Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi jotku ihmiset ovat iloisia kun pääsevät töihin?

Vierailija
13.08.2021 |

Sen ymmärrän että iloitsee jos pääsee kovapalkkaiseen työhön mutta miksi tavalliset duunarit varsinkin naiset iloitsee usein asiasta? Itse tein kymmenen vuotta matalapalkkaista työtä ja koko ajan oli v!tut%s päällä, sitä samaa oravanpyörää päivästä toiseen heikolla palkalla. Nyt olen ollut vuosikausia työtön ja olotila henkisesti ja fyysisesti paljon parempi, ei ole yhtään ikävä takaisin työelämään.

Kommentit (57)

Vierailija
21/57 |
13.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä sä teet päivät? Mä kuolen tylsyyteen katsoessa jostain Netflixiä päivät pitkät, työttömänä ei ole varaa harrastaa juuri mitään... Ilmaista tekemistä tietysti on, mutta en mä jaksa sitä samaa kuviota päivästä toiseen, mee kirjastoon tai jotain. Työssä jokainen päivä on erilainen, jos ei ole niin vaiha alaa.

Työhön meneminen on monelle ihmiselle saman kaavan toistamista päivästä toiseen.

Vierailija
22/57 |
13.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan se kiva että se raha tulee palkkana ja saa verovähennyksiä. Eläkekin kertyy. Sen lisäksi veroprossakin on pienempi eli rahaa tulee enemmän kuin työttömänä.

Suomessa valtio kyykyttää työttömiä ja muita ahdinkoon joutuneita järkyttävällä sosiaalietuuksien veroprosentilla. 1100 € ansiosidonnaisesta jää käteen reilusti alle tonni, sillä ei asuntolainaa tai vuokraa makseta täällä Oulussakaan. Onneksi pääsin matalapalkkatyöhön, siitä huolimatta tuntuu että kylven rahassa verrattuna työttömyyteen! 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/57 |
13.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri tuollaisten ihmisten takia työttömyys ym. tuet pitäisi lopettaa kokonaan.

Vierailija
24/57 |
13.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mäkin painan matalapalkkaduunia niska limassa, mutta tilipäivänä olen aina onnellinen siitä, että saan laskut maksettua ja jää vähän rahaa itseni hemmoittelemiseenkin. Voin syödä hyvin, ostaa vaatteita, sisustaa kotiani ja laittaa kauniita kukkia maljakkoon. Työttömänä en saanut aina edes niitä laskuja maksettua ja elämä oli pelkkää stressiä ja ahdistusta jatkuvien rahahuolien kanssa. Lippujen ja lappujen täyttelyä, työkkärissä asiointia, fatassa kerjäämistä ja nöyryytystä. t. siivooja

Itse pärjään työmarkkinatuella loistavasti.

Sä tykkäät elää vaatimattomasti ja syödä makaronia. Mä en. t. siivooja

Mulla ei mene rahaa kalliseen vuokraan niin ei ole isoja menoja. Syön ihan hyvää ruokaa enkä säästele siinä.

-ap

Missä asutaan nykyään ilmaiseksi? Äidin luona, jonkun tyhmän naisen luona vai yhteiskunnan elättämänä asuntolassa? Tosi hienoa.

Vierailija
25/57 |
13.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mäkin painan matalapalkkaduunia niska limassa, mutta tilipäivänä olen aina onnellinen siitä, että saan laskut maksettua ja jää vähän rahaa itseni hemmoittelemiseenkin. Voin syödä hyvin, ostaa vaatteita, sisustaa kotiani ja laittaa kauniita kukkia maljakkoon. Työttömänä en saanut aina edes niitä laskuja maksettua ja elämä oli pelkkää stressiä ja ahdistusta jatkuvien rahahuolien kanssa. Lippujen ja lappujen täyttelyä, työkkärissä asiointia, fatassa kerjäämistä ja nöyryytystä. t. siivooja

Mulla ei mene rahaa kalliseen vuokraan niin ei ole isoja menoja. Syön ihan hyvää ruokaa enkä säästele siinä.

-ap

Missä asutaan nykyään ilmaiseksi? Äidin luona, jonkun tyhmän naisen luona vai yhteiskunnan elättämänä asuntolassa? Tosi hienoa.

Omassa velattomassa asunnossa.

-ap

Vierailija
26/57 |
13.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En menisi töihin vaikka maksettaisi. Ainakaan verokortilliseen.

Vierailija
27/57 |
14.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuinka monta kaltaistasi stressittömän vapaan tyytyväistä viettäjää Suomella on varaa elättää?

Mutta on varaa lapioida rahaa ulkomaille miljardeittain kuten Eu:lle, kehitysapuun ja turvapaikanhakijoihin sekä kaiken maailman yliviikareita kovine palkkoineen on virastot täynnä.

