Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paljonko maksoit koirastasi?

Vierailija
13.08.2021 |

Paljonko maksoit koirastasi? Minkä rotuinen ja onko rekisteröity? Kerro myös jos hintaan vaikutti koiran ikä, tuttava-alennus tai muu.

Kommentit (200)

Vierailija
61/200 |
14.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

800e rekisteröity göötti 13 vuotta sitten. Sain alennuksen, kun oli jo kolmas koira samalta kasvattajalta ja tehtiin tiivistä yhteistyötä.

Vierailija
62/200 |
14.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

750 € sheltti

1200 € sheltti

1500 € sheltti

Nyt kun joka toisella sheltit-ryhmän sheltillä on 1500 € leikkauksen vaativa sappivika, niin seuraava koira EI ole sheltti. 

Ylempänä oli mainittu 1500 euron sääntö. Taitaa olla sattumaa, mutta minun rodussani sairaudet räjähtivät käsiin heti hintakaton rikkoutuessa. Tai ainakin tietoisuus sairauksista räjähti. Ihmisistä tulee paljon kriittisempiä, jos terveeksi mainostettu rotukoira on kallis mutta rahalle ei saa vastinetta esim. paremmalla terveydellä.  

En ole aiemmin kuullut tuosta säännöstä mutta nyt kun miettii ja lukee näitä niin tuohan pätee.

Taitaa olla että 1500 € kohdalla ei peruspentu riitä, vaan ostaja alkaa kytätä oikeuksiaan ja reklamoida tuotevirheistä. Halvempi pentu saa olla pentu vaan. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/200 |
14.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

750 € sheltti

1200 € sheltti

1500 € sheltti

Nyt kun joka toisella sheltit-ryhmän sheltillä on 1500 € leikkauksen vaativa sappivika, niin seuraava koira EI ole sheltti. 

Ylempänä oli mainittu 1500 euron sääntö. Taitaa olla sattumaa, mutta minun rodussani sairaudet räjähtivät käsiin heti hintakaton rikkoutuessa. Tai ainakin tietoisuus sairauksista räjähti. Ihmisistä tulee paljon kriittisempiä, jos terveeksi mainostettu rotukoira on kallis mutta rahalle ei saa vastinetta esim. paremmalla terveydellä.  

En ole aiemmin kuullut tuosta säännöstä mutta nyt kun miettii ja lukee näitä niin tuohan pätee.

Taitaa olla että 1500 € kohdalla ei peruspentu riitä, vaan ostaja alkaa kytätä oikeuksiaan ja reklamoida tuotevirheistä. Halvempi pentu saa olla pentu vaan. 

Totta kai odotan, että koiran hinnan noustessa 700 € --> 1700 € myös laatu eli luonne, terveys ja eliniän pituus ovat kasvaneet samassa suhteessa. Eikös ;)

Vierailija
64/200 |
14.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

800 e, sekarotuinen keskikokoinen luppakorva. Rekisteröity ja sirutettu, tietenkin. Maailman rakkain möhkötti.

Vierailija
65/200 |
14.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

1500 euroa, rekisteröity rottweiler.

Vierailija
66/200 |
14.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkineen kulut nousi n. 30 000 euroon.

Aussie, ulkomaantuonti

Vierailija
67/200 |
14.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikkineen kulut nousi n. 30 000 euroon.

Aussie, ulkomaantuonti

Nyt todellakin kiinnostaa kulurakenne.

Vierailija
68/200 |
14.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

900€

Vierailija
69/200 |
14.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

15000 €, oli ns. "valmis" koira, kaiken mahdollisen urallaan voittanut. Tuli Saksasta

Vierailija
70/200 |
14.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksoi 20 euroa, sekarotuinen. Ei ollut tuttavan alennusta, yksi vanha mies vaan halusi hyvät kodit koiransa vahinkopennuille.

Hyvä koira onkin ollut, hyväluontoinen ja erittäin terve, nyt 15-vuotias eikä ikä vielä tunnu painavan.

Vierailija
71/200 |
14.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

800€, rekisterissä ja sirutettu suomenlapinkoira.

Vierailija
72/200 |
14.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

1200€. Puhdasrotuinen rekattu ja sirutettu. Ihan normi hinta ko. rodulle.

