Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tässä miettinyt eroa, jo pitkään.

Vierailija
13.08.2021 |

Tajusin, että mieheni ikään kuin kiristää minua. Kun otin eron puheeksi, niin sanoi että siinä tapauksessa ottaa lapsen luokseen vain joka toinen viikonloppu.

Mulla on siis töistä viikonloppuvapaa noin kerran kuukaudessa. Tämä siis tarkoittaisi, että mun pitää muuttaa lapsen kanssa lähelle päiväkotia, mikä on auki myös viikonloppuisin.

Tällä hetkellä lapsi on hoidossa vain arkipäivisin, kun mies voi olla lapsen kanssa viikonloput. Ja päiväkoti on auki arkisin klo. 6-17.

Jos taas muuttaisimme, niin työmatkani pitenisi. Ja tietysti päiväkoti vaihtuisi. Tuntuu tosi ikävältä kun lapsi on miehelle kaikki kaikessa, mutta jos erotaan olisi lapsen kanssa vain joka toinen viikonloppu.

Jotenkin tuntuu, että tämä vain siksi etten toteuttaisi eroa ja kostoksi minulle. En halua edes ajatella miten hankala mies olisi eron jälkeen.

Kai se on vaan alettava etsimään asuntoa vuoropäiväkodin läheltä ja toivottava, että päiväkodissa on tilaa lapselle.

Olen oikeasti vähän hukassa nyt. Tuo asuinalue ei ole yhtään mieluisa. Mutta voidaan sitten kahden vuoden päästä muuttaa minne halutaan kun lapsi aloittaa koulun.

En ymmärrä, miksi mies ei ole itse halukas eroamaan. Suhteessamme ei ole enää mitään järkeä. En vain pystynyt rakastamaan häntä enää. Mies sanoo, etten vain yritä tarpeeksi.

Lähes kymmenen vuotta yhdessä. Ja ymmärrän kyllä olla ilman miestä loppu elämäni. Ei vaan sovi minulle.

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
13.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies teki pelin selväksi.

Vierailija
22/33 |
13.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, on kuin omasta elämästä tämä teksti. Mies läheinen lapsen kanssa mutta olemme tehneet eroa pitkään. Sanoo että tapaa vain joka toinen viikonloppu lasta. Ihmettelen miksi pitää olla niin katkerapska. Ero olisi kaikille paras. Sinnittelen vielä hetken. Lapsi 4v.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
13.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varmasti on menneisyyden haavoja, mutta ei ne vaikuta meidän suhteeseen. En pysty kunnioittamaan miestä. Luulen vahvasti, että minun luonteista ihmistä ei ole tarkoitettu parisuhteeseen. Ei ainakaan mieheni kaltaisen ihmisen kanssa. Olemme kuin yö ja päivä. Ei tämä vain ole hyväksi kummallekaan. Lapsi tästä särkyy kyllä, mutta uskon että loppujen lopuksi paras ratkaisu hänenkin kannaltaan.

Ap

Jonkin tutkimuksen mukaan lapsi kärsii enemmän erosta kuin riitaisesta suhteesta.

Yrittäkää parantaa suhdettanne. Olette sentään tehneet päätöksen mennä naimisiinkin, joten rakkutt on löytynyt. Etsikää se takaisin.

Pari kursseja ja pariterapiaa suosittelen.

Ei mulla itselläkään ole ollenkaan helppoa ennen kursseja oli paljon vaikeampaa. Edelleen täytyy koko ajan yrittää tehdä työtä parisuhteen eteen.

Meidän tapauksessa lapsi kärsii enemmän liitosta kuin erosta. Kotona oli kamalan kireä tunnelma joka teki lapsen hermostuneeksi ja välillä jopa itkuiseksi. Siis vaikka emme edes riidelleet lapsen kuullen. Eron jälkeen lapsi oli tasapainoisempi ja onnellisempi.

Varmaan riippuu perheestä, tilanteesta ja lapsen luonteesta mikä ratkaisu on paras lapsen näkökannalta.

Tässähän se on, että kun luopuu odotuksistaan puolisoa kohtaan, myös kireä ilmapiiri kotona helpottaa. Joten olisi kiva kuulla aapeeltä tulisiko tällainen vaihtoehto kyseeseen. 

Täällä tuo edellinen eronnut. Ei ollut vaihtoehtona luopua odotuksista puolisoa kohtaan. Ero johtui siitä että puoliso harjoitti henkistä väkivaltaa minua kohtaan. Kaikenlaista mollaamista, vähättelyä ja kiusantekoa. Se oli sekä inhottavaa minulle että myös antoi lapselle omituisen esimerkin siitä kuinka muita ihmisiä kohdellaan ja mikä on parisuhde.

Neuvosi odotuksista luopumisesta on vähintäänkin omituinen.

Vierailija
24/33 |
13.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pim

Vierailija
25/33 |
13.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varmasti on menneisyyden haavoja, mutta ei ne vaikuta meidän suhteeseen. En pysty kunnioittamaan miestä. Luulen vahvasti, että minun luonteista ihmistä ei ole tarkoitettu parisuhteeseen. Ei ainakaan mieheni kaltaisen ihmisen kanssa. Olemme kuin yö ja päivä. Ei tämä vain ole hyväksi kummallekaan. Lapsi tästä särkyy kyllä, mutta uskon että loppujen lopuksi paras ratkaisu hänenkin kannaltaan.

