Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Huippuhyviä uutisia - rokotusten eteneminen lähti uuteen laukkaan

Vierailija
13.08.2021 |

Suomalaisista saadaan rokotettua koronaa vastaan noin 90 prosenttia.
Siltä se näyttää tämän päivän uutisten perusteella.

THL:n tuorein kyselytutkimus kertoo, että rokotettavasta väestöstä 92 prosenttia on jo ottanut tai aikoo ottaa piikin. Prosenttiosuus on koko ajan kasvanut kysely kyselyltä, nyt tehnyt taas hyppäyksen.

Myös käytännössä rokotukset ovat ottaneet uutta vauhtia.

Tähän mennessä ykkösrokotteen on saanut liki 78 prosenttia porukasta, ja rokotustahti on kiihtynyt.

Iltalehti:

THL: Jopa 90 prosentin rokotekattavuus mahdollinen loka-marraskuun vaihteessa – ”Näyttää todella hyvältä”

https://www.iltalehti.fi/koronavirus/a/ebef2303-d060-454f-89e5-db61bc90…

Kommentit (114)

Vierailija
21/114 |
13.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvähyvä, lisää koekaniineja testiin.

Vierailija
22/114 |
13.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on tämä meidän sukupolven talvisota. Ärripurrikansa puhaltaa taas yhteen hiileen.  :)

Odotan innolla, millaisia tarinoita tästä vuosikymmenten päästä kerrotaan. Kun meidänkin isä piikille lähti, p*rkele!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/114 |
13.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvähyvä, lisää koekaniineja testiin.

Ja mieti että niitä koekaniineja on maailmassa kohta 4,5 miljardia. Että kyllä varmasti kohta taivas putoaa.

Vierailija
24/114 |
13.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kyllä jänskättää, kun havaitaan, ettei Suomi olekaan erityisasemassa rokotteiden suhteen ja täällä tulee käymään kuten Islannissa ja israelissakin.

Vierailija
25/114 |
13.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä valmistetta muuten teillä on teinit saaneet? Meillä oli annettu Pfizeriä.

Meillä sai 12v tänään Moderna spikevax.

Vierailija
26/114 |
13.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä risoo 25-29 -vuotiaita, kun tämän ikäluokan rokotuskattavuus on koko maan tasolla pienempi kuin vaikkapa 20-24 -vuotiaiden ikäluokalla?

Lähde: https://www.hs.fi/kotimaa/art-2000007983110.html

Kiinnostavaa. Olisiko nuo muutamaa vuotta vanhemmat esimerkiksi vauvojen vanhempia, joilla elämä on kiireisempää kuin vähän nuoremmilla?

Olen 28-vuotias, mutten ole vielä saanut rokotetta tai edes aikaa, vaikka ilmoittauduin rokotukseen jo kesäkuussa. Ilmeisesti sain arvonnassa huonon järjestysnumeron. Monet minua nuoremmat ovat jo saaneet rokotteet.

Vierailija
27/114 |
13.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä valmistetta muuten teillä on teinit saaneet? Meillä oli annettu Pfizeriä.

Pfizer täälläkin. Sama kuin meillä vanhemmilla. Isovanhemmat saivat Astraa.

Vierailija
28/114 |
13.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämähän tietää sitä, että loka-marraskuussa päästään eroon rajoituksistakin.  Enpä pane pahakseni.  :)

No juu se vaan harmittaa että kulkutauti myönteiset pääsee sitten nauttimaan vapaudesta myös. Vaikka eivät itse ole panneet tikkua ristiin.

Ole sinä vain tyytyväinen siihen terveelliseen ja herkulliseen rokotteeseen, mitä sitä tarvitsee muitten asioita miettiä?

Vierailija
29/114 |
13.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tyttö tuli äsken koulusta ylpeänä laastari olkapäässä. Oli kuulemma rokotuksessa ollut "päheetä".   :D

Voi olla.   Tässähän sitä ollaan ihan niin kuin oikein aikuisia, kun kyse ei ole "lasten rokotuksesta".

Vierailija
30/114 |
13.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä risoo 25-29 -vuotiaita, kun tämän ikäluokan rokotuskattavuus on koko maan tasolla pienempi kuin vaikkapa 20-24 -vuotiaiden ikäluokalla?

Kiinnostavaa. Olisiko nuo muutamaa vuotta vanhemmat esimerkiksi vauvojen vanhempia, joilla elämä on kiireisempää kuin vähän nuoremmilla?

