Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen 41v ja lapsilukuni ei ole vielä täynnä.

Vierailija
02.09.2014 |

Mites muilla samanikäisillä? vieläkä haluatte lisää lapsia?

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
02.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenkiinnosta haluaisin kysyä:

Montako lasta sinulla on?
Montako lasta vielä haluat?
Miten koet jaksavasi yö heräämiset ja kakkavaippa rumban?

- se 23v jolla on jo luku täynnä :)

Vierailija
2/26 |
02.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai minkälainen mummo aiot olla? Jaksatko enää 70 vuotiaana juosta pienten lasten perässä ja olla hyvä ja aktiivinen mummo? Vai onko sillä väliäkään? Sulle riittää, että olet kasvattanut omat lapsesi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
02.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen jo vanhempi, mutta kyllä mulla tuossa iässä lapsiluku todellakin oli täys.

Vierailija
4/26 |
02.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.09.2014 klo 09:56"]

Mielenkiinnosta haluaisin kysyä: Montako lasta sinulla on? Montako lasta vielä haluat? Miten koet jaksavasi yö heräämiset ja kakkavaippa rumban? - se 23v jolla on jo luku täynnä :)

[/quote]

Yksi lapsi, 6v. Haluaisin vielä yhden lapsen sisaruksen tuolle ainokaiselle mies tosin on eri mieltä eli ei halua lisää lapsia. Kyllä varmaan hyvin jaksaisin yöheräilyt ja vaipparumban.

Vierailija
5/26 |
02.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli lapsiluku täynnä 29v. Nyt olen 46v mummo.

Vierailija
6/26 |
02.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.09.2014 klo 09:58"]

Tai minkälainen mummo aiot olla? Jaksatko enää 70 vuotiaana juosta pienten lasten perässä ja olla hyvä ja aktiivinen mummo? Vai onko sillä väliäkään? Sulle riittää, että olet kasvattanut omat lapsesi.

[/quote]

Mulla tuo ainokainenkin niin pieni etten ole vielä mumm juttuja ajatellut. Löysin mieheni niin myöhään että lapsien teko jäi näin myöhäiseksi.

Vierailija
7/26 |
02.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.09.2014 klo 09:59"][quote author="Vierailija" time="02.09.2014 klo 09:56"]

Mielenkiinnosta haluaisin kysyä: Montako lasta sinulla on? Montako lasta vielä haluat? Miten koet jaksavasi yö heräämiset ja kakkavaippa rumban? - se 23v jolla on jo luku täynnä :)

[/quote]

Yksi lapsi, 6v. Haluaisin vielä yhden lapsen sisaruksen tuolle ainokaiselle mies tosin on eri mieltä eli ei halua lisää lapsia. Kyllä varmaan hyvin jaksaisin yöheräilyt ja vaipparumban.
[/quote]

ok. Mielestäni ihan ymmärrettävää :) onko mies kannalla ehdoton ei vai ehkä? Paha tilanne jos kohta a. Jos hankkisitte lapsen vaikka mies olisi vastahakoinen, saattaa mies katkeroitua. Jos taas jätätte lapsen tekemättä, saatat sinä katkeroitua. Miten olet ajatellut edetä asiassa?

-23v

Vierailija
8/26 |
02.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.09.2014 klo 10:02"][quote author="Vierailija" time="02.09.2014 klo 09:58"]

[/quote]

Mulla tuo ainokainenkin niin pieni etten ole vielä mumm juttuja ajatellut. Löysin mieheni niin myöhään että lapsien teko jäi näin myöhäiseksi.
[/quote]

Ok. Itse olen 38 v. ja vanhin lapsista 16 v. Odotan jo innolla lastenlapsia. En tosin halua niitä vielä, mutta 10 vuoden sisällä.

Vierailija
9/26 |
02.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitää havahtua päälle nelikymppisenä tuohon että sisarus olisi kiva? En oikein ymmärrät mikset tuota aiemmin miettinyt :/ t. Kolmen lapsen äiti 33v ja lapsiluku täynnä

Vierailija
10/26 |
02.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.09.2014 klo 09:56"]

[/quote]

Kyllä sitä terveenä ihminen jaksaa yllättävän paljon. Ei +40.v mikään vanha vielä ole. 

t. +20.v sairaana lapset tehnyt, ja raskasta oli. 

