Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lastenvaunut - saako suomalainen uudet sosiaaliturvavaunut

Vierailija
01.09.2014 |

Minkin haluan

Kommentit (77)

Vierailija
1/77 |
02.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Somaleille sossu vois kustantaa uudet kantoliinat. Eihän ne siellä Afrikan savanneillakaan mitään vaunuja lyki. Ja tuskin oman maan pakolaisleireilläkään mitään vaunuja saa?

Vierailija
2/77 |
02.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kysyin mamu mieheltäni kuinka tietyllä porukalla on aina niin hienot ja kalliit vaunut. Mies ei vastausta pidätellyt vaan totesi,että tosi monet varastavat vaunut O_O

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/77 |
02.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa aina pyytää, tyhmät antaa

Vierailija
4/77 |
02.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin se vaan täällä hyvinvointihelvetissä menee. Jos jostain syystä joudut huonoon jamaan taloudellisesti esim. yllättävän työttömyyden taikka sairauden takia, apua et saa mistään.  Kaikki viimeisen vuoden aikana saamasi tulot lasketaan (vaikka palkkasi olisi ollut pieni) sillä periaatteella, että olet käyttänyt elämiseen vain ja ainoastaan toimeentulonormin mukaisen summan (joka kyllä työssäkäyvälle ihmiselle on täysin mahdoton yhtälö). Näin ollen taloudellista turvaa on turha edes hakea.

Meille jatkuvasti perustellaan järjetöntä verotustamme sosiaalisella turvaverkolla, joka varmasti auttaa sinua jos joudut pois työelämästä. Todellisuudessa näin ei ole. Sosiaalinen turvaverkko on rakennettu ikuisia maleksijoita silmälläpitäen, veronmaksajia sillä ei tueta missään tilanteessa.

Ironista tässä on se, että jos hetkellisesti huonoon tilanteeseen joutunutta veronmaksajaa autettaisiin, niin se avuntarve suurella todennäköisyydellä jäisi tilapäiseksi ja siitä olisi työkykyisen ja -haluisen helpompi ponnistaa takaisin oravanpyörään, mutta ei. Kela-gold-jäsenyys on monessakin suhteessa todennäköisempi vaihtoehto, koska silloin saa kaikki mahdolliset tuet ja vielä hieman silittelyä kaupan päälle. Juuri nämä yhtäkkisen taloudellisen katastrofin uhrit, joilla olisi eväitä vielä palata työelämään ovat nämä tuet moneen kertaan omilla veroilla maksaneet.

Oleskeluyhteiskunta-termi kuvaa hyvin nykyistä suomalaista sosiaaliturvamekanismia.

Niin, ja se on suora valhe, etteikö Suomessa mamuja tuettaisi suuremmilla sosiaalietuuksilla. Monella suomalaisella ei olisi esim. varaa asua niissä paikoissa (uusissa asunnoissa) joihin mamuja keskitetty. Minusta on hyvä, että Suomeen on tullut väkeä muualta, mutta nämä voitaisiin velvoittaa elättämään itsensä. Se ei ole oikein, ettätänne tullaan nauttimaan etuuksista, joita he eivät ole itse maksaneet. Jännittävää kuinka muualla maailmassa maahantulijan täytyy osoittaa kykynsä elättää itsensä ja perheensä, mutta Suomeen voi tulla vaan oleilemaan ja vielä kunniakansalaisen statuksella (joka saa kaikkien etuuksien hakemiseen avustajat ja advokaatit).

Vierailija
5/77 |
02.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mies,pakolaisena tullut, kertoi että monet varastavat vaunuja,kun ihmettelin miksi meidän vauva nukkuu kirppisvaunuissa ja jotkut toiset tuliterissä kieseissä O_O

Vierailija
6/77 |
02.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.09.2014 klo 11:05"]

Minun mies,pakolaisena tullut, kertoi että monet varastavat vaunuja,kun ihmettelin miksi meidän vauva nukkuu kirppisvaunuissa ja jotkut toiset tuliterissä kieseissä O_O

[/quote]

Kaupastako varastavat? Käytetyissähän olis taas ne ongelma, että siellä on jonkun toisen lapsen henki ja pahimmassa tapauksessa toisen sukupuolen vielä!

