Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paljonko maksoit koirastasi?

Vierailija
13.08.2021 |

Paljonko maksoit koirastasi? Minkä rotuinen ja onko rekisteröity? Kerro myös jos hintaan vaikutti koiran ikä, tuttava-alennus tai muu.

Kommentit (200)

Vierailija
41/200 |
14.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

1300, bordercollie.

Vierailija
42/200 |
14.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomessa aika useille isketään tuo 1200e hinnaksi. Mukava luku, ilmeisesti.

Järkevä hinta, kasvattaja voi hoitaa kaiken hyvin, teettää kaikki tutkimukset ja hyvällä tuurilla jotain jää käteen. Oon varmaan vähemmistöä mutta minun mielestä kenneltoiminnalla saa ansaita jos toiminta kestää päivänvalon.

Samaa mieltä! Mielellään tukee toimintaa, jossa kasvattaja näkee vaivaa uroksen ja naaraan valinnassa, tarkastaa sukupuut ja sairaudet + tekee pennut vain tarkan harkinnan jälkeen.  Näiltä uskaltaa ottaa pentuja kun koirat lähtökohtaisesti hyväluontoisia ja terveitä.  Se muutaman satasen säästö pentutehtailijalta/kotipennuttajalta ostetun pennun hinnassa kostautuu valitettavan usein aika äkkiä eläinlääkärikuluissa. (Puhumattakaan itse pentutehtailun julmuudesta)

Totta toinen puoli. Hyvä nyrkkisääntö on, että jos rodun pennut alkavat maksaa yli 1500 €, niin rotu on jollain tapaa rikkinäinen. Joku huippukasvattaja voi teettää kansainvälisen pentueen ja maksaa hunajaa jonkin tietyn uroksen käyttämisestä, jolloin pentue on sekä kallis että laadukas, mutta vannon käsi sydämellä että niitä pentueita ei julkisessa keskustelussa näe. Ihan äärimmäinen varoitus on, jos hinta on yli 2000 €. Esimerkiksi brakyja ei saa alle tämän hinnan. Syykin on selvä; pentueet ovat iso riski nartulle, hintaan on lisätty keisarinleikkaus "selviönä", sisäsiittoisten rotujen pentueet ovat pieniä ja kasvattajalle tulee ansionmenetyksiä, koska koirat eivät selviä pentujen hoidosta itsenäisesti. Lisäksi hinta on niin iso, että houkuttelee puskakasvattajia. Voi miettiä millainen "pommi" se pommi on, jos kuka tahansa pennuttaja saa pyytää mistä tahansa pennusta kuukausipalkan veroisen korvauksen.

Hyvää pohdintaa. Tuon huippupentueen hinnan paikkansapitävyys varmaan vaihtelee rodun mukaan - en usko että pätee käyttökoirilla yksi yhteen. Tosin minunkaan koiran pentuetta ei tarkoituksella mainostettu missään. Oli paljon kansainvälisyyttä taustalla.

Lisäksi huippuvanhemmat ei aina tarkoita huippupentuetta, mutta en tiedä onko tällä merkitystä hinnassa vai painaako ne nimekkäät vanhemmat. Hyvä kasvattaja osaa tehdä laatukoiria tavallisista vanhemmista yhdistelemällä. Siinä pitää kyllä olla tuuria mukana.

Lisäänpä vielä sen, että on erittäin tärkeää rotujen geenipoolien takia teettää pentueita tavallisista, mutta terveistä ja tervepäisistä koirista. Ei oo kenenkään etu että yhtäkkiä 30% rodusta on saman matadoriuroksen jälkeläisiä. Siksi on pitkässä juoksussa kannattavampaa ettei kaikki käytä sitä järkyttävän kallista huippu-urosta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/200 |
14.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

200€ näyttelykoira muuten, mutta oli purentavika, joka korjaantui kun hampaat vaihtui, 1200€ oli oikea hinta terveelle pennulle. Sprinkku.

Niin ja tietysti myös paperit ovat ja hyvät ovatkin, koko sukutaulu täynnä valioita ja myös kansainvälisesti menestyneitä englanninspringerspanieleita. Mut 200€

Vierailija
44/200 |
14.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

1600 euroa, staffi. Olen ollut erittäin tyytyväinen koiraani. :)

Vierailija
45/200 |
14.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

750€ ja 650€ rekatut suomenlapinkoirat, kalliimpi paimensukuinen.

Vierailija
46/200 |
14.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pomeranian 3400€ torissa. Ei mitään järkeä enää hinnassa, rotu on sairas. Tuollaisen koiran omistaminen kertoo omistajasta sen, että haluaa tukea liian pienten koirien pennuttamista vaikka ne pennut pitää keisarileikata.

En nää tuossa hinnassa mitään sairasta. Hyvin todennäköisesti tuon hintainen koira ei mene millekään persaukiselle, sillä on varaa käyttää sitä lääkärissä jos on kerta sairas rotu. Kyllä kääpiörodutkin synnyttää usein luonnollisesti. Meidänkin pomchi synnytti ihan itse, painoa 2kg.

Vierailija
47/200 |
14.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

1200€. Puhdasrotuinen rekattu ja sirutettu. Ihan normi hinta ko. rodulle.

2020-2021 hinnat nousseet. Todella harva rekisteröity koira myynnissä tuohon hintaan.