Ap

Jonkin tutkimuksen mukaan lapsi kärsii enemmän erosta kuin riitaisesta suhteesta.

Yrittäkää parantaa suhdettanne. Olette sentään tehneet päätöksen mennä naimisiinkin, joten rakkutt on löytynyt. Etsikää se takaisin.

Pari kursseja ja pariterapiaa suosittelen.

Ei mulla itselläkään ole ollenkaan helppoa ennen kursseja oli paljon vaikeampaa. Edelleen täytyy koko ajan yrittää tehdä työtä parisuhteen eteen.

Lapsi kärsii riitaisesta kodista.

Elämäni paras juttu oli vanhempieni ero.

t

Vierailija
26/33 |
13.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ethän sä AP oikeasti olettanut, että mies olisi pitänyt lasta luonaan sen 3 viikonloppua kuukaudessa? Tai siis miksi niin luulit?

Erotessa yleensä aina jompikumpi joutuu muuttamaan, eikä sen pitäisi tulla mitenkään yllätyksenä. Jotenkin outoja ajatus kuvioita sulla, joihin takerrut negatiivisesti kiinni. Nyt hieman asennemuutosta ja viemään teidän elämää eteenpäin!

Vierailija
27/33 |
13.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Perheterapia ? Jos pystyisit siellä puhumaan ilman että mies alkaa kiristämään ?

Perheterapia lähinnä vitsi. Itse menin sinne kun vaimo halusi. Kaikki mitä vaimo yhdessä anopin kaa oli sanonut ja sekaantunut meille minun olisi vaan pitänyt unohtaa. Kaikki jatkui terapian jälkeenkin kunnes huomasin että laiskuutta kaikki. Otin eron. Nyt kaikki hyvin ja anopille en sano mitään. En edes päivää.

Vierailija
28/33 |
13.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano miehelle että selvä, saat lapset ihan kokonaan itsellesi. Millä oikeudella miehet saavat kiristää yhtään millään, ja naiset tekevät mitä uskaltaavat.

Vierailija
29/33 |
13.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ethän sä AP oikeasti olettanut, että mies olisi pitänyt lasta luonaan sen 3 viikonloppua kuukaudessa? Tai siis miksi niin luulit?

Erotessa yleensä aina jompikumpi joutuu muuttamaan, eikä sen pitäisi tulla mitenkään yllätyksenä. Jotenkin outoja ajatus kuvioita sulla, joihin takerrut negatiivisesti kiinni. Nyt hieman asennemuutosta ja viemään teidän elämää eteenpäin!

Mietipä nyt pikku aivoillasi. Olisin lapsen kanssa kaikki arkipäivät plus yhden viikonlopun kuukaudessa. Miehelle jäisi vain kolme viikonloppua. Onhan siinä yksi vapaa viikonloppu kuukaudessa. Itselläni ei yhtään lapsivapaata viikonloppua.

Miksi olisi jotenkin väärin miestä kohtaan, että hän on lapsen kanssa n. kuusi päivää kuukaudessa? Käykö miestä sääliksi vai mitä? Neljä päivää kuukaudessa olisi miehelle reilumpaa? Voi hän varmasti välillä viedä lapsen hoitoon vanhemmilleen. Mutta ei mitään, lapsi menee vuoropäiväkotiin. Kivempaa se lapselle varmasti onkin.

Vierailija
30/33 |
13.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ei isä voisi pitää omaa lastaan luonaan vaikka kolmena viikonloppuna

Pitäähän äitikin kaikki viikot?

Vierailija
31/33 |
13.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mietipä nyt pikku aivoillasi. Olisin lapsen kanssa kaikki arkipäivät plus yhden viikonlopun kuukaudessa. Miehelle jäisi vain kolme viikonloppua. Onhan siinä yksi vapaa viikonloppu kuukaudessa. Itselläni ei yhtään lapsivapaata viikonloppua.

Miksi olisi jotenkin väärin miestä kohtaan, että hän on lapsen kanssa n. kuusi päivää kuukaudessa? Käykö miestä sääliksi vai mitä? Neljä päivää kuukaudessa olisi miehelle reilumpaa? Voi hän varmasti välillä viedä lapsen hoitoon vanhemmilleen. Mutta ei mitään, lapsi menee vuoropäiväkotiin. Kivempaa se lapselle varmasti onkin.

Juuri näin. Miksi oletetaan että isällä pitäisi olla vielä viikonloppuvapaatkin ja vapaat kaikki viikot? Joillekin pareille sopii kokonaan puoleksi hoito.

Vierailija
32/33 |
13.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ei isä voisi pitää omaa lastaan luonaan vaikka kolmena viikonloppuna

Pitäähän äitikin kaikki viikot?

Vastaisin tähän, että ei ehdi paneskella ja treffailla naisia kun lapsi siinä koko ajan tiellä. Muutenkin mies varmasti väsyy ihan liikaa, jos ei pääse lepäämään rauhassa rankan työviikon jälkeen.

Vierailija
33/33 |
13.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei sinun tarvitse muuttaa. Palkkaat lastenhoitajan vaikka kotiisi tai viet lapsen jonnekin yksityiselle hoitoon. Varmaan kivempaa kuin päiväkodissa sitäpaitsi.