Vierailija
11/26 |
02.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.09.2014 klo 10:05"]

[quote author="Vierailija" time="02.09.2014 klo 09:59"][quote author="Vierailija" time="02.09.2014 klo 09:56"] Mielenkiinnosta haluaisin kysyä: Montako lasta sinulla on? Montako lasta vielä haluat? Miten koet jaksavasi yö heräämiset ja kakkavaippa rumban? - se 23v jolla on jo luku täynnä :) [/quote] Yksi lapsi, 6v. Haluaisin vielä yhden lapsen sisaruksen tuolle ainokaiselle mies tosin on eri mieltä eli ei halua lisää lapsia. Kyllä varmaan hyvin jaksaisin yöheräilyt ja vaipparumban. [/quote] ok. Mielestäni ihan ymmärrettävää :) onko mies kannalla ehdoton ei vai ehkä? Paha tilanne jos kohta a. Jos hankkisitte lapsen vaikka mies olisi vastahakoinen, saattaa mies katkeroitua. Jos taas jätätte lapsen tekemättä, saatat sinä katkeroitua. Miten olet ajatellut edetä asiassa? -23v

[/quote]

Ehdoton ei on mieheni mielipide. Ei tässä oikein tiedä miten edetä kun uutta miestäkään ei tähän hätään löydy.

Vierailija
12/26 |
02.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan tekisi.

40v

Vierailija
13/26 |
02.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.09.2014 klo 10:10"]

Miksi pitää havahtua päälle nelikymppisenä tuohon että sisarus olisi kiva? En oikein ymmärrät mikset tuota aiemmin miettinyt :/ t. Kolmen lapsen äiti 33v ja lapsiluku täynnä

[/quote]

Koska olen yrittänyt taivutella miestä toiseen lapseen.

Vierailija
14/26 |
02.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.09.2014 klo 09:58"]

[/quote]

Ei asioita saa noin pitkälle alkaa liikaa suunnitella koska kukaan meistä ei tiedä missä kunnossa on esimerkiksi 50 - vuotiaana! Minun lasten isoisoisä 86-v on niin vetreässä kunnossa ja rakastaa lapsia että touhuaa noiden kanssa paljon enemmän kuin työelämässä vielä kiinni oleva lasten isoisä. Käy leikkikentillä, vien lapset sinne hoitoon kun tarvitsen hoitajaa, leikkii ihan tosissaa noiden kanssa. :D

Enemmän se on kiinni siitä kiinnostuksesta. Hyvässä kunnossa olevat isovanhemmat joita kiinnostaa olla lastenlasten elämässä mukana on harvinainen rikkaus, ei itsestään selvyys. 

Vierailija
15/26 |
02.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.09.2014 klo 10:14"][quote author="Vierailija" time="02.09.2014 klo 10:05"]

[quote author="Vierailija" time="02.09.2014 klo 09:59"][quote author="Vierailija" time="02.09.2014 klo 09:56"] Mielenkiinnosta haluaisin kysyä: Montako lasta sinulla on? Montako lasta vielä haluat? Miten koet jaksavasi yö heräämiset ja kakkavaippa rumban? - se 23v jolla on jo luku täynnä :) [/quote] Yksi lapsi, 6v. Haluaisin vielä yhden lapsen sisaruksen tuolle ainokaiselle mies tosin on eri mieltä eli ei halua lisää lapsia. Kyllä varmaan hyvin jaksaisin yöheräilyt ja vaipparumban. [/quote] ok. Mielestäni ihan ymmärrettävää :) onko mies kannalla ehdoton ei vai ehkä? Paha tilanne jos kohta a. Jos hankkisitte lapsen vaikka mies olisi vastahakoinen, saattaa mies katkeroitua. Jos taas jätätte lapsen tekemättä, saatat sinä katkeroitua. Miten olet ajatellut edetä asiassa? -23v

[/quote]

Ehdoton ei on mieheni mielipide. Ei tässä oikein tiedä miten edetä kun uutta miestäkään ei tähän hätään löydy.
[/quote]

No sitten onkin kinkkisempi homma. Koetko lapsen saannin ehdottomaksi? Tai että jos luopuisit ajatuksesta, olisitko onneton? Toki miestä ei voi pakottaa. Mutta ei sinunkaan pitäisi ilman toista lasta jäädä jos se on sinulle äärimmäisen tärkeää. Sinulla on kuitenkin jo sen verran ikää, että kohta on asian suhteen aika kiire. Puntaroi vaihtoehtoja siitä, kuinka tärkeä asia on sinulle (oletko mahdollisesti valmis eroamaan ja etsimään uutta miestä silläkin riskillä ettet siinä onnistu), vai oletko valmis luopumaan ajatuksesta. Tietääkö tai ymmärtääkö miehesi miten tärkeä asia on sinulle? Kannattaa vielä koittaa keskustella. Jos teillä on muuten hyvä suhde, kannattaa todella harkita onko järkevää lähteä. Hankala tilanne :/ -23v