Muuten ihan hyvin luettu aloitus, mutta unohdettu mianita mikä ko. rotu oli?

Normikokoinen,, karkeakarvainen mäyräkoira, ei-metsästävästä linjasta. Ymmärrätkö nyt, miksi en aluksi tuota kertonut? Ei avaa noviisille asiasta yhtään mitään.

Vierailija
73/200 |
14.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pomeranian 3400€ torissa. Ei mitään järkeä enää hinnassa, rotu on sairas. Tuollaisen koiran omistaminen kertoo omistajasta sen, että haluaa tukea liian pienten koirien pennuttamista vaikka ne pennut pitää keisarileikata.

En nää tuossa hinnassa mitään sairasta. Hyvin todennäköisesti tuon hintainen koira ei mene millekään persaukiselle, sillä on varaa käyttää sitä lääkärissä jos on kerta sairas rotu. Kyllä kääpiörodutkin synnyttää usein luonnollisesti. Meidänkin pomchi synnytti ihan itse, painoa 2kg.

No tietenkään et näe mitään sairasta. Järkevä ihminen ei edes ota sairasta rotua siksi että sitä pitää käyttää eläinlääkärissä.

Koira ei ole lelu tai koriste jonka pitää olla mahdollisimman pieni, mahdollisimman söpö, mahdollisimman karvainen jne.

Pienten rotujen kannattajat: miksi pommi, mitä vikaa olisi esimerkiksi kleinspitzsissä joka on söpö, muttei heiveröisen pieni? Jos itse haluaisin pienen koiran niin ottaisin varmaan beaglen tai jonkun järkevän joka ei ole mennyt pilalle muodin takia.

Itse olen aina pitänyt mahdollisimman isoista koirista. Ne ovat uljaita, sopisivat tyyliin ja pitäisivät murtovarkaat poissa. Mutta koska liian suurien koirien jalostamisessa ei ole mitään järkeä ja eläimet kärsivät, otin sitten keskikokoisen järkevän koiran joka ei ole edes sen värinen mitä olisin halunnut. Mutta olen tyytyväinen ja on hyvä mieli että tein oikein.

Jos sinä tykkäät isommista koirista, ei se tarkoita että muidenkin pitäisi niistä tykätä. Jotkut haluavat hyvin pienen rodun asunnon, liikunnantarpeen ja esimerkiksi sen takia että tuollainen laukkuun mahtuva kulkee helposti mukana matkustaessa, etenkin julkisissa tai jos lentää paljon.

Minustakin saksanpystykorvista pommi on kivoin. Ei kai siihen sen kummempaa syytä tarvitse selitellä? Miksi ottaa jonkun muun rotuinen jos tykkää jostain tietystä ja voi sen hankkia. Läheskään kaikille kun ei ole ongelma maksaa koirasta useampaa tonnia. Ei minulle ainakaan. Se on pieni hinta kaverista.

Vierailija
74/200 |
14.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

1200€. Puhdasrotuinen rekattu ja sirutettu. Ihan normi hinta ko. rodulle.

Muuten ihan hyvin luettu aloitus, mutta unohdettu mianita mikä ko. rotu oli?

Normikokoinen,, karkeakarvainen mäyräkoira, ei-metsästävästä linjasta. Ymmärrätkö nyt, miksi en aluksi tuota kertonut? Ei avaa noviisille asiasta yhtään mitään.

Avaa paljonkin.

Vierailija
75/200 |
14.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pomeranian 3400€ torissa. Ei mitään järkeä enää hinnassa, rotu on sairas. Tuollaisen koiran omistaminen kertoo omistajasta sen, että haluaa tukea liian pienten koirien pennuttamista vaikka ne pennut pitää keisarileikata.

En nää tuossa hinnassa mitään sairasta. Hyvin todennäköisesti tuon hintainen koira ei mene millekään persaukiselle, sillä on varaa käyttää sitä lääkärissä jos on kerta sairas rotu. Kyllä kääpiörodutkin synnyttää usein luonnollisesti. Meidänkin pomchi synnytti ihan itse, painoa 2kg.

No tietenkään et näe mitään sairasta. Järkevä ihminen ei edes ota sairasta rotua siksi että sitä pitää käyttää eläinlääkärissä.

