Miksi jotku ihmiset ovat iloisia kun pääsevät töihin?
Sen ymmärrän että iloitsee jos pääsee kovapalkkaiseen työhön mutta miksi tavalliset duunarit varsinkin naiset iloitsee usein asiasta? Itse tein kymmenen vuotta matalapalkkaista työtä ja koko ajan oli v!tut%s päällä, sitä samaa oravanpyörää päivästä toiseen heikolla palkalla. Nyt olen ollut vuosikausia työtön ja olotila henkisesti ja fyysisesti paljon parempi, ei ole yhtään ikävä takaisin työelämään.
Kommentit (57)
Mä rakastan työtäni! Palkka ei ole kummoinen (3400), mutta työ on riittävässä määrin luovaa, saan tehdä etätöitä, käyttää niitä taitoja missä olen hyvä, ja saan koulutuksiakin firman piikkiin. Ja edut on ok. Töitä on kyllä ihan hirveästi.
Teen työkseni graafista suunnittelua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan se kiva että se raha tulee palkkana ja saa verovähennyksiä. Eläkekin kertyy. Sen lisäksi veroprossakin on pienempi eli rahaa tulee enemmän kuin työttömänä.
Mitä minä teen sillä pienellä palkalla, sillä ei ostella taloa, mökkiä eikä parempaa autoa, tai jos auton haluaa ostaa niin saa säästää vuosia. Ei ole sen arvoista.
No siis on ihan oma syysi jos et ole ymmärtänyt aloittaa säästämistä ja sijoittamista jo nuorena. Autoon ei kannata rahaa laittaa ja usein pari sijoitusasuntoa hommaa pienemmällä rahalla kuin oman. Kyllä, jopa pienipalkkaisena voi vaurastua. Se merkkaa miten sen pienen palkan käyttää. Ansaittu raha pitää laittaa töihin. Mulla pääomatulot ylittävät jo kuukausittaisen nettopalkan, koska tajusin aloittaa ajoissa. Kai sä keksit sanoa että epäreilua ja väärin vaurastuttu.
Kyllä on sen arvoista. Fiksut pärjää, tyhmät valittaa av.lla ettei pienellä palkalla kannata mennä töihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mäkin painan matalapalkkaduunia niska limassa, mutta tilipäivänä olen aina onnellinen siitä, että saan laskut maksettua ja jää vähän rahaa itseni hemmoittelemiseenkin. Voin syödä hyvin, ostaa vaatteita, sisustaa kotiani ja laittaa kauniita kukkia maljakkoon. Työttömänä en saanut aina edes niitä laskuja maksettua ja elämä oli pelkkää stressiä ja ahdistusta jatkuvien rahahuolien kanssa. Lippujen ja lappujen täyttelyä, työkkärissä asiointia, fatassa kerjäämistä ja nöyryytystä. t. siivooja
Itse pärjään työmarkkinatuella loistavasti.
Sä tykkäät elää vaatimattomasti ja syödä makaronia. Mä en. t. siivooja
Mulla ei mene rahaa kalliseen vuokraan niin ei ole isoja menoja. Syön ihan hyvää ruokaa enkä säästele siinä.
-ap
Missä asutaan nykyään ilmaiseksi? Äidin luona, jonkun tyhmän naisen luona vai yhteiskunnan elättämänä asuntolassa? Tosi hienoa.
Omassa velattomassa asunnossa.
-ap
Kyllä sulla siitä kämpästä kuukausittain kuluja on. Älä valehtele täällä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mäkin painan matalapalkkaduunia niska limassa, mutta tilipäivänä olen aina onnellinen siitä, että saan laskut maksettua ja jää vähän rahaa itseni hemmoittelemiseenkin. Voin syödä hyvin, ostaa vaatteita, sisustaa kotiani ja laittaa kauniita kukkia maljakkoon. Työttömänä en saanut aina edes niitä laskuja maksettua ja elämä oli pelkkää stressiä ja ahdistusta jatkuvien rahahuolien kanssa. Lippujen ja lappujen täyttelyä, työkkärissä asiointia, fatassa kerjäämistä ja nöyryytystä. t. siivooja
Itse pärjään työmarkkinatuella loistavasti.
Sä tykkäät elää vaatimattomasti ja syödä makaronia. Mä en. t. siivooja
Mulla ei mene rahaa kalliseen vuokraan niin ei ole isoja menoja. Syön ihan hyvää ruokaa enkä säästele siinä.
-ap
Missä asutaan nykyään ilmaiseksi? Äidin luona, jonkun tyhmän naisen luona vai yhteiskunnan elättämänä asuntolassa? Tosi hienoa.
Omassa velattomassa asunnossa.
-ap
Kyllä sulla siitä kämpästä kuukausittain kuluja on. Älä valehtele täällä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan se kiva että se raha tulee palkkana ja saa verovähennyksiä. Eläkekin kertyy. Sen lisäksi veroprossakin on pienempi eli rahaa tulee enemmän kuin työttömänä.
Eläkekertymän kanssa on vähän niin ja näin, jos on alimmissa palkkaluokissa.
Mutta kyllä töissä on kivempi kuin työttömänä.