Vierailija
7/77 |
02.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joopa

Vierailija
8/77 |
02.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.09.2014 klo 22:28"]Olen ihan suomalainen, tulin raskaaksi ja jouduin tilanteeseen, että jouduin turvautumaan sossuun apuun. En saanut rahaa vaunuihin, en pinnasänkyyn, enkä mihinkään muuhunkaan tarpeelliseen. Jouduin ostamaan kaiken toimeentulotuellani, eikä siinä eikä seuraavassakaan kuussa jäänyt rahaa ruokaan ja elämiseen kuin muutama kymppi.

Olen todella katkera tästä, olen koulujeni aikana ja jälkeen tehnyt ahkerasti töitä, ja koittanut pärjätä omillani. Veroja olen maksellut monia vuosia, ja tässäkö siitä kiitos? Luulisi suomalaisena saavan apua suomelta silloin kun sitä eniten tarvitsee, mutta ei näköjään. Lapsen isästä ei juurikaan apua ole.

Haluaisin olla kotona lapseni kanssa, mutta pakko se on palata takaisin töihin heti kun se on vaan mahdollista. Kamalaa olla nöyryytettävänä ja kinumassa rahaa mikä ei näköjään rehelliselle töissä käyvälle suomalaiselle kuulu.
[/quote]

Nuita harkinnanvaraisia (eli vaikka lastentarvikkeisiin) myönnetään vain pitkäaikaisasiakkaille, koska heillä ei ole ollut mahdollista säästää. Ihan oikein se meni siis, sun olisi pitänyt osata ennakoida!

Vierailija
9/77 |
02.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi juttu vaan mietityttää. Kun telkkarissa tulee kuvaa Afrikasta tai Lähi-idästä, kuvassa on usein pieniä lapsia, äitejä vauvoineen. Mutta kuinka usein niissä kuvissa on minkäänlaisia vauvanvaunuja tai rattaita? Minusta näyttää, että niihin kulttuureihin kuuluu enemmän kantoliinat kuin Emmaljungat.

Vierailija
10/77 |
02.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen suomalainen, sosiaalitoimi maksoi minulle kokonaan uudet yhdistelmävaunut. Tilanteeni tosin ei muilta osin ollut silloin kadehdittava ja olin kyllä kiitollinen.

Vierailija
11/77 |
02.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että tukea lastentarvikkeisiin? Jos ei ole itsellä varaa hankkia omalle lapselle tarvittavia tavaroita niin olisi varmasti hyvä mietiskellä hankkiiko lapsia vai ei. Ei olisi itsellä ollut pokkaa hankkia lapsia ja mennä sitten sosiaalihuoltoon ruikuttamaan että tarviin, minun kuuluu nyt saada rahaa että saadaan vaunut yms. Jotkut vaan ei itse tajua hoitaa asioitaan vaan vaatii yhteiskunnan apua joka käänteessä.

Vierailija
12/77 |
02.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa otetaan palkansaajilta kaikki rahat ja otettaisiin sillä joka perheelle uudet vaunut? Ei ne pihit ja ahneet työssäkäyvät mitään itselleen tarvitse, kaikki jakoon vaan, niin on sosiaalidemokraattisen solidaarisena.

Vierailija
13/77 |
02.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt.fillä oli lyhyt ja ytimekäs kirjoitus aiheesta, "Kyllä, tämä keskustelu käytiin eilen A-studiossa", joka sisälsi suoria lainauksia ohjelmasta. Tyhmäkin huomaa mistä tässä on oikeasti kyse. Vain Kokoomus & äärioikeisto~

Vierailija
14/77 |
03.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maahanmuuttajat saa.

Niiden kulttuuriin kuuluu ettei saa käyttää käytettyjä lastenvaunuja,tarvikkeita,vaatteita ym.

Helsingissä saa käytetyt,huonokuntoiset,ehkä homeisetkin vaunut lainaan.

Vierailija
15/77 |
03.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.09.2014 klo 18:06"]

[quote author="Vierailija" time="02.09.2014 klo 17:30"]

[quote author="Vierailija" time="01.09.2014 klo 22:34"]

siis onko joku mamu oikeasti perustellut vaunuasiaa sillä että poika ja tyttö ei saa käyttää samoja tai että toisen lapsen henki on vaunuissa? Vai mistä te revitte noita juttuja?

[/quote]On kuulemma

[/quote]

Kuulemma on aina paras lähde. 