Koira ei ole lelu tai koriste jonka pitää olla mahdollisimman pieni, mahdollisimman söpö, mahdollisimman karvainen jne.

Pienten rotujen kannattajat: miksi pommi, mitä vikaa olisi esimerkiksi kleinspitzsissä joka on söpö, muttei heiveröisen pieni? Jos itse haluaisin pienen koiran niin ottaisin varmaan beaglen tai jonkun järkevän joka ei ole mennyt pilalle muodin takia.

Itse olen aina pitänyt mahdollisimman isoista koirista. Ne ovat uljaita, sopisivat tyyliin ja pitäisivät murtovarkaat poissa. Mutta koska liian suurien koirien jalostamisessa ei ole mitään järkeä ja eläimet kärsivät, otin sitten keskikokoisen järkevän koiran joka ei ole edes sen värinen mitä olisin halunnut. Mutta olen tyytyväinen ja on hyvä mieli että tein oikein.

Jos sinä tykkäät isommista koirista, ei se tarkoita että muidenkin pitäisi niistä tykätä. Jotkut haluavat hyvin pienen rodun asunnon, liikunnantarpeen ja esimerkiksi sen takia että tuollainen laukkuun mahtuva kulkee helposti mukana matkustaessa, etenkin julkisissa tai jos lentää paljon.

Minustakin saksanpystykorvista pommi on kivoin. Ei kai siihen sen kummempaa syytä tarvitse selitellä? Miksi ottaa jonkun muun rotuinen jos tykkää jostain tietystä ja voi sen hankkia. Läheskään kaikille kun ei ole ongelma maksaa koirasta useampaa tonnia. Ei minulle ainakaan. Se on pieni hinta kaverista.

Onkohan sinulla nyt vaikeauksia ymmärtää lukemaasi?

Pienissä koirissa ei ole mitään vikaa, korostetun pienissä on. Jos haluaa kaikista pienimmän koiran niin pitäisi osata perustella miksi on valmis tinkimään koiran voinnista. Turhamaisuuden takia näköjään?

Selitin isoista koirista vain että ymmärtäisit että olen laittanut koiran edun omien mieltymysten eteen. Meni näköjään ohi.

Koiran ei tarvitse mahtua laukkuun. Ensi pitää olla koiran tarpeet edellä niin ettei se kärsi pienikokoisuudesta. Sitten se mahtuu laukkuun jos mahtuu.

Vierailija
76/200 |
14.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

1100 euroa, kasvattajalta, rekisteröity, 2019. Belgianpaimenkoira.

Jos samanlaisen hakisi nyt niin hinta olisi varmaan kaksinkertanen.. Tarkoitus olisi ottaa toinen samanlainen, mutta odotan että nämä "koronakoira buumi" vähän hellittäis. Ei ole mikään kiire ottaa toista.

Vierailija
77/200 |
14.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

1100 euroa, kasvattajalta, rekisteröity, 2019. Belgianpaimenkoira.

Jos samanlaisen hakisi nyt niin hinta olisi varmaan kaksinkertanen.. Tarkoitus olisi ottaa toinen samanlainen, mutta odotan että nämä "koronakoira buumi" vähän hellittäis. Ei ole mikään kiire ottaa toista.

Teetä pennut ja pidä yksi itselläsi. Jos on uros, pyydä astutuspalkkiona yhtä pentua.

Vierailija
78/200 |
14.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

750 € sheltti

1200 € sheltti

1500 € sheltti

Kieltämättä tulee raportoitua kasvikselle ihan kaikki ranteiden napsumisesta väljiin lonkkiin ja ruoka-aineallergioihin. Samaten kasvis on tiennyt kesälomien ja näyttelymatkojen tarkkuudella millaiseen kotiin koira tulee, joten raportoin joka ikisen asian, johon koira ei voi osallistua, tai joka jää koko perheeltä väliin koiran takia. Koiran hinnalla olisi saanut pienehkön keittiörempan, joten vastuun välttely saa näkemään punaista. Jos kasvattaja on tarkka omasta palkastaan "koska on tehnyt niin paljon työtä", niin odottaisin palkkion palautusta siinä vaiheessa, kun pentu ei täytä edes minimivaatimuksia terveyden osalta. Vaikka koira mahtuu laukkuun, niin se tarvitsee polvilumpiot joiden varassa kävellä. Pistää vihaksi!!

