesta, että jos haluaa kieltää rokotteen eikä luota lapseensa, ilmoittaa asiasta. Vain uusavuton jää odottelemaan, että kysytäänköhän tän jälkeen. Ielä mitä mieltä mä olen asiasta. Virallinen luoalappu jaettiin monessa paikkaa sitä paitsi.
Kuten sanoin. Wilma-viesti tuli edellisenä päivänä. Onko normaalia antaa vain yksi ilta aikaa keskustella? Seuraavana aamuna oli rokotus koko luokalle. Poikkeuksellista!
Älä ala syyllistämään minua siitä, että tällainen asia ilmoitetaan edellisenä päivänä. Olet itse avuton, jos et ymmärrä pointtia. Tämä ei todellakaan ole normaali tapa toimia. Jokaiseen piirustukseen ja valokuvaan vaaditaan viikkoja aiemmin virallinen allekirjoitettu lupa kouluissa. Jos sinulla on lapsi, tiedät sen hyvin.
Eli keskustelin asiasta tuona yhtenä iltana ja emme ottaneet rokotusta. Kaikilla näin onnellisesti ei kuitenkaan käynyt.
Tarvitsetko sä oikeasti kaikesta ohjeistuksen mistä asioista lapsen kanssa tulee keskustella?
Huomaan, että aivokapasiteettisi ei nyt riitä käsittelemään tätä toimintatapaa, jolla rokotukset vietiin läpi. Se on ihan ok, kun sulla ei taida lapsiakaan olla, ja olet vastuussa vain omasta terveydestäsi. Pärjäile!
Sulla toivottavasti ei niitä lapsia todellisuudessa ole. Rokotukset on hoidettu oikein hyvin, sä tän mokasit tai sit räkytät räkyttämisen ilosta.
Mikä tässä on mennyt hyvin? Se ettei vanhemmille kerrota koska oma lapsi rokotetaan? Se että rokitetta on tarjottu liian nuorille? Ja mitä tämä selitys lupalapusta on? Siitäkään ei ole vanhemmille kerrottu mitään.
Kunnassani vanhemmat voivat antaa lupalapun rokotteen antamiseen, mutta eivät voi millään lapulla kieltää terveydenhoitajaa pistämään rokotetta mikäli lapsi sen itse haluaa ottaa. Tämä on erittäin hyvä, lapsella on mahdollisuus vanhempien epäluuloista huolimatta suojata itsensä vakavan taudin mahdollisilta pitkäaikaisvaikutuksilta keuhkoihin ja muuhun kehoon.
Itse astmaa sairastavana haluaisin ehdottomasti säästää lapseni pitkäaikaisilta vaivoilta, sen verran tympeästi ne elämänlaatuun vaikuttavat. Lapseni ei vielä ole tämän rokotusohjelman ikäinen, mutta mieluusti veisin hänet rokotettavaksi jos se olisi mahdollista. Luonnollisesti olen itse ottanut rokotteet.
Mielestäni osoittaa suurta ymmärryksen puutetta, jos jättää lapsensa rokottamatta sen vuoksi, että uskoo Facebookissa törmäämäänsä disinformaatioon ja sanoo että tEin ItSe oMaN TuTKimUkseNI (eli katsoit kristallipuolueen tms vastaavan tahon youtube-videon jonka naapurin Irma linkkasi). Maailma on pelottava paikka, mutta kääriytymällä epäluuloon ja tiedekielteisyyteen sekä viemällä sitä eteenpäin lapsillemme emme saavuta mitäämän. Kannattaa ottaa pää pois sieltä "valtamedia valehtelee" -kuopasta, johon trollitehtaat haluavat sinun putoavan. On helpompaa hengittää, niin henkisesti kuin fyysisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei pidä paikkaansa.
