Kysy koko ikänsä Helsingissä asuneelta
Kommentit (29)
[quote author="Vierailija" time="31.08.2014 klo 23:42"]
Olen 8 ja minusta ei oikein voi nimetä parhaita alueita, se voi olla se paikka missä olet asunut aina vaikkapa skidistä asti, meri on kyllä hieno homma. Itse olen asunut enimmäkseen länsipuolella, tästä kylästäkin löytyy vielä mukavia ok-alueita joissa melkein kaikki tuntevat toisensa, toki vanhat alkuasukkaat lähtee ja uusia tulee tilalle ja naapurit auttavat toisiaan, yhteishenkeä löytyy! Niin kai se on vanha viisaus että stadilaiseksi ei tulla vaan synnytään. Jos vanhemmat ovat muualta tulleita niin se on heti jo eri asia.
[/quote]
Minusta taas stadilaisuus ei välttämättä ole syntymäpaikasta kiinni, sitä kun ei voi valita. Ihminen usein rakentaa kotinsa sinne missä tuntee olonsa kotoisaksi.
[quote author="Vierailija" time="31.08.2014 klo 23:48"]
Olisko sulle kauhistus muuttaa Espooseen?
[/quote]
Ei lainkaan. Ainakin joku Tapiola olisi hyvinkin ok.
[quote author="Vierailija" time="31.08.2014 klo 23:55"]
[quote author="Vierailija" time="31.08.2014 klo 23:42"]
Olen 8 ja minusta ei oikein voi nimetä parhaita alueita, se voi olla se paikka missä olet asunut aina vaikkapa skidistä asti, meri on kyllä hieno homma. Itse olen asunut enimmäkseen länsipuolella, tästä kylästäkin löytyy vielä mukavia ok-alueita joissa melkein kaikki tuntevat toisensa, toki vanhat alkuasukkaat lähtee ja uusia tulee tilalle ja naapurit auttavat toisiaan, yhteishenkeä löytyy! Niin kai se on vanha viisaus että stadilaiseksi ei tulla vaan synnytään. Jos vanhemmat ovat muualta tulleita niin se on heti jo eri asia.
[/quote]
Minusta taas stadilaisuus ei välttämättä ole syntymäpaikasta kiinni, sitä kun ei voi valita. Ihminen usein rakentaa kotinsa sinne missä tuntee olonsa kotoisaksi.
[/quote]
8 kertoo kyllä asian kuten se stadilaisten keskuudessa mielletään. Muualta muuttaneet ovat sitten helsinkiläisiä.
Espoo on landea. Yllättäen kaikki junantuomat haluaa Espooseen koska se tuntuu hieman kotoisemmalta kuin pelottava stadi.
[quote author="Vierailija" time="31.08.2014 klo 23:51"]
Miten koet uudet alueet? Esim. Ruoholahti (semiuusi), Jätkäsaari, Hernesaari muutoksineen, Myllikän muutokset, uudet alueet idässä jne. Miten koet niiden sulautuvan vanhaan Helsinkiin?
[/quote]
En oikein osaa sanoa, koska olen kuitenkin sen verran nuori, että osaa noista on aina rakennettu. Makasiineja vähän kaipaan ja aikaa ennen kuin siihen paikalle rakennettiin nykyiset Musiikkitalo ja ne uudet kerrostalot. Nykyään se näyttää harmillisen tukkoiselta. Ja aika ennen Kampin kauppakeskusta! Idän alueista mm. Vuosaari ja Kivikko on kokeneet samaa rakentamisvimmaa. Kerrostaloja kerrostalojen viereen, hrrr.
Sama.
Miten kukaan jaksaa kysyä tässä mitään?
-paljasjalkainen itsekin [quote author="Vierailija" time="31.08.2014 klo 23:53"]
No hohhoijaa.
[/quote]
[quote author="Vierailija" time="01.09.2014 klo 00:11"]
Hesa vai stadi?
[/quote]
EN pidä stadi sanasta lainkaan, joten HESA! :D
No hohhoijaa.