Mulla ei ole koskaan niin tylsää että soittelisin jollekin "muuten vaan"
Kommentit (22)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun suuntaan ennätys oli 3h monologia. Sitten ihmetteli, kun katkaisin välit.
Vähällä vielä pääsit. Oman kuoliaaksipuhujani ennätyspuhelu oli reilut 5 tuntia lauantaina ja sitten vielä 3 tuntia seuraavana päivänä sunnuntaina, kun jäi juttu edellisenä päivänä kuulemma kesken.
Turha varmaan sanoakaan, että kyseessä on yksinasuva perheetön varhaiseläkeläinen. Minulla ei ole ole mitään ko. ihmisryhmiä vastaan, enkä tarkoita tällä että töissä käyminen, parisuhde tai perhe olisivat jotain itseisarvoja, mutta ajankäytön erilaisuuden kyllä huomaan tämän soittelijan kohdalla. Samoin myös kyvyttömyyden kunioittaa toisen ihmisen aikaa.
Tässä parhaita paloja, kun olen yrittänyt katkaista ylipitkän puhelun. Minä: Pitää varmaan lopetella, kun olisi kaikenlaista kotityötä tehtävänä näin viikonloppuna. Vastaus: No niinhän meillä kaikilla. Ja puhe jatkuu.
Minä: Nyt yrittää joku muu soittaa tännepäin. Vastaus: No anna yrittää. Tyhmä on jos ei ymmärrä lähettää perään tekstiviestiä että mitä asiaa oli, kun kerran linja on varattuna.
Minä: Nyt on lopetettava. Kello on jo yhdeksän ja lapsella aamulla kouluaamu. Pitää antaa sille iltapalaa ja laittaa se iltatoimille. Vastaus: Ei minkäänlaista reaktiota.
Minä: Hei. Pidetään tämä puhelu nyt lyhyenä, kun minun pitää lähteä kohta kaupalle / pyykille tms. Vastaus: Joo, ei ole minullakaan koko päivää tässä aikaa. Puhelun kestää kuitenkin vähintään 2 tuntia, jonka aikana olen jo useaan otteeseen muistuttanut kaupasta tai pyykistä.
Useamman vuoden tätä puhelinhäirintää koettuani aloin ensin laittaa puhelimen äänettömälle iltaisin ja viikonloppuisin. Kun tämä kuitenkin johti tekstiviesteihin "Hei, soitatko kun ehdit.", aloin laittaa puhelimen kokonaan pois päältä. Huono puoli tässä tietysti on se, ettei minua saa kiinni tai tavoita viestein sellaisetkaan, joilla olisi oikeasti asiaa.
Ihmettelen, eikö minkäänlainen hälytyskello soi soittajan päässä siitä asiasta, että hän on ollut jo pitkän aikaa se ainoa yhteyttä ottava osapuoli.
Palstailen mieluummin, täältä kuulee realistisia kuulumisia eikä mitään esitystä.