Satojen eurojen koiran kohdalla ei olisi niin nöpönuukaa. Pentue olisi ruokittu ja hoidettu ja kasvis olisi ollut ehkä päivän tai kaksi pois töistä, ja saisi ehkä vaivanpalkkaakin (jos olisi iso elinvoimainen pentue, jossa ei tule kätkytkuolemia eikä autoimmuuniripuleita). Jos ei saa kohtuuhintaisilla pennuilla itselleen vaivanpalkkaa, niin kasviksien kannattaisi miettiä: 

- miksi pentuja syntyy niin vähän?

- miten rodussa/linjassa on päädytty ultra-röntgen-keisarinleikkausralliin joka tiineyden aikana? Koiraeläinten synnytyksien pitäisi sujua kuin vettä vaan. Lisääntymisongelmien pitäisi olla yllätys, ei selviö jota odotetaan ja valvotaan haukan lailla.

- miksi syntyy kuolleita pentuja ja miksi suuri pentukuolleisuus?

- miksi koirien ylläpitäminen käy niin kovin kalliiksi, että koirien ylläpitokuluja tarvitsee maksattaa pennunostajilla? Suomut silmiltä: terve koira tarvitsee ruuan + rokotukset + loistutkimukset. Älä nyt ainakaan pennuta koiriasi, jos niillä on erikoisruokavalioita, antibioottikuureja jne.!

- jos kasvis yrittää kaikkensa eikä saa aikaiseksi kuin pienen ripuloivan pentueen keisarinleikkauksella, niin silloin EI nosteta pennun hintaa (yleensä hinta nousee juuri näillä, jotka ajattelevat että tekivät paljon töitä, eläinlääkärikeikat maksoivat paljon ja pentuja tuli liian vähän --> 1500 € sääntö). 

Jos haluaa koiran ihan vain "koiranvirkaan" eli lenkkikaveriksi, lasten kaveriksi ja sohvachampioniksi, niin kannattaa katsella vähän halvempia ei-kuuluisien ei-champion-linjojen ei-himoittuja pentuja. Hauras luksuskoira ei selviä tavan perhekoirana kuin pari hassua vuotta. Sitten se hajoaa omaeläinlääkärin puuttuessa. 

Vierailija
79/200 |
14.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onkohan sinulla nyt vaikeauksia ymmärtää lukemaasi?

Pienissä koirissa ei ole mitään vikaa, korostetun pienissä on. Jos haluaa kaikista pienimmän koiran niin pitäisi osata perustella miksi on valmis tinkimään koiran voinnista. Turhamaisuuden takia näköjään?

Selitin isoista koirista vain että ymmärtäisit että olen laittanut koiran edun omien mieltymysten eteen. Meni näköjään ohi.

Koiran ei tarvitse mahtua laukkuun. Ensi pitää olla koiran tarpeet edellä niin ettei se kärsi pienikokoisuudesta. Sitten se mahtuu laukkuun jos mahtuu.

Onko aikuisena 2kg pommi sitten korostetun pieni? Ymmärtääkseni Suomessa ei onneksi harrasteta näitä ns. teacup koirien kasvatusta vai oliko tuossa krisoimassasi Torin yli 3000e pommissa kyse sellaisesta? Ei tietenkään niiden äärikokojen kasvatus ole järkevää eikä koiran edun mukaista mutta käsittääkseni ihan rotumääritelmän mukaisten pommien normihinta on tuo 3000e tai yli ja pidän sitä tosiaan ihan normaali hintana, miksi niiden

Sen halvempi pitäisi edes olla.

Minun koirani pitää mahtua juurikin laukkuun ja yksi kriteeri koiraa hankkiessa oli se. Koirani kulkee niin paljon työmatkoilla ulkomailla ja Suomessa että pakko ajatella itselle se optimaalisin koko mikä sopii tähän tarkoitukseen. En silti ottaisi mitään koiraa, mikä olisi ääripieni, mielestäni 2-3kg pommi tai muu kääpiörotu on kassiin mahtuva ja kevyt kantaa mukana tarvittaessa.

Vierailija
80/200 |
14.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

2100€ staffi, paperit on ja hyvä suku.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi yhdeksän