Lutikka-, turkiskuoriais- ja torakkakammo pilaa elämäni :(
Otsikko on totisinta totta, hävettää myöntää jopa näin anonyymisti. Ennen en pelännyt, tieto on selvästi lisännyt tuskaa. Olen muutenkin melko bakteerineuroottinen ja pelkään sairastumista flunssaan yms. Mutta tästä öttiäiskammosta on tullut ihan hirveä. Pelkään, että jokin tuollainen pilaa vielä elämäni sillä, että saan tuholaisia kotiini. En voi enää tehdä mitään ilman, että takaraivossa jyskyttää epäilys siitä, kannanko nyt kotiini tuholaisia. Jos ostan vaatteita, heitän ne heti pakkaseen pariksi viikoksi kuten myös sovitellessa päälläni olleet vaatteet. Töissä en uskalla riisua kenkiä, jos niihin menisi lutikoita tai torakoita vaanimaan ja odottamaan kotiini pääsyään. En viitsi käydä kenenkään luona, jos vaikka heillä olisi noita enkä edes sukulaisten luona yökylässä, ties mitä hirvityksiä sieltä mukaani kantaisin.
Olen sosiaalinen ihminen ja yllä olevasta huolimatta muuten aivan täyspäinen, joten tunnistan kyllä, että nyt on jokin vinossa. Mutta kun bussissakin istuessa mietin, miten penkin pehmusteesta voi takin helmaan tarttua jotain öttiäisiä tai kuinka kaveria halatessa hänen paidastaa irtoaa turkiskuoriaisi mun huiviini. Tämä rajoittaa todella paljon elämääni mutten enää saa näitä mietteitä pois. Takokaa mulle järkeä kaaliin tai kertokaa, mitä ihmettä mä teen?
Kommentit (62)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nostan tätä vanhaa keskustelua. Itse pelkään järjettömästi luteita ja mietin onko tämä normaalia varovaisuutta vai kantsisko hakea apua, olenko aivan hysteerinen?.
Pelko on mennyt jo niin pitkälle, että en halua (yö)vieraita kotiimme. Tuttavaperhe tulee meille muutaman viikon päästä yökylään ja he tulevat suoraan jostain hotellista/majoituksesta eli kotimatkalla tulevat meille. Pelkään aivan sairaasti, että tuovat mukanaan luteita. Itse olen lähdössä heidän vierailunsa jälkeen vanhemmilleni auttamaan moneksi yöksi ja pelkään, että vien mahdolliset luteet/munat sinne. Tässä vaiheessa en välttämättä olisi niitä kodistani huomannut. En luota siihen, että joku muu osaisi majoituksessa tutkia joka kolon luteiden varalta kuten itse teen. Varmaan heidän lapset eivät ainakaan ymmärrä, että yövaatteita jne ei voi jättää sängyn luo yms. Itse en enää halua matkustaa juurikaan tän pelon takia :(
Puolison mielestä on epänormaalia kun pelkään matkalla olevia vieraita enkä heitä haluaisi kotiini, koska en siedä ajatusta luteista.. Mikä avuksi? Olen jo googletellut ”varmuudeksi” kaikki luteenhävitysasiat :(
Jep, täällä toinen, jolla samanlainen pelko yövieraista... ja yleensäkin luteista, turkiskuoriaisista yms. Tuolla kun joku sanoi muuttaneensa Otaniemestä pois luteiden takia... mä pelkään jo sitä aikaa, että lapset lähtee opiskelemaan... että ne tuo meille kotiin opiskelijakämpästään jotain. Joo, tiedän, että ei oo normaalia, mutta oon ajatellut tämän näin, että jotkut pelkää lentämistä, jotkut korkeita paikkoja, mä ötököitä.
Väittävät jenkeissä, että lutikat ovat vallanneet jopa elokuvateattereita.
MENKÄÄ INDIANA JOONAKSEN KANSSA LUOLAAN NIIN SEN JÄLKEEN ETTE PELKÄÄ MITÄÄN Putinia pienempää.