Haluaisin tyttären, mitä jos tuleekin poika? :(
Haaveilen vain ja ainoastaan tyttölapsesta, en tykkää poikalapsista ollenkaan... Onko kellään av-mammalla ollut samaa ongelmaa että haluaa just tietyn sukupuolen lapsen? Jos onkin tullut sitten se toinen niin kiintyykö siihen yhtään vai kalvaako pettymys?
Kommentit (61)
anteeksi nyt vain..eikö teitä pitäisi olla tyytyväinen siihen että vauvanne syntyy tervellisesti. mielestäni toi oo niin tyhmä että toivoa vain tietty ja ollaan siten petynyt kun ei tullut se tietty. ja jotku ei jopa rakastanut lapsensa vain siksi
Eikös se ole pääasia että tuli tyttö tai poika, että hän on terve, eikä mikään down tapaus taikka taikka joku hikinen neekeripoika, ihonväriä kun ei voi ultrassa todeta harmillista sinänsä,varmaan aborttien määrät muussa tapauksessa räjähtäisivät. Olkaa onnellisia että Suomessa on näinkin pitkät äitiyslomat ja sosiaalituet suomalaisille lapsiperheille.
Etkö ole jo saanut vastauksen? Täällähän on jo useimmat kertoneet, kuinka niitä omia lapsiaan rakastaa yli kaiken sukupuolesta riippumatta. Jokaiselle miesvihaajalle nimenomaan pitäisi syntyä poikalapsi niin pääsisivät noista ihmeellisistä ajatuksistaan eroon, kun saisivat täydellisen vauvansa syliin täysin avuttomana.
Omaa lasta ei voi olla rakastamatta. Hän on sinun sisälläsi kasvanut ja sinusta tuskalla ulos tullut, sinun ja miehesi lihaa ja verta: sinun (ja miehesi) silmissä hän on maailman upein luomus.
[quote author="Vierailija" time="01.09.2014 klo 09:00"]anteeksi nyt vain..eikö teitä pitäisi olla tyytyväinen siihen että vauvanne syntyy tervellisesti. mielestäni toi oo niin tyhmä että toivoa vain tietty ja ollaan siten petynyt kun ei tullut se tietty. ja jotku ei jopa rakastanut lapsensa vain siksi
[/quote]
Inhoan kielinatseja todella, mutta oikeasti?? "Syntyä terveellisesti" ja pienet alkukirjaimet joka lauseen alussa... (voisin kuvitella että 12-vuotias siskoni kirjoittaisi noin) anteeksi.
(Ohis)
Mulla toisin päin... Vaihdetaan, jos mä saankin tytön? :) VITSI!!!!
Samoja tunteita kuin sulla... Mutta kyllä siihen sitten varmasti kiintyy, eikä sitten vaihtaisi pois! :)
Adoptoi, jos toi kert on niin ratkaiseva tekijä sulle
Kiinnyt poikaankin yhtä lailla. Ainakin minulle kävi niin, kun sainkin tytön, vaikka halusin todella kovasti vain ja ainoastaan pojan.
ÄLÄ TEE LAPSIA! Voit joutua katumaan.. saat pojan kuitenkin.
Ja en, en välitä tuleeko sinulle pettymyksiä vai ei, vaan ja ainoastaan ajattelen sen pojan elämää.
Ymmärrän sinua sillä lähes jokainen nainen samaistuu enemmän tyttölapsiin...uskon kuitenkin että kun mahdollisesti sen oman pojan syliisi saat niin tunteet ovatkin jo ihan toiset.
En voi adoptoida, se on aivan liian kallis, hidas ja vaikea prosessi.
Ihme tekopyhiä av-mammoja taas liikkeellä, ihan varmana joku muukin on miettiny että haluu mieluummin just tytön tai just pojan! Kiva että jotkut on tunnustanut ja jakaa kokemuksiaan....
ap
Kyllä omaa lasta rakastaa ihan käsittämättömän paljon, vaikka tämä olisikin eri sukupuolta mitä on toivonut. Täällä aina tuomitaan vahvasti tyttöä toivovat, mutta minusta on ihan normaalia toivoa jompaa kumpaa ja usein naiset toivovat tyttöä. Ihan normaalia eikä mitenkään tuomittavaa. Hyvin harva äiti ei poikalasta rakasta ihan yhtä paljon kuin tyttöäkin, ja nekin harvat ovat kyllä jotenkin muutenkin vajakkeja.
Itse olen aina toivonut tyttöä ja neljä poikaa saanut. Viimeisimmän kohdalla olin tosi pettynyt ja kesti jonkin aikaa ennenkuin vauvaan tuli vahvaa tunnesidettä. Toisaalta oli muutenkin haasteellinen ja itkuisa vauva eli en tiedä olisiko näin käynyt vaikka tyttö olisi tullut. Sekin kun on ihan normaalia että vauvaan ei välttämättä rakastu heti. Mutta kyllä se siitä ajan kanssa helpottaa. Nyt pikkupoikani (ja isommatkin poikani) ovat maailman rakkaimpia. Ja pakko sanoa että ovat kyllä suloisempia ja käyttäytyvätkin paremmin, mitä kaverien samanikäiset tytöt.
Kiität viimeistään silloin kun se on teini-iässä.
Poika on ihana, tulet hullaantumaan siihen aivan varmasti. Ole huoleti.
[quote author="Vierailija" time="31.08.2014 klo 19:41"]
Ymmärrän sinua sillä lähes jokainen nainen samaistuu enemmän tyttölapsiin...uskon kuitenkin että kun mahdollisesti sen oman pojan syliisi saat niin tunteet ovatkin jo ihan toiset.
[/quote]höpö höpö.
Kyllä. En missään nimessä ikinä haluaisi poikalasta, kaikki tuntemani pojat ovat aivan kamalia hirviöitä. Joten kai mun ainut vaihtoehto on adoptointi, koska en poikalasta kyllä laitokselta kotiin toisi, jos mulle sellanen siunaantuisi.
Ratkaisu: SUKUPUOLINEUTRAALI KASVATUS!
Toivottavasti et saa koskaan lasta, ja sama pätee numerolle 13!
[quote author="Vierailija" time="31.08.2014 klo 19:50"]
Kiität viimeistään silloin kun se on teini-iässä.
[/quote]
Tämä ei pidä paikkaansa. Mulla kolme lasta, kaksi erittäin helppoa tytärtä ja yksi vaikeampi tapaus poika ja teini-iässä tää poika on edelleen sata kertaa haastavampi tapaus kuin tytöt. Tää sun väittämä että tyttöjen teini-ikä ois aina vaikeempi on täyttä urbaanilegendaa. Moni kaverini sanonut samaa...
No en ole miesvihaaja :D Enkä vihaa niitä poikalapsiakaan, en vaan ole tähän asti tykännyt yhdestäkään mutta eihän jotkut tykkää toisten lapsista ollenkaan ja silti rakastaa omiaan ihan hirveästi.
Ok, siis varmaan suurimmalle osalle äiti-ihmisistä on ihan sama tuleeko sieltä tyttö vai poika mutta mä itse oon aina ajatellut että haluaisin niin paljon mieluummin tytön. Ja varmasti on muitakin mun kaltaisia jotka haaveilee siitä jommastakummasta. Mutta ilmeisesti siihen omaan lapseen sitten kuitenkin kiintyy ja sitä rakastaa ihan varauksetta vaikka olisikin alunperin toista toivonut, hyvä kuulla näitä juttuja.
ap