Itse asiassa mulla on sekä 12 että 15 vuotias nuori. Molempien kanssa asiasta on keskusteltu jo ennen koulun alkua. Hiukan yllätyin että 12 vuotias toi kotiin lapun jossa huoltajien suostumusta tiedusteltiin. En odottanut sellaista koska ole käsittänyt että sitä ei tarvita ja aiemmin on riittänyt vastaavissa asioissta riittänyt huoltajan suostumus. Kesksustelua nuorten kanssa ei toki ole estetty ennen lupakapun saapumistakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mieti nyt paljonko niitä rokotehaittoja on, häviävän harvinaisia.
Saisi linkin tietoo missä on rokotetta niin paljon lapsia että voidaan tehdä päätelmiä rokotehaitoista?
https://www.ema.europa.eu/en/news/first-covid-19-vaccine-approved-child…
Jos joku tämänkin EMA:n artikkelin ohittaa omalla mutuilullaan, niin saman tien voi heittää luottamuksen kaikkeen eurooppalaiseen lääketieteen tutkimukseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuinka suuri ongelma se nyt on, että nuoret (ei lapset, vielä!) haluaisivat rokotteen vasten vanhempiensa tahtoa?
Kyllä nuo 12-15 -vuotiaat on ihan lapsia vielä. Mistään muusta niillä.ei ole edes vastuuta, paitsi rokotteestaan.
Olisi ihan ok jos yli 15v toimii itsenäisesti, mutta nuoremmille en näitä oikeuksia antaisi.
Mulla on itselläni fiksu 14v ja hän oli ihan hukassa ja hädissään tälläisen päätösen edessä. Entä jos lapsi ei saakaan päätöksensä tueksei aikuista joka osaa kiihkoilematta ja painostamatta kertoa molemmat kannat?Se on ihan oma ongelmasi jos et anna 2-15 vuotiaalle vastuuta mistään. 18 vuotiaanako he yhtäkkiä ottavat vastuun kaikesta?
No fiksu vanhempi tukee lapsiaan koko elämän. Ihmisen aivotkin kehittyy tutkitusti pitkälle yli parikymppiseksi. Riippuu ihan yksilöstä miten paljon missäkin iässä kannattaa antaa vastuuta. Jotkut on ihan kakaroita vielä 20 v.
Miten vastuun ottaminen estää sen tuen antamisen. Eikö keskusteluissa ole kyse juurikin siitä tuen antamisesta. Keskusteluja käydään ihan aikuistenkin kesken vaikka varmasti molemmat keskustelun osapuolet ovat päätöksistään vain itse vastuussa.
Voitko sä sanoa kantavasi vastuun lapsen terveydestä oli se päätös kumpi hyvänsä rokotteen ottaminen tai rokottamatta jättäminen? Molemmissa on riskinsä. Olemassa olevan tiedon pohjalta näkisin kyllä riskien olevan suuremmat tuon jälkimmäisen vaihtoehdon kohdalla.
Vierailija kirjoitti:
Lapsille itse taudista on vähemmän haittaa, kun rokotteesta tulevista oireista, jotka voivat näkyä vasta vuodenki viiveellä. Sitte myöhemmin ihmetellään jatkuvasti sairastumisia ja neurologisia ym oireita eikä kukaan osaa yhistää sitä rokotteen aiheuttamaksi. Eli vastaus kysymykseen. Meillä 13.v ei todellakaan ota.
Onko sun mielestä yleiset pitkäaikaiset oireet vähäinen haitta? Suomessa ja maailmalla raportoidaan koko ajan kasvavista määristä pitkittyneesti oireellisia nuoria ja lapsia. Nuorilla ja lapsilla on paljon näitä pitkittyneitä haju- ja makuaistin muutoksia, kipuja, särkyjä, voimakasta väsymystä jne. Yksi pahimmista tuloksista oli Norjassa, kun yliopistosairaala tutki asiaa. Puolella nuorista oli näitä pitkittyneitä oireita.
Altistatko ihan sujuvasti lapsesi tälle?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuinka suuri ongelma se nyt on, että nuoret (ei lapset, vielä!) haluaisivat rokotteen vasten vanhempiensa tahtoa?