Niin siis mikäänhän ei pakota ihmistä jäämään matalapalkka-alalle. Voi kouluttautua toiselle alalle. Ja vain toimeentulotuki tai omien menojen mitoittaminen just tasan nettopalkan suuruisiksi estävät ihmistä esim. hankkimasta rahaa tuottavia omaisuusluokkia kuten rahasto-osuuksia tai osakkeita. Kaikilla niillä jotka eivät saa toimeentulotukea on mahis valita haluavatko vaurastua satsaamalla sijoittamiseen vai ei. Muuta on ihan turha täällä selittää.
Vierailija kirjoitti:
Mä rakastan työtäni! Palkka ei ole kummoinen (3400), mutta työ on riittävässä määrin luovaa, saan tehdä etätöitä, käyttää niitä taitoja missä olen hyvä, ja saan koulutuksiakin firman piikkiin. Ja edut on ok. Töitä on kyllä ihan hirveästi.
Teen työkseni graafista suunnittelua.
Kuulostaa ihanalta hommalta ja kyllä tuo palkkakin näin tosimatalapalkkaisen näkökulmasta kuulostaa huikealta.
Kyllä työ lisää itsekunnioitusta. Ei ole kyllä mikään meriitti tinderissäkään olla työtön.
Vierailija kirjoitti:
Kuinka monta kaltaistasi stressittömän vapaan tyytyväistä viettäjää Suomella on varaa elättää?
👍👍👍 jonkun on siis mentävä töihin 😖
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä minä teen sillä pienellä palkalla, sillä ei ostella taloa, mökkiä eikä parempaa autoa, tai jos auton haluaa ostaa niin saa säästää vuosia. Ei ole sen arvoista.
No siis on ihan oma syysi jos et ole ymmärtänyt aloittaa säästämistä ja sijoittamista jo nuorena. Autoon ei kannata rahaa laittaa ja usein pari sijoitusasuntoa hommaa pienemmällä rahalla kuin oman. Kyllä, jopa pienipalkkaisena voi vaurastua. Se merkkaa miten sen pienen palkan käyttää. Ansaittu raha pitää laittaa töihin. Mulla pääomatulot ylittävät jo kuukausittaisen nettopalkan, koska tajusin aloittaa ajoissa. Kai sä keksit sanoa että epäreilua ja väärin vaurastuttu.
Kyllä on sen arvoista. Fiksut pärjää, tyhmät valittaa av.lla ettei pienellä palkalla kannata mennä töihin.
No onko sulla aikakoneenrakennusohjetta meille, jotka ei tajuttu aloittaa ajoissa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No jos AP on noin tottunut valmiiseen on aivan toivotonta edes YRITTÄÄ keskustella asiasta.
Mutta AP; lle vaan sopii nämä:
”Elämä ei aina mene niin kuin on suunnitellut:
” Edestäs löydät minkä taakses jätät”
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä sä teet päivät? Mä kuolen tylsyyteen katsoessa jostain Netflixiä päivät pitkät, työttömänä ei ole varaa harrastaa juuri mitään... Ilmaista tekemistä tietysti on, mutta en mä jaksa sitä samaa kuviota päivästä toiseen, mee kirjastoon tai jotain. Työssä jokainen päivä on erilainen, jos ei ole niin vaiha alaa.
Työhön meneminen on monelle ihmiselle saman kaavan toistamista päivästä toiseen.
Sitä se on. Työtä eikä mitään huvittelua. Jos ei saman kaavan toistaminen miellytä, niin perusta yritys! Siinä voi tulla aika äkkiä ikävä takaisin työntekijäksi.
Mä saan työttömänä 900e nettona. Kyllä sillä maksaa talolainan ja pystyy harrastamaan esim. Hevosia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä sä teet päivät? Mä kuolen tylsyyteen katsoessa jostain Netflixiä päivät pitkät, työttömänä ei ole varaa harrastaa juuri mitään... Ilmaista tekemistä tietysti on, mutta en mä jaksa sitä samaa kuviota päivästä toiseen, mee kirjastoon tai jotain. Työssä jokainen päivä on erilainen, jos ei ole niin vaiha alaa.
Näin kesäisin ulkoilen paljon puistoissa, kaupungissa ja rannoilla. Työelämässä oli koko ajan stressaantunut olo ja rinnassa epämiellyttävä tunne ja verenpaineet koholla, eipä ole enää ollut niitä oireita työttömänä.
-ap
Otan osaa! Sun elämä vaikuttaa todella tylsältä. Jaksaisin ehkä viikon elää noin. Nautin, kun ei tarvitse miettiä mitä ostan. Voi matkustella, käydä keikoilla ja harrastaminenkin on ihan eri tasolla. Tykkään työstäni todella paljon ja kiva taas loman jälkeen palata arkeen. Työttömän elämä tasaisen harmaata.
Vierailija kirjoitti:
Mä saan työttömänä 900e nettona. Kyllä sillä maksaa talolainan ja pystyy harrastamaan esim. Hevosia.
Nettopalkka 2700 e 😊 Ihan eri leveillä pystyy elämään ja nautin työstäni todella paljon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jep, täällä myös nettopalkka 1600e mutta salkku jo kuusinumeroinen. Se on ihan itsestä kiinni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nettopalkka 2700 e 😊 Ihan eri leveillä pystyy elämään ja nautin työstäni todella paljon.
No kerropa miksi elämäsi on muka parempaa?
On se palkkapäivänä erityisesti mukava, plus että minusta olisi erittäin noloa elää köyhäinavun varassa, ja se olisi erittäin huonoa esimerkkiä lapsillenikin,