Lomalla, asunto paljastui kamalaksi
Jooh. Saavuimme siis seuruueemme kanssa ihan äskettäin Espanjaan josta olimme vuokranneet asunnon. Vuokraaja oli oikein ystävällinen, haki meidät lentoasemalta, esitteli paikkoja ja taloa huolella.
Kuitenkin heti kun astuimme asuntoon sisään, järkytyin. Jokin pieni musta ötökkä vilisti suoraan edessäni maton alle piiloon, ja sisäilma haisee kamalalle. Petivaatteet ym ovat suoraan 70-luvulta, aivan järkyttäviä lumppuja. Ruokailuvälinelaatikot ja keittiön lattia muutenkin kuhisee ötököitä.
Nyt olen aivan pulassa. En todellakaan kykene nukkumaan täällä, ja tarkoitus olisi kuitenkin kolme viikkoa viipyä..
ihan hirveää. Suoraan painajaisestani. Auttakaa, mitä voin enää tehdä??! Tuskin mitään. Kärsimystä koko loma. Itkettää...
Kommentit (35)
Niin.. jospa tää tästä. Olen aivan järkyttävän ötökkäkammoinen ja nyt nuita vipeltää ihan joka puolella. Ällöttää niin paljon! Ja harmittaa, tähänkö pistimme todella kaikki rahamme? Oon niiin pettynyt.. ap
No, etkö voisi kysyä siltä vuokranantajalta, että mitä ötököitä ne on ja miten ne saa poies.
Petivaatteet... ota retrona :)
Siivoa ja myrkytä siellä ja osta omat lakanat. Ja korvatulpat niin tiedät, ettei korviin mene ötököitä. Ei kiva lomanaloitus, mutta parempi niin kuin, että koko kolme viikkoa on tuskaa.
Olin aivan samanlaisessa tilanteessa vuosi aitten Espanjassa. Ei auttanut kuin kärsiä taloudelliaesti ja muuttaa hotellin sviittiin!
No, tuskin täällä mitään myrkytystä aletaan järkkäämään. En edes tiedä miksi tänne kirjotin, pakko oli avautua. Ja oliski vaan retroa :D ihan kamalia, pinttynyttä likaa, nuhjaantuneita, tuollaisia olen nähnyt lähinnä kaatopaikalla... ap
Nojoo, hyvä idea tuo uudet lakanat.. jospa tää tästä. Harmittaa vaan ihan älyttömästi, tammikuusta asti säästetty rahaa mieheni ja minun ensimmäiseen kunnon ulkomaanmatkaan ja nyt tilanne on tämä. Päivisin kyllä voin olla pois asunnosta, rannalla yms, mutta miten yöt.. ja ruuan valmistus. Ei kuitenkaa ole varaa ihan joka ateriaa käydä ravintolassakaan syömässä.. :/ ap
Pese ne petivaatteet, ettei tarvii epäillä mitä niissä on :) Nukkavieruuskaan ei sitten enää haittaa.
Mitä kautta vuokrasit? Ilmeisesti kuvat eivät vastanneet todellisuutta. Soita vuokranantajalle ja reklamoi heti. Myöhemmin laitan firman palautteisiin. Vuokranantajalla voi olla muitakin asuntoja tai ainakin sillä välitysfirmalla. Eli vaihtokin voi onnistua.
No jos eka kerrot mikä asunto ja minkä kautta, niin ei muille satu samaa vahinkoa. Itsekin Espanjasta asunnon vuokraamista miettivä.
Toivottavasti saat tästä ketjusta apua. Itse en osaa auttaa.
Mitä kautta vuokrasit? Etsitkö netistä aiempaa palautetta kyseisestä kämpästä?
Mikä sen kämpän hintataso oli suhteessa muihin? Oliko selvästi halvempi? Eikö nuhjuisuus näkynyt kuvissa tai aiempien yöpyjien kommenteissa?
Onko vaatteiden pesukonetta? Laita lakanat pesuun. Jostakin iso kattil aja kiehutat astiat ja aterimet. Porukalla rätit käteen ja kunnon siivous. Kaupasta torakkamyrkkyä ja vahvoja pesuaineita.
Jos ahdistaa sohvat, niiden päälle puhtaat lakanat. Jos lattioilla mattoja, ne vaan jonnekin suojaiseen paikkaan pihalle-ei sateeseen.
Lomanne on vasta alussa, kun yhdessä uhraatte muutaman tunnin siivoukseen, lomanne on pelastettu.
Jos teillä ei ole lapisa mukana, kannattaa laittaa myrkkyä alakaappien seinän viereen, kaapin sisään, jalkalistojen päälle, kaikkiin kulmiin ja asunnon ulkopuolelle kivijalan viereen.
Ikkunat auki, häviää se tunkkaisuus.
Siis jos taso ei ole sitä mitä tilasitte ja mistä maksoitte niin tee heti valistus ja pyydä toinen kämppä!
Jos otit halvimman majoituksen mitä netistä löysit niin sitten sait mitä tilasit eikä auta kuin alkaa siivoamaan ja ostat uudet lakanat ja myrkyt ym. Hihat heilumaan ja parin tunnin päästä teillä ok kämppä ja sen jälkeen viiniä ostamaan ja relax!
Osta kertakäyttöpakasterasioita ja säilytä kaikki ruoka niissä hyvin suljettuna. Hanki tiheä moskiittoverkko ja halpa patja tai varavuode ja peittele varavuode sillä verkolla tiiviisti.
Onko tämä nyt sitä paljon kehuttua ja ihannoitua "omatoimimatkailua"?
Siis ette kai te maksaneet etukäteen kolmen viikon majoitusta kämppää näkemättä? Ei kai kukaan sellaisia tyhmyyksiä tee?
Minä siivoan aina tuollaisen asunnon, vaikka se näyttäisi kuinka puhtaalta.
Jos astianpesukone on asunnossa, kaikki astiat sinne tai tiskaan käsin. Kaikki pyyhin ja hyllyt vuoraan talouspaperilla, ennenkuin laitan astiat takaisin kaappeihin.
Kaikki tasot ja WC tilat pesen kanssa. Mulla on mukana antiseptisiä kosteuspyyhkeitä ja niillä pyyhin ovenkahvat, valokatkaisijat, kaukosäätimen jne. Lattiat moppaan ja silti sisälajkineet aina jalassa. Suihkussa oltava varvastossut, en kestä ajatella saavani edellisen asukkaan jalkasientä matkamuistoksi.
Jos olen jossakin viikon, uhraan mielelläni tunnin noihin hommiin.
otat vähän cavaa, kyllä se siitä. Kotona kannattaa työntää matkakassi suoraan pakastimeen.