[/quote]
No ihan kuulemma on sekin ettei voi tai saa uusia vaunuja, ei mitään faktaa sieltäkään

Vierailija
16/77 |
03.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse asiassa olen nähnyt ohjeistuksen lastenvaunujen avustuksen käytännöstä Helsingissä joka oli voimassa ainakin pari vuotta sitten. Henkilölle tarjotaan mahdollisuutta lainata Pakilan työkeskuksesta vaunut ilmaiseksi, jotka on kyllä kunnostettuja, sellaisia tavallisia isoja yhdistelmävaunuja. Ei mitään 10 vuotta vanhoja. Sitä en teidä onko mukana ollut jotain homeisiakin, luulisi että ei. Ainakin olen nähnyt pinnasängyn jonka myös saa lainaksi tuolta ja se oli ihan uudenveroisen näköinen. Patjan saa uuden, ei käytetyn pinnasänkyyn.

Sitä en tiedä onko oikeus sitten kieltäytyä tuosta lainasta. Ainakin ohjeistuksessa luki jotain sellaista että jos on kyseessä esim. maahanmuuttaja joka ei ole tajunnut tätä ohjeistusta (en muista sanatarkkaan mutta jotain tämän suuntaista siinä oli) ja on jo ostanut lastenvaunut omalla rahalla voidaan antaa rahallisena avustuksena yhdistelmävaunuihin 250€.

Sitäkään en tietenkään voi tietää että jos joku menee sitten itkemään että tuli ostettua nyt 700€ vanunut ja luuli että sossu korvaa sen ja rahaa ei jää nyt ruokaan niin korvaako sossu tuon summman sitten kokonaan. Varmaan aika tapauskohtaista niinkuin kaikki asiat harkinnanvaraisessa tuessa on. Ja kyllä siinä varmaan vähän taistella saa. Mutta jos etukäteen kysyt avustusta vaunuihin olen ihan varma että ei kenellekään (ei edes maahanmuuttajille) lähdetä antamaan maksusitoumusta muuhun kun max. 250€ vaunuihin. Useimmat ovat varmaan saaneet tuon rahallisen avustuksen ja kattavat sitten ylimenevän osan itse.

Minun kantasuomalainen tuttavani juuri teki noin että sai tuon 250€ avustuksen ja osti sitten paljon kalliimmat vaunut. Loppuosa katettiin rahalahjoituksilla jotka oli saatu isovanhemmmilta. Eli kyllä tuon raha-avustuksen saa myös suomalaisetkin.

Vierailija
17/77 |
03.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos saa rahana tuon 250e niin netistä saa tilattua uudet vaunut tarjouksesta 200e ilmaisella kotiinkuljetuksella ja jää vielä 50e ylimääräistä. Jos on maksusitoumus niin liikkeestä saa 300e vaunut tarjouksesta.

Vierailija
18/77 |
03.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.09.2014 klo 21:42"]

Olen saanut kahdet. Tai siis 400e maksusitoumukset, eli sossu kustansi molemmista vaunuista 400. Ensin tavalliset yhdistelmät sitten tuplarattaat kun toinen syntyi. Lisäksi pinnasänkyyn 90e ja patjaan 40e. ;)

[/quote]

Kai hommaat vielä lisääkin lapsia?

Vierailija
19/77 |
03.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tunne yhtään sossussa käyvää mamua, mutta ihan kantasuomalaisia sossun asiakkaita kylläkin, ja kyllä heille on ainakin kustannettu upouutta sohvaa ja hellaa ja kännykkää, niin miksei sitten lastenvaunujakin. Ketään ei ole käsketty käydä kirpputorilla. Satakunnassa olen.

Vierailija
20/77 |
03.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.09.2014 klo 10:24"]

[quote author="Vierailija" time="01.09.2014 klo 21:42"]

Olen saanut kahdet. Tai siis 400e maksusitoumukset, eli sossu kustansi molemmista vaunuista 400. Ensin tavalliset yhdistelmät sitten tuplarattaat kun toinen syntyi. Lisäksi pinnasänkyyn 90e ja patjaan 40e. ;)

[/quote]

Kai hommaat vielä lisääkin lapsia?

[/quote]

Missä kaupungissa saa 400€ yhden lapsen yhdistelmiin? Tuplarattaat kyllä ymmärään kun ei niitäkään kunnollisia välttämättä kahdellasadalla saa, jos pitää olla sellaiset että vastasyntynyt tarvitsee hyvän makuutilan ja taapero istumatilan ja ovat ihan välttämättömät kahden pienen kanssa. Ostitko ensin ja pyysit sitten rahat vai pyysitkö etukäteen?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi seitsemän