Vierailija
48/200 |
14.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

1000€, pentuna ostin. Kleinspitz ja on rekisteröity.

Vierailija
49/200 |
14.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

1000e, rekisteröity sheltti. Saatiin pari sataa alennusta, koska oli tarkoitus, että kasvattaja teettäisi (uros)koiralla pennut. Kasvoi kuitenkin ulos rotumääritelmästä, joten pentuja ei koskaan tehty. Sen hetken normihinta oli 1200e, siis.

Shelttien hinnat huomattavasti enemmän kuin 1200 nykyisin.

Laittakaa myös hankintavuosi.

Meilläkin eka koira maksoi murto-osan verrattuna viimeisenä hankittuun.

Vierailija
50/200 |
14.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa aika useille isketään tuo 1200e hinnaksi. Mukava luku, ilmeisesti.

Mikäköhän rotu lähtee tuohon hintaan 2021 vuonna, kun sekarotuiset ja rekisteröimättömätkin maksavat vähintään tuon ja maatiaiskissakin lähes tonnin.

Vierailija
51/200 |
14.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

750€ ja 650€ rekatut suomenlapinkoirat, kalliimpi paimensukuinen.

Minä vuonna hankittu ?

Vierailija
52/200 |
14.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

1600 € westie.

Vierailija
53/200 |
14.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pomeranian 3400€ torissa. Ei mitään järkeä enää hinnassa, rotu on sairas. Tuollaisen koiran omistaminen kertoo omistajasta sen, että haluaa tukea liian pienten koirien pennuttamista vaikka ne pennut pitää keisarileikata.

En nää tuossa hinnassa mitään sairasta. Hyvin todennäköisesti tuon hintainen koira ei mene millekään persaukiselle, sillä on varaa käyttää sitä lääkärissä jos on kerta sairas rotu. Kyllä kääpiörodutkin synnyttää usein luonnollisesti. Meidänkin pomchi synnytti ihan itse, painoa 2kg.

No tietenkään et näe mitään sairasta. Järkevä ihminen ei edes ota sairasta rotua siksi että sitä pitää käyttää eläinlääkärissä.

Koira ei ole lelu tai koriste jonka pitää olla mahdollisimman pieni, mahdollisimman söpö, mahdollisimman karvainen jne.

Pienten rotujen kannattajat: miksi pommi, mitä vikaa olisi esimerkiksi kleinspitzsissä joka on söpö, muttei heiveröisen pieni? Jos itse haluaisin pienen koiran niin ottaisin varmaan beaglen tai jonkun järkevän joka ei ole mennyt pilalle muodin takia.

Itse olen aina pitänyt mahdollisimman isoista koirista. Ne ovat uljaita, sopisivat tyyliin ja pitäisivät murtovarkaat poissa. Mutta koska liian suurien koirien jalostamisessa ei ole mitään järkeä ja eläimet kärsivät, otin sitten keskikokoisen järkevän koiran joka ei ole edes sen värinen mitä olisin halunnut. Mutta olen tyytyväinen ja on hyvä mieli että tein oikein.

Vierailija
54/200 |
14.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

750 € sheltti

1200 € sheltti

1500 € sheltti

Nyt kun joka toisella sheltit-ryhmän sheltillä on 1500 € leikkauksen vaativa sappivika, niin seuraava koira EI ole sheltti. 

Ylempänä oli mainittu 1500 euron sääntö. Taitaa olla sattumaa, mutta minun rodussani sairaudet räjähtivät käsiin heti hintakaton rikkoutuessa. Tai ainakin tietoisuus sairauksista räjähti. Ihmisistä tulee paljon kriittisempiä, jos terveeksi mainostettu rotukoira on kallis mutta rahalle ei saa vastinetta esim. paremmalla terveydellä.  

Vierailija
55/200 |
14.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

750 € sheltti

1200 € sheltti

1500 € sheltti

Nyt kun joka toisella sheltit-ryhmän sheltillä on 1500 € leikkauksen vaativa sappivika, niin seuraava koira EI ole sheltti. 

Ylempänä oli mainittu 1500 euron sääntö. Taitaa olla sattumaa, mutta minun rodussani sairaudet räjähtivät käsiin heti hintakaton rikkoutuessa. Tai ainakin tietoisuus sairauksista räjähti. Ihmisistä tulee paljon kriittisempiä, jos terveeksi mainostettu rotukoira on kallis mutta rahalle ei saa vastinetta esim. paremmalla terveydellä.  

En ole aiemmin kuullut tuosta säännöstä mutta nyt kun miettii ja lukee näitä niin tuohan pätee.

Vierailija
56/200 |
14.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

100 euroa, sekarotuinen.

Naapurin narttu sai pennut joista sitten yhden itselleni ostin.

Vierailija
57/200 |
14.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Labradorinnoutaja, 1600€.

Syntynyt tänä keväänä.

Näyttelylinja, rekisteröity.

Vierailija
58/200 |
14.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

50€+ ell. Tuttava-alennus ja 1-vuotias sekarotuinen oli silloin. Nyt yli 10 v.

Vierailija
59/200 |
14.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

1400, rekisteröity bordercollie, työlinjainen

Vierailija
60/200 |
14.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänä kesänä rekattu karjalankarhukoira 600 €.

Tulleepi halvemmaksikin kuin puolta pienempi fifi elinaikanaan. Räyhäkkä rotu, terveet geenit, ei keharin näköinen. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi kahdeksan