Vierailija
16/26 |
02.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alotin lapsenteon 30v ja lopetin 33v, siinä välissä sain 3 lasta.  Mies sterilotiin heti kun kuopus oli vauva.  Nyt olen 42v ja mies 46v. Seuraavaksi odotellaan lapsenlapsia.  Kyllä oli ihan selvää, että lapsiluku on täynnä siinä iässä.  Ei vauvoja mulle yli 35v.

Vierailija
17/26 |
02.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.09.2014 klo 10:22"]

[quote author="Vierailija" time="02.09.2014 klo 10:14"][quote author="Vierailija" time="02.09.2014 klo 10:05"] [quote author="Vierailija" time="02.09.2014 klo 09:59"][quote author="Vierailija" time="02.09.2014 klo 09:56"] Mielenkiinnosta haluaisin kysyä: Montako lasta sinulla on? Montako lasta vielä haluat? Miten koet jaksavasi yö heräämiset ja kakkavaippa rumban? - se 23v jolla on jo luku täynnä :) [/quote] Yksi lapsi, 6v. Haluaisin vielä yhden lapsen sisaruksen tuolle ainokaiselle mies tosin on eri mieltä eli ei halua lisää lapsia. Kyllä varmaan hyvin jaksaisin yöheräilyt ja vaipparumban. [/quote] ok. Mielestäni ihan ymmärrettävää :) onko mies kannalla ehdoton ei vai ehkä? Paha tilanne jos kohta a. Jos hankkisitte lapsen vaikka mies olisi vastahakoinen, saattaa mies katkeroitua. Jos taas jätätte lapsen tekemättä, saatat sinä katkeroitua. Miten olet ajatellut edetä asiassa? -23v [/quote] Ehdoton ei on mieheni mielipide. Ei tässä oikein tiedä miten edetä kun uutta miestäkään ei tähän hätään löydy. [/quote] No sitten onkin kinkkisempi homma. Koetko lapsen saannin ehdottomaksi? Tai että jos luopuisit ajatuksesta, olisitko onneton? Toki miestä ei voi pakottaa. Mutta ei sinunkaan pitäisi ilman toista lasta jäädä jos se on sinulle äärimmäisen tärkeää. Sinulla on kuitenkin jo sen verran ikää, että kohta on asian suhteen aika kiire. Puntaroi vaihtoehtoja siitä, kuinka tärkeä asia on sinulle (oletko mahdollisesti valmis eroamaan ja etsimään uutta miestä silläkin riskillä ettet siinä onnistu), vai oletko valmis luopumaan ajatuksesta. Tietääkö tai ymmärtääkö miehesi miten tärkeä asia on sinulle? Kannattaa vielä koittaa keskustella. Jos teillä on muuten hyvä suhde, kannattaa todella harkita onko järkevää lähteä. Hankala tilanne :/ -23v

[/quote]

Olen mä tästä yrittänyt paljon jutella miehelleni kuinka tärkeä asia olisi minulle saada vielä toinen lapsi. Hän on vaan päättänyt pitää päänsä enkä minä sitten ole usklatanut lähteä uuden miehen hankintaan koska luulen etten sellaista löytäisi ja tuntuisi pahalta rikkoa perhe ainokaiselta etenkin kun on hyvin läheinen isänsä kanssa. Vaikea näitä haaveita toisesta lapsesta on haudata vaikka muutaman vuoden olen jo yrittänyt niin tehdä.

Vierailija
18/26 |
02.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö sulla oo se toinenkin aikuinen lapsi jonka annoit adoptioon?

Vierailija
19/26 |
02.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 41v ja mieheni yrittää puhua minua ympäri toiseen lapseen. 

Vierailija
20/26 |
02.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen 39 ja sain tänä vuonna toisen lapsen, unelmoin vielä kolmannesta. Tietysti oma ikä mietityttää ja olisin tehnyt lapset nuorempana, jos vaan olisin raskautunut.

Ja hyvin olen jaksanut, jopa paremmin kuin esikoisen kanssa.