Rokotetaanko teidän 12-15v koronaa vastaan
Täällä ollaan vähän kahden vaiheilla, kummin tehdään.
Kummassakin on puolensa, rokotteessa, ja sen ottamatta jättämisessä. Lapsen/nuoren kohdalla.
Kommentit (900)
Perinteisiä koronarokotteita ei ole tarjolla Suomessa, joten odotamme, että myyntiin tulee laadukkaampia tuotteita, joissa ei ole samoja haittavaikutuksia kuin mrna-tuotteissa. Muut lasten rokotukset otettu ajallaan, koska ovat perinteisiä rokotteita.
Voiko omla mahdollista, että koronapassi tulisi koskemaan esimerkiksi lasten/nuorten harrastuksia? Niin, etteivät rokottamattomat saisi näihin osallistua?
Itse en tiedä, kuinka tarpeellista perusterveiden 12-15v rokottaminen on, jos/kun riskiryhmät on rokotettu? Jos ko.ikäryhmässä tauti kuitenkin lieväoireinen.
Mielestäni tämä on todella vaikea päätös tehdä omien lasten kohdalla.
Itse olen rokotuksen ottanut. Ja laspetkin on aivan normaalisti rokoteohjelman mukaisesti rokotettu. Paitsi hpv:tä ei ole otettu.
Kyllä rokotetaan, ihan nuoret itsekin sitä ovat odottaneet.
Vierailija kirjoitti:
Voiko omla mahdollista, että koronapassi tulisi koskemaan esimerkiksi lasten/nuorten harrastuksia? Niin, etteivät rokottamattomat saisi näihin osallistua?
Itse en tiedä, kuinka tarpeellista perusterveiden 12-15v rokottaminen on, jos/kun riskiryhmät on rokotettu? Jos ko.ikäryhmässä tauti kuitenkin lieväoireinen.
Itse olen rokotuksen ottanut. Ja laspetkin on aivan normaalisti rokoteohjelman mukaisesti rokotettu. Paitsi hpv:tä ei ole otettu.
Miksette ottaneet hpv:tä?
Kyllä. Vakavan taudin riski on 3/1000 (jenkkidatan perusteella voi olla enemmänkin) ja pysyvän longcovidin 4/100.
aiheesta pitkä ketju jo
Vierailija kirjoitti:
Perinteisiä koronarokotteita ei ole tarjolla Suomessa, joten odotamme, että myyntiin tulee laadukkaampia tuotteita, joissa ei ole samoja haittavaikutuksia kuin mrna-tuotteissa. Muut lasten rokotukset otettu ajallaan, koska ovat perinteisiä rokotteita.
Kai sä tajuat, että nämä on ne toimivat, vain suomalainen rokote on edelleen kehitteillä ja sen kanssa näyttää hyvin epävarmalta. Mikä saa sut uskomaan, että se edes olisi parempi? Sun ajatus on vanhanaikainen ja juna jättää laiturille.
Totta kai rokotetaan ja taitaa kaikki koulussa ottaa. En oikein tiedä missä perähikiällä nämä rokotevastaiset asuvat, en tunne itse ketään.
Koko perhe on rokotettu. Minulla ja miehellä on molemmat piikit, nuorilla ensimmäiset. Myös kaikki läheiset, esimerkiksi isovanhemmat, serkut ja sedät ja tädit on rokotettu, samoin lasten ystävät. Tietenkin.
Vierailija kirjoitti:
Ei ota eikä ottanut 11-vuotiaskaan kun hänelle koulussa tarjottiin. Kai te tiedätte ettei se ikäraja ole 12 vuotta?
Mikä se sitten on? Meille sanottiin että 12 iästä ylöspäin.
Ei oteta, eikä nuoremmalle lapsellekaan. PK-seudulla ja monet teki samoin.
Vierailija kirjoitti:
Ei sun tarvitse sitä päättääkään,lapset saa päättää sen ihan itse.
Vierailija kirjoitti:
Perinteisen rokotteen haitat on kyllä pahemmat. Perinteisillä rokotteilla aina tietty osuus rokotetuista saa taudin rokotteesta. Se haitta vain on siedetty, sillä yhteisön turvallisuus menee yksilön riskin edelle. Mrna-rokotteen tekniikka on se että tautia ei elimistöön pistetä, vaan opetetaan elimistö taistelemaan vastaavan tyyppistä proteiinia vastaan. Toki haittansa on näissäkin, mutta mrna-rokotteessa et saa varsinaista taudin aiheuttajaa kehoosi.
Outoa vastustaa kehittyneempää tekniikkaa vain muodon vuoksi.
Vierailija kirjoitti:
Totta kai rokotetaan ja taitaa kaikki koulussa ottaa. En oikein tiedä missä perähikiällä nämä rokotevastaiset asuvat, en tunne itse ketään.
Saattat olla sellainen ettei sinun kanssasi kukaan ole kiinnostunut keskustelemaan aiheesta. Meidän koulussa ainakin jaettiin jo ja ei läheskään kaikki ottanut. Ja tosissaan ikäraja ei ole 12-vuotta kun minunkin 11-vuotiaalta kysyttiin.
Sinänsä hauska että kaikkia muita rokotteita pitää soittaa huoltajalle mutta tätä ottaessa ei eli ne vanhemmat ei tiedä jos lapsi jättikin ottamatta.
Jenkeissä lasten tehot ovat lähes täynnä lapsia, joten oletettavasti delta on vaarallisempi lapsille kuin aiemmat variantit. Joten otimme rokotteet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ota eikä ottanut 11-vuotiaskaan kun hänelle koulussa tarjottiin. Kai te tiedätte ettei se ikäraja ole 12 vuotta?
Mikä se sitten on? Meille sanottiin että 12 iästä ylöspäin.
Kaikille kuudesluokkalaisille ainakin Vantaalaisessa koulussa tarjottu eli alle 12-vuotiaille myös. Joko teille valehdeltiin, koulut soveltaa itse ikärajoja tai se on joku muu.
Lapseni EI ota koronarokotetta! Heidän oma päätös!
Vierailija kirjoitti:
Jenkeissä lasten tehot ovat lähes täynnä lapsia, joten oletettavasti delta on vaarallisempi lapsille kuin aiemmat variantit. Joten otimme rokotteet.
Ja linkkejä kiitos, jos tällaista väität.
14 v ja 15v päättivät, etteivät ota rokotetta. Itse saivat päättää.