Olen 28-vuotias, mutten ole vielä saanut rokotetta tai edes aikaa, vaikka ilmoittauduin rokotukseen jo kesäkuussa. Ilmeisesti sain arvonnassa huonon järjestysnumeron. Monet minua nuoremmat ovat jo saaneet rokotteet.

Onpas outoa. Eri kunnissa kyllä vaihtelee käytännöt paljon. Ei meillä erikseen ilmoittauduttu vaan suoraan sai varata ajan itselleen nettisivulta. Mutta jos jossain on aikoja arvottu niin sittenhän ei huonolle tuurilleen mitään voi.

Vierailija
31/114 |
13.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kysy nyt ihmeessä, missä mättää.   Ehkä jotakin meni pieleen tuossa ilmoittautumisessasi (enkä tarkoita, että olisi johtunut sinusta).

Vierailija
32/114 |
13.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka sanoisi megafonilla että dont do it, niin ihmiset tuntuvat ryntäävän kohti piikitystä. Entä jos on kuitenkin influihin muuta lääkettä saatavilla.

Vierailija
33/114 |
13.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitenköhän kysely on toteutettu?

Mietin vaan kun itse olen rokottamaton 28-vuotias helsinkiläinen ja missään en ole huomannut mitään kyselyyn viittaavaa eikä ole tuttavatkaan. Puhelinmyyjätkin haluavat mieluummin neuvotella sähkösopimuksesta..

Vierailija
34/114 |
13.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämähän tietää sitä, että loka-marraskuussa päästään eroon rajoituksistakin.  Enpä pane pahakseni.  :)

No juu se vaan harmittaa että kulkutauti myönteiset pääsee sitten nauttimaan vapaudesta myös. Vaikka eivät itse ole panneet tikkua ristiin.

Se vakavan taudin riski on heillä suurempi niin kantakoon sitten sillä tavoin vastuuta valinnoistaan. Ei me murehdita liikaa sitä :)

Vierailija
35/114 |
13.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mietin vaan kun itse olen rokottamaton 28-vuotias helsinkiläinen ja missään en ole huomannut mitään kyselyyn viittaavaa eikä ole tuttavatkaan. Puhelinmyyjätkin haluavat mieluummin neuvotella sähkösopimuksesta..

Tutkimusta tosiaan harvemmin tehdään niin että jokaiselta kysytään. Yleistettävyys perustuu otannan ja väestön kokoihin ja tilastolaskentaan.

Vierailija
36/114 |
13.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tää on hyvä uutinen, tarkoittaa, että korona ei sitten enää tartu ja voidaan pitää palvelut auki, ilman rajoitteita. Siis elää normaalisti. 

Rokotetut eivät joudu sairaalaan vaan sairastavat covid-19 pikku flunssana. 

Ensinnäkin korona tarttuu, oli rokotettu tai ei. Toiseksi rokotettuja joutuu ja on sairaalassa tälläkin hetkellä.

Vierailija
37/114 |
13.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliskin hienoa, jos koronatautiin olisi toimiva lääke. Vielä ei valitettavasti ole. Vaikka tutkijat nyt kyllä selvittää intensiivisesti, voisiko joitain nykylääkkeitä (syöpälääkkeitä esimerkiksi) käyttää myös koronan hoidossa.

Mutta on kyllä ihan sairaan mahtavaa, että saatiin toimivat rokotteet. Voin tunnustaa että aloin itkeä siellä rokotuspaikalla, sen verran hienolta tuntui.

Vierailija
38/114 |
13.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tutkimusta tosiaan harvemmin tehdään niin että jokaiselta kysytään. Yleistettävyys perustuu otannan ja väestön kokoihin ja tilastolaskentaan.

Mitään tutkimusta ei tehdä niin, että jokaiselta kysytään. Vaalit lienee ainoa, ja silloinkin iso osa jättää vastaamatta. 

Vierailija
39/114 |
13.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo prosentti on harhaanjohtava. Siinä ei ole lainkaan alle 12-vuotiaita, joten ei riittäisi laumasuojaa, vaikka laumasuoja olsii mahdollinen.

Deltahan tarttuu rokotettuihinkin, joten laumasuoja ei ole mahdollinen.

Vierailija
40/114 |
13.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on turhan optimistinen arvio, edellinen oli 70% kesäkuun loppuun. Mutta jospa hörhöt olisivat vähentyneet oikeasti, niin tammikuu olisi jo oikeasti mahdollinen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi viisi