herkkutatin pillistö
Poistatteko ennen käyttöä nuorestakin sienestä? Enkä käytättekö jalan?
Kommentit (17)
Jos on pieni sieni ja vielä valkeat pillit, silloin en poista. Kellertävät poistan
Jos syödään välittömästi eikä pillistössä ole madonreikiä, en poista. Kuivattavista ja reikäisistä taas poistan. Jalka käytetään ilman muuta.
Käytän koko nuoren sienen. Vanhemmasta poistan pillistön.
[quote author="Vierailija" time="01.09.2014 klo 20:04"]Jos syödään välittömästi eikä pillistössä ole madonreikiä, en poista. Kuivattavista ja reikäisistä taas poistan. Jalka käytetään ilman muuta.
[/quote]
kiitoksia. Olem kova sienestämään mutta tatit ocat uusia minulle. Niitä kun en ole yleensä löytänyt.
Ei tarvitse, ja jalan voi yleensä käyttää, ainakin tämä pätee tatteihin.
Kiinnostaako miehinen herkkutatti? ;)
[quote author="Vierailija" time="01.09.2014 klo 20:06"]Kiinnostaako miehinen herkkutatti? ;)
[/quote]
Ei jos on yhtä pieni kuim löydän metsästä. Isommat ovatkin sen verran velttoja etteivät kiinnosta sen vuoksi.
[quote author="Vierailija" time="01.09.2014 klo 20:07"]
[quote author="Vierailija" time="01.09.2014 klo 20:06"]Kiinnostaako miehinen herkkutatti? ;) [/quote] Ei jos on yhtä pieni kuim löydän metsästä. Isommat ovatkin sen verran velttoja etteivät kiinnosta sen vuoksi.
[/quote] Hmm.. eli siis yksikään miehen "tatti" ei kiinnosta? :P
[quote author="Vierailija" time="01.09.2014 klo 20:10"][quote author="Vierailija" time="01.09.2014 klo 20:07"]
[quote author="Vierailija" time="01.09.2014 klo 20:06"]Kiinnostaako miehinen herkkutatti? ;) [/quote] Ei jos on yhtä pieni kuim löydän metsästä. Isommat ovatkin sen verran velttoja etteivät kiinnosta sen vuoksi.
[/quote]
ei koska olen mies.
Pienet on söpöjä ja kivoja. Hienoja tatteja tahtoo aina lisää. Nyt on hyvä tattivuosi, ei tarvitse huonoja ottaa ollenkaan. Nam! Tattipastaa. :-)
Mitä teette herkkutateista? En ole juurikaan sienien ystävä, mutta sitkeästi yritän opetella syömään. Tänään tehtiin herkkutattikastiketta. En tykännyt. Mitä mausteita käytätte seinten kanssa?
[quote author="Vierailija" time="01.09.2014 klo 20:11"][quote author="Vierailija" time="01.09.2014 klo 20:10"][quote author="Vierailija" time="01.09.2014 klo 20:07"]
[/quote]
ei koska olen mies.
[/quote] :D
Käytän suolaa ja mustapippuria. Itse tein kastiketta. Sipulia ja kermaa. Osa sienistä oli limaisen oloisia, johtuen varmaan niistä pillikkeistä. Siksi täällä nyt kyseli kin asiasta.
[quote author="Vierailija" time="01.09.2014 klo 20:11"]
[quote author="Vierailija" time="01.09.2014 klo 20:10"][quote author="Vierailija" time="01.09.2014 klo 20:07"] [quote author="Vierailija" time="01.09.2014 klo 20:06"]Kiinnostaako miehinen herkkutatti? ;) [/quote] Ei jos on yhtä pieni kuim löydän metsästä. Isommat ovatkin sen verran velttoja etteivät kiinnosta sen vuoksi. [/quote] Hmm.. eli siis yksikään miehen "tatti" ei kiinnosta? :P [/quote] ei koska olen mies.
[/quote] Sori mutta en usko. :D
Paista sieniä pannulla, kunnes kaikki neste on haihtunut. Sitten ruskista voissa. Tattipastaan ei tuu kermaa. Sienet ja kerma ei toimi.
Sienileipiä: paistetut sienet, sipulia ja kasviksia leivälle, päälle juustokuorrutus.
Tai munakas ja sienitäytteiset.
Up