Rokotetaanko teidän 12-15v koronaa vastaan
Täällä ollaan vähän kahden vaiheilla, kummin tehdään.
Kummassakin on puolensa, rokotteessa, ja sen ottamatta jättämisessä. Lapsen/nuoren kohdalla.
Kommentit (900)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikkia oikeamielisten argumentteja yhdistää "pyrkimys hyvään". Rokottamisella pyritään suojautumaan taudilta. Ilmastotoimilla pyritään pelastamaan maapallo. Maa han tulijoiden ottamisella avokätisesti pyritään auttamaan hädässä olevia. EU-paketin hyväksymisellä pyritään olemaan yhtä muun Euroopan kanssa.
Ne ovat jaloja pyrkimyksiä. Ainoa ongelma on, että asiat eivät ole niin yksinkertaisia, vaan niillä on aina se toinenkin puoli, ja parhaaseen lopputulokseen pääsee miettimällä kaikkia vaihtoehtoja ja niiden seurauksia pitkään ja hartaasti. Se, että toisella tavalla ajatteleva leimataan hörhöksi, trolliksi ja milloin miksikin, kertoo vain siitä, ettei ole kykenevä ajattelemaan asioita riittävän laajasti.
Miksi kaikkea pitäisi ajatella pitkään ja hartaasti. Kyllä ajattelustakin voi olla hoitaa varsinkin kun se ajattelu vie hörhöilyyn. Yleensä vähempikin ajattelu riittää. Koko elämäänsä ei kannata pyhittää sen miettimiseen onko oikein vain väärin että 12 vuotiaan rokottamiseen ei vanhemman suostumusta tarvita ja vaikka se suostumus olisikin lapsi voi itse päättää ottaako vaiko ei rokotetta.
Ihan kaikkien parhaaksi. Sinun ei tarvitse ajatella välttämättä. Jos nyt puhutaan päättäjistä ja ratkaisevissa asemissa olevista, niin on erittäin suotavaa, että he miettivät ja kuunteleva kaikkia kantoja pitkään ja rehellisesti. Ei vain ajaakseen omaa agendaansa. Myös silloin jos puhutaan ratkaisevista toimenpiteistä, joita ei voi peruuttaa, on syytä miettiä. Rokotus kuuluu niihin.
Rehellisyys voi tarkoittaa myös sitä että poliittiset tosiasiat on asetettava etusijalle.
Vierailija kirjoitti:
Meidän fiksu 12-vuotias itse päätteli, että ei tarvitse rokotetta, kun tauti ei vaikuttaisi olevan ikäisilleen vaaraksi. Ylpeä olen tytöstämme, että osaa ajatella noinkin pitkälle.
Voipi olla että makaa sitten pian teholla kuten USA:ssa nyt moni. Vai eikö tämäkään koske Suomea?
Veikkaan että kun tapahtuu tai kun se kaiken salailun jälkeen uutisoidaan THLn suunnalta että teholle tulee paljon lapsia ja ensimmäiset kuoleman julki niin näille rokotekieltäytyjille tulee tulipalokiire piikille.
Vierailija kirjoitti:
Toivon että rokottamattomat kuolevat koronaan tuskallisesti.
Laitoin nettivinkin tästä viestistä ja viranomaiset tutkivat, että onko se kansanryhmää vastaan kiihottamista. Alle 12-vuotiaita ei ole rokotettu, joten kirjoitin nettivinkkiin että kyseinen kirjoittaja ilmeisesti toivoo lasten järjestelmällistä tappamista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meidän fiksu 12-vuotias itse päätteli, että ei tarvitse rokotetta, kun tauti ei vaikuttaisi olevan ikäisilleen vaaraksi. Ylpeä olen tytöstämme, että osaa ajatella noinkin pitkälle.
Voit olla ylpeä, että hän ainakin yrittää päätellä, mutta edes asiantuntijoilla ei ole yksimielistä käsitystä asiasta, että onko rokotteesta riittävästi dataa, onko virus sen vaarallisempi rokottamattomallekaan lapselle ja onko aihetta vaarantaa lapsen terveyttä, jos rokotteesta ei voi olla varma pitkällä aikavälillä.
