Voiko kerrostaloasuntoa kutsua kodiksi?
Kommentit (47)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kai se joistakin voi kodilta tuntua, mutta itse en koskaan pystynyt niihin asennoitumaan muina kuin väliaikaisina kämppinä, vaikka useita vuosia sellaisissa asuin. Vasta ensimmäinen omakotitalo tuntui oikealta kodilta.
Luulen, että oma lapsuus määrittää aika paljon tätä fiilistä. Jos lapsuus meni kerrostaloissa, niihin tottuu, mutta omakotitaloissa ikänsä asuneen on vaikea nähdä niitä "oikeina" koteina. Kyllähän niihin sellainen köyhyyden leima on iskostunut, ainakin pienemmillä paikkakunnilla. Helsingissä voi olla eri juttu.
70-luku soitti ja pyysi sinua palaamaan takaisin.
Hah, vitsi on sinun päälläsi, sillä en koskaan lähtenyt 70-luvulta - toin sen mukanani.
Koti on siellä missä sydän on. Olen mäkin asunut kerrostalossa vaikka en sellaisissa oikein viihdy ja kyllä se koti silti oli. Onneksi nykyään asumme omakotitalossa. Kummini ovat asuneet 40 vuotta kerrostalossa ja eiköhän se heidän koti ole.
Ihmeellinen aloitus ap:lta.
Vierailija kirjoitti:
Kai se joistakin voi kodilta tuntua, mutta itse en koskaan pystynyt niihin asennoitumaan muina kuin väliaikaisina kämppinä, vaikka useita vuosia sellaisissa asuin. Vasta ensimmäinen omakotitalo tuntui oikealta kodilta.
Luulen, että oma lapsuus määrittää aika paljon tätä fiilistä. Jos lapsuus meni kerrostaloissa, niihin tottuu, mutta omakotitaloissa ikänsä asuneen on vaikea nähdä niitä "oikeina" koteina. Kyllähän niihin sellainen köyhyyden leima on iskostunut, ainakin pienemmillä paikkakunnilla. Helsingissä voi olla eri juttu.
Minä asuin lapsuuden ja nuoruuden omakotitalossa, mutta haaveeni oli silti asua kerrostalon ylimmässä kerroksessa. Olen toteuttanut sen ja tämä on minun kotini.
Mitä ideaa on päättää toisten puolesta, mikä on koti kenellekin ja mikä ei? Jos joku on leijona, jolla tarve karjua muut pois reviiriltään, niin eikö hänelle ole hyvä asia, että on niitäkin, jotka haluavat asua toisin, eivätkä ole sitä reviiriä uhkaamassa? Jos toiselle kerrostaloasuminen on mukavaa ja kotoisaa, niin hyvä niin. Ja mikä tahansa asumisen tapa, jos se tekee ihmisen onnelliseksi, niin siitä hyötyvät muutkin. Onnellinen ihminen on ei tee pahoja asioita, ainakaan niin todennäköisesti.
Vierailija kirjoitti:
Koti on siellä, missä sydän on. Käytännöllisemmin ja rujommin sanottuna koti on mikä tahansa paikka, jossa on katto pään päällä ja seinät kannattelemassa kattoa - lämmityksen voi hoitaa monella tapaa.
Aamen❤️
Tyhmään kysymykseen suora vastaus👍
Roskis on jonkun koti, revi siitä.
Pakko myöntää että itsekin kiinnitän usein huomiota siihen kun tilaa jaetussa betonikuutiossa kutsutaan kodiksi. On maalta kotoisin niin ei oikein miellä "koti" sanaa tuohon tarkoitukseen.