Kyllä nuo 12-15 -vuotiaat on ihan lapsia vielä. Mistään muusta niillä.ei ole edes vastuuta, paitsi rokotteestaan.
Olisi ihan ok jos yli 15v toimii itsenäisesti, mutta nuoremmille en näitä oikeuksia antaisi.
Mulla on itselläni fiksu 14v ja hän oli ihan hukassa ja hädissään tälläisen päätösen edessä. Entä jos lapsi ei saakaan päätöksensä tueksei aikuista joka osaa kiihkoilematta ja painostamatta kertoa molemmat kannat?Se on ihan oma ongelmasi jos et anna 2-15 vuotiaalle vastuuta mistään. 18 vuotiaanako he yhtäkkiä ottavat vastuun kaikesta?
Laki ei anna niille esim rikosoikeudellista vastuuta tai edes avata pankkitiliä tai päättää uskonnostaan. Mutta kauaskatoisia päätöksiä terveydestä pitäis saada ja osata tehdä?
15 vuotialla on kyllä jo rikosoikeudellinen vastuu ja pakkikortti on 12 vuotiaalla ei toki maksukorttia.
12-15v ei todellakaa ole kypsä päättämään rokkotteen ottamisesta, ainakaan jos siis suostuis sen ottamaan. Ensinnäkään 12 veet ei lue korona ja rokotusuutisia. Kaikki tieto ja hysteria/ hysteerittomuus tulee vanhemmilta ja ympäristöstä. Toiseksi, tuon ikäisen ei tarvitse kun somessa nähdä että joku idoli on ottanu rokotteen niin päättävät siltä istumalta että hei minäki haluan....
16v ja 14v ovat molemmat saaneet ensimmäisen annoksen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laki ei anna niille esim rikosoikeudellista vastuuta tai edes avata pankkitiliä tai päättää uskonnostaan. Mutta kauaskatoisia päätöksiä terveydestä pitäis saada ja osata tehdä?
15 vuotialla on kyllä jo rikosoikeudellinen vastuu ja pakkikortti on 12 vuotiaalla ei toki maksukorttia.
Luotollista maksukorttia, kassalla kortilla voi kyllä maksaakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapsille itse taudista on vähemmän haittaa, kun rokotteesta tulevista oireista, jotka voivat näkyä vasta vuodenki viiveellä. Sitte myöhemmin ihmetellään jatkuvasti sairastumisia ja neurologisia ym oireita eikä kukaan osaa yhistää sitä rokotteen aiheuttamaksi. Eli vastaus kysymykseen. Meillä 13.v ei todellakaan ota.
Onko sun mielestä yleiset pitkäaikaiset oireet vähäinen haitta? Suomessa ja maailmalla raportoidaan koko ajan kasvavista määristä pitkittyneesti oireellisia nuoria ja lapsia. Nuorilla ja lapsilla on paljon näitä pitkittyneitä haju- ja makuaistin muutoksia, kipuja, särkyjä, voimakasta väsymystä jne. Yksi pahimmista tuloksista oli Norjassa, kun yliopistosairaala tutki asiaa. Puolella nuorista oli näitä pitkittyneitä oireita.
Altistatko ihan sujuvasti lapsesi tälle?
Joka paikassahan siitä lukee, että pahat oireet on hyvin harvinaisia lapsilla eikä ole vaarallinen. Nämä pitkäaikaisoireilleet ei ole perusterveitä. Perusterveillä on omaaki immuniteettia olemassa eikä tarvi mitää kokeellista mönjää .
No fiksu vanhempi tukee lapsiaan koko elämän. Ihmisen aivotkin kehittyy tutkitusti pitkälle yli parikymppiseksi. Riippuu ihan yksilöstä miten paljon missäkin iässä kannattaa antaa vastuuta. Jotkut on ihan kakaroita vielä 20 v.