Tuollaista et yksinkertaisesti voi laittaa lapsen pääteltäväksi.
Kenen päätettäväksi sitten? Niiden asiantuntijoiden, jotka eivät ole yksimielisiä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koulussa opettaja oli sanonut, että ottavathan kaikki sitten vuorollaan koronarokotuksen, eikö niin. Meidän 12v tytär vastasi, että saathan sinä itse ottaa niitä myrkkypiikkejäsi kuinka paljon tahansa, mutta älä tyrkytä niitä meille. Muut oppilaat olivat alkaneet nauramaan räkäisesti ja opettajan naama valahti paloauton väriseksi! Ei kuulemma ole sen jälkeen enää tuputtanut.
Tosi ylpeä oon tosta meidän likasta! 😘
Surullista. Lapset toistavat vanhempiensa mietteitä, niin hyvässä kuin pahassa. Vain syntyessään lapsi on tabula rasa.
Ei pidä paikkaansa. Ihminen syntyy yksilöllisillä aivoilla.
Kun palstan rokotekriittiset eivät edes ymmärrä, mitä tabula rasa tarkoittaa, on koronan haitallisuudesta ja rokotteiden hyödyllisyydestä turha edes keskustella, kun perusasioitakaan ei ymmärretä. O tempora, o mores!
Se suurin kriittisyys taitaa tulla koronamyönteisiltä lobbareilta itseltään, jotta pääsevät mollaamaan "rokotekriittisiä". Miten olisi kriittisyys koko pandemiaan?
Denialistin tapa kieltää totuus. Pandemia on vaikuttanut Suomeen hyvin vähän. Miksi muuten lentohenkilökunta, muusikot ja tapahtuma-alan työntekijät eivät ole menneet muihin töihin, vaan valittavat pandemiasta saaden samalla tukia? Töitä kuitenkin on.
Vierailija kirjoitti:
Kaikkia oikeamielisten argumentteja yhdistää "pyrkimys hyvään". Rokottamisella pyritään suojautumaan taudilta. Ilmastotoimilla pyritään pelastamaan maapallo. Maa han tulijoiden ottamisella avokätisesti pyritään auttamaan hädässä olevia. EU-paketin hyväksymisellä pyritään olemaan yhtä muun Euroopan kanssa.
Ne ovat jaloja pyrkimyksiä. Ainoa ongelma on, että asiat eivät ole niin yksinkertaisia, vaan niillä on aina se toinenkin puoli, ja parhaaseen lopputulokseen pääsee miettimällä kaikkia vaihtoehtoja ja niiden seurauksia pitkään ja hartaasti. Se, että toisella tavalla ajatteleva leimataan hörhöksi, trolliksi ja milloin miksikin, kertoo vain siitä, ettei ole kykenevä ajattelemaan asioita riittävän laajasti.
"Tie helvettiin on kivetty hyvillä aikomuksilla."
Tämä on juuri se ongelma kun hyvää tarkoittavat ihmiset eivät näe asioita laajemmasta perspektiivistä. Halutaan tehdä hyvää ja oikein, mutta tekojen seuraukset saavatkin aikaan pahaa ja kärsimystä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi kaikkea pitäisi ajatella pitkään ja hartaasti. Kyllä ajattelustakin voi olla hoitaa varsinkin kun se ajattelu vie hörhöilyyn. Yleensä vähempikin ajattelu riittää. Koko elämäänsä ei kannata pyhittää sen miettimiseen onko oikein vain väärin että 12 vuotiaan rokottamiseen ei vanhemman suostumusta tarvita ja vaikka se suostumus olisikin lapsi voi itse päättää ottaako vaiko ei rokotetta.
Ihan kaikkien parhaaksi. Sinun ei tarvitse ajatella välttämättä. Jos nyt puhutaan päättäjistä ja ratkaisevissa asemissa olevista, niin on erittäin suotavaa, että he miettivät ja kuunteleva kaikkia kantoja pitkään ja rehellisesti. Ei vain ajaakseen omaa agendaansa. Myös silloin jos puhutaan ratkaisevista toimenpiteistä, joita ei voi peruuttaa, on syytä miettiä. Rokotus kuuluu niihin.