Jos kaikki eläisivät kuin sinä, ei olisikaan varaa mm noihin tai työttömyystukiin.

Sinäkin kuokkisit jossain maata ja yrittäisit saada perunoita kasvamaan henkesi pitimiksi.

Toivottavasti ymmärrät että olet vapaamatkustaja.

Duunarit tekevät töitä sinunkin puolestasi.

Vierailija
28/57 |
14.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ihan normaalia pitää työstään.

Taisit olla väärällä alalla.

Vierailija
29/57 |
14.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-ap

-ap

Jossa vastike nolla euroa kuussa?!

Vierailija
30/57 |
14.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mä en saanut mitään puolison tulojen takia vuonna 2010. Nyt ansiosidonnaiseni nettona olisi 500 pienempi kuin palkka. Minusta se on aika paljon rahaa se. Aika mulla kyllä kului työttömänä, pystyn keksimään harrastuksia korvaamaan työtä, mutta raha on ihan kivaa. Tykkään kyllä työstäni ja kouluttauduin aikuiskoulutuksessa lisää päästäkseni ikävistä töistä pois, vaikka ei se huippupalkkainen olekaan. 

Vierailija
31/57 |
14.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan se kiva että se raha tulee palkkana ja saa verovähennyksiä. Eläkekin kertyy. Sen lisäksi veroprossakin on pienempi eli rahaa tulee enemmän kuin työttömänä.

Eläkekertymän kanssa on vähän niin ja näin, jos on alimmissa palkkaluokissa.

Mutta kyllä töissä on kivempi kuin työttömänä.

Vierailija
32/57 |
14.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään työstäni, ja työttömänä oleminen on ahdistavaa. Kyllähän sen ajan aina jotenkin saa kulumaan, mutta mieluummin teen jotain hyödyllistä. Palkka on ihan ok, ei erityisen hyvä eikä huono. En tosin ainakaan tällä hetkellä voisi kuvitella tekeväni muuta työtä kuin tätä.

Vierailija
33/57 |
14.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka monta kaltaistasi stressittömän vapaan tyytyväistä viettäjää Suomella on varaa elättää?

Niin paljon kun on tarve. Tekijöitä riittää töille josta saa riittävästi palkkaa elämiseen. Kaikille ei riitä kunnon töitä. Tehköön motivoituneimmat ne työt.

Kaikki alat missä on jatkuva työvoimapula (siivoojat ym) saisivat tekijöitä ovista ja ikkunoista jos palkkaus olisi kohdillaan.

Eri

Vierailija
34/57 |
14.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jep. Ei se niin saisi olla, että toiset painaa töitä, kun muut makoilee. Työkyvyttömyys on sitten asia erikseen. Suomen järjestelmä ei edes kannusta työntekoon, jos pitää arpoa, menisikö sitä töihin vai ei. Työnteon pitäisi olla kannattavaa. Tämä yhteiskunta on rakennettu heikko-osaisten tarpeista lähtien. Tietysti pitää yhteiskunnan auttaa ja tukea, mutta ei työssä käyvien kustannuksella, että puolet palkasta menee kaiken maailman veron maksuihin. Varsinkin kun Suomessa on jo lähtökohtaisesti ihan surkeat palkat. Pitäisi olla selkeä ero elintasossa riippuen siitä, käykö töissä vai ei.

Vierailija
35/57 |
14.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikään ei sapeta niin kuin laiskan elättäminen meidän verorahoilla. Ap. Olet siivellä eläjä, kunniaton kansalainen. Häpeä. Tuet on tarkoitettu niille, jotka etsivät töitä ja työttömyyskorvaus niille, jotka ovat joka hetki valmiina ottamaan töitä vastaan.

Vierailija
36/57 |
14.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pärjätä voi mutta kaukana loistavasta.

Vierailija
37/57 |
14.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-ap

-ap

Jossa vastike nolla euroa kuussa?!

Reilusti alle parisataa kuussa joka on vähän verrattuna vuokriin.

Vierailija
38/57 |
14.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poistetaan lorvailijoiden sosiaalituet, niin eiköhön ala työ maistua. Kuka voi ajatella edes noin?

Vierailija
39/57 |
14.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun kotona opitut arvot tulevat oikealta puolelta, - ei vasemmalta kuten sinun.

Minun arvot eivät ole vasemmalta. Se että en ole enää työhullu ja arvostan enempi omaa terveyttä ja hyvinvointia ei tee minusta vasemmistolaista.

-ap

Etpä kuulosta ollenkaan työhullulta. Enemmänkin laiskalta. Vasemmistolainen tai luuseri, aivan sama.

Vierailija
40/57 |
14.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertyy eläkettä

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi viisi