Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen 41v ja lapsilukuni ei ole vielä täynnä.

Vierailija
02.09.2014 |

Mites muilla samanikäisillä? vieläkä haluatte lisää lapsia?

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
02.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.09.2014 klo 10:06"][quote author="Vierailija" time="02.09.2014 klo 10:02"][quote author="Vierailija" time="02.09.2014 klo 09:58"]

Tai minkälainen mummo aiot olla? Jaksatko enää 70 vuotiaana juosta pienten lasten perässä ja olla hyvä ja aktiivinen mummo? Vai onko sillä väliäkään? Sulle riittää, että olet kasvattanut omat lapsesi.

[/quote]

Mulla tuo ainokainenkin niin pieni etten ole vielä mumm juttuja ajatellut. Löysin mieheni niin myöhään että lapsien teko jäi näin myöhäiseksi.
[/quote]

Ok. Itse olen 38 v. ja vanhin lapsista 16 v. Odotan jo innolla lastenlapsia. En tosin halua niitä vielä, mutta 10 vuoden sisällä.

[/quote]

Mikä sinä olet sanelemaan lastesi elämää, että 26-vuotiaana pitää sulle tehdä lapsenlapsi? Mitä, jos lapsesi onkin luonteeltaan vela? Mitä, jos hän ei löydä sopivaa kumppania? Mitä, jos elämäntilanne on muuten sellainen, että lapsia ei vaan voi ajatellakaan?

Itselläni on 32-vuotias ystävä, jonka vanhemmat painostaa häntä löytämään miehen ja tekemään lapsia asap. Nainen kelaa asiaa jatkuvasti eikä kykene nauttimaan elämästään. Sopivaa miestä ei vaan ujolle ihmiselle ole tullut kohdalle. Väärin vanhemmilta tuollainen.

Itse olen 40, kun eka lapseni syntyy ensi talvena. Omat vanhemmat ei ole koskaan mitenkään painostaneet lapsen tekoon ja hyvä niin. Nyt minä olen valmis äidiksi, aiemmin en olisi ollut. Pikkusisarusten hankkimista emme ole miettineet, olemme suunnattoman onnellisia tästä yhdestäkin lapsesta. Mutta jos Luoja suo, niin toki olen valmis saamaan seuraavan lapsen vaikka 45-vuotiaana. Yksi työkaverini on täyttänyt 50, kun saa lapsensa ja ihan luomusti saanut alkunsa. Elämä menee kuten menee.

Vierailija
22/26 |
02.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ns. Tikusta asiaa - ketju.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
02.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä yritykseen! Olen itse 39-vuotias 6-vuotiaan pojan äiti, ja meillä on toisen lapsen yritys kiivaana päällä. Tosin toinen lapsi on ollut ajatuksissa jo 5 vuotta mutta erilaisten sairauksien takia se ei ole ollut mahdollista. Nyt olemme terveitä ja toivon todella, että munasoluni ovat vielä ok ja saamme kauan kaipaamamme lapsen!

Vierailija
24/26 |
02.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.09.2014 klo 12:03"]

Tsemppiä yritykseen! Olen itse 39-vuotias 6-vuotiaan pojan äiti, ja meillä on toisen lapsen yritys kiivaana päällä. Tosin toinen lapsi on ollut ajatuksissa jo 5 vuotta mutta erilaisten sairauksien takia se ei ole ollut mahdollista. Nyt olemme terveitä ja toivon todella, että munasoluni ovat vielä ok ja saamme kauan kaipaamamme lapsen!

[/quote]

Minä yrittäisin innolla toista lasta mutta mies vaan laittaa´hanttiin. En yhtään tiedä mitä tässä tekisi kun mikään suostuttelukaan ei auta? ja mies käyttää kondomia eli ehkäisyn siis hoitaa hän. Tsemppiä teille, toivottavasti saatte toisen lapsen.

Vierailija
25/26 |
02.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olette te kovia mammoja arvostelemaan muiden valintoja. Muuta ette sitten osaakaan.

Vierailija
26/26 |
02.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.09.2014 klo 12:07"]

[quote author="Vierailija" time="02.09.2014 klo 12:03"]

[/quote]

Minä yrittäisin innolla toista lasta mutta mies vaan laittaa´hanttiin. En yhtään tiedä mitä tässä tekisi kun mikään suostuttelukaan ei auta? ja mies käyttää kondomia eli ehkäisyn siis hoitaa hän. Tsemppiä teille, toivottavasti saatte toisen lapsen.

[/quote]

Todella kurja tilanne. Tuttavapiirissäni on 2 pariskuntaa, jossa lapsiluvusta ei pystytty sopimaan. Ja niinhän siinä kävi, että se, kumpi niitä ei enempää halunnut (mies), "voitti" tämän taiston ja ystäväni masentuivat tilanteen seurauksena. Ovat kyllä nyt toipuneet, mutta arvet jäivät. Lapsiluku on niitä parisuhteen suuria asioita josta soisi olevan yhtä mieltä. En tiedä, miten sinua voisin neuvoa ja lohduttaa. Ehkä pitäisi koittaa nähdä ne hyvät puolet. Sinulla on parisuhde ja terve lapsi. Yksilapsisuudessakin on hyvät puolensa.