Rehellisyys voi tarkoittaa myös sitä että poliittiset tosiasiat on asetettava etusijalle.
Mitäs jos sitten kertoisivat rehellisesti, että olemme päättäneet piikittää 12-15-vuotiaat kysymättä vanhemmilta, koska poliittinen päämäärämme on ....
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rokotetutkimuksen kolmas kliinisten tutkimusten vaihe on edelleen käynnissä covid-19-rokotteiden osalta. Niitä ottavat ihmiset osallistuvat ihmiskokeeseen.
Pfizer: tutkimusten arvioidaan valmistuvan vuoden 2023 loppuun mennessä
https://clinicaltrials.gov/ct2/show/NCT04368728Moderna: tutkimusten arvioidaan valmistuvan vuoden 2022 loppuun mennessä
https://clinicaltrials.gov/ct2/show/NCT04470427Johnson & Johnson: tutkimusten arvioidaan valmistuvan vuoden 2023 loppuun menessä
https://clinicaltrials.gov/ct2/show/NCT04505722AstraZeneca: tutkimuksen arvioidaan valmistuvan vuoden 2023 loppuun menessä
https://clinicaltrials.gov/ct2/show/NCT04516746Eihän noiden koronarokotteiden pitänyt enää olla kokeellisia rokotteita? Onko minulle valehdeltu?
Ei ole.
Vaihe 4: Myyntiluvan jälkeinen seurantaRokotteen tehon, turvallisuuden ja väestövaikutusten seuranta jatkuu vielä myyntiluvan saamisen ja markkinoille tulon jälkeenkin. Tässä vaiheessa voidaan seurata esimerkiksi sitä, miten nopeasti torjuttava tauti harvinaistuu väestössä rokotusten myötä. Rokotusohjelman aikana tietoa kerätään kymmeniltä tai sadoilta tuhansilta rokotetuilta. Rokotteen tehon ja turvallisuuden seuranta jatkuu niin kauan kuin rokotetta käytetään.
Juuri näin. On kyllä jäätävää miten trollit yrittää sumuttaa ihmisiä, jotka ei jaksa perehtyä asioihin. Linkkaillaan jotain tutkimuksia ja uutisia, mitkä puhuu eri asioista, kuin väittävät. Jos ei jaksa syventyä, niin valheet menee läpi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voipi olla että makaa sitten pian teholla kuten USA:ssa nyt moni. Vai eikö tämäkään koske Suomea?
Veikkaan että kun tapahtuu tai kun se kaiken salailun jälkeen uutisoidaan THLn suunnalta että teholle tulee paljon lapsia ja ensimmäiset kuoleman julki niin näille rokotekieltäytyjille tulee tulipalokiire piikille.
Suomessa ei edelleenkään ole YKSIKÄÄN lapsi ollut teholla saatika kuollut. Voisi olla, jos täällä olisi yhtä monta asukasta kuin jenkeissä ja samanlainen lihavuusepidemia.
MUTTA KUN EI OLE!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mihin perustat väitteen että päättäjät eivät olisi kuunnelleet tässä asiassa erilaisia kantoja. Kaikkien mielipiteillä ei toki ole samanlaista painoarvoa. Se ilmeisesti eniten tässä asiassa harmittaakin kun sinä et voi asiaa päättää.
Vierailija kirjoitti:
Totta kai rokotetaan ja taitaa kaikki koulussa ottaa. En oikein tiedä missä perähikiällä nämä rokotevastaiset asuvat, en tunne itse ketään.
