Onko luksuslaukut hintansa arvoisia? Esim Chanel tai Louis Vuitton?
Sain mojovan ylennyksen töissä ja ajattelin panostaa laukkuun. Ollut teini-iästä haave omistaa jokin pienikokoinen merkkilaukku. Miten nuo Chanel ai Louis Vuitton, ovatko hintansa arvoisia?
Kommentit (30)
Onkohan kenelläkään täällä Christian Diorin book totea? Olisi kiva kuulla kokemuksia.
Just katselin vintage-laukkuja, joissa näkyy käytön jälki. Hintaa näilläkin on paljon ja muutamassa se jälki on oikeasti aika kauheaa, pinnan kuviot esim. kuluneet.
Ostaisin ap mieluimmin kotimaisen kalliin laukun. Ok, vaikka ei olisi täällä tehty nin edes suomalaisen firman design. Esim. Lumi-merkillä on kauniita nahkalaukkuja. Tai osta se Marimekon "karkkilaukku". Karla se taisi olla.
Ostakaa uuden sijaan vähän käytetty esim. Vestiairesta. Hinta on tippunut uudesta mutta näet kulumat yms. kuvissa. Yli 2000e laukut käy Vestiairella paikan päällä tarkastuksessa, eli turvallinen tapa hankkia, myös alle tuon hintaisista saa 72h sisällä reklamoida ja perua kaupat jos myyjä ei ole kertonut oikein tuotteen kuntoa.
Ostin pari vuotta sitten käytetyn LVn ja sen hinta olisi edelleen sama jos myisin. Uusilla ei varmasti tee voittoa, käytetyt pitävät paremmin hintansa (jos et itse rötvää kännissä laukkua).
Omat Louis Vuitton laukkuni on kestäneet hyvänä jo yli vuosikymmenen. Omistan myös Chanelin pikkulaukun mutta sitä ei tule edes viikottain käytettyä. Chanelista saisin nyt käytettynä tonnin enemmän kuin mitä itse maksoin uutena muutama vuosi sitten eli pitävät kyllä arvonsa :)
Ei ole. Osta suutarilta oikeaa laatua. Lähinnä typerän rahankäytön signali. Varmaan kiinnostunut myös verkostomarkkinoinnista..
Kuka jaksaa käyttää vuosia samaa laukkua? Sehän on jo níin paskainen ja epähygieeninen! Mä käytän pestäviä kangaslaukkuja. En mistään hinnasta huolisi rumaa ns. luksuslaukkua. Se kertoo aivan väärästä arvomaailmasta. Rahaa mulla kyllä on, mutta ostan osakkeita ja metsää.Ja suojelen luontoa.
Vierailija kirjoitti:
Wee tee - laukkuja!
ottaa varmaan mukaan Dubain reissulle.
Minulla on jo vuosia ollut käytössä Givenchy mini antigona laukku ja olen todella tyytyväinen siihen. Aina mukana ja edelleen kuin uusi. Käytettynä helppo myydä.
No ainaki vois olettaa ihan selvittämistäkin että tuon hintaiset kestää ihan hyvin vaikka satais tai aurinko porottais . Laukuthan on tehty suojaamaan sisältöä.