Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko paikalla muita tukien ulkopuolellw tippuneita opiskelijoita?

Vierailija
03.09.2014 |

Opiskelin 2 vuotta työttömyysetuudella. Nyt en saa mitään tukea. Opintotukikuukaudet käytytty ja työtön en ole kun opiskelen. Kaksi vuotta opintoja jäljellä.

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
03.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nro 19 ei tainnut olla ainoa taloudessa tienaava. Lisäksi on tehnyt ekan tutkintonsa silloin, kun opintotukia ei peritty takaisin liian tienaamaan takia?

Vierailija
22/24 |
03.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.09.2014 klo 18:16"][quote author="Vierailija" time="03.09.2014 klo 17:01"]

Ymmärrän tilanteen ikävyyden, mutta sehän on ollut tiedossa etukäteen. On sitten kyse opintotuesta tai työkkärin tukemasta opiskelusta. Miten olit pari vuotta sitten ajatellut ratkaista ongelman?

[/quote]

En ole ap, mutta vastaan kuitenkin. Minä en ollut lainkaan tietoinen siitä, että opintotukikuukausia on rajattu määrä. Hakiessani toiseen tutkintoon selailin opintotukiasioita, koska olin kuullut korotuksesta (joka tosin ei vaikuttanut minun tukiini). Samalla sain selville, että opintotukikuukausia annetaan vain tietty määrä eikä enempää saa. Jos olisin tämän tiennyt, olisin kaiketi nuorempana yrittänyt hyvin tarkasti miettiä, mitä alan opiskelemaan enkä olisi tuhlaillut tukikuukaisia tutkintoon, joka ei sitten kuitenkaan ollut minua varten. Aiempi tutkintoni kuitenkin onneksi tukee nykyistä tutkintoani, joten ihan hukkaan ei sekään mennyt.

Kadehdin sellaisia, jotka tietävät heti lukiosta ellei jopa heti yläasteelta päästyään, mitä he haluavat tehdä isona. Minä en tiennyt. Vasta nyt alkaa hahmottumaan ja toivon todella, että tämä nykyisin tutkintoni olisi nyt sitä, mitä teen edes suht mielelläni työkseni tulevaisuudessa.
[/quote]

Ap on opiskellut työttömyysetuudella ja se on maks kaksi vuotta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
03.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, voit saada yleistä asumislisää (määrään vaikuttaa vuokra + omat ja puolson tulot) ja sitten toimeentulotukea voit myös hakea, mutta sen kanssa voi olla hankaluuksia (opiskelijat pääasiassa ohjataan tekemään osa-aikatyötä. Jos voit osoittaa että olet hakenut töitä mutta et saanut, saat toimeentulotukea helpommin), vaikka lain mukaan pitäisi saada. Lisäksi osa-aikatyö ja kesätyöt apuun. Ruokajonot on myös keksitty. 

Vierailija
24/24 |
03.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin kyllä ärsyttää taas tää, että Ap on KAKSI vuotta tiennyt että ne tuet loppuu (koska saanut tuolloin työkkäristä päätöksen että tukia maksetaan kaksi vuotta) ja NYT miettii miten pärjääkin. Tsemppaas nyt vähän! Kaksi vuotta olisit voinut säästää (joo tiiän et työkkärin raha on pieni, mut kyllä siitä nyt ees muutamia kymppejä joka kuu pystyy sivuun laittaa, kokemusta on) tai ainakin ottaa tuosta asumislisästä/toimeentulotuesta selvää ja jo hakeakin niitä. Sekä hakea sitä osa-aikatyötä/kesätöitä alalta.