Sinun kaltaisten kanssa ei halua keskustella näkemyksistään. Minulle ei ole väliä mitä joku muu tekee, ottaako rokotteen vai ei. En moralisoi ketään enkä arvostele päätöstään. Itse kuitenkaan en pidä rokotetta vielä riittävän luotettavana, että ottaisin sen. En kuitenkaan sano tätä ääneen läheskään kaikkialla. Jostain syystä isoa osaa rokotteen puolustajista kiinnostaa aivan hirveästi myös muiden valinnat ja ovat todella pöyristyneitä ja tuohtuneita jos sanoo, ettei ota rokotetta. En vaan jaksa sitä. En halua väitellä ja vääntää enkä joutua ylenkatsomisen kohteeksi. Olen sinut oman päätökseni kanssa, eikä se kuulu muille. Siksi olen rokotekeskusteluissa vaan ihan hiljaa. Jollekin fanaattisimmalle rokotevouhottajalle jopa valehtelin, että minulla on aika tulossa rokotteelle. Vaikka ei ole eikä tule. En vaan olisi jaksanut niitä seurauksia, jos olisin hänelle ollut rehellinen. Hänen ja sinun silmiinsä siis varmasti näyttääkin juuri siltä, että "missä ne rokotevastaiset ovat, en tunne ketään".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toivon, että silloin syytteeseen laitetaan myös nuo rokotekriittiset, varsinkin ne jotka somessa levittävät huuhaata. Joku vastuu sanoista!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teholle päätyy lapsia korkeintaan rokotteesta saatujen komplikaatioiden takia.
”Mitä vähemmän ihminen tajuaa aiheesta, sitä enemmän hän luulee tietävänsä" pätee taas tähänkin aiheeseen. Molemmilla osapuolilla.
Minä taas en tiedä tarpeeksi ja siksi tunnen päättämisen tuskaa. Rokottamattomuus voi olla helpompi valinta kantaa: suomessa tauti on ollut prosentilla-parilla väestöstä, joten todennäköisesti se arpa ei nappaa.
Meillä oli ihan mielenkiintoiset pohdiskelut aiheesta 14v kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rokotteisiin varsinkin kun rokotetta tarjotaan maksutta liittyy toki aina myös politiikkaa. Toisaalta rokotteen taloudelliset hyödyt on kyllä melko lujasti sidoksissa myös niihin terveyshyötyihin. Kun sairastavuus vähenee siitä hyötyy sekä yksilö että yhteiskunta.
Onko tämä lobbauksen määrä täysin laillista? Siis rokoteohjelman tuputtaminen, ja aggressiivinen suhtautuminen kritiikkiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rokotteisiin varsinkin kun rokotetta tarjotaan maksutta liittyy toki aina myös politiikkaa. Toisaalta rokotteen taloudelliset hyödyt on kyllä melko lujasti sidoksissa myös niihin terveyshyötyihin. Kun sairastavuus vähenee siitä hyötyy sekä yksilö että yhteiskunta.
Jos tämä mentaliteetti leviää, olemme LIEMESSÄ!
Mistä sitä tietää mitä paskaa meihin laitetaan ja kuinka rokotteet vaikuttavat pitkällä ajalla eri lääkkeiden kanssa. ei kukaan tiedä että omalla riskillä vaan...
Vierailija kirjoitti:
Meillä toinen on liian nuori ja toinen ei ainakaan vielä halua ottaa rokotetta. Me vanhemmat otamme, mutta sairastetun taudin takia ei kiirettä. Teini vaan kokee sen turhaksi ja ihan syystä. Hän on sairastanut koronan alkukesästä kuten koko perhe ja oli niin mieto tauti, että ilman testiä ei olisi tajunnut olevansa edes sairas. Me otamme sen takia, että halutaan matkustella ja teinikin mietti, että kaipa se on pakko ottaa, että pääsee joskus reissuun sitten.
Ettekö te ihmiset näe että te ette ole enää vapaita???? Te annnatte jollekin muulle oikeuden päättää elämästänne.
Ota piikki niin olet vapaa? Miksi ihmiset alistuu tällaiseen paskaan. Mä en vaan ymmärrä en vit tu todella.
Piikki vaan sen takia että pääsee matkustamaan tai tekemään asioita? Ymmärrättekö että tämä on sama asia kuin vapauden riisto?
Mitä hel vettiä täällä Suomessa ja maailmalla tapahtuu? Jos tälle linjalle lähdetään ei hyvä heilu.
Se rokotus ei nyt tainnut tehdä sinulle hyvää. Hakeuduhan lääkäriin.